Ухвала
від 03.06.2010 по справі 2-а-1872/09/2370
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-1872/09/2370 Головуючий у 1-й інстанції: Мишенко В.В.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"03" червня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційни й адміністративний суд в скл аді :

головуючого - Бєлової Л.В.,

суддів: Данилово ї М.В.,

Бистрик Г.М.

при секретарі - Комісаре нко В.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Приватного підприє мства відповідача - «Ауфбаум -Сервіс»на постанову Черкась кого окружного адміністрати вного суду від 08 травня 2009 року по справі за позовом Черкась кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Приватного підприєм ства «Ауфбаум-Сервіс»про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій , -

В С Т А Н О В И В :

У березні 2009 року позива ч - Черкаське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звернувся до суд у з позовом до Приватного під приємства «Ауфбаум-Сервіс», в якому просить:

- стягнути з відповідача на користь Черкаського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів 5248 грн. а дміністративно-господарськ их санкцій за незайняті робо чі місця інвалідами у 2007 році т а 695,10 грн. пені за несвоєчасну с плату зазначених санкцій.

Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 08 травня 2009 року позов з адоволено повністю:

- стягнуто з приватного підп риємства «Ауфбаум-Сервіс»: 1960 4, Черкаська область, Черкаськ ий район, с. Червона Слобода, п ров. Садовий, 10 (код ЄДРПОУ 34891451, р /р 26009012042002 в КБ «Надра», МФО 354916) на ко ристь Черкаського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів: м. Черкас и, проспект Хіміків, 50 (код ЄДРП ОУ 21368023, р/р 31217230700002 ГУДКУ в Черкаськ ій області, МФО 854018) - 5248,00 грн. адмі ністративно-господарських с анкцій та 695,10 грн. пені за несво єчасну сплату зазначених сан кцій, а всього на загальну сум у 5943,10 грн.(п'ять тисяч дев'ятсот сорок три грн. 10 коп.).

Не погоджуючись із вказано ю постановою, відповідачем п одано заяву про апеляційне о скарження та апеляційну скар гу, в якій просить скасувати п останову суду першої інстанц ії та ухвалити нову постанов у про відмову у задоволенні п озовних вимог, мотивую свої в имоги тим, що судом першої інс танції було порушено норми м атеріального та процесуальн ого права, що призвело до непр авильного вирішення справи.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційну скаргу необхі дно залишити без задоволення , а постанову суду першої інст анції без змін, виходячи з нас тупного.

Відповідно до статті 198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду - без змін.

Суд першої інстанції при ух валенні оскаржуваного рішен ня дійшов висновку про те, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню.

З такими висновками суду пе ршої інстанції колегія судді в погоджується, виходячи з на ступного.

Так, як було встановлено суд ом першої інстанції та вбача ється з матеріалів справи, ві дповідно до звіту про зайнят ість і працевлаштування інва лідів за 2007 рік, середньооблік ова чисельність штатних прац івників ПП «Ауфбаум-Сервіс»в 2007 році становила 25 особу, кіль кість штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 ЗУ «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні»- 1 особ а.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач просить стяг нути з відповідача адміністр ативно-господарські санкції та пеню за невиконання норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів в 2007 ро ці, обґрунтовуючи свої вимог и тим, що ним не було ним викон ано нормативу, не створивши о дне робоче місце для працевл аштуван6ня інвалідів.

Даючи правову оцінку вищев икладеним обставинам справи , суд першої інстанції вірно в иходив з наступного.

Статтею 19 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено, що для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, в становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів.

Статтею 18 Закону встановлен о, що підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов'язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ною Кабінетом Міністрів Укра їни.

Відтак, колегія суддів дій шла висновку, що ст. 18 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»не встановлює правил, з а якими підприємство було б з обов'язане самостійно здійсн ювати пошук інвалідів для їх працевлаштування.

Згідно зі ст. 20 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні " підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліде не зайняте інвалідом. Для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, на яких працює від 8 до 15 осі б, розмір адміністративно-го сподарських санкцій за робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом визначаєтьс я в розмірі половини середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , в установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, у фізичної осо би, яка використовує найману працю.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин і з стягнення адміністративно -господарських санкцій, пере дбачених цим Законом, не заст осовуються строки, визначені статтею 250 Господарського код ексу України

Згідно наданих суду докуме нтів, зокрема, звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів за 2007 рік, середньооблі кова чисельність штатних пра цівників СТОВ «Колос»в 2007 роц і становила 25 осіб, кількість штатних працівників, яким ві дповідно до чинного законода вства встановлена інвалідні сть, - 0 осіб.

Відповідно до ст. 19 Закону і з застосуванням правил арифм етичного округлення кількіс ть робочих місць для працевл аштування інвалідів в 2007 році у відповідача мала б станови ти 1 одиницю.

Як вбачається з матеріалів справи, твердження відповід ача, про те, що підприємство 01.04 .2007 р. зверталось до Черкаськог о районного центру зайнятост і про направлення інваліда д ля працевлаштування спросто вується листом Черкаського р айонного центру зайнятості в ід 20.03.2009 р. № 772 про те, що ПП «Ауфба ум-Сервіс»у 2007 році звіти про н аявність вакансій не надавал ись.

Таким чином, аналіз правови х норм про захист інвалідів д ає підстави стверджувати, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком підбирати, ш укати і працевлаштовувати ін валідів, а полягає в обов'язку підприємства виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів та звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.

У зв' язку з вищевикладен им, колегія суддів погоджуєт ься з висновком суду першої і нстанції з приводу задоволен ня позовних вимог, тому підст ав для скасування постанови суду не вбачається. Відповід но до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залиш ає апеляційну скаргу без зад оволення, а постанову або ухв алу суду без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального та процесуального пр ава.

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова суду першо ї інстанції ухвалена з дотри манням норм процесуального т а матеріального права, довод и апеляційної скарги не спро стовують висновки суду першо ї інстанції, у зв' язку з чим п ідстав для скасування постан ови суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд , -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Приват ного підприємства відповіда ча - «Ауфбаум-Сервіс»на поста нову Черкаського окружного а дміністративного суду від 08 т равня 2009 року - залишити без з адоволення.

Постанову Черкаського окр ужного адміністративного су ду від 08 травня 2009 року - залишит и без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена протя гом одного місяця шляхом под ачі касаційної скарги безпос ередньо до Вищого адміністра тивного суду України.

Ухвала складена в повному о бсязі 04.06.2010 року.

Головуючий суддя Л.В.Бєлова

Судді

< Текст >

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено19.07.2010
Номер документу10072415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1872/09/2370

Ухвала від 03.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні