ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 липня 2021 року Справа № 212/2313/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Царікової О.В.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпрі адміністративну справу №212/2313/20 за позовною заявою ОСОБА_1 до Покровського відділу обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (Сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ :
02.04.2020 ОСОБА_1 звернувся до Жовтневого районного суду міста Кривого рогу Дніпропетровської області з позовною заявою до Покровського відділу обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якій позивач (в т.ч. з урахування позовної заяви за вх. №59488/20 від 22.09.2020) просить суд:
- визнати протиправною відмову Покровського відділу обслуговування громадян у м. Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у перерахунку пенсії за вислугою років ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Покровський відділ обслуговування громадян у м. Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з 13.12.2019 здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії за вислугою років, відповідно до статті 86 Закону України «Про прокуратуру» №1697-VII на підставі довідки Прокуратури Дніпропетровської області №18-72 вих.№20 від 03.03.2020, з виплатою різниці між фактично отриманою та перерахованою сумою пенсії.
Ухвалою Жовтневого районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області від 06.04.2020 справу №212/2313/20 за вищезазначеним позовом передано на розгляд за підсудністю до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
26.08.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду виконання ухвали Жовтневого районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області від 06.04.2021 у справі №212/2313/20 надійшла справа за позовом ОСОБА_1 до Покровського відділу обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.08.2020 у справі №212/2313/20 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк, протягом п`яти днів з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків.
На виконання вимог означеної ухвали суду позивачем подано позовну заяву у новій редакції (вх. №59488/20 від 22.09.2020), за змістом якої звернення до суду зумовлено протиправною відмовою Покровського відділу обслуговування громадян у м. Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у перерахунку позивачу пенсії за вислугою років на підставі довідки Прокуратури Дніпропетровської області №18-72 вих.№20 від 03.03.2020.
В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначив, що з 08.07.2008 він отримує пенсію за вислугою років, призначену відповідно до статті 50-1 Закону України Про прокуратуру №1789-ХІІ (у редакції, що діяла на момент призначення пенсії). Прокуратурою Дніпропетровської області видано позивачу довідку про розмір заробітної плати, що враховується для перерахунку пенсії за №18-72 вих. 20 від 03.03.2020. Означена довідка була видана на підставі постанови Кабінету Міністрів України Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури №657 від 30.08.2017. ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою про перерахунок його пенсії на підставі цієї довідки. В якості підстави для перерахунку пенсії позивач послався на Рішення Конституційного Суду України від 13.12.2019 №7-(ІІ)/2019. Водночас, за результатами розгляду заяви позивача Покровський відділ обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області відмовив ОСОБА_1 у перерахунку пенсії за вислугою років з мотивів відсутності нормативно-правових актів про підвищення заробітної плати працівникам органів прокуратури. З огляду на викладене, з метою захисту власних прав та інтересів ОСОБА_1 звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31.08.2020 у справі №212/2313/20 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк, протягом п`яти днів з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків.
22.09.2020 до суду надійшли документи від ОСОБА_1 на виконання ухвали від 31.08.2020 (вх. №59488/20).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.09.2020 вищезазначену позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №212/2313/20 та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
20.10.2020 до суду надійшла від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області заява (вх. №67767/20) щодо заміни неналежного відповідача у справі №212/2313/20, яка обґрунтована тим, що Покровський відділ обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (Сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області є неналежним відповідачем у справі, оскільки є структурним підрозділом Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.
Також Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області подано до суду відзив на позовну заяву (вх. №67771/20 від 20.10.2020), в якому пенсійний орган заперечив проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 та зазначив, що положення статті 50-1 Закону України Про прокуратуру №1789-ХІІ від 05.11.1991 втратили чинність. Підстави та порядок перерахунку пенсії працівників прокуратури передбачені статтею 86 Закону України Про прокуратуру №1697-VІІ. Також пенсійний орган зауважив, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, а відтак позовні вимоги щодо здійснення перерахунку пенсії за нормами статті 50-1 Закону України Про прокуратуру №1789-ХІІ від 05.11.1991 є, на його думку, безпідставними, оскільки на час виникнення спірних правовідносин чинною нормою, що регулює підстави та порядок перерахунку пенсій працівникам прокуратури, є стаття 86 Закону України Про прокуратуру №1697-VІІ.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.11.2020 у справі №212/2313/20 та зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішенням Верховного Суду у зразковій адміністративній справі №560/2120/20 (провадження №Пз/9901/9/20).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.05.2021 провадження у справі №212/2313/20 поновлено.
Також 24.05.2021 Дніпропетровським окружним адміністративним судом винесено ухвалу від 24.05.2021 у справі №212/2313/20, згідно з якою заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо заміни неналежного відповідача в адміністративній справі №212/2313/20 задоволено частково та ухвалено залучити Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, 26, м.Дніпро, 49094; код ЄДРПОУ 21910427) до участі у справі №212/2313/20 в якості другого відповідача.
Окрім того, в означеній ухвалі суд ухвалив розпочати розгляд справи спочатку за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами (письмове провадження).
23.06.2021 до суду надійшла від ОСОБА_1 заява про уточнення позову (вх. №51811/21), в якій позовні вимоги останній виклав у наступній редакції, а саме:
- визнати відмову Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, Покровського відділу обслуговування громадян у м. Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, у перерахунку пенсії за вислугою років, ОСОБА_1 , протиправною;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити з 13.12.2019 до 01.04.2021 перерахунок та виплату пенсії за вислугою років ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) без обмеження її граничного розміру, з розрахунку 80% від суми місячної заробітної плати, яка визначена у довідці Дніпропетровської обласної прокуратури №18-72 вих.20 від 03.03.2020 про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсії, з урахуванням раніше проведених виплат;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області №912100196743 від 08.04.2021, у частині обмеження пенсійних виплат ОСОБА_1 , 60% від загальної суми складових місячного заробітку та обмеженням її граничного розміру 10 прожитковими мінімумами для осіб, які втратили працездатність;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити з 01.04.2021 перерахунок та виплату пенсії за вислугою років ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) у розмірі 80% від суми місячної заробітної плати, без обмеження її граничного розміру, з розрахунку, яка визначена у довідці Дніпропетровської обласної прокуратури №21-57 вих-21 від 01.04.2021. про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсії, з урахуванням раніше проведених виплат.
Зі змісту означеної заяви слідує, що після звернення ОСОБА_1 до суду із цим позовом змінилися обставини, оскільки 01.04.2021 позивач через особистий кабінет порталу електронних послуг Пенсійного Фонду України (gov.ua) звернувся до Пенсійного фонду із заявою про перерахунок раніше призначеної йому пенсії за вислугою років на підставі виданої Дніпропетровською обласною прокуратурою довідки №21-57 вих-21 від 01.04.2021. За результатами розгляду означеної заяви ОСОБА_1 дізнався про рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області за №912100196743 від 08.04.2021. За цим рішенням пенсійним органом проведено перерахунок пенсії позивача на підставі довідки Дніпропетровської обласної прокуратури № 21-57 вих-21 від 01.04.2021 про розмір заробітної плати (грошового забезпечення) за посадою прокурор прокуратури району станом на 01.04.2021 в сумі 46 666,66 грн. Як зауважив позивач, основний розмір його пенсії від середнього заробітку, разом з надбавками та доплатами, як учаснику бойових дій, визначено в сумі 28 482,24 грн., виходячи із 60% від загальної суми складових місячного заробітку. Тобто, як стверджує позивач, цим рішенням відповідач фактично обмежив граничний (максимальний) розмір пенсії позивача 10 прожитковими мінімумами для осіб, які втратили працездатність, тобто, остаточна сума щомісячної пенсії ОСОБА_1 з 01.04.2021 складає 17 690 грн. Позивач вважає означені дії та рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області незаконними, у зв`язку з чим заяву про уточнення позову.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.06.2021 у справі №212/2313/20 заяву ОСОБА_1 про уточнення позовних вимог (вх. №51811/21 від 23.06.2021) повернуто без розгляду.
14.07.2021 та 20.07.2021 до суду надійшов від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області направлений засобами електронного та поштового зв`язку відзив на позовну заяву (вх. №10980/21-ел і вх. №60847/21), в якому відповідач-2 просив залишити без розгляду заяву ОСОБА_1 про уточнення позову, посилаючись на те, що за первинно пред`явленим позовом, за яким відкрито провадження в адміністративний справі №212/2313/20, предметом спору є факт не проведення перерахунку пенсії за вислугу років за довідкою Прокуратури Дніпропетровської області №18-72вих20 від 03.03.2020, в той час як за заявою про уточнення позовних вимог вбачається, що предметом спору є факт проведення (механізм) перерахунку пенсії за вислугу років за довідкою Прокуратури Дніпропетровської області №21-57вих-21 від 01.04.2021. При цьому, два різних по суті юридичних факти, з різними правовим наслідками, позивач об`єднує в один предмет позову, що на думку відповідача-2, є неприпустимим.
Станом на 26.07.2021 від Покровського відділу обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області не надійшло відзиву на позовну заяву, заперечень, пояснень, заяв або клопотань.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) є пенсіонером та з 08.07.2008 отримує пенсію за вислугою років, призначену відповідно до статті 50-1 Закону України Про прокуратуру №1789-ХІІ (у редакції, що діяла на момент призначення пенсії).
03.03.2020 прокуратурою Дніпропетровської області видано позивачу довідку про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що вираховується для перерахунку пенсій за №18-72 вих. 20.
05.03.2020 ОСОБА_1 звернувся до пенсійного органу із заявою про проведення перерахунку пенсії на підставі означеної довідки.
Повідомленням (листом) від 05.03.2020 Відділ з питань перерахунків пенсій №8 Управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області відмовило позивачу у проведенні перерахунку пенсії, мотивуючи свою позицію тим, що з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 13.12.2019 №7-р(II)/2019 працівникам прокуратури згідно Закону України "Про прокуратуру" перерахунок пенсії проводиться, зокрема, у зв`язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Постановою Кабінету Міністрів України "Про умови оплати праці прокурорів" 11.12.2019 №1155 (далі постанова №1155) затверджено схеми посадових окладів прокурорів Офісу Генерального прокурора, обласних, окружних прокуратур та прирівняних до них прокуратур. При цьому, пенсійний орган у листі вказав на положення пункту 7 постанови №1155, згідно з яким зміна розмірів посадових окладів для працівників прокуратури, передбачених цією постановою, не є підставою для перерахунку пенсій, що призначені згідно із Законом України "Про прокуратуру".
Не погодившись з означеною позицією відповідача, ОСОБА_1 звернувся до суду за захистом своїх прав із означеним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
На час призначення позивачу пенсії особливості пенсійного забезпечення прокурорів і слідчих визначалися статтею 50-1 Закону України Про прокуратуру №1789-ХІІ від 05.11.1991 (далі - Закон №1789-ХІІ):
прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Така пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку (частина перша статті 50-1);
обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком (частина дванадцята статті 50-1);
призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи (частина сімнадцята статті 50-1).
До статті 50-1 Закону №1789-ХІІ вносилися зміни Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» №3668-VI від 08.07.2011 (далі - Закон №3668-VI), внаслідок яких наведена вище частина 17 статті 50-1 Закону №3668-VI з 01.10.2011 стала 18, - тобто відбулась зміна порядкового номеру частини статті, що регламентувала порядок та підстави перерахунку пенсії, проте її текст залишився незмінним.
14.10.2014 ухвалено новий Закон України Про прокуратуру №1697-VІІ (далі - Закон №1697-VІІ).
Частина 20 статті 86 Закону №1697-VІІ (в первинній редакції) мала наступний зміст: Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Пенсія працюючим пенсіонерам перераховується також у зв`язку з призначенням на вищу посаду, збільшенням вислуги років, присвоєнням почесного звання або наукового ступеня та збільшенням розміру складових його заробітної плати в порядку, передбаченому частинами другою, третьою та четвертою цієї статті, при звільненні з роботи або за кожні два відпрацьовані роки .
Отже, первісна редакція частини двадцятої статті 86 Закону №1697-VІІ та частина 17 (з 01.10.2011 - 18) статті 50-1 Закону №1789-ХІІ містили аналогічні за змістом положення щодо підстав та порядку перерахунку пенсій за вислугу років, призначених працівникам прокуратури.
Розділ XII Прикінцеві положення Закону №1697-VІІ щодо набрання ним чинності (в розрізі конкретних статей закону) неодноразово змінювався, переважна більшість статей (у т.ч. стаття 86) цього Закону набрали чинності з 15.07.2015.
Водночас, з 15.07.2015 втратив чинність Закон №1789-XII (крім пункту 8 частини 1 статті 15, частини 4 статті 16, абзацу 1 частини 2 статті 46-2, статті 47, частини 1 статті 49, частини 5 статті 50, частин 3, 4, 6 та 11 статті 50-1, частини 3 статті 51-2, статті 53 щодо класних чинів).
01.01.2015 набрав чинності Закон України Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України №76-VIII від 28.12.2014 (далі - Закон № 76-VIII), яким, з-поміж іншого, внесено такі зміни:
частину 18 статті 50-1 Закону України «Про прокуратуру №1789-ХІІ (діяла до 15.07.2015) викладено в такій редакції: Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України ;
частину 20 статті 86 Закону України Про прокуратуру №1697-VІІ від 14.10.2014 (набрала чинності 15.07.2015) викладено у такій редакції: 20. Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України .
Отже, починаючи з 01.01.2015 року в Україні:
жоден закон не визначав ані умов (підстав), ані порядку перерахунку пенсій за вислугу років, призначених на підставі Закону України Про прокуратуру ;
законодавець делегував повноваження щодо встановлення умов та порядку перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури Кабінету Міністрів України.
Суд встановив, що Кабінет Міністрів України впродовж 2015-2019 років не визначив умов та порядку перерахунку пенсій працівникам прокуратури.
Конституційний Суд України за результатами розгляду справи №3-209/2018 (2413/18, 2807/19) ухвалив Рішення від 13.12.2019 №7-р(II)/2019 та вирішив таке:
визнав таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), положення частини двадцятої статті 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року №1697-VII зі змінами, яким передбачено, що умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України;
положення частини двадцятої статті 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII зі змінами, визнане неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.
Відповідно до частини 2 статті 152 Конституції України, закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його ухвалення.
Конституційний Суд України встановив такий порядок виконання рішення №7-р(II)/2019: частина двадцята статті 86 Закону України Про прокуратуру від 14 жовтня 2014 року №1697-VII зі змінами не підлягає застосуванню з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення;
частина двадцята статті 86 Закону України Про прокуратуру від 14 жовтня 2014 року №1697-VII підлягає застосуванню в первинній редакції:
20. Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Пенсія працюючим пенсіонерам перераховується також у зв`язку з призначенням на вищу посаду, збільшенням вислуги років, присвоєнням почесного звання або наукового ступеня та збільшенням розміру складових його заробітної плати в порядку, передбаченому частинами другою, третьою та четвертою цієї статті, при звільненні з роботи або за кожні два відпрацьовані роки .
Зазначене Рішення Конституційного Суду України стало підставою для звернення позивача, який отримує пенсію у відповідності до Закону України Про прокуратуру , за отриманням актуальної довідки про заробітну плату та згодом до органу Пенсійного фонду України із заявою про перерахунок пенсії.
Доводи відповідача-2 про те, що після набрання чинності Рішенням Конституційного Суду України від 13.12.2019 №7-(ІІ)/2019 (після 13.12.2019) нормативно-правового акту про підвищення заробітної плати працівникам органів прокуратури не ухвалено, а тому відсутні підстави для перерахунку пенсії, є помилковими та не доводять правомірності його дій, оскільки чинна з 13.12.2019 норма частини 20 статті 86 Закону №1697-VII визначає умовою перерахунку пенсії за вислугу років підвищення заробітної плати прокурорським працівникам.
Протягом усього періоду дії норми статті 86 Закону №1697-VІІ, яка визначала, що умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України, позивач мав право на перерахунок пенсії, проте був позбавлений можливості таке право реалізувати з огляду на бездіяльність Кабінету Міністрів України. Реалізація його права була забезпечена саме рішенням Конституційного Суду України від 13.12.2019.
За наведених обставин, суд вважає підхід відповідача до вирішення заяви позивача неправомірним. Суд зазначає, що в цій ситуації позивач має право на перерахунок його пенсії.
Крім того, слід звернути увагу, що постанова Кабінету Міністрів України №657 від 30.08.2017 є чинною, а тому відсутні підстави для її незастосування. Таке рішення уряду є рішенням про підвищення заробітної плати прокурорським працівникам .
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач має право на перерахунок пенсії відповідно до статті 86 Закону №1697-VII на підставі відповідної довідки прокуратури Дніпропетровської області.
Первинна редакція частини 20 статті 86 Закону №1697 до 13.12.2019 (дата ухвалення Конституційним Судом України рішення №7-р(II)/2019) не набрала чинності та не застосовувалася, оскільки Законом №76-VIII цю первинну редакцію з 01.01.2015 було змінено на речення Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України ,- тобто ці зміни було внесені в текст статті 86 Закону №1697-VІІ ще до дати набрання нею чинності (15.07.2015).
Тому частина 20 статті 86 Закону №1697 (в первинній редакції, якою визначено умови та порядок перерахунку пенсії за вислугу років працівникам прокуратури) на підставі рішення Конституційного Суду України №7-р (II)/2019 набрала чинності 13.12.2019 та підлягає застосуванню починаючи з цієї дати.
Отже, після тривалої перерви (01.01.2015-12.12.2019) в Україні з`явилася/набрала чинності норма Закону, що визначає умови та порядок перерахунку пенсії за вислугу років, призначеної на підставі Закону України Про прокуратуру .
Вирішуючи питання щодо порядку перерахунку пенсії за вислугу років колишнього працівника прокуратури, суд враховує, що:
перерахунок пенсії проводиться за заявою особи, до якої додаються необхідні документи на підтвердження умов, що зумовлюють перерахунок пенсії;
відповідно до частини 20 статті 86 Закону №1697-VII перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.
Частина 20 статті 86 Закону №1697-VII, як вже зазначено вище, набрала чинності з 13.12.2019, а відтак суд дійшов висновку, що ефективним способом відновлення порушених прав позивача є зобов`язання відповідача-2 здійснити перерахунок пенсії позивача. Поширення дванадцятимісячного періоду або будь-якого іншого періоду в цьому випадку є неможливим.
Враховуючи, що суд розглядає справи в межах заявлених позовних вимог, суд вважає за можливе зобов`язати відповідача здійснити перерахунок пенсії позивача з 01.01.2020.
Разом з цим, суд зауважує, що саме відповідач-2, а не Покровський відділ обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, у відповідь на заяву позивача відмовив йому у перерахунку пенсії з мотивів відсутності нормативно-правових актів про підвищення заробітної плати працівникам органів прокуратури, а, отже, спору щодо відсоткового розміру заробітної плати для перерахунку пенсії і щодо обмеження пенсії максимальним розміром та проведення виплати разово одним платежем на час звернення позивача у цій справі до суду не існувало.
Оскільки судовому захисту підлягають порушені права чи інтереси особи, а не ті, що можливо/ймовірно будуть порушені у майбутньому, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 , які звернуто до Покровського відділу обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.
З урахуванням вищевикладеного, беручи до уваги фактичні обставини у цій справі, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору та ним не були понесені судові витрати, судовий збір стягненню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 139, 242 - 246, 247, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Покровського відділу обслуговування громадян у м.Кривий Ріг (Сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Ватутіна, 37В, м.Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50096), Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, 26, м.Дніпро, 49094; код ЄДРПОУ 21910427) про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо відмови у проведенні ОСОБА_1 перерахунку пенсії за вислугу років на підставі довідки Прокуратури Дніпропетровської області про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується при перерахунку пенсії за №18-47вих 20 від 02.03.2020.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії за вислугу років відповідно до частини 20 статті 86 Закону України Про прокуратуру №1697-VІІ від 14.10.2014 (в первинній редакції) на підставі довідки Прокуратури Дніпропетровської області про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується при перерахунку пенсії за №18-72 вих. 20 від 03.03.2020, починаючи з 01.01.2020, із виплатою різниці між фактично отриманою та перерахованою сумою пенсії.
В іншій частині заявлених позовних вимог відмовити повністю.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складений 26.07.2021.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2021 |
Оприлюднено | 05.11.2021 |
Номер документу | 100817636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні