Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2010 р. Справа № 2а-4206/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Павліч ек В.О.
за участю секретаря судового засідання-Дикач О.О .,
представника позива ча - Охріменко Н.Я.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мської міжрайонної державно ї податкової інспекції до с елянського (фермерського) го сподарства "Абдушукурова Вал ерія Турабовича" про стягнен ня податкової заборгованост і ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Сумська міжрай онна державна податкова інсп екція, звернувся до Сумськог о окружного адміністративно го суду з адміністративним п озовом, в якому просить стягн ути з селянського (фермерськ ого) господарства "Абдушукур ова Валерія Турабовича" пода ткову заборгованість в сумі 399,21 грн.
Позовні вимоги обґрунтову ються наступним. Відповідач, не виконуючи обов' язок зі с плати податків, закріплений у ст. 9 Закону України "Про сист ему оподаткування", має забор гованість на загальну суму 399, 21 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав.
Відповідач повідомлявся п ро час, дату та місце розгляду справи, в судове засідання не з' явився, про причини неявк и, всупереч вимог ч. 2 ст. 40 КАС Ук раїни, суд не повідомив, запер ечень стосовно позовних вимо г не надсилав.
З огляду на зазначене, суд в важає, що відсутність предст авника відповідача в судовом у засіданні не перешкоджає р озгляду справи.
Суд, заслухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, проаналізувавш и докази у їх сукупності, вваж ає, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав.
Селянське (фермерське) госп одарство "Абдушукурова Валер ія Турабовича" зареєстровано як юридична особа, що підтвер джується довідкою з Єдиного державного реєстру підприєм ств та організацій України (а .с. 7, 8).
Сумською МДПІ відповідача поставлено на облік як платн ика податків, що підтверджує ться довідкою про взяття на о блік платника податків (а.с. 10).
Податковий борг по земельн ому податку виник внаслідок неповної сплати відповідаче м узгоджених сум податкових зобов' язань відповідно до п оданих ним податкових деклар ацій плати за земельні ділян ки за 2009 та 2010 роки. (а.с. 12-13) Сума под аткового боргу, яка підлягає сплаті до бюджету становить 203,28 грн.
На вищезазначений борг від повідно до ст. 16 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» №2181 - ІІ І, відповідачу була нарахов ана пеня в сумі 33,45 грн.
Податковим повідомленням рішенням № 0003591510/0 від 17.12.2009 (а.с. 14) до селянського (фермерського) г осподарства "Абдушукурова Ва лерія Турабовича" були засто совані штрафні санкції за за тримку сплати суми узгоджено го податкового зобов' язанн я в сумі 537,87 грн. Зазначене пода ткове повідомлення-рішення б уло отримано відповідачем пр о що свідчить повідомлення п ро отримання поштового відпр авлення, (а.с. 16) але в установле ний законом строк не оскаржу валось. Відповідач частково сплатив суму штрафних санкці й та станом на 15.04.2010 сума штрафн их санкцій залишилась неспла чена в сумі 162,48 грн.
Відповідачу було направле но першу податкову вимогу ві д 07.11.2003 № 1/238, за якою загальна сума податкового боргу становить 235,97 грн. (а.с. 17), та другу податков у вимогу від 14.04.2004 № 2/63, за якою заг альна сума податкового боргу становить 447,81 грн (а.с. 18). Про це с відчать копії корінців першо ї та другої податкових вимог . Зазначені податкові вимоги були отримані відповідачем про що свідчить підпис відпо відача (а.с. 17, 18).
Таким чином, загальна сума п одаткової заборгованості ві дповідача становить 399,21 грн.
Статтею 67 Конституції Украї ни передбачено, що кожен зобо в' язаний сплачувати податк и і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.
Статтею 11 Закону України "Пр о систему оподаткування" від 25 червня 1991 року N 1251-XII закріплено , що відповідальність за прав ильність обчислення, своєчас ність сплати податків і збор ів (обов' язкових платежів) і додержання законів про опод аткування несуть платники по датків і зборів (обов' язков их платежів) відповідно до за конів України.
На підставі п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 10 За кону України "Про Державну по даткову службу в Україні" від 05.02.1998 року № 83/98-ВР (зі змінами та д оповненнями), державні подат кові інспекції в районах, міс тах без районного поділу, рай онах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податков і інспекції здійснюють контр оль за своєчасністю, достові рністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов' язкових платежів), заб езпечують облік платників по датків, інших платежів, прави льність обчислення і своєчас ність надходження цих податк ів, платежів, а також здійснюю ть реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інши х обов' язкових платежів.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про плату за землю" вико ристання землі в Україні є пл атним. Плата за землю справля ється у вигляді земельного п одатку або орендної плати, що визначається залежно від гр ошової оцінки земель.
Як встановлено п. 8 ст. 14 Закон у України "Про систему оподат кування" плата за землю (земел ьний податок, а також орендна плата за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті) належать до загальнодер жавних податків і зборів (обо в'язкових платежів).
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння" від 25 червня 1991 року N 1251-XII, пла тники податків і зборів (обов ' язкових платежів) зобов' я зані сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 За кону України "Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" від 21 грудня 2000 року N 2181-III (дал і - Закон), платник податків са мостійно обчислює суму подат кового зобов' язання, яку за значає у податковій декларац ії.
Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону, пода ткове зобов' язання, самості йно визначене платником пода тків у податковій декларації , вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації. Зазначене податков е зобов' язання не може бути оскаржене платником податкі в в адміністративному або су довому порядку.
Відповідно ст. 5 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" від 21.12.2000р . № 2181-III із змінами та доповнення ми, платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов' язан ня, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1. 4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.
Відповідно до абз. 2 п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону, у разі коли відпов ідно до закону контролюючий орган самостійно визначає по даткове зобов'язання платник а податків за причинами, не по в'язаними із порушенням пода ткового законодавства, платн ик податків зобов'язаний спл атити нараховану суму податк ового зобов'язання у строки, в изначені у законі з відповід ного податку, а за їх відсутно сті - протягом тридцяти кален дарних днів від дня отриманн я податкового повідомлення п ро таке нарахування.
П.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 вказаного Закон у визначає, що узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена платником податк ів у строки, визначені цією ст аттею, визнається сумою пода ткового боргу платника подат ків.
Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України "Про державну податк ову службу" від 4 грудня 1990 рок у N 509-XII зі змінами та доповнення ми, органи державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансов і (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних ціл ьових фондів суми недоїмки, п ені у випадках, порядку та роз мірах, встановлених законами України.
Відповідно до п.п. 16.1.1. п. 16.1. ст. 16 Закону України "Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами" від 21.12.2000 № 2181 - ІІІ, після з акінчення встановлених стро ків погашення узгодженого по даткового зобов'язання на су му податкового боргу нарахов ується пеня.
Відповідно до п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 З У "Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181 - ІІІ, до платників податк ів застосовуються штрафні са нкції за затримку сплати сум и узгодженого податкового зо бов'язання.
П.п. 3.1.1 п. 3.1 Закону України "Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" встановлює, щ о активи платника податків м ожуть бути примусово стягнен і в рахунок погашення його по даткового боргу виключно за рішенням суду.
Судом встановлено, що подат ковий борг на час розгляду сп рави відповідачем не сплачен ий, у зв' язку з чим суд приход ить до висновку про те, що відп овідач прострочив виконання зобов' язання по сплаті под аткового боргу, тому зазначе ний податковий борг підлягає стягненню з нього у судовому порядку.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Сумської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї до селянського (фермерськ ого) господарства "Абдушукур ова Валерія Турабовича" про стягнення податкової заборг ованості - задовольнити.
Стягнути з селянського (фер мерського) господарства "Абд ушукурова Валерія Турабович а" (41854, Сумська область , Білопіл ьський район, с. Річки, вул. Тра в'янка, 21, код 21100444) заборгованіст ь по земельному податку в сум і 399,21 грн. (триста дев'яносто д ев'ять грн. 21 коп.) на рахунок 33218811 700058 одержувач місцевий бюджет Річківської сільської рад, к од 23635149, МФО 837013.
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня склад ення постанови в повному обс язі та подання після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постанови скл адено 14 червня 2010 року.
Суддя (підпис) В.О. Павлічек
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя В.О. Павлічек
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2010 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 10084860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.О. Павлічек
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні