Ухвала
від 05.11.2021 по справі 805/1591/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

05 листопада 2021 р. Справа №805/1591/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Христофорова А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 805/1591/17-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя до Товариства з обмеженою відповідальністю Спільного українсько-польського підприємства Регалс про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

26 жовтня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, по справі № 805/1591/17-а, з Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Представники осіб, що беруть участь у справі, заявник, до суду не з`явились, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялись судом належним чином.

Враховуючи наведене, беручи до уваги приписи ч. 1 ст. 205, ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе розглянути дану заяву без участі вказаних осіб.

При розгляді вказаної заяви встановлені наступні обставини.

06 червня 2017 року Донецьким окружним адміністративним судом прийнято постанову про задоволення адміністративного позову Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя до Товариства з обмеженою відповідальністю Спільного українсько-польського підприємства Регалс про стягнення заборгованості.

Стягнуто з Товариство з обмеженою відповідальністю Спільне українсько-польське підприємство Регалс (ЄДРПОУ 20392605, вул. Ткачьова, буд.57, м. Маріуполь, Донецька область, 87505)на користь Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій призначених відповідно до п. б-з статі 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , що виникла у період з березень 2017 року на суму 2 727 ( дві тисячі сімсот двадцять сім) грн. 70 коп.

Постанова Донецького окружного адміністративного суду набрала законної сили 04.07.2017 року.

09 серпня 2017 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі.

Ухвалою суду від 13 лютого 2018 року замінено сторону виконавчого провадження по адміністративній справі №805/1591/17а зі стягувача - Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя (ЄДРПОУ 23336748) на правонаступника - Лівобережне об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Маріуполя Донецької області(ЄДРПОУ 41250905).

Ухвалою суду від 22 червня 2018 року замінено сторону виконавчого провадження по справі № 805/1591/17, а саме, стягувача Лівобережне об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Маріуполя Донецької області (код ЄДРПОУ 41250905) на Маріупольське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 42171861).

На підставі зазначеного вище виконавчого листа 02 лютого 2021 року відкрито виконавче провадження ВП № 64393937.

З метою забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 року № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України , наказу Пенсійного фонду України Про заходи у зв`язку із реорганізацією деяких територіальних органів Фонду від 02.11.2020 №115, проведено реорганізацію територіальних органів Пенсійного фонду України в Донецькій області. Згідно додатку до постанови Кабінету міністрів України від 09.10.2020 № 925, Маріупольське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010).

Згідно із п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області виступає правонаступником всіх майнових прав та обов`язків Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області.

Відповідно до передавального акту від 10.08.2021 року, затвердженого в.о. Голови правління Пенсійного фонду України, відповідно до Законів України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , Про центральні органи виконавчої влади , Про управління об`єктами державної власності , постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України , наказу Пенсійного фонду України від 02.11.2020 № 115 Про заходи у зв`язку з реорганізацією деяких територіальних органів Пенсійного фонду , наказу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області №1663 від 06.11.2020 Про заходи у зв`язку з реорганізацією територіальних органів Фонду області (зі змінами), наказу Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 11.11.2020 року № 320 Про заходи у зв`язку з реорганізацією Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області , членами комісії з припинення Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області здійснено заходи щодо припинення діяльності Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області та провели передачу окремо визначеного майна, що обліковується на балансі Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.

Передано основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, запаси, вказані в п.1 даного акту з балансу Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на баланс Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків Маріупольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області.

Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом у постановах від 10 вересня 2020 року у справі № 420/5772/18, від 10 жовтня 2020 року у справі №804/958/17, від 03 грудня 2020 року у справі № 805/2173/16-а, від 30 грудня 2020 року у справі 805/4361/17-а.

З огляду на наведене, без заміни сторони у виконавчому листі або виконавчому провадженні унеможливлюється виконання рішення суду, що буде порушенням принципу обов`язковості судових рішень.

Під процесуальним правонаступництвом у виконавчому провадженні розуміють заміну однієї зі сторін (стягувана або боржника) з переходом прав та обов`язків від попередників до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні.

Частиною 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно з ч. 5 ст.15 Закону України Про виконавче провадження у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником. Для правонаступників усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку про задоволення заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження по справі 805/3901/17-а, замінивши стягувача у виконавчому провадженні.

Керуючись ст. 205, 243, 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькі області про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому провадженні по справі № 805/1591/17-а за позовом Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Маріуполя до Товариства з обмеженою відповідальністю Спільного українсько-польського підприємства Регалс про стягнення заборгованості на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010, місцезнаходження: пл. Соборна, буд. 3, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122).

Повний текст ухвали складено та підписано 05 листопада 2021 року.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.Б. Христофоров

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2021
Оприлюднено08.11.2021
Номер документу100847671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1591/17-а

Ухвала від 05.11.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Постанова від 06.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 12.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 24.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні