КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-8560/09/2570 Головуючий у 1-й інстанції: Сорочко Є.О.
Суддя-доповідач: Зайцев М. П.
У Х В А Л А
Іменем України
"15" червня 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Зайцева М.П.
суддів: Собківа Я.М., Усенка В.Г.
при секретарі Губа О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2009 року у справі за позовом Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Славутич-89» до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про зобов’язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Славутич-89», звернулося до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові, про зобов’язання прийняти рішення щодо внесення Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Славутич-89» до Реєстру неприбуткових організацій і установ України та надати примірник відповідного рішення.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2009 року позовні вимоги Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку «Славутич-89» задоволено.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідач Державна податкова інспекція у м. Чернігові подала апеляційну скаргу, в якій просить постанову скасувати і закрити провадження в справі, посилаючись на неповне з’ясування судом 1-ої інстанції обставин, що мають значення для справи, та на порушення норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
У судове засідання з’явились представники сторін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з п. 1, ч.1 ст. 198, ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб‘єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони :1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Розглядаючи апеляційну скаргу, колегія суддів зважає на наступне.
Судом першої інстанції встановлено, що Установчими зборами членів ОСББ «Славутич-89» 25 липня 2008 року було затверджено Статут Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Славутич-89», що підтверджується протоколом установчих зборів об'єднання та його статутом.
У відповідності до пункту 1 Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників
багатоквартирного будинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
11 жовтня 2002 року № 1521, державна реєстрація об'єднань співвласників
багатоквартирного будинку проводиться виконавчим органом міської, районної у місті
ради, районною, районною у мм. Києві і Севастополі державною адміністрацією за місцем
знаходження багатоквартирного будинку. Пунктом 3 вказаного Порядку передбачено, що
для державної реєстрації об'єднання уповноважена установчими зборами особа подає
безпосередньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до органу державної
реєстрації: 1) реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію
об'єднання, оформлену за зразком згідно з додатком 1 до цього Порядку; 2) протокол
установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та
затвердження його статуту; 3) два примірники оригіналу і п’ять копій статуту об'єднання,
оформлені згідно з вимогами законодавства; 4) список членів об'єднання, складений
згідно з додатком 2 до цього Порядку.
Пункт 6 Порядку зазначає, що орган державної реєстрації перевіряє наведені у реєстраційній картці відомості, комплектність поданих документів та відповідність їх законодавству. У разі позитивного результату перевірки орган державної реєстрації формує реєстраційну справу об'єднання і зазначає дату надходження документів у журналі обліку реєстраційних справ, який ведеться за формою, встановленою цим органом. Орган державної реєстрації у місячний термін після надходження необхідних документів вносить дані реєстраційної картки до реєстру та видає свідоцтво про державну реєстрацію об'єднання із зазначенням ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ за зразком згідно з додатком 3 до цього Порядку, а у разі відмови у реєстрації - дає вмотивовану письмову відповідь.
ОСББ «Славутич-89» (ідентифікаційний код 36144547) зареєстровано виконавчим комітетом Чернігівської міської ради 15.10.2008 року та взято на податковий облік в ДП1 у м. Чернігові 16.10.2008 року за № 9804.
Позивачем до ДПІ у м. Чернігові було подано реєстраційну заяву про внесення до Реєстру неприбуткових організацій та установ та листом ДПІ у м. Чернігові від 24 листопада 2008 року вих. № 33359/10/15-119 ОСББ «Славутич-89» було запропоновано внести зміни до установчих документів, оскільки чинна редакція останніх, не відповідає вимогам чинного законодавства.
На адресу начальника ДПІ у м. Чернігові 08 грудня 2008 року позивачем було подано клопотання про повторний розгляд реєстраційної заяви ОСББ «Славутич-89» щодо внесення до Реєстру неприбуткових установ і організацій та 29 січня 2009 року ДПІ у м. Чернігові позивачу відмовлено та зазначено про необхідність внесення змін до власних установчих документів як на умові внесення ОСББ «Славутич-89» до Реєстру неприбуткових установ і організацій, оскільки зміст статутних документів ОСББ «Славутич-89» не оповідає структурі ознаки неприбутковості за умовами можливості розподілу коштів ОСББ між членами об'єднання, можливості одержання об'єднанням коштів від здачі в оренду допоміжних приміщень та порядком розподілу майна та коштів ОСББ при ліквідації об'єднання.
Згідно підпункту 7.11.10 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», з метою оподаткування центральний податковий орган веде реєстр всіх неприбуткових організацій, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цієї статті. Державна реєстрація неприбуткових організацій здійснюється у порядку, передбаченому відповідним законодавством.
Відповідно до пункту 1.1. Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 11 липня 1997 року № 232 (далі - Положення) Реєстр неприбуткових організацій та установ - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові організації та установи, які згідно із пунктом 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» звільняються від сплати податку на прибуток.
У відповідності до пункту 1.4. Положення, при включенні неприбуткової організації або установи до бази Реєстру їй по її ідентифікаційному номеру ставиться ознака неприбуткової організації (установи). Структуру ознаки неприбуткової організації або установи встановлює Державна податкова адміністрація України.
За змістом пункту 2.12. Положення, місцеві органи Податкової служби здійснюють, зокрема, прийом реєстраційних заяв, контроль повноти даних щодо відповідності нормативним і установчим документам; присвоєння організаціям та установам ознаки неприбутковості; обробку даних реєстраційних заяв та формування файлів для передачі в регіональні органи податкової служби; формування бази даних неприбуткових організацій та установ; взаємодію з базами даних відповідних органів місцевої державної влади.
Згідно пункту 8 розділу II Порядку визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій), затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 03 липня 2000 року № 355 (надалі - Порядок), який розроблено на виконання пункту 1.4 Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ, код ознаки неприбутковості 0015 присвоюється житлово-будівельним кооперативам, об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, створеним в порядку, визначеному Законом. При визначенні структури ознаки неприбуткових установ (організацій) для житлово-будівельних кооперативів, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків необхідно керуватися Законами України «Про оподаткування прибутку підприємств», «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», «Про об'єднання громадян» та іншими нормативно-правовими актами.
Закон України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» визначає правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку.
Згідно частини 1 статті 7 вказаного Закону, статут об'єднання складається відповідно до Типового статуту, який затверджує спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань містобудування та житлової політики. Такий Типовий статут було затверджено наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27 серпня 2003 року № 141.
Як вбачається з матеріалів справи Статут ОСББ «Славутич-89» складено на підставі Типового статуту без жодних змін, що підтверджується статутом ОСББ «Славутич-89».
Крім того, у відповідності до пункту 2.4. Положення, за результатами розгляду реєстраційної заяви про внесення юридичної особи до Реєстру неприбуткових організацій та установ можуть бути прийняті рішення за формою згідно з додатком 2 до Положення про внесення неприбуткової організації (установи) до Реєстру або про відмову внесення неприбуткової організації (установи) до Реєстру. Чинним законодавством не передбачено права органів державної податкової служби вносити рекомендації або приписи щодо внесення змін до статутних і установчих документів осіб, що подають реєстраційну заяву, а так само вирішувати питання щодо задоволення або відхилення реєстраційної заяви у будь-який інший спосіб, ніж передбачений пунктом 2.4. Положення, в зв’язку з чим колегія суддів вважає, що відповідач діяв не в межах повноважень, передбачених вищевказаними Законами та не у відповідності до вимог ч.2 ст. 19 Конституції України, ч.3 ст. 2 КАС України.
Крім того, судом першої інстанції вірно зазначено, що здача в оренду допоміжних приміщень прямо не передбачає отримання об'єднанням прибутку, оскільки орендною платою може бути виконання робіт з благоустрою будинку.
Доводи апелянта про незаконність прийнятого судом першої інстанції рішення, в зв’язку з тим, що судом не визнано протиправним або не скасовано Рішення ДПІ у м.Чернігові №226/15-137 від 28.10.2008 року про відмову у включенні організації до Реєстру неприбуткових організацій (установ) не знайшли свого підтвердження, так як відповідачем не надано суду копії даного рішення.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи зазначене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та законодавству і тому підлягають задоволенню.
А тому, колегія суддів прийшла до висновку, що вимоги апелянта - є безпідставними, а висновки суду першої інстанції не спростовуються доводами апеляційної скарги.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові – залишити без задоволення.
Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2009 року по справі № 2-а-8560/09/2570 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного місяця шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України в порядок, строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлений 18 червня 2010 року.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2010 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 10073325 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Зайцев М. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні