КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-3951/09/2670 Гол овуючий у 1-й інстанції: Арсір ій Р.О.
Суддя-доповідач: Саприкі на І.В.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"16" червня 2010 р.
Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого судді: Сапр икіної І.В.,
суддів: Васи ленка Я.М., Усенка В.Г.,
при секретарі: Прих одько Є.І.
розглянувши у відкри тому судовому засіданні у м. К иєві апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києв а на постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 15.07.2009 року у справі за їх поз овом до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Укрфіш ком»про стягнення податково ї заборгованості, -
в с т а н о в и л а :
ДПІ у Дніпровському р айоні м. Києва звернулися до Окружного адміністративног о суду м. Києва з адміністрати вним позовом до ТОВ «Укрфішк ом»про стягнення податкової заборгованості в розмірі 234811,6 3 грн.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 15.07.2009 року в позові відмовлен о.
Не погоджуючись з таким су довим рішенням, ДПІ у Дніпров ському районі м. Києва подали апеляційну скаргу, в якій про сять скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду перш ої інстанції та постановити нову про задоволення позову.
В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на неза конність, необ' єктивність т а необґрунтованість оскаржу ваного рішення, невідповідні сть висновків суду дійсним о бставинам справи, порушення Окружним адміністративним с удом м. Києва норм матеріальн ого та процесуального права, що є підставою для скасуванн я судового рішення.
Заслухавши суддю-доповід ача, пояснення учасників про цесу, що з' явилися в судове з асідання, перевіривши матері али справи, доводи апеляційн ої скарги, колегія суддів зна ходить, що вона підлягає задо воленню, виходячи з наступно го:
Окружний адміністративний суд м. Києва в своєму рішенні прийшов до висновку про відс утність підстав для задоволе ння позову.
Апеляційна інстанція не мо же погодитись з доводами суд у першої інстанції, з огляду н а наступне:
Як вбачається з матеріалі в справи, ТОВ «Укрфішком» є ю ридичною особою, яка зареєст рована Дніпровською районно ю в м. Києві державною адмініс трацією 28.09.2004 року.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва неодноразово були пр оведені невиїзді планові пер евірки на предмет порушення терміну подачі податкової зв ітності ТОВ «Укрфішком», яки ми виявлені порушення податк ового законодавства.
06.06.2007 року ДПІ у Дніпровськом у районі м. Києва була проведе на перевірка ТОВ «Укрфішком »на предмет порушення термін ів подачі (неподання) податко вої звітності, за результата ми якої складено Акт про пору шення податкового законодав ства № 2223-15/3355114, яким встановлено , що ТОВ «Укрфішком»не подано або несвоєчасно подано Декл арації з податку на додану ва ртість за 4 періоди, а саме: січ ень 2007 р., лютий 2007 р., березень 2007 р ., квітень 2007 р., чим порушено пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 -ІІІ, в резул ьтаті чого, на підставі пп.17.1.1. п . 17.1 ст. 17 Закону № 2181-III, платник под атків, що не подає податкову д екларацію у строки, визначен і законодавством, сплачує шт раф у розмірі десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян за кожне таке непо дання або її затримку, винесе но 11.06.2007 р. податкове повідомлен ня-рішення № 0007101520/0, яким донарах овано суму штрафних санкцій в розмірі 680,00 грн.
20.12.2006 р. ДПІ у Дніпровському ра йоні м. Києва була проведена п еревірка ТОВ «Укрфішком», за результатами якої складено Акт про порушення податковог о законодавства № 1589-15/3355114, яким в становлено, що підприємством несвоєчасно подано Декларац ії з податку на додану вартіс ть за 2 періоди, а саме: вересен ь 2006 р., жовтень 2006 р чим порушено пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 -III, в резу льтаті чого, на підставі пп.17.1.1 . п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181-ІІІ, платник податків, що не подає податко ву декларацію у строки, визна чені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку, вине сено 16.02.2007 р. податкове повідомл ення-рішення № 0002171520/0, яким донар аховано суму штрафних санкці й в розмірі 340,00 грн.
15.05.2006 р. ДПІ у Дніпровському ра йоні м. Києва була проведена в иїзна позапланова перевірка дотримання вимог іншого вал ютного законодавства ТОВ «У крфішком» за контрактами № 4 в ід 01.08.2005 р., № 5 за 01.08.2005 р., за результа тами якої складено Акт № 964-22/33055114 , яким встановлено, що ТОВ «Ук рфішком» порушено вимог ст. 2 З акону України „Про порядок з дійснення розрахунків в іноз емній валюті" від 23.09.1994 р. № 185/94-ВР і з змінами та доповненнями, як ою передбачено, що імпортні о перації резидентів, які здій снюються на умовах відстроче ння поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 кал ендарних днів з моменту здій снення авансового платежу аб о виставлення векселя на кор исть постачальника продукці ї (робіт, послуг), що імпортуєт ься, потребують висновку цен трального органу виконавчої влади з питань економічної п олітики. Так, ТОВ «Укрфішком» на виконання умов контракту № 4 від 01.08.2005 р. нерезиденту - Фірм і «SAB DEW LTD»перераховані валютні кошти в розмірі 3692219,83 доларів С ША (18645710,14 грн.). Товар від нерезид ента надійшов з порушенням в становлених законом терміні в в тому числі і на суму 160199,90 дол . США.
На виконання умов контракт у № 5 від 01.08.2005 р. нерезиденту - Фір мі «SAB DEW LTD»перераховані валютн і кошти в розмірі 3462042,32 доларів США (17483313,72 грн.). Товар від нерези дента надійшов з порушенням встановлених законом термін ів, в тому числі і на суму 130000,00 до л. США.
За даних обставин ДПІ у Дніп ровському районі м. Києва вин есене рішення № 0000512350/0 про засто сування штрафних санкцій в р озмірі 233961,63 грн.
ТОВ «Укрфішком»були нарах овані штрафні санкції за пор ушення податкового зобов'яза ння, а саме за несвоєчасне под ання Декларації з податку на прибуток, які не є адміністра тивно - господарською санкці єю.
Відповідно до п. 1.5 ст. 1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» , штрафна санкція (штраф) - це пл ата у фіксованій сумі або у ви гляді відсотків від суми под аткового зобов'язання (без ур ахування пені та штрафних са нкцій), яка справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним правил оподаткув ання, визначених відповідним и законами.
Як вбачається з п. 1.2 ст. 1 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами », податкове зобов'язання - зо бов'язання платника податків сплатити до бюджетів або дер жавних цільових фондів відпо відну суму коштів у порядку т а у строки, визначені цим Зако ном або іншими законами Укра їни.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»визначе но, що податковий борг (недоїм ка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкці й за їх наявності), самостійно узгоджене платником податкі в або узгоджене в адміністра тивному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлен ий строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого податково го зобов'язання.
Згідно з пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» , платник податків, що не подає податкову декларацію у стро ки, визначені законодавством , сплачує штраф у розмірі деся ти неоподатковуваних мініму мів доходів громадян за кожн е таке неподання або її затри мку.
Закон «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»є спеціальним законом з питан ь оподаткування, який устано влює порядок погашення зобов 'язань юридичних або фізични х осіб перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), включаючи збір н а обов'язкове державне пенсі йне страхування та внески на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування, н арахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфе рі зовнішньоекономічної дія льності, та визначає процеду ру оскарження дій органів ст ягнення.
Таким чином, саме цим законо м потрібно керуватись в дано му випадку, тому посилання су ду першої інстанції на норми Господарського кодексу Укра їни є помилковим, оскільки мо ва іде про накладення штрафн их а не адміністративно-госп одарських санкцій.
Відповідно до Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», подат ковий орган має право самост ійно визначити суму податков их зобов'язань платника пода тків у випадках, визначених ц им Законом, не пізніше закінч ення 1095 дня, наступного з а останнім днем граничного с трок) подання податкової дек ларації, а у разі, коли така по даткова декларація була нада на пізніше - за днем її фактичн ого подання. Якщо протягом за значеного строку податковий орган не визначає суму подат кових зобов'язань, платник по датків вважається вільним ві д такого податкового зобов'я зання, а спір стосовно такої д екларації не підлягає розгля ду в адміністративному або с удовому порядку.
Враховуючи наведене, ДПІ у Д ніпровському районі м. Києва правомірно застосували норм и Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», відповідно до якого ТОВ «Укрфішком»було нарахо вано суму штрафу в розмірі 233961, 63 грн.
Проаналізувавши мат еріали справи, доводи апеляц ійної скарги, колегія суддів знаходить, що судом першої ін станції зроблено неправильн ий висновок про відсутність підстав для задоволення позо вних вимог, встановивши прав ові обставини для скасування рішення суду першої інстанц ії та постановлення нового п ро задоволення позову.
Згідно зі ст.198 ч.1 п. 4 та с т. 202 КАС України суд апеляційн ої інстанції скасовує постан ову суду першої інстанції та приймає нове рішення, якщо вс тановить порушення норм мате ріального або процесуальног о права, що призвело до неправ ильного вирішення справи або питання.
Враховуючи вищевикладен е, колегія суддів дійшла висн овку про необхідність скасув ання постанови Окружного адм іністративного суду м. Києва від 15.07.2009 року та постановлення нової про відмову в задоволе нні позову.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 9, 99, 100,101, 196, 198, 202, 205 та 207 К АС України, колегія суддів,
п о с т а н о в и л а :
Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Киє ва - задовольнити.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 15.07.2009 року - скасувати.
Постановити нову, якою позо в задовольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ук рфішком»(код ЕДРПОУ 33055114) на кор исть Держави суму заборгован ості в розмірі 234811,63 грн. (рахуно к: УДК у Дніпровському районі м. Києва, ідентифікаційний ко д 26077906, Банк одержувач ГУ УДК у м . Києві, МФО 820019, р/р 34122999700005).
Постанова набирає законної сили з моменту прог олошення та може бути оскарж ена протягом одного місяця ш ляхом подачі касаційної скар ги до Вищого адміністративно го суду України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали ви готовлено 21 червня 2010 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2010 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 10073187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Саприкіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні