Постанова
від 03.06.2010 по справі 2-а-1535/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-1535/09/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Кишинський М.І.

Суддя-доповідач: Данилов а М. В.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"03" червня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:

головуючого - судді Данило вої М. В.,

суддів: Бєлово ї Л.В., Бистрик Г.М.

при секретарі судового зас ідання Горбачовій Ю.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті К иєві апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Святошинському районі м. Киє ва на постанову окружного ад міністративного суду міста К иєва від 21 травня 2009 року у спр аві за адміністративним позо вом ТОВ «Тандем текстиль»до Державної податкової інспек ції у Святошинському районі міста Києва про визнання неч инним та скасування податков ого повідомлення - рішення, -

в с т а н о в и л а:

У лютому 2009 року ТОВ «Тан дем текстиль»звернулось до с уду з позовом до Державної по даткової інспекції у Святоши нському районі м. Києва (далі п о тексту - ДПІ) про визнання н ечинним та скасування податк ового повідомлення - рішенн я.

Посилаючись на порушення в ідповідачем вимог Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість»та Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»просили ск асувати прийняте відповідач ем податкове повідомлення-рі шення від 08 грудня 2008 року №0002702310/0 .

Постановою окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 21 травня 2009 року позов з адоволено: визнано недійсним податкове повідомлення-ріше ння ДПІ у Святошинському рай оні м. Києва від 08 грудня 2008 року №0002702310/0 про донарахування ТОВ « Тандем текстиль»19 367 грн. 00 коп. основного платежу по податку на додану вартість та 9 683 грн. 50 коп. штрафних санкцій.

В апеляційній скарзі відпо відач, посилаючись на поруше ння судом норм матеріального та процессуального права, пр осить оскаржуване рішення ск асувати та постановити нове, яким відмовити позивачу у за доволенні позову.

Розглянувши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши ма теріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на п ідставі встановлених фактич них обставин справи правильн ість застосування судом перш ої інстанції норм законодавс тва, колегія суддів вважає, що скарга підлягає задоволенню , з огляду на таке.

Згідно з вимогами статті 159 К одексу адміністративного су дочинства України рішення су ду має бути законним та обґру нтованим. Законним є рішення , ухвалене судом відповідно д о норм матеріального права п ри дотриманні норм процесуал ьного права, а обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на п ідставі повно і всебічно з' ясованих обставин в адмініст ративній справі, підтверджен ими тими доказами, які були до сліджені в судовому засіданн і.

Цим вимогам оскаржуване рі шення не відповідає.

Суд першої інстанції задов ольнив позов та прийшов до ви сновку, що податкове повідом лення-рішення ДПІ у Святошин ському районі м. Києва від 08 гр удня 2008 року №0002702310/0 є неправомір ним та підлягає скасуванню, о скільки, податкові накладні видані ТОВ «Толво-СЛ»у періо д його діяльності.

З матеріалів справи вбачає ться, що в період з 24 по 27 листоп ада 2008 року ДПІ була проведена невиїздна позапланова докум ентальна перевірка ТОВ «Танд ем текстиль»щодо підтвердже ння відомостей, отриманих ві д особи, яка мала правовіднос ини з платником податків ТОВ «Толво-СЛ»за період з 01 січня по 01 липня 2007 року, за результат ами якої складено акт від 27 ли стопада 2008 року №211/23-80/33943440.

Під час перевірки ТОВ «Танд ем текстиль»встановлено пор ушення п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість», в результаті чого з анижено податок на додану ва ртість за січень 2007 року на сум у 67 000 грн. 00 коп. та за березень 2007 року на суму 12 666 грн. 67 коп.

На підставі акту перевірки відповідач прийняв податков е повідомлення-рішення від 08 грудня 2008 року №0002702310/0, яки м позивачу визначено податко ве зобов' язання з податку н а додану вартість за основни м платежем у сумі 19 367 грн. 00 коп. т а застосовані штрафні санкці ї у розмірі 9 683 грн. 50 коп.

Судом апеляційної інстанц ії встановлено, що основними нормативно-правовими актами , які регулюють правовідноси ни, що виникають у зв' язку з ф ормуванням платником податк у на прибуток і податку на дод ану вартість податкового кре диту є Закон України «Про опо даткування прибутку підприє мств»та Закон України «Про п одаток на додану вартість».

З матеріалів справи вбачає ться, що податковий кредит по зивачем було сформовано на п ідставі податкових накладни х виданих ТОВ «Толво-СЛ».

Постановою господарського суду Київської області від 18 грудня 2007 року задоволено поз ов прокурора Вишгородського району в інтересах держави в особі Вишгородської районно ї державної адміністрації Ки ївської області до ТОВ «Толв о-СЛ», а саме: визнано установч і документи ТОВ «Толво-СЛ»(07300, Київська обл., м. Вишгород, пр. Ш евченка, 1, код ЄДРПОУ 34508897) недій сними з моменту їх державної реєстрації, а також припинен о юридичну особу - ТОВ «Толво-С Л»(07300, Київська обл., м. Вишгоро д, пр. Шевченка, 1, код ЄДРПОУ 34508897) з моменту його державної реє страції.

Відповідно до листа господ арського суду Київської обла сті від 27 травня 2008 року №А4/588-07 ви щевказане судове рішення не оскаржувалось в апеляційном у поряду та набрало законної сили.

З аналізу Господарського к одексу України, Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств»та Закон у України «Про податок на дод ану вартість»випливає, що у в ипадку припинення юридичної особи з моменту її реєстраці ї, всі документи, в тому числі податкові накладні, видані д аною юридичною особою є неді йсними.

У запереченнях на позовну з аяву та у апеляційній скарзі на рішення суду першої інста нції відповідач зазначає, що ТОВ «Толво-СЛ»не зареєстров ане у податкових органах як п латник податків і зборів. Отж е, фактично не мало права вида вати податкові накладні.

Згідно з пунктом 1.7 статті 1 З акону України «Про податок н а додану вартість», податков ий кредит - це сума, на яку пла тник податку має право зменш ити податкове зобов' язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Відповідно до підпунктів 7.4 .1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» (в редакції, чинній н а час виникнення взаємовідно син) податковий кредит звітн ого періоду складається із с ум податків, нарахованих (спл ачених) платником податку у з вітному періоді у зв' язку з придбанням товарів (робіт, по слуг), вартість яких відносит ься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основн их фондів чи нематеріальних активів, що підлягають аморт изації.

Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованог о) податку у зв' язку з придба нням товарів (послуг), не підтв ерджені податковими накладн ими чи митними деклараціями (іншими подібними документам и згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Відповідно до п.п. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 За кону України «Про податок на додану вартість»право на на рахування податку та складан ня податкових накладних нада ється виключно особам, зареє строваним як платники податк у у порядку, передбаченому ст аттею 9 цього Закону.

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону Украї ни «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні»від 16 липня 1999 року №996-XIV під ставою для бухгалтерського о бліку господарських операці й є первинні документи, які фі ксують факти здійснення госп одарських операцій. Первинні документи повинні бути скла дені під час здійснення госп одарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо пі сля її закінчення. Для контро лю та впорядкування оброблен ня даних на підставі первинн их документів можуть складат ися зведені облікові докумен ти.

Наказом Міністерства фіна нсів України від 24 травня 1995 ро ку №88 (зареєстрованим в Мініст ерстві юстиції України 05 черв ня 1995 року за №168/704) затверджено П оложення про документальне з абезпечення записів у бухгал терському обліку (далі по тек сту - Положення).

Підпунктом 2.4 пункту 2 Положе ння передбачено, що первинні документи (на паперових і маш инозчитуваних носіях інформ ації) для надання їм юридично ї сили і доказовості повинні мати такі обов' язкові рекв ізити: назва підприємства, ус танови, від імені яких складе ний документ, назва документ а (форми), код форми, дата і місц е складання, зміст господарс ької операції та її вимірник и (у натуральному і вартісном у виразі), посади, прізвища і п ідписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення госп одарської операції і складан ня первинного документа.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 30 травня 1997 року №165 (зареєстро ваним в Міністерстві юстиції України 23 червня 1997 року за №233/203 7) затверджено форму податков ої накладної та Порядок запо внення податкової накладної (далі по тексту - Порядок). Зг ідно з п. 2 Порядку, податкову н акладну складає особа, яка за реєстрована як платник подат ку в податковому органі і які й присвоєно індивідуальний п одатковий номер платника под атку на додану вартість.

Пунктом 5 Порядку встановле но, що податкова накладна вва жається недійсною у разі її з аповнення іншою особою, ніж в казаною у пункті 2 даного Поря дку.

У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами.

Включення до податкової де кларації суми податку на дод ану вартість, яка підлягає ві дшкодуванню з бюджету, без на лежного підтвердження є зави щенням такого відшкодування і відповідно заниженням под аткового зобов' язання плат ника податку.

Отже, в силу пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 цьог о Закону не дозволяється вкл ючення до податкового кредит у будь-яких витрат по сплаті п одатку, що не підтверджені по датковими накладними чи митн ими деклараціями.

Відповідно до п. п. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»податкова накладна складається у моме нт виникнення податкових зоб ов' язань продавця у двох пр имірниках. Оригінал податков ої накладної надаються покуп цю, копія залишається у прода вця товарів (робіт, послуг). Дл я операцій, що оподатковують ся і звільнені від оподаткув ання, складаються окремі под аткові накладні. Податкова н акладна є звітним податковим документом і одночасно роз рахунковим документом. Подат кова накладна виписується на кожну повну або часткову пос тавку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (роб іт, послуг) не містить відокре мленої вартості, перелік (ном енклатура) частково поставле них товарів зазначається в д одатку до податкової накладн ої у порядку, встановленому ц ентральним органом державно ї податкової служби України, та враховується у визначенн і загальних податкових зобов ' язань. Платники податку по винні зберігати податкові на кладні протягом строку, пере дбаченого законодавством дл я зобов' язань із сплати под атків.

Відповідно до пункту 3.1 стат ті 3, пунктів 7.1, 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість»об' єктом опода ткування цим податком є пост авки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, в т ому числі операції з передач і права власності на об'єкти з астави позичальнику (кредито ру) для погашення заборгован ості заставодавця, а також з п ередачі об' єкта фінансовог о лізингу у користування ліз ингоотримувачу (орендарю); вв езення товарів (супутніх пос луг) у митному режимі імпорту або реімпорту; вивезення тов арів (супутніх послуг) у митно му режимі експорту або реекс порту, поставки транспортних послуг по перевезенню пасаж ирів, вантажобагажу (товароб агажу) та вантажу за межами де ржавного кордону України. Ос оба - продавець, яка зареєстро вана як платник податку на до дану вартість, зобов'язана на кожну повну або часткову пос тавку товарів (робіт, послуг) н арахувати покупцю податок на додану вартість та скласти і передати йому податкову нак ладну, яка є підставою для від несення вказаної в ній суми п одатку на додану вартість до податкового кредиту.

Підпунктом 1.8 статті 1 Закону України «Про податок на дода ну вартість»передбачено, що бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв' язку з надмірною сплато ю податку у випадках, визначе них цим Законом.

Порядок визначення суми по датку, що підлягає сплаті (пер ерахуванню) до Державного бю джету України або відшкодува нню з Державного бюджету Укр аїни (бюджетному відшкодуван ню), та строки проведення розр ахунків визначено пунктом 7.7 З акону України «Про податок н а додану вартість».

З аналізу зазначених норма тивно-правових актів вбачаєт ься, що обов' язковою умовою для включення до податковог о кредиту сум податків є не ли ше наявність належним чином оформлених податкових накла дних, а й сплата податку на дод ану вартість у звітному пері оді, оскільки бюджетним відш кодуванням являється сума, щ о підлягає поверненню платни ку податку з бюджету у зв' яз ку з надмірною сплатою подат ку, у випадках передбачених з аконодавством.

Частиною 1 статті 71 КАС Украї ни встановлено, що кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення, крім ви падків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Судом апеляційної інстанц ії встановлено, що для підтве рдження своїх позовних вимог позивач не надав суду доказі в неправомірності дій ДПІ пр и прийнятті оскаржуваного по відомлення-рішення.

Крім цього, позивачем не над ано документального підтвер дження факту придбання проду кції, а саме: накладних, податк ових накладних та платіжних доручень про сплату ПДВ в цін і товару.

Отже, суми, віднесені позива чем до податкового кредиту н е підтверджені фактично плат іжними документами, які б пер едбачали сплату податку на д одану вартість у звітному пе ріоді.

З огляду на викладене, колег ія суддів дійшла висновку, що позивач не довів факт правом ірного включення до податк ової декларації суми податку на додану вартість, яка підля гає відшкодуванню з бюджету, а суд першої інстанції неп овною мірою з' ясував обстав ини, що мають значення для спр ави та допустив порушення но рм матеріального права.

У зв' язку з цим апеляційну скаргу слід задовольнити, а п останову суду першої інстанц ії - скасувати.

Відповідно до частини перш ої статті 202 КАС України підст авами для скасування постано ви або ухвали суду першої інс танції та ухвалення нового р ішення є неповне з' ясування судом обставин, що мають знач ення для справи; недоведеніс ть обставин, що мають значенн я для справи, які суд першої ін станції вважає встановленим и; невідповідність висновків суду обставинам справи; пору шення норм матеріального або процесуального права, що при звело до неправильного виріш ення справи або питання.

На підставі наведеного, кер уючись статтями 195, 196, 198, 202, 205, 207 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва - задовольнити.

Постанову окружного адмін істративного суду міста Києв а від 21 травня 2009 року - скасув ати.

Прийняти нову постанову, як ою у задоволенні позовних ви мог ТОВ «Тандем текстиль»від мовити.

Повний текст постанови виг отовлено 07 червня 2010 року.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:< Текст >

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено22.07.2010
Номер документу10072151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1535/09/2670

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Данилова М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні