ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 квітня 2010 р. Справа № 2-а-2055/09/1470
Категорія: 2.11.1 Головуючий в 1 інстанції: Ма вродієва М.В.
Судова колегія Одесько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого - Джабурія О.В.
суддів - Крусяна А.В.
- Шляхтицького О.І.
при секретарі - Філімович І.М.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в місті Одесі адміністративну с праву за апеляційною скаргою Спеціалізованої державної п одаткової інспекції по робот і з великими платниками пода тків у м.Миколаєві на постано ву Миколаївського окружного адміністративного суду від 12.10.2009р. по справі за адміністрат ивним позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю с ільськогосподарського підп риємства "НІБУЛОН" до Спеціал ізованої державної податков ої інспекції по роботі з вели кими платниками податків у м .Миколаєві за участю Прокура тури Миколаївської області п ро визнання протиправним і с касування податкового повід омлення - рішення від 18.05.2009р. №0000104 0/0,
В С Т А Н О В И Л А :
26.05.2009р. ТОВ СП "НІБУЛОН" зв ернулось до суду з адміністр ативним позовом до СДПІ по ро боті з ВПП у м.Миколаєві про ви знання протиправним і скасув ання податкового повідомлен ня - рішення від 18.05.2009р. №00001040/0. поси лаючись на наступні обставин и.
СДПІ по роботі з ВПП у м.Мико лаєві проведена невиїзна док ументальна перевірка ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань дотримання вимог податкового законодав ства з податку на додану варт ість під час відображення оп ерацій з ТОВ "Івего" за травень , червень, липень, серпень, вер есень 2008 року та складено акт п еревірки від 18.05.2009р. №481/40/14291113.
На підставі акта перевірки відповідач 18.05.2009р. прийняв пода ткове повідомлення-рішення № 00001040/0, яким з підпунктом "б" підпу нкту 4.2.2 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-III зі змінами та доповненням и, підпунктом "б" підпункту 7.7.7 с татті 7 Закону України від 03.04.1997 р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" зі змінами та допов неннями та згідно пункту 1 час тини 1 статті 11 Закону України "Про державну податкову служ бу в Україні" від 04.12.1990р. №509-XII зі зм інами та доповненнями на під ставі акта перевірки за №481/40/14291 113 від 18.05.2009р. за порушення п.п.7.4.1, п .п. 7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5, п.п. "а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст . 7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-В Р "Про податок на додану варті сть" зі змінами та доповнення ми СДПІ по роботі з ВПП у м.Мик олаєві зменшила ТОВ СП "НІБУЛ ОН" суму бюджетного відшкоду вання з ПДВ в розмірі 3 280 905,71 грн. (в т. ч. за травень 2008р. на 6 054,98 грн., з а червень 2008р. на 26 571,52 грн., за серп ень 2008р. на 1 694 428,37 грн., за вересень 2008р. на 1 553 850,84 грн.). У зв'язку з тим, щ о заявлені до відшкодування суми ПДВ на момент перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" відшкодовано в розмірі 3 280 905,71 грн., відповідно до п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-III зі змінами та доповненням и відповідачем визначено ТОВ СП "НІБУЛОН" податкове зобов'я зання з ПДВ та зобов'язано спл атити суму податку у розмірі 3 280 905,71 грн. та штрафні (фінансові ) санкції в розмірі 1 640 452,86 грн.
Постановою Миколаївського окружного адміністративног о суду від 12.10.2009 року позовні ви моги ТОВ СП "НІБУЛОН" задоволе но, визнано протиправним і ск асовано податкове повідомле ння - рішення відповідача від 18.05.2009р. №00001040/0
СДПІ по роботі з ВПП у м.Мико лаєві на постанову Миколаївс ького окружного адміністрат ивного суду від 12.10.2009р. подана а пеляційна скарга, в яких вказ ується, що зазначене судове р ішення винесене з порушенням норм матеріального права.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши доповідача, д оводи апеляційної скарги, пе ревіривши законність і обґру нтованість судового рішення , судова колегія вважає, що апе ляційна скарга не підлягає з адоволенню з таких підстав.
Судово. Колегією встановле но, що СДПІ по роботі з ВПП у м.М иколаєві на сторінках 18-23 акта невиїзної документальної пе ревірки від 18.05.2009р. №481/40/14291113 зазнач ила про те, що у результаті пор ушення ТОВ "Андрей Строй" свої х податкових зобов'язань, при писів господарського та циві льного законодавства (мораль них засад), угоди, укладені з Т ОВ "Івего" на реалізацію товар у на адресу останнього, та в св ою чергу угоди, укладені ТОВ "І вего" на подальшу реалізацію даного товару ТОВ СП "НІБУЛОН " мають протиправний характе р. Тобто, такі правочини, в нас лідок яких неправомірно відн есений ПДВ до складу податко вого кредиту ТОВ СП "НІБУЛОН", по суті спрямовані на незако нне заволодіння майном держа ви, суперечать інтересам дер жави і суспільства, вважають ся такими, що порушують публі чний порядок, а отже згідно з ч астиною 2 статті 228 Цивільного Кодексу є нікчемними.
Згідно висновків акту пере вірки ТОВ "Івего" від 17.04.2009р. №1506/23-20 0-32755362 у підприємства відсутні п одаткові зобов'язання у зв'яз ку з відсутністю факту прода жу товарів на адресу ТОВ СП "НІ БУЛОН". За відсутності факту п оставки та відповідно податк ових зобов'язань ТОВ "Івего" бе зпідставно виписано на адрес у ТОВ СП "НІБУЛОН" податкові на кладні в квітні, травні, червн і, липні та серпні 2008 року. На пі дставі наведеного акту відпо відачем прийнято податкове п овідомлення - рішення від 18.05.2009р . №00001040/0. В акті невиїзної докуме нтальної перевірки від 18.05.2009р. № 481/40/14291113 на сторінках 22-23 та в прийн ятому податковому повідомле нні - рішенні від 18.05.2009р. №00001040/0 СДП І по роботі з ВПП у м.Миколаєві посилається на порушення ТО В СП "НІБУЛОН" п.п.7.4.1, п.п.7.4.5, п.п.7.5.1 п .7.5, п.п. "а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону Укра їни від 03.04.1997р. №168/97-ВР "Про подато к на додану вартість".
Зазначене податкове повід омлення - рішення оскаржено позивачем до суду.
З'ясувавши обставини справ и, дослідивши докази на їх під твердження, суд першої інста нції дійшов до висновку про н еобхідність задоволення поз ову.
Вимогами ч.1 ст.2 КАС України п ередбачено, що завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно - правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб'єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України д о адміністративних судів мож уть бути оскаржені будь-які р ішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноваже нь, крім випадків, коли щодо та ких рішень, дій чи бездіяльно сті Конституцією чи законами України встановлено інший п орядок судового провадження .
Відповідно до положень ч.3 с т.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Виходячи з вищезазначених положень та з контексту Конс титуції України можна зробит и висновок, що однією з найваж ливіших тенденцій розвитку с учасного законодавства Укра їни є розширення сфери судов ого захисту, у тому числі судо вого контролю за правомірніс тю і обґрунтованістю рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень.
Судова колегія, аналізуючи доводи відповідача встанови ла, що на його думку, відповідн о до статті 216 ЦК України недій сні правочини не створюють ю ридичних наслідків, крім тих , що пов'язані з їх недійсністю , то, відповідно, здійснюється коригування показників пода ткових декларацій, пов'язани х з обчисленням сум кредиту з ПДВ за податковими накладни ми, що виписані на підставі та ких нікчемних правочинів. Су ми податку, сплачені ТОВ СП "НІ БУЛОН" відповідно платіжних доручень та виписок банку на користь ТОВ "Івего" у складі ц іни за товари за нікчемними п равочинами, підлягають виклю ченню з розрахунків бюджетно го відшкодування за:
- травень 2008 року в сумі - 6 054,98 грн.;
- червень 2008 року в сумі - 26 571,52 грн.;
- серпень 2008 року в сумі - 1 694 428,37 грн.;
- вересень 2008 року в сумі - 1 553 850,84 грн.
Перевіркою визначено, що по зивач допустив наступні пору шення закону:
Підпункту 7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України від 03 квітн я 1997 року №168/97-ВР "Про податок на д одану вартість", в результаті чого ТОВ СП "НІБУЛОН" завищено сума ПДВ, віднесена до складу дозволеного податкового кре диту згідно податкових накла дних на придбання ТМЦ у ТОВ "Ів его" в розмірі 3 404 868,28 грн., у т.ч. по періодах:
- травень 2008 року в сумі - 6 054,98 грн.;
- червень 2008 року в сумі - 38 252,43 грн.;
- липень 2008 року в сумі - 11 2 276,64 грн.;
- серпень 2008 року в сумі - 1 694 428,37 грн.;
- вересень 2008 року в сумі - 1 553 850,84 грн.
Підпункту "а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Зако ну України від 03 квітня 1997 року №168/97-ВР "Про податок на додану в артість", в результаті чого пі дприємством завищено суму бю джетного відшкодування, заяв лену на розрахунковий рахуно к у розмірі 3 280 905,71 грн., у т.ч. по пе ріодах:
- травень 2008 року в сумі - 6 054,98 грн.;
- червень 2008 року в сумі - 26 571,52 грн.;
- серпень 2008 року в сумі - 1694 428,37 грн.;
- вересень 2008 року в сумі - 1 553 850,84 грн.
Перевіркою визначена відс утність поставок товарів, ро біт, послуг та укладення угод з метою настання реальних на слідків. В зв'язку з тим, що уго ди поставки є нікчемними, нік чемний правочин є недійсним в силу закону, такий нікчемни й правочин не створює інших ю ридичних наслідків, крім тих , що пов'язані з його недійсніс тю. На думку відповідача ТОВ С П "НІБУЛОН" діяв без належної о бачності і йому мало бути від омо фактичний та адміністрат ивно - майновий стан ТОВ "Івего ", умови ведення цим підприємс твом господарської діяльнос ті та порушення, які ним допус кались. Таким чином, у результ аті порушення контрагентом Т ОВ "Івего" своїх податкових зо бов'язань, приписів господар ського та цивільного законод авства (моральних засад), угод и, укладені з ТОВ СП "НІБУЛОН" н а реалізацію товару на адрес у останнього, мають протипра вний характер. А такий правоч ин, в наслідок якого неправом ірно віднесений ПДВ до склад у податкового кредиту ТОВ СП "НІБУЛОН" по суті спрямований на незаконне заволодіння ма йном держави, суперечить інт ересам держави і суспільства , вважається таким, що порушує публічний порядок, а отже, згі дно з частиною 2 ст.228 Цивільног о Кодексу є нікчемним.
Вимогами пункту 1.7 ст.1 Закону України "Про податок на додан у вартість" визначено податк овий кредит як суму, на яку пла тник податку має право зменш ити податкове зобов'язання з вітного періоду, визначене з гідно із цим законом. Пункт 1.8 с т.1 цього закону встановлює, що бюджетним відшкодуванням є сума, яка підлягає поверненн ю платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначен их цим законом.
В підпункті 7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону У країни "Про податок на додану вартість" наводиться перелі к позицій, які повинна містит и податкова накладна при її з аповненні.
Відповідно до вимог п.п.7.4.1 п.7. 4 ст.7 Закону України "Про подат ок на додану вартість" податк овий кредит звітного періоду визначається виходячи із до говірної (контрактної) варто сті товарів (послуг), але не ви ще рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі т овари (послуги) відрізняєтьс я більше ніж на 20 відсотків ві д звичайної ціни на такі това ри (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку з а ставкою, встановленою пунк том 6.1 статті 6 та статтею 81 цьог о Закону, протягом такого зві тного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.
Вимогами підпункту 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України "Про податок н а додану вартість" визначено , що не підлягають включенню д о складу податкового кредиту суми сплаченого (нараховано го) податку у зв'язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями (і ншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього п ункту).
У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами.
Згідно вимогам п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 З акону України "Про податок на додану вартість" датою виник нення права платника податку на податковий кредит вважає ться дата здійснення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).
Вимогами підпункту 7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок н а додану вартість" встановле но, що суми податку, які підляг ають сплаті до бюджету або ві дшкодуванню з бюджету, визна чаються як різниця між загал ьною сумою податкових зобов' язань, що виникли у зв'язку з б удь-якою поставкою товарів (р обіт, послуг) протягом звітно го періоду, та сумою податков ого кредиту звітного періоду . При від'ємному значенні суми , розрахованої згідно з підпу нктом 7.7.1 цього пункту, така сум а враховується у зменшення с уми податкового боргу з цьог о податку, що виник за поперед ні податкові періоди (у тому ч ислі розстроченого або відст роченого відповідно до закон у), а при його відсутності - зар аховується до складу податко вого кредиту наступного пода ткового періоду.
Відповідно до вимог п.п.7.7.2 п.7. 7 ст.7 Закону України "Про подат ок на додану вартість" якщо у н аступному податковому періо ді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, ма є від'ємне значення, то:
- бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від 'ємного значення, яка дорівню є сумі податку, фактично спла ченій отримувачем товарів (п ослуг) у попередніх податков их періодах постачальникам т аких товарів (послуг);
- залишок від'ємного значенн я після бюджетного відшкодув ання включається до складу п одаткового кредиту наступно го податкового періоду.
Згідно вимогам ст.19 Констит уції України органи державно ї влади, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією України та законами Ук раїни. Статтею 92 Конституції У країни передбачено, що виклю чно законами України встанов люється система оподаткува ння, податки і збори.
Колегія суддів погоджуєть ся з позицією позивача та суд у першої інстанції стосовно того, що в аспекті наведених н орм права та змісту Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" для відшкодування з бюджету податку на додану ва ртість Закон України "Про под аток на додану вартість" не пе редбачає обов'язкової умови фактичного надходження цих с ум до бюджету. У разі невикона ння контрагентом платника по датків зобов'язань по сплаті податку до бюджету негативн і наслідки (відповідальність ) настають лише для нього. Зазн ачена обставина не може бути підставою для позбавлення д обросовісного платника пода тків права на його відшкодув ання у разі, якщо останній вик онав усі передбачені законом умови щодо отримання такого відшкодування та має докуме нтальне підтвердження розмі ру податкового кредиту.
Закон України "Про податок н а додану вартість" не передба чає відповідальності платни ка податків за дії інших плат ників, в тому числі підприємс тв, установ, організацій, СПД - фізичних осіб, з якими позива ч взагалі не мав господарськ их відносин.
У вимогах пункту 1.3 ст.1 Закон у України "Про податок на дода ну вартість" платника податк у визначено як особу, яка згід но із цим законом зобов'язана здійснювати утримання та вн есення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або ос обою, яка імпортує товари на м итну територію України.
Згідно з вимогами п.10.2 ст.10 цьо го закону платники податку, в изначені у підпунктах "а", "в", "г ", "д" п.10.1 цієї статті, відповідаю ть за дотримання достовірнос ті та своєчасності визначенн я сум податку, а також за повно ту та своєчасність його внес ення до бюджету відповідно д о закону. Із наведеного вбача ється, що сама по собі несплат а податку продавцем або його контрагентами - постачальни ками (у тому числі внаслідок у хилення від сплати) в разі фак тичного здійснення господар ської операції не впливає на формування податкового кред иту покупцем та суму бюджетн ого відшкодування.
Судова колегія встановила , що в матеріалах справи містя ться копії договорів поставк и з додатками, видаткові накл адні, витяги з реєстру отрима них та виданих податкових на кладних, податкові накладні, рахунки - фактури, платіжні до ручення, які в повному обсязі підтверджують фактичне вико нання господарських операці й та право позивача на податк овий кредит та суму бюджетно го відшкодування по розрахун кам між ТОВ СП "НІБУЛОН" та ТОВ "Івего" (код ЄДРПОУ 32755362), а саме:
розрахунки між ТОВ СП "НІБУЛ ОН" та ТОВ "Івего" проводились та включено позивачем (підтв ерджено видатковими накладн ими, податковими накладними, витягами з реєстру отримани х та виданих податкових накл адних, податковими деклараці ями з ПДВ):
- 6 054,98 грн. ПДВ до податкового к редиту квітня місяця 2008р. (стор . 30-32 акта СДПІ по роботі з ВПП у м .Миколаєві від 09.07.2008р. №549/40/14291113 про результати виїзної позаплан ової документальної перевір ки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування П ДВ на розрахунковий рахунок за квітень 2008 року; стор. 16-18 та до даток №6 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 12.08.2008р. №654/40/ 14291113 про результати виїзної по запланової документальної п еревірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з пит ань достовірності нарахуван ня суми бюджетного відшкодув ання ПДВ на розрахунковий ра хунок за травень 2008 року);
- 38 252,43 грн. ПДВ до податкового к редиту травня місяця 2008р. (стор . 24-26 та додаток №11 акта СДПІ по р оботі з ВПП у м.Миколаєві від 1 2.08.2008р. №654/40/14291113; стор. 15-17 та додаток № 5 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.М иколаєві від 18.09.2008р. №811/40/14291113 про ре зультати виїзної позапланов ої документальної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за червень 2008 року);
- 112 276,64 грн. ПДВ до податкового кредиту червня місяця 2008р. (сто р. 26-28 та додаток №3 акта СДПІ по р оботі з ВПП у м.Миколаєві від 1 8.09.2008р. №811/40/14291113; стор.12-14 та додаток № 9 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.М иколаєві від 10.10.2008р. №880/40/14291113 про ре зультати позапланової виїзн ої перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань достовірності нараху вання суми бюджетного відшко дування ПДВ на розрахунковий рахунок за липень 2008 року, яка виникла за рахунок від'ємног о значення з ПДВ, що декларува лось в період за червень 2008 рок у);
- 1 694 428,37 грн. ПДВ до податкового кредиту липня місяця 2008р. (стор .21 - 23 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 10.10.2008р. №880/40/14291113; ст ор. 11-13 та додаток №9 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 22.10.2008р. №930/40/14291113 про результати поз апланової виїзної перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок за серпень 2008 року, яка виникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в пері од за липень 2008 року);
- 1 553 855,86 грн. ПДВ до податкового кредиту серпня місяця 2008р. (сто р.18-20 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 22.10.2008р. №930/40/14291113; ст ор. 10-11 та додаток №9 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 20.11.2008р. №1045/40/14291113 про результати по запланової виїзної перевірк и ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань дос товірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПД В на розрахунковий рахунок з а вересень 2008 року, яка виникла за рахунок від'ємного значен ня з ПДВ, що декларувалось в пе ріод за серпень 2008 року).
Всього податкового кредит у з ПДВ - 3 404 868,28 грн.
Включено ТОВ "Івего" до пода ткових зобов'язань по ПДВ по р озрахункам з ТОВ СП "НІБУЛОН" з гідно поданих податкових дек ларацій (стор. 35-42 акта від 17.04.2009р. №1506/23-200-32755362 ДПІ у Ленінському рай оні м.Миколаєва про результа ти невиїзної документальної перевірки ТОВ "Івего" щодо вза ємовідносин з ТОВ "Андрей Стр ой" за період з 01.03.08р. по 31.08.08р.) в зв ітних періодах квітень 2008р. - се рпень 2008р.
Сплачено ТОВ СП "НІБУЛОН" по даток на додану вартість на к ористь ТОВ "Івего" за поставле ні товари (підтверджено раху нками - фактурами, платіжними дорученнями):
- 6 054,98 грн. в квітні місяці 2008р. (д одаток №6 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 12.08.2008р. №654/40 /14291113);
- 26 571,52 грн. в травні місяці 2008р. (д одаток №5 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 18.09.2008р. №811/40 /14291113);
- 1 694 428,37 грн. в липні місяці 2008р. (д одаток №9 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 22.10.2008р. №930/40 /14291113);
- 1 553 850,84 грн. в серпні місяці 2008р. (додаток №9 акта СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві від 20.11.2008р. №1 045/40/14291113).
Всього сплаченого податко вого кредиту з ПДВ - 3 280 905,71 грн.
Право у ТОВ СП "НІБУЛОН", визн ачене п.п."а" п.п.7.7.2 п.7.7 ст.7 Законом України "Про податок на додан у вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР (із з мінами і доповненнями), на бю джетне відшкодування ПДВ та включення підприємством до б юджетного відшкодування:
- 6 054,98 грн. за травень місяць 2008р .;
- 26 571,52 грн. за червень місяць 2008р .;
- 1 694 428,37 грн. за серпень місяць 20 08р.;
- 1 553 850,84 грн. за вересень місяць 2008р.
Всього право на бюджетне ві дшкодування з ПДВ - 3 280 905,71 грн.
Зменшено перевіркою бюдже тного відшкодування ТОВ СП "Н ІБУЛОН" (стор. 22-23 акта СДПІ по ро боті з ВПП у м.Миколаєві від 18.05 .2009р. №481/40/14291113 про результати неви їзної документальної переві рки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань д отримання вимог податкового законодавства з ПДВ під час в ідображення операцій з ТОВ "І вего" за травень, червень, липе нь, серпень, вересень 2008 року; п одаткове повідомлення - ріше ння від 18.05.2009р. №00001040/0):
- 6 054,98 грн. за травень місяць 2008р .;
- 26 571,52 грн. за червень місяць 2008р .;
- 1 694 428,37 грн. за серпень місяць 20 08р.;
- 1 553 850,84 грн. за вересень місяць 2008р.
Всього зменшено перевірко ю бюджетного відшкодування з ПДВ - 3 280 905,71 грн.
З урахуванням наведеного, в иникнення права платника под атку на податковий кредит та бюджетне відшкодування є на слідком фактичного проведен ня господарських операцій, я кі є об'єктами оподаткування , за наявності первинних доку ментів бухгалтерського та по даткового обліку (по розраху нкам між позивачем - ТОВ СП "НІ БУЛОН" та його першим прямим п остачальником - ТОВ "Івего").
Реальність переміщення сі льськогосподарської продук ції від ТОВ "Івего" к ТОВ СП "НІБ УЛОН" та подальшу її реалізац ія на експорт також підтверд жують: товарно - транспортні н акладні, доручення на відван таження експортних вантажів , вантажно - митні декларації, зовнішньоекономічні контра кти, біржові контракти, посві дчення про реєстрацію біржов их контрактів, здавальні акт и.
Також судова колегія погод жується з позицією позивача та вважає безпідставним та п омилковим посилання СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві на с тор.22-23 акта від 18.05.2009р. №481/40/14291113 про р езультати невиїзної докумен тальної перевірки ТОВ СП "НІБ УЛОН" про те, що в результаті п орушення п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 статті 7 Закону України від 03 к вітня 1997 року №168/97-ВР "Про подато к на додану вартість" ТОВ СП "Н ІБУЛОН" завищена сума податк у на додану вартість, віднесе на до складу дозволеного под аткового кредиту згідно пода ткових накладних на придбанн я товарно - матеріальних цінн остей у ТОВ "Івего" в розмірі 3 40 4 868,28 грн., у т.ч. по періодах:
- травень 2008 року в сумі - 6 054,98 грн.;
- червень 2008 року в сумі - 38 252,43 грн.;
- липень 2008 року в сумі - 11 2 276,64 грн.;
- серпень 2008 року в сумі - 1 694 428,37 грн.;
- вересень 2008 року в сумі - 1 553 850,84 грн.
Згідно наданих та дослідже них документів бухгалтерськ ого та податкового обліку до складу податкового кредиту ТОВ СП "НІБУЛОН" по розрахунка м з ТОВ "Івего" було правомірно віднесено всього 3 404 868,28 грн. сам е по наступних періодах:
- квітень 2008 року в сумі - 6 054,98 грн.;
- травень 2008 року в сумі - 38 252,43 грн.;
- червень 2008 року в сумі - 112 276,64 грн.;
- липень 2008 року в сумі - 1 694 428,37 грн.;
- серпень 2008 року в сумі - 1 553 855,86 грн.
Судовою колегією встановл ено, що по кожному періоду, в я кому здійснювались розрахун ки між ТОВ СП "НІБУЛОН" та прям им постачальником - контраге нтом ТОВ "Івего" і у ТОВ СП "НІБУ ЛОН" виникало право на податк овий кредит за квітень, траве нь, червень, липень, серпень 200 8р.; по кожному періоду, в якому у ТОВ СП "НІБУЛОН" виникало пр аво на бюджетне відшкодуванн я за травень, червень, серпень , вересень 2008р. СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві проведені в иїзні позапланові перевірки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань дост овірності нарахування суми б юджетного відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок, а с аме:
- акт від 09.07.2008р. №549/40/14291113 про результати виїзної позаплан ової документальної перевір ки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість на розрахунковий рахунок за кв ітень 2008 року;
- акт від 12.08.2008р. №654/40/14291113 про результати виїзної позаплан ової документальної перевір ки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість на розрахунковий рахунок за тр авень 2008 року;
- акт від 18.09.2008р. №811/40/14291113 про результати виїзної позаплан ової документальної перевір ки ТОВ СП "НІБУЛОН" з питань до стовірності нарахування сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість на розрахунковий рахунок за че рвень 2008 року;
- акт від 10.10.2008р. №880/40/14291113 про результати позапланової виї зної перевірки ТОВ СП "НІБУЛО Н" з питань достовірності нар ахування суми бюджетного від шкодування податку на додану вартість на розрахунковий р ахунок за липень 2008 року, яка ви никла за рахунок від'ємного з начення з ПДВ, що декларувало сь в період за червень 2008 року;
- акт від 22.10.2008р. №930/40/14291113 про результати позапланової виї зної перевірки ТОВ СП "НІБУЛО Н" з питань достовірності нар ахування суми бюджетного від шкодування податку на додану вартість на розрахунковий р ахунок за серпень 2008 року, яка в иникла за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувал ось в період за липень 2008 року;
- акт від 20.11.2008р. №1045/40/14291113 про результати позапланової виї зної перевірки ТОВ СП "НІБУЛО Н" з питань достовірності нар ахування суми бюджетного від шкодування податку на додану вартість на розрахунковий р ахунок за вересень 2008 року, яка виникла за рахунок від'ємног о значення з ПДВ, що декларува лось в період за серпень 2008 рок у.
При проведенні вищезазнач ених перевірок повною мірою досліджувались первинні док ументи по взаєморозрахункам ТОВ СП "НІБУЛОН" з першим пост ачальником - контрагентом - ТО В "Івего": податкові накладні, видаткові накладні, товарно - транспортні накладні, рахун ки - фактури, договори поставк и з додатками, платіжні доруч ення на перерахування грошов их коштів. Жодного порушення чинного законодавства з цьо го приводу СДПІ по роботі з ВП П у м.Миколаєві виявлено не бу ло.
Судова колегія також погод жується з позицію позивача т а суду першої інстанції стос овно того, що з урахуванням на ведених норм Закону України "Про податок на додану вартіс ть", досліджених судом первин них документів бухгалтерськ ого та податкового обліку, на явності фактичного проведен ня господарських операцій з першим прямим постачальнико м - контрагентом, належного їх документального підтвердже ння, в межах сум фактично спла ченого позивачем ПДВ в звітн их періодах квітень, травень , липень, серпень 2008р. в наступн их періодах травень, червень , серпень, вересень 2008р. ТОВ СП "Н ІБУЛОН" правомірно було заяв лено та підтверджується прав о на бюджетне відшкодування ПДВ по розрахункам з ТОВ "Івег о" в розмірі 3 280 905,71 грн. (в т. ч. по пе ріодах: за травень 2008р. - 6 054,98 грн., за червень 2008р. - 26 571,52 грн., за серп ень 2008р. - 1 694 428,37 грн., за вересень 2008р . - 1 553 850,84 грн.)
Закон України "Про систему о податкування" від 25.06.1991р. №1251-XII (із змінами і доповненнями) для п латників податків статтею 9 н е передбачає обов'язку, а стат тею 10 не надає права вимагати від інших платників податків будь - які відомості щодо здій снення господарської діяльн ості (в тому числі відносно ре єстрації в якості платника п одатків, ведення регістрів п одаткового та бухгалтерсько го обліку та інше).
Крім того, Закон України "Пр о податок на додану вартість " не передбачає обов'язку або п рава одного платника податкі в контролювати показники под аткової звітності по ПДВ інш ого платника податків, тим бі льше щодо суб'єктів господар ської діяльності, з якими ТОВ СП "НІБУЛОН" взагалі не мало б удь-яких господарських право відносин.
Порушення прямим контраге нтом - постачальником ТОВ СП "Н ІБУЛОН" підприємством ТОВ "Ів его" або суб'єктами підприємн ицької діяльності, з якими по зивач взагалі не мав господа рських відносин (ТОВ "Андрей С трой" та інші), порядку здійсне ння господарської діяльност і, не можуть впливати на резул ьтати діяльності позивача та не можуть бути підставою для притягнення ТОВ СП "НІБУЛОН" д о відповідальності, оскільки будь - яка юридична відповіда льність особи згідно до ст.61 К онституції України має індив ідуальний характер. Тому до в ідповідальності повинен бут и притягнутий саме правопору шник, а не позивач.
В той самий час, як правильн о зазначає позивач та з яким п огоджується колегія суддів, органами державної податков ої служби по наведеним суб'єк там підприємницької діяльно сті до теперішнього моменту взагалі не були прийняті всі передбачені вимогами чинног о законодавства України захо ди щодо забезпечення стягнен ня та надходження до Державн ого бюджету України сум бюдж етної заборгованості з ПДВ, я кі з вини цих суб'єктів підпри ємницької діяльності (як виз начає СДПІ по роботі з ВПП у м. Миколаєві в своєму акті неви їзної документальної переві рки) до теперішнього моменту до бюджету не сплачені.
Згідно до вимог п.11 ст.11 ЗУ "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990р. №509-XII (із зміна ми і доповненнями) органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановленому з аконами України мають право застосовувати до платників п одатків фінансові (штрафні) с анкції, стягувати до бюджеті в та державних цільових фонд ів суми недоїмки, пені у випад ках, порядку та розмірах, вста новлених законами України. З цього приводу спеціальним з аконом з питань оподаткуванн я , який зокрема установлює по рядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державним и цільовими фондами з податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) є Закон України "Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181-III (із зміна ми і доповненнями). Зазначени й нормативно - правовий акт пе редбачає наступні можливост і контролюючих органів:
- визначення суми пода ткового зобов'язання, нараху вання пені та застосування ш трафних (фінансових) санкцій (ст.ст.4, 16, 17 );
- право податкової зас тави на активи платника пода тків, що має податковий борг, т а продаж активів, які перебув ають у податковій заставі (ст .8, 10);
- звернення стягнення на активи платника податків в рахунок його податкового б оргу в судовому порядку (ст.ст .3, 7).
Зазначені можливості стос овно вищезазначених суб'єкті в підприємницької діяльност і органами державної податко вої служби реалізовані не бу ли. Крім того, з метою погашенн я податкових зобов'язань або податкового боргу контролюю чими органами в повній мірі н е були застосовані судові пр оцедури, визначені Законом У країни "Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом".
Таким чином, фактична безді яльність органів державної п одаткової служби призводить до порушення прав та законни х інтересів ТОВ СП "НІБУЛОН", я ке згідно до положень та вимо г чинного законодавства Укра їни має всі законні права на п одатковий кредит та своєчасн е отримання з Державного бюд жету України бюджетного відш кодування з податку на додан у вартість.
Згідно вимог ч.1 ст.16 та ч.1 ст.20 З акону України "Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в ід 15.05.2003р. №755-IV (із змінами і допов неннями) з метою забезпеченн я органів державної влади, а т акож учасників цивільного об ороту достовірною інформаці єю про юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців створ ено Єдиний державний реєстр, відомості з якого є відкрити ми і загальнодоступними. Від повідно до вимог ст.18 цього за кону якщо відомості, які підл ягають внесенню до Єдиного д ержавного реєстру, були внес ені до нього, то такі відомост і вважаються достовірними і можуть бути використані в сп орі з третьою особою, доки до н их не внесено відповідних зм ін. Якщо відомості, які підляг ають внесенню до Єдиного дер жавного реєстру, є недостові рними і були внесені до нього , то третя особа може посилати ся на них у спорі як на достові рні. Третя особа не може посил атися на них у спорі у разі, як що вона знала або могла знати про те, що такі відомості є не достовірними. Якщо відомості , які підлягають внесенню до Є диного державного реєстру, н е були до нього внесені, вони н е можуть бути використані в с порі з третьою особою, крім ви падків, коли третя особа знал а або могла знати ці відомост і.
Статтею 104 Цивільного кодек су України від 16.01.2003р. №435-IV (із змі нами і доповненнями) визначе но, що юридична особа припиня ється в результаті передання всього майна, прав та обов'язк ів іншим юридичним особам - пр авонаступникам (злиття, приє днання, поділу, перетворення ) або в результаті ліквідації . Юридична особа є такою, що пр ипинилася, з дня внесення до є диного державного реєстру за пису про її припинення.
До того ж, згідно ст.59 Господа рського кодексу України від 16.01.2003р. №436-IV (із змінами і доповнен нями) припинення діяльності суб'єкта господарювання здій снюється шляхом його реорган ізації (злиття, приєднання, по ділу, перетворення) або лікві дації - за рішенням власника (в ласників) чи уповноважених н им органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта го сподарювання чи їх правонаст упників, а у випадках, передба чених цим кодексом, - за рішенн ям суду. Суб'єкт господарюван ня вважається ліквідованим з дня внесення до державного р еєстру запису про припинення його діяльності.
Згідно витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців в ід 05.06.2009р. №3613162 та довідки від 05.06.2009р . №3613181 на моменту укладання дог оворів поставки, додатків до них та їх виконання підприєм ство ТОВ "Івего" було зареєстр ованим, не припинено та не вик лючено з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до вимог ст.18 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців" вка зані дані є достовірними та т акими, що повинні прийматися судом після доказування їх н аявності в реєстрі.
Крім того, як правильно зазн ачає суд першої інстанції, ві дповідно до п.25 "Положення про реєстрацію платників податк у на додану вартість", затверд женого наказом ДПА України в ід 01.03.2000р. №79 (із змінами і доповн еннями), реєстрація платникі в податку на додану вартість діє до дати анулювання, яке ві дбувається у випадках, визна чених п.9.8 ст.9 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь". Анулювання реєстрації зді йснюється шляхом анулювання Свідоцтва та виключення пла тника податку на додану варт ість з Реєстру.
Будь - яких посилань та док азів, які б підтверджували фа кт виключення ТОВ "Івего" з реє стру платників ПДВ СДПІ по ро боті з ВПП у м.Миколаєві навед ено та надано не було.
Таким чином, судова колегія погоджується з думкою суду п ершої інстанції, що на момент укладання договорів поставк и з додатками між ТОВ СП "НІБУЛ ОН" та ТОВ "Івего" останнє мало господарську правосуб'єктні сть, а саме визнану державою з а певним суб'єктом господарю вання можливість бути суб'єк том прав (мати і здійснювати г осподарські права та обов'яз ки, відповідати за їх належне виконання й мати юридичну мо жливість захищати свої права та законні інтереси від можл ивих порушень). Крім того, ТОВ "Івего" перебувало на податко вому обліку як платник ПДВ та , як наслідок, мало право на ви дачу ТОВ СП "НІБУЛОН" податков их накладних.
Мотивуючи правомірність п рийнятого податкового повід омлення - рішення від 18.05.2009р. №0000104 0/0 відповідач в акті невиїзної документальної перевірки ві д 18.05.2009р. №481/40/14291113 вказує на привлас нення окремими суб'єктами пі дприємницької діяльності, що беруть участь у ланцюгах пос тавок, бюджетних коштів в роз мірі сум сплаченого у складі ціни товару ПДВ шляхом недек ларування податкових зобов'я зань з ПДВ, завищення сум пода ткового кредиту, несплати ПД В до бюджету, наявність у них о знак фіктивності та наміру щ одо ухилення від сплати пода тків.
Судова колегія вважає, що вс тановлення таких фактів можл иве лише у процесуальний спо сіб, прямо передбачений зако ном, зокрема, при розслідуван ні злочинів, визначених ст. ст . 191, 205, 212 Кримінального кодексу У країни. Зазначені обставини мають бути документально під тверджені належними і допуст имими доказами. Але в акті нев иїзної документальної перев ірки та в апеляційній скарзі не йдеться ані про постанови про порушення кримінальних справ за ознаками ст. ст. 191, 205, 212 К римінального кодексу Україн и, ані про вироки суду з таких справ, які набрали законної с или.
Установчі документи ТОВ "Ів его", свідоцтво про державну р еєстрацію та первинні докуме нти визнані недійсними або с касовані не були, на момент пр оведення розрахунків прямог о постачальника - контрагент а ліквідовано не було, свідоц тво платника ПДВ скасоване а бо анульоване не були та не бу ло прийнято рішень стосовно скасування державної реєстр ації або припинення юридично ї осіб в судовому порядку.
З урахуванням вищезазначе ного, колегія суддів вважає, щ о укладені між ТОВ СП "НІБУЛОН " та ТОВ "Івего" договори поста вки від 21.06.2007р. №69/2007, від 01.07.2007р. №93/2008, в ід 23.07.2008р. №462/2008 та від 29.08.2008р. №781/2008 з до датками до них спрямовані на реальне настання наслідків, обумовлених ними, виконані с торонами в повному обсязі та відповідають положенням цив ільного, господарського і по даткового законодавства. Крі м того, колегія суддів вважає , що податок на додану вартіст ь з операції по реалізації сі льськогосподарської продук ції ТОВ "Івего" на адресу ТОВ С П "НІБУЛОН" правомірно було вк лючено ТОВ "Івего" до податков их зобов'язань відповідних з вітних періодів.
Вимогами пункту 17.1 ст.17 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181-III (із змінами і допо вненнями) визначено, що штраф ні санкції, встановлені зазн аченим пунктом, накладаються на платника податків лише за порушення податкового закон одавства. Застосовані до ТОВ СП "НІБУЛОН" штрафні (фінансов і) санкції, передбачені п.п. 17.1.3 п.17.1 ст.17 цього закону, не відпов ідають вимогам чинного закон одавства України, оскільки С ДПІ по роботі з ВПП у м.Миколає ві жодним чином не доведено ф актів порушення ТОВ СП "НІБУЛ ОН" норм податкового законод авства, які б могли стати підс тавою для застосування до пі дприємства зазначених санкц ій.
Крім того, судова колегія вв ажає, що невиїзна документал ьна перевірка ТОВ СП "НІБУЛОН ", оформлена актом від 18.05.2009р. №481/40 /14291113, проведена СДПІ по роботі з ВПП у м.Миколаєві з порушення м вимог чинного законодавств а.
Так, статтею 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" від 04.12.1990р. №509-XII (із з мінами і доповненнями) визна чено вичерпний перелік прав та види перевірок, які вправі здійснювати органи державно ї податкової служби. Пунктом 1 ст.11 цього закону встановлен о, що органи державної податк ової служби у випадках, в межа х компетенції та у порядку, вс тановлених законами України , мають право здійснювати вик лючно документальні невиїзн і перевірки (на підставі пода них податкових декларацій, з вітів та інших документів, по в'язаних з нарахуванням і спл атою податків та зборів (обов 'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а тако ж планові та позапланові виї зні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарах ування і сплати податків та з борів (обов'язкових платежів ), додержання валютного закон одавства.
Відповідно до вимог п.4 ст.11 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають право запрошувати платників податків або їх представник ів для перевірки правильност і нарахування та своєчасност і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів) такими платниками податків. Письмо ві повідомлення про такі зап рошення направляються не піз ніше ніж за десять робочих дн ів до дня запрошення рекомен дованими листами, в яких зазн ачаються підстави запрошенн я, дата і час, на які запрошуєт ься платник податків (посадо ва особа платника податків).
В залученому до матеріалів справи листі - запрошенні пос адових осіб ТОВ СП "НІБУЛОН" ві д 12.05.2009р. №12417/10/40-29/19 відповідачем не зазначено, яку саме перевірк у, на яких підставах, згідно як их документів (податкових де кларацій, звітів або інших до кументів) та в якому порядку п ередбачається провести, стос овно яких саме операцій та зв ітних періодів. Крім того, пов ідомлення про перевірку напр авлено з порушенням встановл еного законом строку до дня з апрошення. Зазначене позбави ло платника податків ТОВ СП "Н ІБУЛОН" (його посадових осіб) м ожливості повного та якісног о надання пояснень по суті пи тань, що виносяться на переві рку, з підтвердженням відпов ідними документами та матері алами.
Вимогами підпункту 7.7.5 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про податок н а додану вартість" встановле но, що протягом 30 календарних днів, наступних за днем отрим ання податкової декларації, податковий орган проводить д окументальну невиїзну перев ірку заявлених у ній даних.
Позивачем до органу держав ної податкової служби надані податкові декларації з ПДВ: з а квітень місяць 2008р. - 20.05.2008р., за т равень місяць 2008р. - 20.06.2008р., за чер вень місяць 2008р. - 21.07.2008р., за липен ь місяць 2008р. - 20.08.2008р., за серпень м ісяць 2008р. - 22.09.2008р., за вересень мі сяць 2008р. - 20.10.2008р. Разом з декларац іями до податкового органу н адано додатки №5 - розшифровка податкових зобов'язань та по даткового кредиту в розрізі контрагентів.
Невиїзна документальна пе ревірка ТОВ СП "НІБУЛОН" прове дена 18.05.2009р. (акт від 18.05.2009р. №481/40/14291113), т обто з порушенням 30-ти денного строку для її проведення, а ча стиною 3 ст.70 КАС України встан овлено, що докази, одержані з п орушенням закону, судом при в ирішенні справи не беруться до уваги.
Відповідно до вимог ст.71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, а в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб'єкта владних повнова жень обов'язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову. Відпові дач, який є суб'єктом владних п овноважень, свою позицію суд у не доказав та її не обґрунту вав.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень н орм матеріального та процесу ального права при прийнятті постанови не допустив, прави льно встановив обставини спр ави, а наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовую ть. За таких обставин, апеляці йна скарга задоволенню не пі длягає.
Керуючись ст.ст. 195; 196; 198; 200; 205; 206; 254 К АС України судова колегія, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Спе ціалізованої державної пода ткової інспекції по роботі з великими платниками податкі в у м. Миколаєві залишити без з адоволення, а постанову Мико лаївського окружного адміні стративного суду від 12.10.2009р. без змін.
Ухвала апеляційного суду н абирає чинності негайно післ я її проголошення, але може бу ти оскаржена в касаційному п орядку до Вищого Адміністрат ивного Суду України протяго м одного місяця після набран ня законної сили судовим ріш енням суду апеляційної інста нції.
Повний текст судового рі шення виготовлений 22.04.2010 року.
Головуючий: О.В.Джаб урія
Суддя: А.В.Крусян
Суддя: О.І.Шляхтицьк ий
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2010 |
Оприлюднено | 19.07.2010 |
Номер документу | 10086227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Джабурія О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні