Постанова
від 22.06.2010 по справі 2а-2118/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-2118/10/2370

22.06.2010 р. м. Черкаси

09 год. 30 хв.

Черкаський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Кульчиц ького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В .,

за участю:

представника позивача - Побережної Н.П. (за довірені стю),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом державної пода ткової інспекції в Шполянськ ому районі Черкаської област і до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Юрпомцент р»про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова ін спекція в Шполянському район і Черкаської області звернул ась до суду з адміністративн им позовом до ТОВ «Юрпромцен тр»про стягнення податковог о боргу по податку на додану в артість в розмірі 2086 грн. 44 коп. т а 1190 грн. 48 коп. по комунальному п одатку, усього на загальну су му 3276 грн. 92 коп.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач, в порушення Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, невчасн о та не в повному обсязі сплач ує податки та збори, внаслідо к чого виник податковий борг .

Представник позивача в су довому засіданні підтримав п озовні вимоги в повному обся зі, позов просив задовольнит и.

Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державног о реєстру юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців (витяг станом на 30.04.2010 року).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з'ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд заз начає наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Юрпромцентр »зареєстроване як юридична о соба 05.07.2007 року, ідентифікацій ний номер 34117988.

Позивач в обґрунтування св оєї позиції посилається на с т. 11 Закону України "Про систем у оподаткування", відповідно до якої відповідальність за правильність обчислення, св оєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежі в) і додержання законів про оп одаткування несуть платники податків і зборів (обов'язков их платежів) відповідно до за конів України.

Крім того, представник пози вача в судовому засіданні по яснив, що на момент розгляду а дміністративної справи у від повідача існує податковий бо рг перед бюджетом по податку на додану вартість в сумі 2086 гр н. 44 коп. та 1190 грн. 48 коп. по комуна льному податку.

Відповідач є платник ом податку на додану вартіст ь (ПДВ) на підставі пункту 1 ста тті 3 Закону України «Про под аток на додану вартість»№168/97-В Р від 3 квітня 1997 року, тобто осо бою, яка згідно з цим Законом з обов'язана здійснювати утрим ання та внесення до бюджету п одатку, що сплачується покуп цем, або особа, яка імпортує то вари на митну територію Укра їни.

Відповідно до актів про пор ушення податкового законода вства №1247/15-34117988 від 30.10.2009 року та №61/1 5-34117988 від 29.01.2010 року позивачем бул о встановлено порушення відп овідачем ст.7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть»та пп.17.1.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами».

На підставі вказаних актів позивачем визначено відпові дачу суми штрафів, про що ДПІ у Шполянському районі винесен о податкові повідомлення - р ішення № 0004291501/0 від 09.11.2009 року в роз мірі 1700 грн., № 0000131501/0 від 30.01.2010 року в сумі 510 грн.

Вказані рішення було розмі щено на дошці оголошень 12.11.2009 ро ку та 04.02.2010 року, відповідно, що п ідтверджується актами №2 від 12.11.2009 року та №1 від 04.02.2010 року.

Крім того, суд зазначає, що відомостей щодо оскарже ння та наступного скасування вказаних податкових повідом лень - рішень суду надано не було.

Таким чином, загальна сума п одаткового боргу відповідач а з податку на додану вартіст ь, узгоджена, проте не сплачен а та з урахуванням переплати складає 2086 грн. 44 коп. (1700 грн. + 510 гр н. - 123 грн. 56 коп. (переплата стан ом на 23.11.2009 року).

Згідно актів про порушення податкового законодавства № 1251 від 30.10.2009 року та №183 від 18.02.2010 року позивачем було встановлено порушення відповідачем пп.17.1. 1 ст.17 Закону України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»та ст.15 Декрету Кабін ету Міністрів України «Про м ісцеві податки та збори».

На підставі вказаних актів позивачем визначено відпові дачу суми штрафів, про що ДПІ у Шполянському районі винесен о податкові повідомлення - р ішення № 0004311501/0 від 09.11.2009 року в роз мірі 1020 грн., № 0000841501/0 від 01.03.2010 року в сумі 340 грн.

Зазначені рішення було роз міщено на дошці оголошень 12.11.20 09 року та 05.03.2010 року, відповідно, що підтверджується актами №2 від 12.11.2009 року та №4 від 05.03.2010 року.

Також, суд зазначає, що відомостей щодо оскарження та наступного скасування вка заних податкових повідомлен ь - рішень суду надано не бул о.

Загальна сума податкового боргу відповідача з комунал ьного податку узгоджена, про те не сплачена та з урахуванн ям переплати складає 1190 грн. 48 к оп. (1020 грн. + 340 грн. - 169 грн. 52 коп. (пе реплата станом на 23.11.2009 року).

Таким чином, загальна сума п одаткового боргу відповідач а, узгоджена, проте не сплачен а та складає 3276 грн. 92 коп. (2086 грн. 4 4 коп. + 1190 грн. 48 коп.).

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» від повідачу було направлено пер шу податкову вимогу № 1/12 від 14.01. 2009 року та другу податкову вим огу № 2/45 від 23.02.2009 року.

Згідно актів про неможливі сть вручення №1 від 23.01.2009 року та № 2 від 23.02.2009 року податкові вимо ги було розміщено на дошці ог олошень 23.01.2009 року та 23.02.2009 року, ві дповідно.

В зв'язку з несплатою у вст ановлені строки зазначеного податкового боргу відповіда чем, в Державному реєстрі обт яжень рухомого майна була за реєстрована податкова заста ва № 8378392 від 19.01.2009 року.

Проте зазначені дії не приз вели до сплати відповідачем податкового боргу, тому 26 бере зня 2009 року начальником ДПІ у Ш полянському районі було вине сено рішення відносно відпов ідача про стягнення коштів т а продаж інших активів платн ика податків в рахунок погаш ення його податкового боргу № 4.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Податкове зобов'язання - зоб ов'язання платника податків сплатити до бюджетів або дер жавних цільових фондів відпо відну суму коштів у порядку т а у строки, визначені цим Зако ном або іншими законами Укра їни (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами").

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" податков ий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов'язанн я.

Статтею 5 Закону «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» встановлено, що плат ник податків зобов'язаний са мостійно сплатити суму подат кового зобов'язання, зазначе ну у поданій ним податковій д екларації, протягом десяти к алендарних днів, наступних з а останнім днем відповідного граничного строку для подан ня податкової декларації. У р азі коли відповідно до закон у контролюючий орган самості йно визначає податкове зобов 'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із п орушенням податкового закон одавства, платник податків з обов'язаний сплатити нарахов ану суму податкового зобов'я зання у строки, визначені у за коні з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів в ід дня отримання податкового повідомлення про таке нарах ування.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказан ого вище Закону, податкове зо бов'язання платника податків , нараховане контролюючим ор ганом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вва жається узгодженим у день от римання платником податків п одаткового повідомлення, за винятком випадків, визначени х підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник пода тків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання аб о прийняв будь-яке інше рішен ня, що суперечить законодавс тву з питань оподаткування а бо виходить за межі його комп етенції, встановленої законо м, такий платник податків має право звернутися до контрол юючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка п одається у письмовій формі т а може супроводжуватися доку ментами, розрахунками та док азами, які платник податків в важає за потрібне надати.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" уз годжена сума податкового зоб ов'язання, не сплачена платни ком податків у строки, визнач ені статтею 5 вказаного Закон у, визнається сумою податков ого боргу платника податків.

Підпунктом 1 пункту 3 статті 5 Закону №2181 встановлено десят иденний строк сплати податко вого зобов'язання, самостій но визначеного в поданій від повідачем до територіальног о податкового органу деклара ції.

Оскільки податкове зобов'я зання відповідача не було сп лачене в установлені строки, таке зобов'язання визнаєтьс я судом податковим боргом.

Відповідно до п.8.1 ст. 8 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» активи платника податків, що має податковий борг, передаю ться в податкову заставу. Пун ктом 8.2.2. ст. 8 зазначеного Закон у передбачено, що право подат кової застави поширюється на будь-які види активів платни ка податків, які перебували в його власності (повному госп одарському віданні) у день ви никнення такого права, а тако ж на будь-які інші активи, на я кі платник податків набуде п рав власності у майбутньому, до моменту погашення його по даткових зобов'язань або под аткового боргу.

Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»№ 2181 від 21.12.2000 року активи плат ника податків можуть бути ст ягнені в рахунок погашення й ого податкового боргу виключ но за рішенням суду.

В свою чергу, п. 11 ст.10 Закону У країни «Про державну податк ову службу в Україні» від 04.12.199 0р. № 509-ХІІ передбачено право по даткових органів подавати до судів позови до підприємств , установ, організацій та гро мадян про стягнення заборгов аності перед бюджетом і держ авними цільовими фондами, з а рахунок їх майна.

Згідно даних ДПІ у Шполянсь кому районі податковий борг у сумі 3276 грн. 92 коп. відповідаче м на момент розгляду справи в суді не сплачено, а отже, пози вач правомірно звернувся до суду про стягнення його з від повідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України, кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого кодексу.

Таким чином, з врахуванням в ищевикладеного, суд приходит ь до висновку про задоволенн я позовних вимог.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, ч.2 ст. 128, ст.ст. 158-163 КАС України, Черкась кий окружний адміністративн ий суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Юр помцентр» (20600, Черкаська облас ть, Шполянський район, м. Шпола , вул. Шевченка, 20, ідентифікаці йний код 34117988) до бюджету через д ержавну податкову інспекці ю у Шполянському районі Черк аської області (20600, Черкаська о бласть, Шполянський район, м. Ш пола, вул. Леніна, 16, ідентифік аційний код 34118033) податковий бо рг у сумі 3276 грн. (три тисячі дві сті сімдесят шість) грн. 92 коп.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку з аяву не було подано.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Головуючий С.О. Кульч ицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2010
Оприлюднено23.07.2010
Номер документу10091545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2118/10/2370

Постанова від 22.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні