ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
13.04.10
Справа №2а-2362/10/6/0170
(14:40)
Окружний адміністративний суд АРК у складі головуючого судді Латиніна Ю.А. , при секретарі Усковій О. І., за участю:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився, розглянув адміністративну справу
за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань України у м. Сімферополь АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Велс Ко"
про стягнення
Суть спору: Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом про стягнення з відповідача 1597,64 грн. заборгованості з страхових внесків. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач у порушення ст.ст. 45, 46 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрати працездатності" не перерахував внески до Фонду за період 30.09.2009 року по 31.12.2009р. у зв'язку з чим і утворилася дана заборгованість.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю. Позовні вимоги визнав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, клопотання про розгляд справи за його відсутністю суду не скерував, заперечення проти позову не надав.
Суд вважає за можливе розглянути справу за наявними доказами та даними в порядку ст. 128 КАС України.
Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Велс Ко" перебуває на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сімферополі.
Відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування спеціальним Законом, який визначає правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві є Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрати працездатності".
Частиною 2 статті 4 Кодексу адміністративного судочинство України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, передбачених законом.
Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією із сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган державної влади Автономної Республіки Крим, їх посадова чи службова особа, як це передбачено частиною 2 статті 18 цього Кодексу.
Статтею 21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", який набрав чинності з 01.04.2001 року, у підпунктах "г" та "д" пункту 1 частини першої зазначеної статті передбачено обов'язок Фонду соціального страхування від нещасних випадків відшкодувати шкоду, заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його здоров'я або у разі його смерті при настанні страхового випадку, виплачуючи йому або особам, які перебували на його утриманні пенсію по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсію у зв'язку з втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання.
Статтею 46 цього Закону та статтями 1, 2 Закону України "Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (далі - Закон про страхові тарифи) встановлено, що збір та акумулювання страхових внесків здійснює Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, які спричинили втрату працездатності.
Відповідно до частини другої статті 7 Закону про страхові тарифи Фонд соціального страхування від нещасних випадків сплачує страхові виплати та надає соціальні послуги працівникам (членам їх сімей), які потерпіли на виробництві до 1 квітня 2001 року, з того часу, коли відповідні підприємства передали в установленому порядку цьому Фонду документи, що підтверджують право працівників (членів їх сімей) на такі страхові виплати та соціальні пільги, або коли таке право встановлено в судовому порядку.
Згідно положень ст. 18 зазначеного Закону та відповідно до Постанови Правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 20 квітня 2001 року № 19 "Про затвердження Типового положення про відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в районах та містах обласного значення" основними завданнями відділення є реалізація державної політики у сфері страхування від нещасного випадку, рішень правління, виконавчої дирекції Фонду та управління; збирання страхових внесків, капіталізованих платежів, коштів з інших джерел, передбачених законодавством.
Отже, позивач по справі є суб'єктом владних повноважень, який звернувся до суду в рамках своєї компетенції та у виконання вимог діючого законодавства щодо збирання страхових внесків.
Таким чином, спір, що виник між сторонами, відноситься до адміністративної юрисдикції, а тому його розгляд судами повинен був здійснюватися за нормами Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до вимог ст. 46 Закону України № 1105-XIV "Про загальнообов'язкове соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок внесків роботодавців.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 45 Закону України № 1105-XIV "Про загальнообов'язкове соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" роботодавець як страхувальник зобов’язаний своєчасно та повністю нараховувати та сплачувати у встановленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.
Згідно зі ст. 52 Закону України № 1105-XIV "Про загальнообов'язкове соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" за прострочення сплати страхового внеску до Фонду соціального страхування від нещасних випадків із страхувальника стягується пеня.
В порушення ст. 45 Закону України № 1105-XIV "Про загальнообов'язкове соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" відповідач своєчасно та повністю не сплатив у встановленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.
З матеріалів справи вбачається, що за відповідачем склалася недоїмка зі сплати страхових внесків за період 30.09.2009 року по 31.12.2009р. у сумі 1597,64 грн., що підтверджується актом перевірки правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від № 204 від 19.05.09, розрахунковою відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за період 30.09.2009 року по 31.12.2009р.
Матеріалами справи підтверджується, що відповідачем допущені порушення вищезазначених норм чинного законодавства. При таких обставинах суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На момент розгляду спору, відповідачем не подані докази сплати заборгованості у сумі 1597,64 грн.
За вказаних обставинах, суд вважає, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими та підтверджуються матеріалами справи.
Під час судового засідання, яке відбулось 13.04.10 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 19.04.10 року.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Велс Ко" (95053, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, б. 243, ідентифікаційний код 35737152, п\р 37173400900002, МФО 824026 ГУДКУ в АРК) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сімферополі АР Крим (95014, АР Крим, м. Сімферополь, вул. КІМ, 56/69, ЗКПО 25871960) недоїмку за період 30.09.2009 року по 31.12.2009р. у розмірі 1597,64 грн.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то постанова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання особою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апеляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2010 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 10090114 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні