Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 червня 2010 р. Справа № 2а-2223/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Павліч ек В.О.
за участю секретаря судового засідання-Дикач О.О .,
прокурора - Сініцина В.О.
представника позива ча - Гікітіної В.А.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Шо сткинського міжрайонного пр окурора в інтересах держави в особі Сумського територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку до відкритог о акціонерного товариства "Р оменкський "Сільбудремсерві с" про стягнення штрафу за пр авопорушення на ринку цінних паперів ,-
В С Т А Н О В И В:
Шосткинський міжрайонн ий прокурор звернувся до суд у в інтересах держави в особі Сумського територіального у правління Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку з адміністративним п озовом до відкритого акціоне рного товариства "Роменський "Сільбудремсервіс" про стягн ення штрафу за правопорушенн я на ринку цінних паперів у су мі 170000,00 грн. Свої вимоги мотивує тим, що відносно відповідача , за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів були винесені постанови про накл адення санкцій у вигляді штр афу в розмірі 170000,00 грн. Дані пос танови відповідачем не були оскаржені, однак, штраф стано м на момент звернення з позов ом до суду в добровільному по рядку сплачений не був.
В судовому засіданні, проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, зазначивши, щ о заборгованість на момент р озгляду справи відповідачем не погашена.
Відповідач повідомлявся п ро час, дату та місце розгляду справи, в судове засідання не з' явився, про причини неявк и, всупереч вимог ч. 2 ст. 40 КАС Ук раїни, суд не повідомив, запер ечень стосовно позовних вимо г не надсилав.
З огляду на зазначене, суд в важає, що відсутність предст авника відповідача в судовом у засіданні не перешкоджає р озгляду справи.
Суд, заслухавши прокурора, п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, проан алізувавши докази у їх сукуп ності, вважає, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Частиною 1 статті 1 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” встановлено, що держа вне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення держа вою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, наг ляду за ринком цінних папері в та їх похідних та запобіган ня зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з ч. 1 ст. 5 вищевказано го Закону державне регулюван ня ринку цінних паперів здій снює Державна комісія з цінн их паперів та фондового ринк у. Інші державні органи здійс нюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папе рів у межах своїх повноважен ь, визначених чинним законод авством.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні”Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати ем ітентам, особам, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондов им біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодав ства про цінні папери та вима гати надання необхідних доку ментів відповідно до чинного законодавства.
В судовому засіданні встан овлено, що 15.07.2009 року Уповноваже ною особою Сумського територ іального управління Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку було видан е розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 152-СУ (а.с. 15). Згідн о зазначеного розпорядження ВАТ "Роменський "Сільбудремс ервіс" повинно було в термін д о 01.12.2009 усунути порушення чинно го законодавства про цінні п апери, а саме: привести у відпо відність до вимог чинного за конодавства не видані акціон ерам сертифікати акцій до 05.12.20 09 і письмово поінформувати Су мське територіальне управлі ння ДКЦПФР про виконання заз наченого розпорядження з над анням підтверджуючих докуме нтів.
В Сумському територіально му управлінні ДКЦПФР була ві дсутня інформація про належн е та своєчасне виконання роз порядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери № 152-СУ від 15 липня 2009 року , що свідчить про невиконання розпорядження. Це є порушенн ям вимог п. 10 ст. 8 Закону Україн и “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні”.
За даним фактом, 09.12.2009 Сумськи м територіальним управління м ДКЦПФР була порушена справ а про правопорушення на ринк у цінних паперів (а.с. 14) та скла дений акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 187-СУ від 17.12.2009 (а.с. 13).
За результатами розгляду с прави відповідно до постанов и про накладення санкції за п равопорушення на ринку цінни х паперів № 188-СУ від 25 грудня 2009 р оку на відкрите акціонерне т овариство "Роменський "Сільб удремсервіс" було накладено штраф в розмірі 5000 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян, що дорівнює 85000,00 грн. (а.с . 8).
Також, 21.08.2009 уповноваженою ос обою Сумського територіальн ого управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку були видані розп орядження про усунення поруш ень законодавства про цінні папери № 168-СУ (а.с. 27), № 169-СУ (а.с. 29) та № 170-СУ (а.с. 31). Згідно зазначених розпоряджень ВАТ "Роменськи й "Сільбудремсервіс" повинно було в термін до 01 жовтня 2009 рок у усунути порушення чинного законодавства про цінні папе ри, а саме: розмістити регуляр ну річну інформацію за 2008 рік в загальнодоступній інформац ійній базі даних Комісії.
В Сумському територіально му управлінні ДКЦПФР була ві дсутня інформація про належн е та своєчасне виконання роз поряджень про усунення поруш ень законодавства про цінні папери № 168-СУ, № 169-СУ та № 170-СУ від 21 серпня 2009 року, що свідчить пр о невиконання розпорядження . Це є порушення вимог п. 10 ст. 8 За кону України "Про державне ре гулювання ринку цінних папер ів в Україні".
За даним фактом, 23 грудня 2009 ро ку Сумським територіальним у правлінням ДКЦПФР була поруш ена справа про правопорушенн я на ринку цінних паперів (а.с. 24-26) та складений акт про право порушення на ринку цінних па перів № 186-СУ від 15.12.2009 (а.с. 22-23).
За результатами розгляду с прави відповідно до постанов и про накладення санкції за п равопорушення на ринку цінни х паперів № 182-СУ від 23 грудня 2009 р оку на відкрите акціонерне т овариство "Роменський "Сільб удремсервіс" було накладено штраф в розмірі 5000 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян, що дорівнює 85000,00 грн. (а.с . 17-18).
Таким чином, виходячи із вищ езазначеного, штраф за право порушення на ринку цінних па перів ВАТ "Роменський "Сільбу дремсревіс" перед Державним бюджетом складає 170000,00 грн.
Відповідальність юридични х осіб за правопорушення на р инку цінних паперів передбач ено абз. 8 ч. 1 ст. 11 вищевказаного Закону, де зазначено, що Держа вна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосов ує до юридичних осіб фінансо ві санкції за невиконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов а бо рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку що до усунення порушень законод авства на ринку цінних папер ів - у розмірі від тисячі до п'я ти тисяч неоподатковуваних м інімумів доходів громадян.
Порядок та строки розгляду ДКЦПФР справ про порушення г ромадянами, посадовими особа ми та юридичними особами вим ог законодавства на ринку ці нних паперів врегульовано “П равилами розгляду справ про порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затв ердженими рішенням ДКЦПФР ві д 11 грудня 2007 року N 2272, зареєстров аними в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Від повідно до п. 5 Розділу І Прави л уповноважені особи ДКЦПФР в межах своїх повноважень зо бов'язані в кожному випадку в иявлення правопорушення вжи ти всіх необхідних заходів д ля документального закріпле ння факту правопорушення, вс ебічно, повно та об'єктивно до слідити обставини справи, а т акож своєчасно застосувати п ередбачені законодавством с анкції.
Відповідно до п. 1 Розділу VII П равил розглянувши справу про правопорушення, уповноважен а особа приймає рішення за сп равою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюєть ся у вигляді постанови.
Згідно ст. 11 Закону України “ Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні” рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Шт рафи, накладені Державною ко місією з цінних паперів та фо ндового ринку, стягуються у с удовому порядку.
Як встановлено в судовому з асіданні та вбачається з поя снень прокурора і представни ка позивача, постанови про на кладення санкцій за правопор ушення на ринку цінних папер ів, станом на момент розгляду справи не оскаржені, штраф у р озмірі 170000,00 грн. в добровільном у порядку не сплачений. Таким чином, суд, враховуючи норми с т. 11 Закону України Про держав не регулювання ринку цінних паперів в Україні”, приходит ь до висновку, що позовні вимо ги про стягнення з відповіда ча штрафу є обґрунтованими т а такими, що підлягають задов оленню.
За наведених обставин та пр авових норм, вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Шосткинського міжрайон ного прокурора в інтересах д ержави в особі Сумського тер иторіального управління Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку до ві дкритого акціонерного товар иства "Роменкський "Сільбудр емсервіс" про стягнення штр афу за правопорушення на рин ку цінних паперів - задовол ено.
Стягнути з відкритого акці онерного товариства "Роменкс ький "Сільбудремсервіс" (42084, Су мська область, м. Ромни, 3-й пров улок Червоної, 61, код 05400201) до Держ авного бюджету штраф за прав опорушення на ринку цінних п аперів у розмірі 170000,00 грн. (сто сімдесят тисяч грн. 00 коп.)
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження постанови суду в де сятиденний строк з дня склад ення постанови в повному обс язі та подання після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Повний текст постанови скл адено 21 червня 2010 року.
Суддя (підпис) В.О. Павлічек
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя В.О. Павлічек
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2010 |
Оприлюднено | 23.07.2010 |
Номер документу | 10084924 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.О. Павлічек
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні