Рішення
від 04.11.2021 по справі 560/6640/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/6640/21

РІШЕННЯ

іменем України

05 листопада 2021 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділу реєстрації управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради, в якому просить:

- визнати протиправними дії відділу реєстрації управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради, що полягають у незаконній відмові у здійсненні реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з попереднього місця реєстрації місця проживання громадянина України ОСОБА_1 ;

- зобов`язати відділ реєстрації управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради повторно розглянути заяву про реєстрацію місця проживання з одночасним зняттям з попереднього місця реєстрації місця проживання громадянина України ОСОБА_1 ;

- застосувати судовий контроль за виконанням судового рішення шляхом витребування від відділу реєстрації управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради звіту про виконане судове рішення.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 02.02.2021 позивач звернувся до відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради із заявами про зняття з реєстрації місця проживання та про реєстрацію місця проживання.

В результаті, відповідач відмовив у задоволені вказаних заяв на підставі абз. 1 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України №207 від 02.03.2016 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.

Позивач, не погоджуючись з такимирішеннями відповідача, звернувся до суду.

14 червня 2021 року відкрите провадження у цій справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачем поданий відзив на адміністративний позов, де зазначаєтьсяголовним спеціалістом відділу реєстрації місця проживання було відмовлено позивачу у здійсненні реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з попереднього місця реєстрації громадянина України ОСОБА_1 , оскільки згідно із його військово-обліковим документом він не перебуває на військовому обліку в Хмельницькому об`єднаному міському територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки відповідно до ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу».

Суд, дослідивши матеріали справи, зазначає наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 02.02.2021 звернувся із заявами про зняття з реєстрації місця проживання та про реєстрацію місяця проживання до відділу реєстрації Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради.

02.02.2021 головним спеціалістом відділу реєстрації місця проживання Управління реєстрації Хмельницької міської ради ОСОБА_2 у знятті з реєстрації місця проживання та реєстрації місця проживання відмовлено на підставі абз. 1 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України №207 від 02.03.2016 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру», оскільки позивач не подав усіх належних документів, а саме документ який засвідчує факт постановки на військовий облік, що визначено ст. 37, 38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992 №2232-XII захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення та Державної спеціальної служби транспорту, посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

На підставі ч. 3 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; приписку до призовних дільниць; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.

Частиною 9 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» зазначено про те, що щодо військового обов`язку громадяни України поділяються на такі категорії: допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць; призовники - особи, приписані до призовних дільниць; військовослужбовці - особи, які проходять військову службу; військовозобов`язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави; резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний та воєнний час.

Керуючись положеннями ст. 27 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» у запас Збройних Сил України та інших військових формувань зараховуються громадяни України, які придатні за станом здоров`я до проходження військової служби в мирний або воєнний час і не досягли граничного віку перебування в запасі. Вони перебувають на військовому обліку в районних (міських) військових комісаріатах та відповідних органах інших військових формувань. Запас військовозобов`язаних поділяється на першу і другу категорії. До запасу першої категорії належать військовозобов`язані, які проходили військову службу та здобули під час її проходження військово-облікову спеціальність. До запасу другої категорії належать військовозобов`язані, які не здобули військово-облікової спеціальності під час проходження військової служби або не проходили військової служби, а також військовозобов`язані-жінки. Військовозобов`язані, зараховані до запасу другої категорії, у разі здобуття під час перебування в запасі або служби у військовому резерві військово-облікової спеціальності переводяться до запасу першої категорії (крім військовозобов`язаних-жінок).

Суд звертає увагу те, що позивач станом на момент виникнення спірних правовідносин виключений з військового обліку військовозобов`язаних, що підтверджується відповіддю Лисичанського міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки на адвокатський запит №22/2021 від 14.05.2021.

У відповіді зазначено про те, що громадянин ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 перебував на військовому обліку в Лисичанському міському військовому комісаріаті Луганської області з 17.11.1983 по 30.12.2003 року та був виключений з військового обліку військовозобов`язаних на підставі ч. 5 ст. 37 Закону України «Про загальний військовий обов`язок і військову службу» (за досягненням граничного віку перебування в запасі).

Окрім цього даний факт підтверджується відповідною відміткою у військовому квитку, в якому на сторінці 33 наявні підпис та гербова печатка військового комісара про виключення позивача з військового обліку за досягненням граничного віку перебування в запасі.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» органи виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію місця проживання чи перебування осіб, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад зобов`язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування чи зняття з реєстрації призовників, військовозобов`язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок військових комісаріатів відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання або перебування.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» від 11.12.2003№ 1382-IV місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно- територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини; орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно- територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради; реєстрація - внесення інформації до реєстру територіальної громади, документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування особи, із зазначенням адреси житла/місця перебування із подальшим внесенням відповідної інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Згідно з частиною першою статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов`язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена органом реєстрації з одночасним зняттям з попереднього місця проживання.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі: заяви особи або її представника, що подається до органу реєстрації; судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою; свідоцтва про смерть; паспорта або паспортного документа, що надійшов з органу державної реєстрації актів цивільного стану, або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку; інших документів, які свідчать про припинення; підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства; підстав для проживання або перебування особи у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту; підстав на право користування житловим приміщенням.

Зняття з реєстрації здійснюється в день звернення особи. За заявою особи зняття з реєстрації може бути здійснено одночасно з реєстрацією нового місця проживання з урахуванням вимог, визначених частиною одинадцятою статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Разом із заявою особа подає: документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження; військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

Механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання осіб в Україні, а також форми необхідних для цього документів визначають «Правила реєстрації місця проживання», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 року №207.

Пунктом 26 «Правил реєстрації місця проживання» визначено порядок зняття з реєстрації місця проживання фізичну особи, а саме: зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі заяви особи або її представника за формою згідно з додатком 11. Разом із заявою особа подає:

-документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження;

-квитанцію про сплату адміністративного збору;

-військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

Підстави відмови у реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання визначені Пунктом 11 «Правил реєстрації місця проживання», згідно якого орган реєстрації відмовляє в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання, якщо:

-особа не подала необхідних документів або інформації;

-у поданих документах містяться недостовірні відомості або подані документи є недійсними;

-звернулася особа, яка не досягла 14 років.

Рішення про відмову в реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання приймається в день звернення особи або її представника шляхом зазначення у заяві про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання підстав відмови. Зазначена заява повертається особі або її представнику.

Незважаючи на те, що позивач подав усі необхідні документи визначені п. 18 Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 207 (у тому числі військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

Таким чином, позивачем до заяви про реєстрацію місця проживання було надано у відповідності до вимог ст. 38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військово-обліковий документ із позначкою військового комісаріату відповідно про зняття з військового обліку за місцем проживання, однак відповідачем було протиправно відмовлено у реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з попереднього місця реєстрації місця проживання.

Тому суд визнає протиправними дії відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради, що полягають у відмові в задоволенні заяви позивача про зняття з реєстрації місця проживання та про реєстрацію місця проживання ОСОБА_1 від 02.02.2021.

Таким чином, суд вважає, що порушені права позивача мають бути захищені шляхом зобов`язання відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради повторно розглянути заяви про зняття з реєстрації місця проживання та про реєстрацію місця проживання ОСОБА_1 від 02.02.2021, з урахуваннямвисновків суду викладених вище.

Щодо вимоги позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення, суд враховує таке.

Відповідно до частини 1 статті 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Отже, зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом а не обов`язком суду. Суд враховує, що позивач не надав жодних доказів того, що відповідач буде намагатись ухилитись від виконання цього судового рішення.

Частинами першою та другоюстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У той же час, відповідач як суб`єкт владних повноважень не надав суду належних доказів, які підтверджують правомірність наданої ним відмови, відтак позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради, що полягають у відмові в задоволенні заяв ОСОБА_1 від 02.02.2021 року про зняття з реєстрації місця проживання та про реєстрацію місця проживання ОСОБА_1 .

Зобов`язати відділ реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради повторно розглянути заяви про зняття з реєстрації місця проживання та про реєстрацію місця проживання ОСОБА_1 від 02.02.2021, з урахуванням висновків суду викладених вище .

Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн за рахунок бюджетних асигнувань Відділу реєстрації місця проживання Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:відділ реєстрації управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради (вул. Соборна, 16,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 38862293)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2021
Оприлюднено29.08.2022
Номер документу100851084
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання

Судовий реєстр по справі —560/6640/21

Рішення від 04.11.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні