Постанова
від 24.06.2010 по справі 2а-2171/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" червня 2010 р. С права № 2a-2171/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Кафарського В.В.

при секретарі Бар чук Т.Г.

за участю представни ків сторін:

від позивача : Кос Т .В.

від відповідача : Св ида С.Д.

розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу

за позовом: Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Долинському районі, вул.Г рушевського, 18, м.Долина, Івано -Франківська область, 77503

до відповідача: Долинського об'єднання гром адського харування, вул.Шепт ицького, 24, м.Долина, Івано-Фран ківська область, 77500

про стягнення заборг ованості по сплаті страхових внесків в сумі 4976,35 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі звернулось до суду з а дміністративним позовом до Д олинського об'єднання громад ського харування про стягнен ня заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 4976,35 г рн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги, викладені в позовній заяв і, підтримала, суду пояснила, щ о Долинське об'єднання грома дського харування зареєстро ване в управлінні ПФУ в Долин ському районі, як платник стр ахових внесків. В результаті фінансово-господарської дія льності відповідач допустив борг до бюджету управління П ФУ в Долинському районі по ст рахових внесках в сумі 4976,35 грн .

Представник відповідача в судовому засідання адмініст ративний позов визнала. Зазн ачила, що дана заборгованіст ь виникла в зв'язку із важким м атеріальним становищем Доли нського об'єднання громадськ ого харування.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, вислух авши пояснення представникі в сторін, дослідивши подані п исьмові докази, суд приходит ь до висновку, що позов обґрун тований та підлягає до задов олення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 01.01.199 7 року Долинською районною де ржавною адміністрацією пров едено державну реєстрацію До линського об'єднання громадс ького харування та відповіда ч взятий на облік управління м Пенсійного фонду України в Долинському районі, як платн ик страхових внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування.

Виключно Законом України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значаються: принципи та стру ктура системи загальнообов'я зкового державного пенсійно го страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов'язки; порядок нарах ування, обчислення та сплати страхових внесків; стягненн я заборгованості за цими вне сками.

Статтею 5 вказаного Закону й ого дію поширено на регулюва ння відносини, що виникають м іж суб'єктами системи загаль нообов'язкового державного п енсійного страхування. Дія і нших нормативно-правових акт ів на ці правовідносини може поширюватися лише у випадка х, передбачених цим Законом, а бо в частині, що йому не супере чить.

Статтею 1 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування" ви значено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, я кі відповідно до цього Закон у сплачують страхові внески на загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування.

Відповідно до пункту 1 час тини 1 статті 14 даного Закону С трахувальниками відповідно є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб'єктів підприємниц ької діяльності, які обрали о собливий спосіб оподаткуван ня (фіксований податок, єдини й податок, фіксований сільсь когосподарський податок, при дбали спеціальний торговий п атент), які використовують пр ацю фізичних осіб на умовах т рудового договору (контракту ) або на інших умовах, передбач ених законодавством, або за д оговорами цивільно-правовог о характеру.

Частина перша статті 15 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування" визначає, що платн иками страхових внесків до с олідарної системи є страхува льники, зазначені в статті 14 ц ього Закону. Частина третя вк азаної статті встановлює, що страхувальники набувають ст атусу платників страхових вн есків до Пенсійного фонду з д ня взяття їх на облік територ іальним органом Пенсійного ф онду.

Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язки стр ахувальників, пункт шостий я кої передбачає, що страхувал ьники зобов'язані нараховува ти, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в пов ному обсязі страхові внески.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що на відповідача покладено обов'язок нарахов увати та сплачувати страхові внески на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання до управління Пенсійног о фонду України в Долинськом у районі.

Пункт 11.11. Інструкції про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 року за №21-1 встановлено, що пл атники страхових внесків, що місяця складають у двох прим ірниках розрахунок суми стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування, у якому зазначаю ть самостійно обчислені суми страхових внесків.

Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння" встановлює обов'язок стр ахувальників сплачувати стр ахові внески, нараховані за в ідповідний базовий звітний п еріод, не пізніше ніж через 20 к алендарних днів із дня закін чення цього періоду.

В судовому засіданні встан овлено, що у відповідача стан ом на 01.06.2010 року утворилась забо ргованість по страхових внес ках на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я на загальну суму 4898,38 гривень .

Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідачем п орушено норми статті 20 Закону України "Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування", пункт 11.11. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України.

Судом встановлено, що позив ачем рішеннями про застосува ння фінансових санкцій та на рахування пені за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або органом Пенсійног о фонду, застосовані до відпо відача штрафні санкції та на раховано пеню на загальну су му 77,97 гривень, на суму недоїмки страхових внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування.

Стаття 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування" вста новлює відповідальність стр ахувальників, частиною 1 якої передбачено, що у разі виявле ння своєчасно не сплачених с ум страхових внесків страхув альники зобов'язані самостій но обчислити ці внески і спла тити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначен их цією статтею.

Частина 2 вказаної статті За кону передбачає, що суми стра хових внесків своєчасно не н араховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, в изначені статтею 20 цього Зако ну, в тому числі обчислені тер иторіальними органами Пенсі йного фонду у випадках, перед бачених частиною третьою ста тті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.

Частиною 9 статті 106 вказаног о Закону України визначаютьс я фінансові санкції, які упов новажені застосовувати вико навчі органи Пенсійного фонд у до страхувальників, пункт 2 я кої передбачає, що за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, у тому числі донарахованих страхув альниками або територіальни ми органами Пенсійного фонду , накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєча сно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначен их сум - у разі затримки їх спл ати у строк до 90 календарних д нів включно; 50 відсотків зазна чених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних дн ів. Одночасно на суми своєчас но не сплачених (не перерахов аних) страхових внесків і фін ансових санкцій нараховуєть ся пеня в розмірі 0,1 відсотка з азначених сум коштів, розрах ована за кожний день простро чення платежу.

Здійснення відповідачем н есвоєчасної сплати страхови х внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування, на які нараховано стр ахові внески, є підставою для нарахування пені та штрафни х санкцій у відповідності до вищевказаних норм Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання", а сплата нарахованих су м пені та штрафних санкцій є о бов'язком відповідача.

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки страхових внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування відпо відача, а також до висновку, що відповідачу було відомо про наявність обов'язку погашен ня заборгованості, яка виник ла внаслідок несплати фінанс ових санкцій та нарахованої пені за допущені порушення З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої Постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1.

В передбаченому законом по рядку рішення про застосуван ня фінансових санкцій відпов ідачем не оскаржувались і на раховані суми таких санкцій, у відповідності до статті 106 З акону України "Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування" та пунктів 9, 10 Інс трукції Про порядок обчислен ня і сплати страхувальниками та застрахованими особами в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння до Пенсійного фонду Укра їни є узгодженими.

Враховуючи вищевикладе не, суд вважає вимоги позивач а про стягнення з Долинськог о об'єднання громадського ха рування заборгованості зі сп лати страхових внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування, штрафни х санкцій та пені в розмірі 4976,3 5 гривень обґрунтованими, а по зовні вимоги таким, що підляг ають до задоволення.

На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з Долинсь кого об'єднання громадського харування, вул.Шептицького, 24 , м.Долина, Івано-Франківська о бласть,77500, код ЄДРПОУ 01753693, на кор исть управління Пенсійного ф онду України в Долинському р айоні код ЄДРПОУ 20551038 заборгов аність в сумі 4976,35 грн.( чотири ти сячі дев'ятсот сімдесять шіс ть грн. 35 коп.).

Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Суддя: Кафарський В.В.

Постанова складена в повному обсязі 25.06.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2010
Оприлюднено22.07.2010
Номер документу10090612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2171/10/0970

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 11.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 18.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні