Рішення
від 27.10.2021 по справі 560/8433/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8433/21

РІШЕННЯ

іменем України

27 жовтня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участю:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника позивача - Щетинської І.В., представника відповідача - Ткачук Н.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить суд зобов`язати відповідача винести рішення про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою здійснення діяльності: м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, 61/4.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 27.05.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" подано заяву та документи на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою здійснення діяльності: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, буд. 61/4. 11.06.2021 за результатами розгляду Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області прийнято рішення, яким відмовлено у видачі ліцензії, з огляду на відсутність ряду документів, перелік яких визначений Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального". Товариство з обмеженою відповідальністю Смарт-Ойл не погоджується з винесеним рішенням, рахує його протиправним та таким, що не відповідає діючому законодавству, внаслідок чого звернулося до суду.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 13.07.2021 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Представником відповідача - ГУ ДПС у Хмельницькій області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому останній зазначив, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області приймаючи оскаржуване рішення діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 28.09.2021 суд замінив відповідача по справі № 560/8433/21 - Головне управління ДПС у Хмельницькій області на Головне управління ДПС у Хмельницькій області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код в ЄДРПОУ ВП: 44070171).

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного від 28.09.2021 суд перейшов до розгляду адміністративної справи №560/8433/21, за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

23.10.2021 позивач подав відповідь на відзив, де зазначив, що відповідачем не обґрунтовані обставини, на які він посилається у відзиві, вони є припущеннями та не ґрунтуються на вимогах закону.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд адміністративний позов задовольнити.

Представник Головного управління ДПС у Хмельницькій області в судовому засіданні заперечував проти позову з підстав, викладених у відзиві, вважає, що відповідач діяв правомірно та у відповідності до вимог чинного законодавства, просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного.

Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" подало до Головного управління ДПС у Хмельницькій області 27.05.2021 заяву та документи щодо отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою здійснення діяльності: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, буд. 61.

ТОВ Смарт-Ойл до заяви від 13.10.2020 надано копії наступних документів: витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 31.05.2021, кадастровий номер 6810100000:29:00:0044; копія договору оренди земельної ділянки №15/02/21 від 15.02.2021 року, кадастровий номер 6810100000:29:00:0044 за адресою м. Хмельницький, вул.. Львівське шосе, 61/4А; копія акту приймання станції автозаправочної контейнерної автоматичної від 06.02.2020 за адресою м. Хмельницький, вул. Львіське шосе, 64/1; копія паспорту станції автозаправочної контейнерної автоматичної; копія технічного висновку про визнання станції автозаправочної контейнерної автоматичної ТУ У 42.9-39189072-001:2015, як некапітальний об`єкт будівництва; копія паспорту станції автозаправочної контейнерної автоматичної; копія дозволу ТУ Держпраці у Хмельницькій області від 08.08.2019 №0192.19.68 про виконання робіт з підвищеної небезпеки ТОВ Смарт-Ойл ; копія платіжного доручення від 18.05.2021 №106 на суму 2000 грн.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області 03.11.2020 прийнято рішення про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою здійснення діяльності: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, буд. 61/4.

Підставою для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою здійснення діяльності Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, буд. 61/4, стало те, що ТОВ Смарт-ОІЛ надані документи для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним не відповідають вимогам ст. 15 Закону №481, а саме, заявником не надано завірені копії таких документів: - акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального. Копії документів поданих суб`єктом господарювання до заяви на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним містить невідповідність даних місця реалізації пального.

Вважаючи бездіяльність, що полягає у невидачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Нормативно-правовим актом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України, є Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (Закон №481/95-ВР).

У силу ч. 20 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років (ч. 30 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального ).

Приписами ч.ч. 31-33 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального визначено, що ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У силу ч. 38 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник. (ч. 40 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального ).

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа, або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла (ч. 45 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального ).

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства (ч. 46 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального ).

Під час розгляду справи судом встановлено, що підставою для відмови у видачі ліцензії є;

- ненадання ТОВ Смарт-Ойл акту вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

- копії документів поданих суб`єктом господарювання до заяви на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним містять невідповідність даних місця реалізації пального.

У той же час, з наявних у матеріалах справи доказів вбачається, що звертаючись із заявою про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, з метою виконання вимоги законодавства щодо надання документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, позивачем було надано Договір №15/02/21 від 15.02.2021 оренди земельної ділянки, згідно умов якого фізична особа ОСОБА_1 передає, а ТОВ Смарт Ойл приймає відповідно до умов Основного договору наступне майно: земельну ділянку площею 0,04 га, кадастровий номер 6810100000:29:001:0045, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ; бетонну площадку площею 23,4 кв. м. Серед доданих до заяви документів наявний Акт приймання передачі від 15.02.2021 згідно якого фізична особа ОСОБА_1 передає, а ТОВ Смарт Ойл приймає: - земельну ділянку площею 0,04 га, кадастровий номер 6810100000:29:001:0045, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 ; - бетонну площадку площею 23,4 кв. м., яка розташована на земельній ділянці.

А тому, згідно договору №15/02/21 від 15.02.2021 оренди земельної ділянки та Акту приймання передачі від 15.02.2021 випливає, що ТОВ Смарт Ойл отримало у користування земельну ділянку з кадастровим номером 6810100000:29:001:0045, яка знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, 61/4А. Однак, згідно поданої ТОВ Смарт-Ойл заяви щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним платник вказав наступну адресу місця роздрібної торгівлі пальним: м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, 61.

Також, з доданих до заяви документів судом встановлено, що в останніх наявна невідповідність кадастрових номерів, а саме у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 31.05.2021 номер 6810100000:29:00:0044, а в копії договору оренди земельної ділянки №15/02/21 від 15.02.2021, зазначено № 6810100000:29:00:0045.

Суд звертає увагу на той факт, що позивач не надав документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, на якій планує здійснювати господарську діяльність щодо роздрібної торгівлі пальним, а саме за адресою м. Хмельницький, вул. Львівське шосе, 61. Оскільки, адреса орендованої земельної ділянки не співпадає з адресою місця роздрібної торгівлі пальним, вказаній в заяві щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, тому вказана обставина стала однією з підстав для відмови у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Щодо висновків відповідача про не надання позивачем акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального суд зазначає наступне.

З доданих позивачем до заяви про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним матеріалів вбачається, що роздрібний продаж пального за вказаною адресою відбуватиметься за допомогою станції автозаправочної контейнерної автоматичної (САКА).

Так, відповідно до технічного висновку про визнання станції автозаправочної контейнерної автоматичної ТУ У 42.9-39189072-001:2015 (заводський номер 55), як не капітальний об`єкт будівництва, зазначено про те, що станція автозаправочна контейнерна автоматична в якій відсутній фундамент і капітальні несучі конструкції - не може вважатися капітальною спорудою, отже, не є об`єктом нерухомості, оскільки нерухомим майном (нерухомістю) є земельна ділянка без поліпшень або земельна ділянка з поліпшеннями, які з нею нерозривно пов`язані, будівлі, споруди, їх частини, а також інше майно, що згідно із законодавством належить до нерухомого майна. САКА є тимчасовою спорудою, тобто матеріальним об`єктом, який може бути переміщеним без заподіяння йому шкоди.

Окрім того, в якості спростування висновків відповідача щодо ненадання вказаних вище документів, суд звертає увагу на те, що до заяви про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Товариством з обмеженою відповідальністю Смарт-Ойл надано ряд документів, які вказують на можливість використання й експлуатації станції автозаправочної контейнерної автоматичної.

Також, приписи наведеного абзацу ч. 38 ст. 15 Закону України № 481/95-ВР не містять виключного переліку документів, необхідних для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Разом з тим, відповідач, у межах спірних правовідносин, обмежився лише посиланням на ненадання документів, не вказавши при цьому який саме документ підлягає поданню, з урахуванням особливостей спірних правовідносин.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 та 2 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідачем доведено правомірність своїх дій з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов задоволенню не підлягає, що не позбавляє позивача права звернутися до відповідача із заявою про надання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та надати всі передбачені Законом України № 481/95-ВР документи.

Враховуючи висновки суду по суті спору, понесені позивача судові витрати, відповідно до вимог статті 139 КАС України, не відшкодовуються та покладаються на позивача.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 03 листопада 2021 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт-Ойл" (вул. Київська, 4, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 42499395) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2021
Оприлюднено08.11.2021
Номер документу100851050
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/8433/21

Рішення від 27.10.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні