ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2021 року м. Київ № 640/28634/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу
за позовом Публічного акціонерного товариства Трест Київелектромонтаж
до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Публічне акціонерне товариство Трест Київелектромонтаж (далі по тексту - позивач) з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі по тексту - відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 0715270410 від 04.08.2020 року (форма СП ) щодо порушення терміну подання податкової декларації з плати за землю за 2019-2020 р. ПАТ Трест Київелектромонтаж та застосування штрафу в розмірі 680,00 грн., прийнятого на підставі Акту камеральної перевірки ГУ ДПС у м. Києві №003010/26-15-04-10/4012750 від 15.07.20І0 року, скасувати в повному обсязі.
Мотивуючі позовні вимоги позивач посилається на відсутність у нього обов`язку щодо подання податкової декларації з плати за землю за 2019-2020 р. до контролюючого органу, оскільки позивач уклав договір купівлі-продажу 04.12.2018 р., відповідно до якого передав у власність нежилий будинок, який йому, як продавцеві, належав на праві приватної власності, а, відтак, до нового власника перейшов й встановлений податковим законом обов`язок зі сплати податку на земельну ділянку, на якій розташоване набуте ним майно.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 листопада 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/28634/20 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Вказаною ухвалою суду відповідачам надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення їм даної ухвали для надання відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, або заяву про визнання позову.
26.01.2021 через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Окружного адміністративного суду міста Києва до суду надійшов відзив Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, зі змісту якого вбачається, що відповідач з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими, а прийняте ним рішення правомірним та просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.
04.02.2021 через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Окружного адміністративного суду міста Києва до суду надійшли заперечення позивача на відзив відповідача, у яких позивач підтримує первинну позицію стосовно заявлених позовних вимог.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 вересня 2021 року суд призначив розгляд адміністративної справи №640/28634/20 за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
У судове засідання 29.09.2021 позивач та/або його представник не з`явився.
Представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзиви, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд-
У С Т А Н О В И В:
На підставі підпункту 19№.1.2 пункту 19№.1 статті 19№, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, згідно порядку встановленого статтею 76 та пункту 86.2 статті 86 Податкового кодексу України ГУ ДПС у м. Києві здійснено камеральну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової декларації з плати на землю за 2019-2020 р. Приватного акціонерного товариства Трест Київелектромонтаж , за наслідком якої складено акт від 15.07.2020 р. №003010/26-15-04-10/4012750 (далі - акт перевірки).
Перевіркою встановлено, що ПАТ Трест Київелектромонтаж не подано податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 - 2020 роки, чим порушено п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України.
З матеріалів справи вбачається, що, не погоджуючись з актом камеральної перевірки, 27.07.2020 р. ПАТ Трест Київелектромонтаж подано заперечення на акт камеральної перевірки до Головного управління ДПС м. Києві.
Відповідно до листа за вих. № 108479/10/26-15-04-10-18 від 03.08.2020 р. ГУ ДПС в м. Києві про результати розгляду заперечень ПАТ Трест Київелектромонтаж`до акту перевірки, висновок, викладений в акті камеральної перевірки № 003010/26-15-04-10/4012750 від 15.07.2020 р., залишається без змін.
В подальшому, контролюючим органом на підставі акту камеральної перевірки № 003010/26-15-04-10/4012750 в 15.07.2020 р. винесене податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві № 0715270410 від 04.08.2020 р. щодо порушення терміну подані податкової декларації з плати за землю за 2019-2020 р. ПАТ Трест Київелектромонтаж до контролюючого органу та застосовано штраф в розмірі 680, 00 грн.
Не погодившись з позицією ГУ ДПС у м. Києві, позивач звернувся з відповідною скаргою за вих. № 170 в 19.08.2020 р. до Державної податкової служби України. Відповідно до рішення про результати розгляду скарги за вих. № 31865/6/99-00-06-02-06-06 від 05.11.2020 Державна податкова служба України залишила без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві № 0715270410 від 04.08.2020 р. (форма ПС ), скаргу - без задоволення.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 0715270410 від 04.08.2020 року (форма СП ) протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Згідно із підпунктом 14.1.34 пункту 14.1 статті 14 ПК України власники земельних ділянок - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно.
Платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України).
Відповідно до приписів пунктів 49.1, 49.2 статті 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно із пунктом 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.
Об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (п. 270.1 ст. 270 ПК України).
Базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (п. 271.1 ст. 271 ПК України).
Відповідно до пунктів 285.1, 285.2 статті 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 ПК України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п. 286.3 ст. 286 ПК України платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов`язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Відповідно до п. 286.4 ст. 286 ПК України за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним. У разі зміни протягом року об`єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
З матеріалів справи вбачається, що згідно ІС ДЗК ПАТ Трест Київелектромонтаж на підставі договору оренди від 27.09.1999 року №88-5-00056, укладеного з Київською міською радою, є орендарем земельної ділянки по проспекту Перемоги, 60/2 у Шевченківському районі м. Києва площею 0,0658 га (кадастровий номер 8000000000:88:095:0006). Термін дії оренди 24 років, земельна ділянка надана товариству для експлуатації та обслуговування адміністративного будинку БМУ-5.
Таким чином, термін подання податкової декларації з плати за землю за 2019-2020 рік - 20.02.2019 року та 20.02.2020 року.
Як встановлено судом, ПАТ Трест Київелектромонтаж податкову декларацію з плати за землю за 2019-2020 роки не подано.
За твердженнями позивача, неподання декларації з плати за землю за 2019-2020 р. зумовлено відсутністю такого обов`язку в останнього, оскільки ним укладено договір купівлі-продажу від 04.12.2018 р. з Товариством з обмежено відповідальністю АРМ-ГРУП (покупець), відповідно до якого передано у власність нежилий будинок, що розташований за адресою: м. Київ, пpocпект Перемоги, будинок за номером 60/2, літера А, загальною площею 392,80 кв.м., який йому, як продавцеві, належав на праві приватної власності, на підставі свідоцтва про право власності на нежилий будинок серії НБ № 01000163, виданого 12 серпня 1998 року на підставі наказу Про оформлення права власності і об`єкти нерухомого майна від 11 червня 1998 року № 288-В, зареєстрованого за продавцем Київським міським бюро технічної інвентаризації 22 вересня 1998 року та записано в реєстровій книзі за №429-з.
Вищевказаний нежилий будинок розташований на земельній ділянці, загально площею 0,0658 га, кадастровий номер 8000000000:88:095:0006, що знаходиться за адресою: м. Київ, проспект Перемоги, будинок за номером 60/2, літера А, яка перебуває користуванні у продавця згідно договору на право тимчасового довгостроково користування землею, зареєстрованого у книзі реєстрації договорів на право тимчасової з користування землею 27 грудня 1999 року за № 88-5-00056.
Разом з тим, за твердженнями відповідача, згідно даних ІС ДЗК саме ПАТ Трест Київелектромонтаж на підставі договору оренди від 27.09.1999 року №88-5-00056, укладеного з Київською міською радою, є орендарем земельної ділянки по проспекту Перемоги, 60/2 у Шевченківському районі м. Києва площею 0,0658 га (кадастровий номер 8000000000:88:095:0006). Термін дії оренди 24 років, земельна ділянка надана товариству для експлуатації та обслуговування адміністративного будинку БМУ-5. Докази зазначених відомостей надані суду та наявні в матеріалах адміністративної справи.
У той же час, доводи позивача в частині відсутності у нього обов`язку щодо подання декларації з плати за землю за 2019-2020 р. не знайшли свого підтвердження у розумінні приписів ст. ст. 9, 73-77 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на приписи наведених правових норм процесуального права при розгляді судом спору щодо правомірності рішення органу державної податкової служби презумується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше.
Водночас, за наслідком дослідження матеріалів адміністративної справи, суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, доведено правомірність винесення оскаржуваного рішення та наявність у позивача обов`язку щодо подання податкової декларації з плати за землю за 2019-2020 р. до контролюючого органу відповідно до приписів податкового законодавства.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції Суд визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління .
З урахуванням викладеного, системно проаналізувавши положення чинного законодавства України та надавши оцінку доказам, наявним у матеріалах справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги Публічного акціонерного товариства Трест Київелектромонтаж є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
З огляду на відмову в задоволенні позову підстави для вирішення судом питання про розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 12, 72--77, 90, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства Трест Київелектромонтаж (01033, м. Київ, вул. Саксаганського, 67) до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2021 |
Оприлюднено | 04.11.2021 |
Номер документу | 100742727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні