Ухвала
від 29.10.2021 по справі 805/1732/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

29 жовтня 2021 р. Справа №805/1732/15-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Христофорова А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 805/1732/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Добропіллі та Добропільському районі Донецької області до Товариства з обмеженою відповіальністю Конкрет про стягнення заборгованості з відшкодування пільгових пенсій за Списком №2.

В С Т А Н О В И В:

20 жовтня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 08 червня 2015 року по справі № 805/1732/15-а щодо стягнення заборгованості з фактичних витрат з виплати та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за Списком № 2 за період з 01.01.2015 по 31.03.2015 в розмірі 3 284, 40 грн. з Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Представники осіб, що беруть участь у справі, заявник, до суду не з`явились, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялись судом належним чином.

Враховуючи наведене, беручи до уваги приписи ч. 1 ст. 205, ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе розглянути дану заяву без участі вказаних осіб.

При розгляді вказаного клопотання встановлені наступні обставини.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 08 червня 2015 року адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Добропіллі та Добропільському районі Донецької області до Товариства з обмеженою відповіальністю Конкрет про стягнення заборгованості з відшкодування пільгових пенсій за Списком №2 задоволений.

Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "КОНКРЕТ" (код ЄДРПОУ 20330047, юридична адреса: 85302, Донецька область, Добропільській район, м. Добропілля, вул. Промислова, 23) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Добропіллі та Добропільському районі Донецької області (код ЄДРПОУ 37755477, юридична адреса: 85000, Донецька область, м. Добропілля, вул. Комсомольська, 28а) заборгованість з фактичних витрат з виплати та доставки пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01.01.2015 року по 31.03.2015 року в розмірі 3284 (три тисячі двісті вісімдесят чотири) гривні 40 копійок.

03 липня 2015 року Управлінню Пенсійного фонду України в м. Добропіллі та Добропільському районі Донецької області видано виконавчий лист по справі № 805/1732/15-а.

Судом встановлено, що виконавчий лист № 805/1732/15-а, виданий Донецьким окружним адміністративним судом 08 червня 2015 року пред`явлено до примусового виконання.

На підставі зазначеного виконавчого листа 03.06.2021 року відкрито виконавче провадження ВП № 65647117.

З метою забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 року № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України , наказу Пенсійного фонду України Про заходи у зв`язку із реорганізацією деяких територіальних органів Фонду від 02.11.2020 №115, проведено реорганізацію територіальних органів Пенсійного фонду України в Донецькій області. Згідно додатку до постанови Кабінету міністрів України від 09.10.2020 № 925, Добропільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010).

Згідно із п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області виступає правонаступником всіх майнових прав та обов`язків Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області.

Відповідно до передавального акту від 10.08.2021 року, затвердженого в.о. Голови правління Пенсійного фонду України, відповідно до Законів України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , Про центральні органи виконавчої влади , Про управління об`єктами державної власності , постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України , наказу Пенсійного фонду України від 02.11.2020 № 115 Про заходи у зв`язку з реорганізацією деяких територіальних органів Пенсійного фонду , наказу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області №1663 від 06.11.2020 Про заходи у зв`язку з реорганізацією територіальних органів Фонду області (зі змінами), наказу Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 10 листопада 2020 № 405 Про заходи у зв`язку з реорганізацією Добропільського управління Пенсійного фонду України Донецької області , членами комісії з припинення Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області здійснено заходи щодо припинення діяльності Добропільського Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та провели передачу окремо визначеного майна, що обліковується на балансі Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Передано основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, запаси, вказані в п.1 даного акту з балансу Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на баланс Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків Добропільського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області.

Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом у постановах від 10 вересня 2020 року у справі № 420/5772/18, від 10 жовтня 2020 року у справі №804/958/17, від 03 грудня 2020 року у справі № 805/2173/16-а, від 30 грудня 2020 року у справі 805/4361/17-а.

З огляду на наведене, без заміни сторони у виконавчому листі або виконавчому провадженні унеможливлюється виконання рішення суду, що буде порушенням принципу обов`язковості судових рішень.

Під процесуальним правонаступництвом у виконавчому провадженні розуміють заміну однієї зі сторін (стягувана або боржника) з переходом прав та обов`язків від попередників до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні.

Частиною 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно з ч. 5 ст.15 Закону України Про виконавче провадження у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником. Для правонаступників усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку про задоволення заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження по справі 805/1732/15-а, замінивши стягувача у виконавчому провадженні.

Керуючись ст. 205, 243, 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькі області про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому провадженні по справі № 805/1732/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Добропіллі та Добропільському районі Донецької області до Товариства з обмеженою відповіальністю Конкрет про стягнення заборгованості з відшкодування пільгових пенсій за Списком №2 - Добропільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 37755477) на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010, місцезнаходження: пл. Соборна, буд. 3, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122).

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали складено та підписано 29 жовтня 2021 року.

Суддя А.Б. Христофоров

Дата ухвалення рішення29.10.2021
Оприлюднено03.11.2021
Номер документу100710681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1732/15-а

Ухвала від 29.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Постанова від 08.06.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні