ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
22 червня 2010 р. м. Чернівці С права № 2а-2092/10/2470
10 год. 50 хв.
Чернівецький окружний ад міністративний суд в складі головуючого судді Огородник а А.П., при секретарі судового засідання Якименку О.В. розгл янув у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом Державної інспекції з контролю за ціна ми в Чернівецькій області < В особі(назва) >
до Відділу Держкомзему в Кіцманському районі
про стягнення коштів, як і були нараховані за порушен ня державної дисципліни цін в розмірі 1417,50 грн.
За участю:
представника позивача: Соколової К.С.
відповідач не з"явився
На підставі ч.3 ст.160 КАС Украї ни в судовому засіданні 22.06.2010р. проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Пр о час складення постанови у п овному обсязі повідомлено пі сля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.
Обставини справи:
Державна інспекція з к онтролю за цінами в Чернівец ькій області звернулась до суду з адміністративним поз овом до відповідача про стяг нення коштів, які були нарахо вані за порушення державної дисципліни цін в розмірі 1417,50 г рн. < Важливі клопотання позив ача >
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на фак т нарахування штрафних санкц ій відповідно до Закону Укра їни "Про ціни і ціноутворення " від 3 грудня 1990 року N 507-XII (далі - З акон № 507) за порушення Наказу М іністерства економіки та з п итань європейської інтеграц ії України, Міністерства фін ансів України від 3 грудня 2001 ро ку N 298/519 (далі - Наказ № 298), які не бу ли сплачені у встановлені те рміни. Позивач зазначає, що за відповідачем рахується несп лачена заборгованість в сумі 1417,50 грн. яка стягується в судов ому порядку.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, у с удове засідання не з"явився, б удь-яких пояснень чи запереч ень щодо суті позовних вимог до суду не направив. Суд вважа є за можливим розгляд та вирі шення справи без участі відп овідача за наявними матеріал ами на підставі ч. 2 ст. 128 КАС Укр аїни.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, з' ясувавши фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, заслухавши пояснення Соколової К.С., суд,-
встановив:
Працівниками державн ої інспекції з контролю за ці нами в Чернівецькій області 20 січня 2010 р. проведено перевір ку додержання вимог законода вства про ціни відділу Держк омзему в Кіцманському районі . За результатами перевірки с кладено Акт №39 від 20.01.2010р. з 67 дода тками. < Порушеня >.
На підставі вказаного акт у, начальником Інспекції при йняте рішення №5 від 22 січня 2010 р . про застосування економ ічних санкцій за порушення в частині додержання державно ї дисципліни цін, відповідно до якого, на підставі ст.14 Зак ону №507 вирішено вилучити у ві дділі Держкомзему в Кіцмансь кому районі в дохід державно го бюджету 472,5 грн. необґрунто вано одержаної суми виручки в результаті порушення держ авної дисципліни цін та заст осовувати штраф у сумі 945,00 грн.
Статтею 14 Закону №507 передбач ено відповідальність за пору шення державної дисципліни ц ін, а саме, в силу її частини пе ршої, вся необґрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін підлягає вилученн ю в доход відповідного бюдже ту залежно від підпорядкован ості підприємства, організац ії. Крім того, в позабюджетні ф онди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної су ми виручки.
Як вбачається з акту перев ірки та рішення, підставою дл я застосування економічних с анкцій слугував висновок Інс пекції про порушення позивач ем вимог спільного наказу Де ржкомзему, Мінфіну та Мінеко номіки України "Про затвердж ення розмірів оплати земельн о- кадастрових робіт та послу г" від 5.06.2001р. №97/298/124 (далі - Наказ №97).
Такі порушення полягали в с тягненні плати з суб'єктів пі дприємницької діяльності - ф ізичних осіб за послугу "Вида ча висновку щодо умов відвед ення земельної ділянки" в роз мірі 80 грн. за 1 висновок, заміст ь затвердженого розміру опла ти для даної категорії спожи вачів - 70 грн. В результаті дано го порушення державної дисци пліни цін, відділом за період з 21.01.2009р. по 22.04.2009р. отримано необґ рунтовану виручку в сумі 210,00 гр н.
Також, порушено норми Поста нови КМУ від 01.11.2000р. №1619 „Про затв ердження Порядку виконання з емельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній ос нові державними органами зем ельних ресурсів" (далі - ПКМУ № 1619).
Порушення полягали в стягн енні відповідачем плати із с поживачів - фізичних осіб за б ланки. Стягнення плати за бла нки даною постановою не пере дбачено. Не передбачено це і Т аблицею 6.1 "Розмірів оплати зе мельно-кадастрових робіт та послуг'', наказу №97. В результат і даного порушення державної дисципліни цін відділом за п еріод з 19.01.2009р. по 30.12.2009р. отримано необґрунтовану виручку в сум і 262,50 грн.
Таким чином, за результатам и вибіркової перевірки прави льності формування, встановл ення та застосування тарифів (плати) на землевпорядні робо ти та послуги, пов'язані з офор мленням документів, в тому чи слі тих які посвідчують прав о власності на земельні діля нки, встановлено порушення д ержавної дисципліни цін в ча стині отримання відповідаче м за період з 19.01.2009р. по 30.12.2009р. необ ґрунтованої виручки на загал ьну суму 472,50 грн.
Положеннями статті 239 Госп одарського кодексу України в становлено, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування відповідно до своїх повноважень та у пор ядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб 'єктів господарювання такі а дміністративно-господарськ і санкції: адміністративно-г осподарський штраф.
Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Позивач 22 січня 2010 р. направля в претензію щодо сплати забо ргованості.
Станом на 26.05.10р. сума заборгов аності відповідача по сплаті фінансових санкцій у вигляд і штрафу становить 1417,5грн.
Згідно з вимогами статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Суду не було надано доказів на підтвердження того, що ріш ення (постанова) про застосув ання штрафних санкцій було о скаржене відповідачем у вста новленому чинним законодавс твом порядку.
Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень чинного законо давства України та матеріалі в справи, суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяв і докази Позивача є обґрунто ваними, та відповідно такими , що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
На підставі викладеного к еруючись ст. 124 Конституції Ук раїни, Законом України "Про ці ни і ціноутворення " ст.ст. 69-72, 94, 8 6, 158-163, 254 КАС України, суд,-
постановив: < Текст >
1. Позов задовольнити пов ністю.
2. Стягнути з Відділу Держко мзему в Кіцманському районі (вул. Українська, 53, м.Кіцмань, Ч ернівецька область,59300, код 22851744 р ахунок 35221001000210 в УДК в Чернівецьк ій області) на користь держав ного бюджету, стягувач - Держа вна інспекція з контролю за ц інами в Чернівецькій області (вул. Ватутіна, 6, м.Чернівці,58010, к од 02745632, рахунок 35216002000020 в УДК в Черн івецькій області) заборгован ість по сплаті штрафних санк цій які були нараховані за по рушення державної дисциплін и цін по рішенню № 5 від 22.01.2010р. у р озмірі 1417,50 грн.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст років подання заяви про апел яційне оскарження та апеляці йної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки . У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після закінчення апеляцій ного розгляду справи.
Відповідно до частини перш ої статті 185, частини першої-тр етьої, п' ятої статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, сторони які бе руть участь у справі, мають пр аво оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повн істю або частково шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження та апеляційної скар ги до апеляційної інстанції через Чернівецький окружний адміністративний суд.
Заява про апеляційне оскар ження даної постанови подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення, а в разі скл адання постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного с удочинства України, з дня її с кладання. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я її подання.
Постанова складена у повно му обсязі 25 червня 2010 р.
Суддя А.П.Огородник
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2010 |
Оприлюднено | 23.07.2010 |
Номер документу | 10091562 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Огородник Анатолій Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Огородник Анатолій Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні