Копія
Справа № 2-а-4121/10/2270/13
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2010 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Салюка П.І.
при секретарі Красовській С.А.
за участі:
представника позивача:
представника відповідача: Панченка О.П.,
Малюзіна О.І.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом < в особі > < в чиїх ін тересах > Товариства з обмеж еною відповідальністю "Експр ес-Продукт" < 3-тя особа > до Ре гіонального управління депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів Державної податкової адміністрації України у Хме льницькій області < 3-тя особ а > про визнання протиправни м та скасування рішення від 27. 05.2010 р. про застосування фінанс ових санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю "Експрес- Продукт" звернулося до суду з позовом до про визнання прот иправним та скасування рішен ня від 27.05.2010 р. про застосування фінансових санкцій.
На підтвердження своїх поз овних вимог позивач зазначає , що дане рішення вважає незак онним, так як перевірка прово дилася за відсутності власни ка підприємства або уповнова женого представника платник а податків без надання жодни х документів на перевірку. Та кож позивач не погоджується із винесеним рішенням, оскіл ьки не здійснює діяльність п о зберіганню алкогольних нап оїв та тютюнові виробів, а лиш е реалізацією, а також доказі в того, що зберігалися алкого льні напої без марок акцизно го збору встановленого зразк а - відсутні.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав повністю та просив його з адоволити та скасувати рішен ня Регіонального управління департаменту контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюн ових виробів Державної подат кової адміністрації України у Хмельницькій області.
Представник відповідача п озов не визнав, вважає прийня те рішення законним та обґру нтованим, просить в задоволе нні позову відмовити.
Суд, заслухавши сторони, вив чивши повно і всебічно письм ові докази, вважає, що в задов оленні позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ "Е кспрес-Продукт" зареєстрован е та внесене до ЄДРПОУ 11.11.20089 рок у, ідентифікаційний код 36212941.
На виконання наказу №134 від 07 .05.2010 року та на підставі направ лення № 104 від 07.05.2010 року відповід ачем була проведена позаплан ова виїзна перевірка з питан ь додержання суб'єктами госп одарювання вимог, встановлен их законодавством України, я кі є обов'язковими до виконан ня при здійснені оптової і ро здрібної торгівлі алкогольн ими напоями та/або тютюновим и виробами суб'єкта господар ювання ТОВ "Експрес-Продукт" п о вул. Інститутській, 21/1 в м. Хме льницькому, який належить О СОБА_1.
За результатами перевірки був складений акт № 118/02/32/03/36212941 від 08.05.2010 року, яким встановлено, що в магазині ТОВ "Експрес-Проду кт" відбувалося зберігання а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів у місцях зберіган ня, не внесених до Єдиного дер жавного реєстру місць зберіг ання; ведення роздрібної тор гівлі алкогольними напоями з а цінами, нижчими від встанов лених мінімальних роздрібни х цін; відбувалося зберіганн я алкогольних напоїв без мар ок акцизного збору встановле ного зразка.
На підставі акту перевірки регіональним управлінням Де партаменту контролю за виро бництвом та обігом спирту, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів Державної податков ої адміністрації України у Х мельницькій області було вин есено рішення № 220981 від 27 травн я 2010 року про застосування фін ансових санкцій у вигляді шт рафу в розмірі - 10849,15 грн., з яких: 6449,15 грн. - за зберігання алкого льних напоїв у місцях не внес ених до Єдиного державного р еєстру; 1700,00 грн. - за зберігання тютюнових виробів у місцях н е внесених до державного реє стру, 1000,00 грн. - за роздрібну тор гівлю алкогольними напоями з а цінами, нижчими від встанов лених мінімальних роздрібни х цін, 1700,00 грн. - за зберігання ал когольних напоїв без марок а кцизного збору встановленог о зразка.
Відповідно до ст. 11-1 Закону У країни «Про державну податко ву службу України» позаплано вою виїзною перевіркою вважа ється перевірка, яка не перед бачена в планах роботи орган у державної податкової служб и.
Відповідно до ч.7 ст. 11-1 Закону позаплановими перевірками в важаються також перевірки в межах повноважень податкови х органів, визначених Закона ми України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг", "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду, то му твердження представника п озивача, що позапланові пере вірки проводяться лише за рі шенням суду є хибним на його с лід розуміти, як невірне тлум ачення позивачем норм закону .
Відповідно до ст. 11-2 Закону У країни "Про державну податко ву службу" посадові особи орг ану державної податкової слу жби вправі приступити до про ведення планової або позапла нової виїзної перевірки за н аявності підстав для їх пров едення, визначених цим та інш ими законами України, та за ум ови надання платнику податкі в під розписку: 1) направлення на перевірку, в якому зазнача ються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата п очатку та дата закінчення пе ревірки, посади, звання та прі звища посадових осіб органу державної податкової служби , які проводитимуть перевірк у. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності п ідпису керівника органу держ авної податкової служби, скр іпленого печаткою органу дер жавної податкової служби; 2) ко пії наказу керівника податко вого органу про проведення п озапланової виїзної перевір ки, в якому зазначаються підс тави проведення позапланово ї виїзної перевірки, дата її п очатку та дата закінчення.
Як стверджує представник п озивача жодних вище перерахо ваних документів не було над ано перевіряючими, однак пре дставник відповідача в судов ому засіданні надав докази т ого, що уповноважена особа ( ос оба, яка уповноважена здійсн ювати розрахункові операції ), в присутності якої було пров едено перевірку - касир магаз ину - ОСОБА_6, відмовилася в ід отримання та підписання а кта перевірки з відповідними додатками, про що було складе но відповідні акти за №111/22/32/03/3621294 1 від 08.05.2010 року.
Відповідно до абз. 18, 19 ст. 1, ч. 29, 30 ст. 15 Закону України "Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів" місце зберігання - місц е, яке використовується для з берігання спирту, або приміщ ення, яке використовується д ля зберігання алкогольних на поїв та тютюнових виробів, ві домості про місцезнаходженн я якого внесені до Єдиного де ржавного реєстру місць збері гання; Єдиний державний реєс тр місць зберігання (Єдиний р еєстр) - перелік місць зберіга ння, який ведеться органами д ержавної податкової служби У країни і містить визначені ц им Законом відомості про міс цезнаходження місць зберіга ння та відомості про заявник ів; зберігання алкогольних н апоїв та тютюнових виробів з дійснюється в місцях зберіга ння алкогольних напоїв та тю тюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно в ід того, кому належить таке мі сце зберігання, або того, за за явою якого суб'єкта підприєм ницької діяльності таке місц е зберігання було внесено до Єдиного реєстру; внесення да них до Єдиного реєстру прово диться на підставі заяви суб 'єкта підприємницької діяльн ості з обов'язковим зазначен ням місцезнаходження місця з берігання алкогольних напої в та тютюнових виробів.
Згідно п.2.1, п. 2.3, п.2.5 Порядку вед ення Єдиного державного реєс тру місць зберігання, затвер дженого наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 28.05.2002 року № 251, зареєстро ваним в Міністерстві юстиції України 15.08.2002 року № 670/6958, для вне сення місць зберігання спирт у або алкогольних напоїв або тютюнових виробів до Єдиног о реєстру суб'єкти підприємн ицької діяльності подають за яву до Департаменту контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів Державної п одаткової адміністрації Укр аїни або до регіонального уп равління Департаменту за міс цезнаходженням місця зберіг ання; про внесення місця збер ігання спирту до Єдиного реє стру видається довідка; дові дка повинна перебувати у міс ці зберігання та пред'являти ся працівникам контролюючих органів, які мають відповідн і повноваження на здійснення перевірки.
Як встановлено в судовому з асіданні, алкогольні напої т а тютюнові вироби, які належа ть позивачу, зберігалися за м ісцем їх реалізації в магази ні по вул. Інститутській, 21/1 в м . Хмельницькому, що було відоб ражено в актах перевірки. На м омент перевірки заява про вн есення місць зберігання алко гольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного реєстру п озивачем не подавалась.
Аналізуючи вимоги Закону У країни "Про державне регулюв ання виробництва та обігу сп ирту етилового, коньячного т а плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів", су д доходить висновку, що місце зберігання алкогольних напо їв та тютюнових виробів не ма є обов' язково відособлюват ися від місця їх реалізації, я кщо продаж і знаходження так их товарів здійснюється за о сновним місцем здійснення пі дприємницької діяльності бе з застосування виїзної торгі влі, тобто реєстрація місця з берігання за місцем реалізац ії вказаних виробів у даному випадку не суперечить вказа ним нормам Закону.
Представник позивача в суд овому засіданні визнав одне із порушень, яке зафіксоване в акті перевірки, а саме: розд рібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими ві д встановлених мінімальних р оздрібних цін, оскільки пред ставник відповідача надав до кази того, що безпосередньо п ідтверджує даний факт поруше ння, а саме копії квитанцій, як ими підтверджується факт реа лізації продукції за цінами, нижчими від встановлених мі німальних роздрібних цін. Од нак факт зберігання алкоголь них напоїв без марок акцизно го збору встановленого зразк а - представник позивача запе речив, зазначивши, що фотокоп ії, які в судовому засіданні н адав представник відповідач а, не відповідають дійсності та не підтверджують факт реа лізації продукції саме магаз ином -ТОВ "Експрес-Продукт"
Відповідно до абз. 8, ч.2, ст. 17 З акону України "Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів " до суб'єктів підприємницько ї діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: зберігання сп ирту, або алкогольних напоїв , або тютюнових виробів у місц ях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, -100 % вартості товару, який знаходиться в та кому місці зберігання, але не менше 1700 гривень; рішення про с тягнення штрафів, передбачен их частиною другою цієї стат ті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виро бництва і торгівлі спиртом е тиловим, коньячним і плодови м, спиртом етиловим ректифік ованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим пло довим, спиртом-сирцем виногр адним, спиртом-сирцем плодов им, алкогольними напоями і тю тюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визнач еної законами України.
Згідно з абз. 10, ч.2 ст. 17 Закону України "Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів" до су б'єктів підприємницької діял ьності застосовуються фінан сові санкції у вигляді штраф ів у разі оптової або роздріб ної торгівлі коньяком, алког ольними напоями, горілкою, лі керо-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за вс тановлені мінімальні оптово -відпускні або роздрібні цін и на такі напої - 100 відсотків ва ртості отриманої партії това ру, розрахованої виходячи з м інімальних оптово-відпускни х або роздрібних цін, але не ме нше 1000 гривень; та відповідно до абз. 12, ч.2, ст. 17 Закону України "Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів" до суб'єктів п ідприємницької діяльності з астосовуються фінансові сан кції у вигляді штрафів у разі : зберігання, транспортуванн я, реалізації фальсифіковани х алкогольних напоїв та тютю нових виробів, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів б ез марок акцизного збору вст ановленого зразка або з підр обленими марками акцизного з бору - 100 відсотків вартості то вару, але не менше 1700 гривень.
Оскільки рішення про засто сування фінансових санкцій є законним, прийнятим відпові дно до діючого законодавства , підстав для його скасування немає, в задоволенні позову с лід відмовити.
На підставі ст.ст. 1, 15, 17 Закону України "Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів", керу ючись ст. 158-163 КАС України,
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адмініс тративного позову Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Експрес-Продукт" до Регіон ального управління департам енту контролю за виробництво м та обігом спирту, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів Державної податкової адмі ністрації України у Хмельниц ькій області про визнання пр отиправним та скасування ріш ення від 27.05.2010 р. про застосуван ня фінансових санкцій - відмо вити.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Львівського апеля ційного адміністративного с уду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження поста нови суду та апеляційної ска рги. Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня складенн я постанови в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння.
Повний текст постанови виготовлено 17 червня 2010 року
< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сил и >
Суддя < для копії > < Суддя >
"Згідно з оригіналом" Суддя П.І. Салюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 10085113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні