Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
26 жовтня 2021 р. Справа № 520/14278/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Супруна Ю.О.,
при секретарі судового засідання - Мурадли А.І.,
за участю:
представника позивача - Ясинецького Д.В.,
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ" (вул. Плеханівська, буд. 126/1, м. Харків, 61037, код ЄДРПОУ 40774112) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 пов., м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Харківська міська рада (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ: 04059243) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ" (надалі за текстом - ТОВ "ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (надалі за текстом - ГУ Держгеокадастру у Харківській області, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Харківська міська рада, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки розташованої за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 із застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки за ставкою 1,89720602 при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з № 125/0/45-19 від 21.01.2019;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки розташованої за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 за 2019 рік із застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки за ставкою 1;
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 125/0/45-19 від 21.01.2019 та № 6231 від 04.12.2020 щодо зазначення в графі «Цільове призначення земельної ділянки» інформації що «У відомостях з державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель» ;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області привести у відповідність (виправити) відомості, що містяться в Державному земельному кадастрі про земельну ділянку розташовану за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 щодо коду цільового призначення цієї землі, а саме сформувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку цієї земельної ділянки із зазначенням коду 1.11.6..
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 09.08.2021 вказаний адміністративний позов було залишено буз руху та надано позивачу строк на усунення недоліків.
У передбачений ухвалою строк недоліки позовної заяви були усунуті.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 19.08.2021 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу у підготовче засідання.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що відповідачем вчинено протиправні дії щодо індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 із застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки за ставкою 1,89720602 при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з № 125/0/45-19 від 21.01.2019, а також при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 6231 від 04.12.2020 щодо зазначення в графі "Цільове призначення земельної ділянки" інформації що "У відомостях з державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель". Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 14.08.2021 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно зі змістом якого просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.
В судовому засіданні представник відповідача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, 25.10.2021 надав клопотання про проведення судового засідання за його відсутності.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином, своїм правом надання у відповідності до п. 13 ч. 2 ст. 180 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі за текстом - КАС України) для подання пояснень не скористався, свою позицію стосовно заявлених позовних вимог суду не повідомив.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.
ТОВ "ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ" 29.03.2017 р. набуло право власності на нежитлову будівлю за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 літ. "А-1" загальною площею 70,8 кв.м., що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 83771559 від 29.03.2017.
Як повідомлено суду представником позивача, зазначене нерухоме майно розміщується на земельній ділянці загальною площею 0,1407 га з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023.
Відтак, слід дійти висновку про те, що позивач з огляду на норми Земельного кодексу України є користувачем земельної ділянки на підставі прямої норми закону, оскільки набув право власності на нерухоме майно, що розміщене на вказаній земельній ділянці.
Зі змісту позовної заяви судом встановлено, що 01.06.2021 на адресу позивача надійшла позовна заява Харківської міської ради про стягнення безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати за вказану земельну ділянку, до якої додано, зокрема, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки за №125/0/45-19 від 21.01.2019 та № 6231 від 04.12.2020.
Вказаний витяг з нормативну грошову оцінку був сформований державним кадастровим реєстратором відділу у м. Харкові Головного управління Держгеокадастру у Харківській області Плужник Оленою Борисівною та з його змісту вбачається, що у графі "Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки" стосовно земельної ділянки 6310136600:13:031:0023 міститься зазначення "1,89720602", а в графі "Цільове призначення земельної ділянки" - "У відомостях 3 державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель".
При цьому, позивачем вказано, що у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за номером: НВ-0006115112020 від 03.12.2020 у графах "Цільове призначення " вказано 1.11.6, "Категорія земель" - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, "Вид використання земельної ділянки" - експлуатація та обслуговування стаціонарної АЗС; "Форма власності" - комунальна, "Дата державної реєстрації земельної ділянки" - 15.05.2003.
Отже, у витязі з Державного земельного кадастру про дану земельну ділянку вказано її цільове призначення за кодом 1.11.6 - іншої комерційної діяльності, згідно із Українським класифікатором цільового використання землі (надалі за текстом - УКЦВЗ), який затверджений листом Держкомзему України від 24.04.1998 р. № 14-1-7/1205 та діє на сьогодні, а у витягу з нормативної грошової оцінки в графі "Цільове призначення земельної ділянки" вказано, що "У відомостях з державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель".
Наведене свідчить, що відповідачем не правомірно вказано у витязі з нормативної грошової оцінки про те, що у відомостях з державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення земель стосовно даної земельної ділянки, адже такий код визначений на підставі УКЦВЗ і становить 1.11.6, що і повинен був відобразити відповідач у витязі про нормативну грошову оцінку.
На думку позивача, відповідачем було протиправно застосовано (вказано) в зазначеному витязі з нормативно грошової оцінки такі відомості: в графі "Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки" за ставкою 1,89720602 та в графі "Цільове призначення земельної ділянки" що "У відомостях з державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель", що в свою чергу призвело до не правильного розрахунку розміру нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки, і відповідно впливає на розмір зобов`язань позивача щодо сплати оренди за землю, а саме у безпідставному її збільшенню.
Представником відповідача у поданому до суду відзиві на позов вказано, що нормативно грошова оцінка земельної ділянки, зазначена у витязі, вирахувана програмою та є результатом множення середньої вартості земельної ділянки та коефіцієнти Км2, км3, кф, К(і) та на площу земельної ділянки, в зв`язку із чим позовні вимоги позивача в цій частині не є обґрунтованими та не підлягають задоволенню. Також, представником відповідача із посиланням на Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 за № 489, та Класифікацію видів цільового призначення земель, затверджену наказом Держкомзему від 23.07.2010 року за № 548, вказано, що відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель відсутній такий вид цільового призначення земель як - 1.11.6, а отже при складанні спірного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в графі - цільове призначення земельної ділянки відомостей було визначено те, що у відомостях Державного земельного кадастру відсутні відомості про код цільового призначення земель.
Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам та запереченням проти них, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України (надалі за текстом ПК України) для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Згідно із приписами п. 289.2 ст. 289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами; дата оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінка земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації.
Згідно із ч. 1 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.
Частинами 4 та 5 ст.5 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом; визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд; проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення (у разі якщо попередня нормативна грошова оцінка земельних с ділянок у цьому масиві не проводилася протягом 5 років до дня прийняття уповноваженим органом рішення про проведення такої інвентаризації).
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Згідно із приписами ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Як передбачено приписами п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері національної інфраструктури геопросторових даних, топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Отже, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки видається управлінням Держгеокадастру у відповідній області.
Рішенням Харківської міської ради від 27.02.2019 за № 1474/19 було затверджено "Технічну документацію про нормативну грошову оцінку земель міста Харкова станом на 01.01.2018".
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що для визначення суми податкових зобов`язань з земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності використовується нормативна грошова оцінка земель.
Відповідно до законодавства, така нормативна грошова оцінка проводиться раз у 5-7 років, а для визначення поточних зобов`язань необхідно проіндексувати її на коефіцієнт індексації, який щороку розраховує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік.
При цьому, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно (тобто накопичувально) залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, а не від дати набрання чинності рішенням ради про затвердження нормативної грошової оцінки.
Зазначена позиція суду відповідає висновкам Верховного суду, викладеним у постанові від 18.12.2019 по справі № 804/937/16.
Відтак, оскільки датою проведення нормативної грошової оцінки земель міста Харкова є 01.01.2018 то відповідно і коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель повинен застосовується кумулятивно починаючи з цієї дати.
Згідно із п. 289.2 ст. 289 ПК України коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель визначається за формулою: Кі= 1:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.
В той же час, п. 9 підрозділу 6 розділу XX "Прикінцеві та перехідні положення" Податкового кодексу України встановлено, що індекс споживчих цін за 2017 - 2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.
Таким чином, для проведення розрахунку коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель за 2018 рік по зазначеній вище формулі, то виходить наступне: Кі= 100:100, Кі= 1, а за 2019 рік: Кі = 100:100, Кі=1
З огляду на вищевикладене, слід дійти висновку про те, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель м. Харкова за 2018 та 2019 роки становить 1 і відповідно повинен був бути відображений у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки саме за ставкою (значенням) 1.
Такий порядок індексації нормативно - грошової оцінки земельної ділянки відповідає вимогам законодавства, оскільки пункт 289.2 статті 289 Податкового кодексу України прямо передбачає, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, а не від дати її затвердження.
Отже, суд приходить до висновку про наявність підстав для визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 із застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки за ставкою 1,89720602 при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Враховуючи обставини встановлення під час розгляду справи порушення прав позивача, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки розташованої за адресою: м. Харків, проспект Гагаріна, буд. 104 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 за 2019 рік із застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки заставкою 1.
Суд також, зазначає, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 було затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, який набув чинності 27.12.2016.
Частиною 3 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів встановлюється, що нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1.
Визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів: Цн = (В х НП)/Нк) х Кф х Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території з розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки; Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Відповідно до ч. 5 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів встановлюється, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (додаток 1).
Як вказано представником відповідача у поданому до суду відзиві на позов, відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 року за № 548, відсутній такий вид цільового призначення земель як - 1.11.6, у зв`язку з чим при складення спірного у даній справі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в графі "Цільове призначення земельної ділянки" зазначено "У відомостях з державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель".
Як встановлено судом під час розгляду справи, у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за номером: НВ-0006115112020 від 03.12.2020 у графах "Цільове призначення " вказано 1.11.6, "Категорія земель" - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, "Вид використання земельної ділянки" - експлуатація та обслуговування стаціонарної АЗС; "Форма власності" - комунальна, "Дата державної реєстрації земельної ділянки" - 15.05.2003.
Відтак, оскільки у витязі з Державного земельного кадастру про дану земельну ділянку вказано її цільове призначення за кодом 1.11.6 - іншої комерційної діяльності, згідно із Українським класифікатором цільового використання землі, який затверджений листом Держкомзему України від 24.04.1998 р. № 14-1-7/1205 та діє на сьогодні, то відповідачем було протиправно вказано у витязі з нормативної грошової оцінки про те, що у відомостях з державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення земель стосовно даної земельної ділянки, адже такий код визначений на підставі Українського класифікатору цільового використання землі і становить 1.11.6, що і повинен був відобразити відповідач у витязі про нормативну грошову оцінку.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Харківській області при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за щодо зазначення в графі "Цільове призначення земельної ділянки" інформації що "У відомостях з державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель".
З огляду на встановлення під час розгляду справи порушення прав позивача, суд приходить до висновку, що належним способом їх захисту є зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області привести у відповідність (виправити) відомості що містяться в Державному земельному кадастрі про земельну ділянку розташовану за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 щодо коду цільового призначення цієї землі, а саме сформувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку цієї земельної ділянки із зазначенням коду 1.11.6.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб`єкт владних повноважень не надав до суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтується його відзив, і не довів правомірності його дій щодо формування спірних витягів.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ТОВ "ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ" підлягають задоволенню в повному обсязі.
Разом із тим, суд бере до уваги, що вимога п.1 ст.6 Конвенції щодо обґрунтовування судових рішень не може розумітись як обов`язок суду детально відповідати на кожен довід заявника. Стаття 6 Конвенції також не встановлює правил щодо допустимості доказів або їх оцінки, що є предметом регулювання в першу чергу національного законодавства та оцінки національними судами. Проте Європейський суд з прав людини оцінює ступінь умотивованості рішення національного суду, як правило, з точки зору наявності в ньому достатніх аргументів стосовно прийняття чи відмови в прийнятті саме тих доказів і доводів, які є важливими, тобто такими, що були сформульовані заявником ясно й чітко та могли справді вплинути на результат розгляду справи.
У ході розгляду справи суд надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору та здатні вплинути на результат вирішення спору. Інші доводи сторін висновки суду не спростовують.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ" (вул. Плеханівська, буд. 126/1, м. Харків, 61037, код ЄДРПОУ 40774112) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 пов., м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Харківська міська рада (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ: 04059243) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки розташованої за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 із застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки за ставкою 1,89720602 при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з № 125/0/45-19 від 21.01.2019;
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки розташованої за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 за 2019 рік із застосуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки за ставкою 1.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 125/0/45-19 від 21.01.2019 та № 6231 від 04.12.2020 щодо зазначення в графі Цільове призначення земельної ділянки інформації що У відомостях з державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель .
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області привести у відповідність (виправити) відомості, що містяться в Державному земельному кадастрі про земельну ділянку розташовану за адресою: м. Харків, вул. Леся Сердюка, 13 з кадастровим номером 6310136600:13:031:0023 щодо коду цільового призначення цієї землі, а саме сформувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку цієї земельної ділянки із зазначенням коду 1.11.6.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 пов., м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ" (вул. Плеханівська, буд. 126/1, м. Харків, 61037, код ЄДРПОУ 40774112) сплачений судовий збір у розмірі 4540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) гривень 00 копійок.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено та підписано 29.10.2021.
Суддя Ю. О. Супрун
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2021 |
Оприлюднено | 01.11.2021 |
Номер документу | 100688861 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні