Рішення
від 08.11.2021 по справі 420/11227/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11227/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючої судді Бойко О.Я.,

за участі:

секретаря судового засідання Белінського Г.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДС Рент Груп» до Департаменту з благоустрою міста Одеської міської ради, третя особа на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Готель Мілано» про визнання протиправним та скасування дозволу №722 від 24.06.2021 р., визнання протиправними дії та зобов`язання демонтувати огородження по пров. Красному ,4 та відновити пошкоджене мощення, вирішив адміністративний позов задовольнити частково.

І. Суть спору

До Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «ОДС Рент Груп» до відповідача Департаменту з благоустрою міста Одеської міської ради, третя особа на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Готель Мілано» , в якому просив:

(1). Визнати протиправним та скасувати Дозвіл №722 від 24.06.2021 р., виданий Департаментом благоустрою міста Одеської міської ради, яким ТОВ Готель Мілано дозволено проводити благоустрій вулиць Дерибасівської, Грецької та площі Грецької.

(2). Визнати протиправними дії Департаменту благоустрою міста Одеської мвської ради щодо погодження проекту благоустрою, який передбачає проведення робіт із благоустрою в межах території за адресою: пров. Красний,4 у м. Одесі.

(3). Зобов`язати Департамент благоустрою міста Одеської міської ради демонтувати огородження території по пров. Красному, 4 та відновити пошкодження мощення.

ІІ. Аргументи сторін.

(а) Позиція позивача

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

Департаментом з благоустрою міста Одеської міської ради (Відповідач) 24 червня 2021 року видано Дозвіл №722, яким товариству з обмеженою відповідальністю Готель Мілано дозволено проводити земляні або монтажні роботи, пов`язані з розриттям дорожнього покриття вулиць, доріг, майданів, площ (під час проведення робіт з благоустрою) відповідно до погодженого проекту благоустрою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, вул. Грецька, пл. Грецька.

Термін дії дозволу встановлено з 25 червня 2021 року до 7 липня 2021 року та визначено, що він діє за відсутності спірних питань та судових рішень по використанню визначеної території при забезпеченні виконання норм чинного законодавства України у сфері благоустрою та у сфері містобудування.

Разом з тим, Дозвіл Відповідача №722 від 24.06.2021 видано ТОВ Готель Мілано замість фактично аналогічного Дозволу без зазначення дати за №104 лише, виданого ТОВ Готель Мілано , строк дії якого сплинув 15 червня 2021 року та який є предметом оскарження в адміністративній справі № 420/8311/21 за позовом ТОВ ОДС Рент груп до Департаменту з благоустрою Одеської міської ради у зв`язку з наявністю спірних питань пов`язаних з благоустроєм передбаченої проектом території по про в. Красно му ,4, на якій розташовано об`єкти нерухомості позивача.

У вказаній справі винесено судові рішення, які стосуються питань забезпечення позову та які є на даний час чинними.

Позивач вважає, що рішення відповідача, оформлене Дозволом №722 від 24.06.2021 та розпочаті на його підставі дії прийняте та вчинені не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені законодавством України, порушують права ТОВ ОДС Рент Груп , а тому є протиправними і належить до скасування.

(б) Позиція відповідача

16.07.2021 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити.

Департамент звертає увагу на те, що як у Публічній кадастровій карті, так і у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно інформація щодо земельної ділянки з кадастровим номером: 5110137500:19:001:0010 відсутня.

Рішенням Одеської міської ради від 10.09.2015 р. №6981-ІV дійсно надано дозвіл ТОВ Мрія на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,1230 га за адресою: м. Одеса, пров. Красний,4 для експлуатації та обслуговування нежитлового приміщення.

Проте, до цього часу жодного рішення щодо затвердження проекту землеустрою та передачу у власність або оренду вищезазначеної земельної ділянки ані ТОВ Мрія ані ТОВ ОДС Рент Груп Одеська міська рада не приймала. Земельна ділянка за адресою: м. Одеса, пров. Красний,4 знаходиться у комунальній власності територіальної громади м. Одеси.

Таким чином, позивач не отримував у встановленому порядку документи, що посвідчують право на земельну ділянку (наявність відповідного рішення про надання земельної ділянки у користування, державного акту, укладання договору оренди, здійснення державної реєстрації права користування земельною ділянкою).

Крім неіснуючого кадастрового номера земельної ділянки позивач зазначає неіснуючий об`єкт нерухомого майна зареєстрований за номером 78668051101 , у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відсутня інформація щодо зазначеного нерухомого майна.

22.04.2021 р. Виконавчим комітетом Одеської міської ради прийнято рішення №147 Про демонтаж тимчасових споруд , зокрема в частині демонтажу тимчасових споруд за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська,25.

Наведене спростовує факт належності тимчасових споруд позивачу та свідчить про відсутність порушеного права чи інтересу.

Представник відповідача вважає, що оскаржуваний Дозвіл виданий правомірно та просив відмовити у задоволенні позову.

(в) Відповідь на відзив

27.09.2021 р. від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, у відзиві на позов відповідач звертає увагу на відсутність у позивача за адресою пров. Красний 4 у м. Одеса об`єкта права власності за реєстраційним номером 78668051101. Так дійсно у позові було допущено описку. Отже за вказаною адресою позивачу належить об`єкт нерухомості за реєстраційним номером 76868051101.

Що стосується відсутності у позивача права власності на тимчасові пересувні споруди (павільйони), то вказане спростовується підписаним 28.02.2021 р. між позивачем та ТОВ Одеський ярмарок договору купівлі продажу тимчасових пересувних збірно-розбірних модулів (група павільойонів), акту приймання-передачі від 01.03.2021 р. та видаткової накладної від 01.03.2021 р.

Оскільки провулок Красний відноситься до міських вулиць загального користування, Одеська міська рада, яка утримує міські вулиці, може лише на конкурсних засадах визначати балансоутримувача такого об`єкту. Однак будь0які рішення з цього приводу не приймалися, конкурс на визначення балансоутримувача провулку Красного у м. Одесі не організовувався на те проводився. Таким чином, Дозвіл на проведення робіт з благоустрою видано ТОВ Готель Мілано без дотримання установленої законом конкурсної процедури.

(г) Пояснення третьої особи

ТОВ Готель Мілано на праві власності належить готель, загальною площею 1467 кв.м., розташований за адресою: м. Одеса, пров. Красний, буд.1/вул. Дерибасівська, буд.23, що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 02.06.2021 р.

24.06.2021 р. Департаментом з благоустрою міста Одеської міської ради було видано ТОВ Готель Мілано дозвіл №722, яким дозволено ТОВ Готель Мілано проводити земельні або монтажні робрим, повязані з розриттям дорожнього покриття вулиць, доріг, майданів, площ (під час проведення робіт з благоустрою) відповідно до погодженого проекту благоустрою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, вул. Грецька, пл. Грецька. Дозвіл діє з 25 червня 2021 р. до 07 липня 2021 р.

Позивач не надає жодного доказу на підтвердження того, що оскаржуваним Дозволом №722 ТОВ Готель Мілано дозволено під виглядом благоустрою вулиць Дерибасівської, Грецької, площі Грецької, фактично проводити земляні або монтажні роботи, пов`язані з розкриттям дорожнього покриття вулиць, доріг майданів, площ та облаштування парковки для автомобілів готелю Мілано саме по пров. Красному,4 у м. Одесі.

Крім того, жодних доказів на підтвердження наявності права власності позивача на такі тимчасові споруди (павільони) позивач до суду не надав.

ІІІ. Процедура та рух справи

02 .0 7.2021 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами загального позовного провадження .

22 .0 7.2021 р. суд, ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, продовжив підготовче провадження до 90 днів.

28.10.2021 р. суд ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання , закрив підготовче провадження та продовжив розгляд справи по суті у даному судовому засіданні.

ІV. Обставини справи, встановлені судом, та докази на їх підтвердження

Департаментом з благоустрою міста Одеської міської ради 24 червня 2021 року видано Дозвіл №722, яким товариству з обмеженою відповідальністю Готель Мілано дозволено проводити земляні або монтажні роботи, пов`язані з розриттям дорожнього покриття вулиць, доріг, майданів, площ (під час проведення робіт з благоустрою) відповідно до погодженого проекту благоустрою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, вул. Грецька, пл. Грецька.

Термін дії дозволу встановлено з 25 червня 2021 року до 7 липня 2021 року та визначено, що він діє за відсутності спірних питань та судових рішень по використанню визначеної території при забезпеченні виконання норм чинного законодавства України у сфері благоустрою та у сфері містобудування.

Разом з тим, Дозвіл Відповідача №722 від 24.06.2021 видано ТОВ Готель Мілано замість фактично аналогічного Дозволу без зазначення дати за №104 лише, виданого ТОВ Готель Мілано , строк дії якого сплинув 15 червня 2021 року та який є предметом оскарження в адміністративній справі № 420/8311/21 за позовом ТОВ ОДС Рент груп до Департаменту з благоустрою Одеської міської ради у зв`язку з наявністю спірних питань пов`язаних з благоустроєм передбаченої проектом території по про в. Красно му ,4, на якій розташовано об`єкти нерухомості позивача.

У вказаній справі винесено судові рішення, які стосуються питань забезпечення позову та які є на даний час чинними.

Ухвалою суду від 21.05.2021 задоволено заяву ТОВ ОДС Рент груп про забезпечення позову та зупинено дію Дозволу №104, виданого Департаментом благоустрою міста Одеської міської ради, яким ТОВ Готель Мілано дозволено проводити земляні або монтажні роботи відповідно до погодженого проекту благоустрою: м. Одеса, ггров. Красний у м. Одесі, заборонено виконавчому комітету Одеської міської ради, Департаменту благоустрою міста Одеської міської ради, іншим виконавчим органами Одеської міської ради, ЖКС Фонтанський, іншим юридичним та фізичним особам проводити роботи з благоустрою та будь-які інші роботи на земельній ділянці з кадастровим номером 5110137500:19:001:0010 за адресою: м. Одеса, пров. Красний,4.

Ухвалою суду від 11.06.2021 відмовлено у задоволенні клопотання ТОВ Готель Мілано про скасування заходів забезпечення позову вжитих ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21.05.2021 року по справі №420/8311/21 за позовом ТОВ ОДС Рент Груп .

Підставою для винесення вказаних рішень про заборону проведення будь- яких робіт з благоустрою по пров. Красному,4 у м. Одесі є те, що за вказаною адресою розміщено нежитлові підвальні приміщення загальною площею 524,2 кв. м. (реєстраційний номер нерухомого майна 76868051101) та нежитлове приміщення першого поверху загальною площею 77,2 кв.м. (реєстраційний номер нерухомого майна 1678268251101), власником яких є позивач.

Зазначені об`єкти нерухомості розташовані на земельній ділянці, яка перебуває в фактичному користуванні позивача, оскільки земельна ділянка за вказаною адресою сформована на підставі рішення Одеської міської ради від 10.09.2015 №6981-IV з присвоєнням кадастрового номеру, яким надано дозвіл попередньому власнику об`єктів нерухомості за цією адресою на розробку проекту землеустрою саме для експлуатації та обслуговування нежитлового приміщення за цією адресою, право власності на яке ТОВ ОДС Рент Груп набув з 12.05.2020 року.

Позивач зазначив, що з метою ухилення від виконання вказаного судового рішення та створення умов для подальших протиправних дій, направлених на протиправне сприяння в здійсненні господарської діяльності ТОВ Готель Мілано , захоплення та руйнування об`єктів нерухомого та рухомого майна, яке належать Позивачу на праві власності, Відповідачем в новому Дозволі №722 від

24.06.2021 вказано нову адресу благоустрою: м. Одеса, вул, Дерибасівська, вул. Грецька, пл. Грецька .

Погоджений проект благоустрою, розроблений ТОВ Глобалукпромстрой з назвою Проект облаштування пішохідної зони в межах вулиць Дерибасівська, вул. Грецька, пл. Грецька , на який посилається відповідач в Дозволі №722 від 24.06.2021 повністю дублює розроблений також ТОВ Глобалукпромстрой попередній проект благоустрою з назвою Проект благоустрою території, прилеглої до готелю Мілане , який став підставою для видачі дозволу без дати № 104 та дію якого зупинено ухвалою суду у справі №420/8311/21.

Зокрема, серед іншого, у новому проекті, який став підставою для видачі відповідачем Дозволу №722 від 24.06.2021, зашилася незмінною площа благоустрою (1908,0 кв.м.), і головне - площа автомобільної парковки (1013 кв.м.) та її розташування по пров. Красному,4 у м. Одесі, тобто на території розміщення зареєстрованих об`єктів нерухомості Позивача (нежитлових підвальних приміщень загальною площею 524,2 кв. м. та нежитлового приміщення першого поверху загальною площею 77,2 кв.м).

26 червня 2021 року керівниками та працівниками відповідача та третьої особи з посиланням на новий Дозвіл на проведення робіт з благоустрою, всупереч ухвали суду у справі № 420/8311/21, із залученням Департаменту муніципальної безпеки та інших понад 20 невстановлених осіб в уніформі із закритими обличчями, озброєних кийками, з встановленням живого кордону, із залученням спеціальної техніки, розпочато протиправні роботи по пров. Красному,4 у м. Одеса, які супроводжувалися руйнуванням та знищенням майна Позивача, а саме розбиранням тротуарної плитки та руйнуванням споруд.

Оскаржуваним Дозволом №722 від 24.06.2021 ТОВ Готель Мілано дозволено під виглядом благоустрою вулиць Дерибасівської, Грецької, площі Грецької, фактично проводити земляні або монтажні роботи, пов`язані з розриттям дорожнього покриття вулиць, доріг, майданів, площ та облаштування парковки для автомобілів готелю Мілано по пров. Красному,4 у м. Одесі.

Зазначене ствердження підтверджується Ситуаційним планом М 1:2000, який є яким є невід`ємною частиною розробленого ТОВ Глобалукпромстрой проекту на замовлення Третьої особи, з якого вбачається, що запроектована парковка має розміщується на місці розташування об`єктів нерухомості- підвальних приміщень, які є власністю Позивача.

Позивач з 12.05.2020 є власником нежитлових підвальних приміщень загальною площею 524,2 кв. м. (реєстраційний номер нерухомого майна 76868051101) та нежитлового приміщення першого поверху загальною площею 77,2 кв.м. (реєстраційний номер нерухомого майна 1678268251101), розташованих за адресою: пров. Красний,4 у м. Одесі.

Зазначені об`єкти нерухомості розташовані на земельній ділянці, яка перебуває в фактичному користуванні позивача, оскільки земельна ділянка за вказаною адресою сформована на підставі рішення Одеської міської ради від 10.09.2015 №6981 -IV з присвоєнням кадастрового номеру, яким надано дозвіл попередньому власнику об`єктів нерухомості за цією адресою на розробку проекту землеустрою саме для експлуатації та обслуговування нежитлового приміщення за цією адресою, право власності на яке ТОВ ОДС Рент Груп набув з 12.05.2020 року.

Відповідно до графічної частини технічного паспорту на нежитлові підвальні приміщення загальною площею 524,2 кв. м., виданого КП ОМБТІ та РОН 14.07.2004 року, характеристика приміщень свідчить про те, що зовнішні стіни підвальних приміщень співпадають з межами земельної ділянки, яка за проектом благоустрою, що є додатком до оскаржуваного Дозволу, передбачена для облаштування гостьової автомобільної парковки готелю Мілано .

Крім того, огородження, яке встановлено 14.05.2021 відповідачем за участі ТОВ Готель Мілано та не демонтоване до теперішнього часу, розміщено саме по периметру фасадів підвальних приміщень за цією адресою, що належать на праві власності позивачу, що підтверджується також технічним паспортом на вказаний нерухомий об`єкт, матеріалами Генерального плану м. Одеси, фото і відео встановленого огородження.

Встановленим відповідачем та ТОВ Готель Мілано огородженням перекрито доступ до об`єктів рухомого та нерухомого майна, розташованих за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська,25, що також належить Позивачу на праві власності та використовуються для здійснення підприємницької діяльності з наданням громадянам послуг з торгівлі та харчування.

Так, об`єкти нерухомості (земельна ділянка та будівля), на яких розміщено тимчасові споруди (павільйони), згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно: реєстраційний номер 2021917851101 на будівлю площею 2973,12 кв.м. за адресою вул. Дерибасівська, 25 у м. Одесі та на земельну ділянку з кадастровим номером 5110137500:19:001:0011 площею 0,1783 га за цією ж адресою, є власністю ТОВ ОДС Рент Груп .

V. Джерела права та висновки суду

Відповідно до статті 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Статтею 325 ЦК України також гарантовано непорушність права приватної власності та визначено, що особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Це право базується на свободі підприємницької діяльності, тобто на реальній можливості здійснення особою на власний розсуд і ризик господарської діяльності, не забороненої законом, з метою одержання прибутку.

Частина 2 статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 140 Конституції України, ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні Відповідач є виконавчим органом місцевого самоврядування, якому статтею 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні надані певні повноваження щодо організації благоустрою населених пунктів.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" територія - сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об`єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об`єктів, об`єктів промисловості, комунально-складських та інших об`єктів у межах населеного пункту.

Згідно з ст.2 Закону благоустрій населених пунктів передбачає:1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів;2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення;3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни (ст.12 Закону), до об`єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема, території загального користування; майдани, площі, бульвари, проспекти; вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Згідно з статтею 14 Закону України "Про благоустрій населених пунктів об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади з питань житлово- комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Згідно з ст.15 Закону органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об`єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об`єктів. Балансоутримувача, що здійснюватиме утримання і ремонт об`єкта благоустрою, який перебуває у приватній власності, визначає власник такого об`єкта благоустрою. Підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об`єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об`єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

Елементами (частинами) об`єктів благоустрою є, зокрема, покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм; зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об`єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; малі архітектурні форми (ст.21).

Статтею 20 Закону встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Відповідно до ст.24 Закону підприємства, установи, організації забезпечують благоустрій земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи праві користування відповідно до закону. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть передавати об`єкти благоустрою на баланс підприємствам, установам, організаціям відповідно до ч.1 ст.15 цього Закону. Підприємства, установи, організації зобов`язані утримувати закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем території в належному стані відповідно до законодавства та умов договору. Межі та режим використання закріпленої за підприємствами, установами, організаціями території визначають відповідні органи державної влади та органи місцевого самоврядування залежно від підпорядкування об`єкта благоустрою.

Згідно з статтею 26-1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" порушення об`єктів благоустрою, пов`язане з виконанням суб`єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об`єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - дозвіл), крім випадків, встановлених абзацами другим - четвертим частини першої цієї статті.

Статтею 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що відповідними органами місцевого самоврядування розробляються для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються Правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюється порядок благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 №870 затверджено Типовий Порядок видачі дозволів на порушення об`єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів (надалі Тиловий порядок), який встановлює процедуру видачі дозволів на порушення об`єктів благоустрою (далі - Дозвіл) або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів.

Пунктом 7 Типового порядку встановлено, що Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради на підставі цього Типового порядку. У разі коли відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято зазначене рішення, застосовується цей Типовий порядок.

Пунктом 4 Типового порядку встановлено, що Дозвіл видається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради за місцем проведення робіт на підставі письмової заяви, що подається відповідною юридичною особою чи фізичною особою - підприємцем (або їх уповноваженим представником).

У додатку 2 до Типового порядку затверджено форму Дозволу, який передбачає обов`язкове зазначення назви об`єкту благоустрою та його місцезнаходження.

Одеською міською радою не приймалося окреме рішення про Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів.

Рішенням Одеської міської ради №1631 -VI від 23.12.2011 затверджено Правила благоустрою території міста Одеси (надалі Правила), пунктом 10.12. якого передбачено обов`язок виконавця робіт дозволу на порушення об`єктів благоустрою, однак не встановлено процедуру видачі такого дозволу.

Додатком 3 до Правил затверджено Порядок формування річного плану з утримання і ремонту об`єктів благоустрою м. Одеси, п.2 якого передбачено, що Департамент благоустрою міста Одеської міської ради не пізніше ніж за 45 днів до початку року дає оголошення на офіційному сайті міста (omr.gov.ua) про необхідність представлення заяв для включення в річний план заходів з утримання і ремонту об`єктів благоустрою м. Одеси наступного року.

Пунктом 2 цього Порядку встановлено, що фізичні і юридичні особи, що мають намір здійснювати роботи з благоустрою на прилеглій або закріпленій за ними території, повинні надати до Департаменту благоустрою міста Одеської міської ради в друкованому і електронному вигляді:

-заяву про проведення робіт з благоустрою території;

-план заходів з проведення робіт з благоустрою території, термінів проведення робіт та відповідальних осіб;

-схему благоустрою прилеглої або закріпленої території, на якій планується здійснювати роботи відображеної на геодезичній основі в масштабі М 1:500.

Відповідно до пункту 2.2.28. Положення про Департамент благоустрою міста Одеської міської ради (відповідач), затвердженого рішенням Одеської міської ради№ 35-УІІІ від 03.02.2021, відповідач формує річний план заходів з утримання і ремонту об`єктів благоустрою. Пунктом 2.2.19. визначено, що Відповідач видає дозволи у сфері благоустрою населених пунктів, передбачені чинним законодавством України та Правилами благоустрою території міста Одеси, пунктом 2.2.20.- веде реєстр дозволів на порушення об`єктів благоустрою, пунктом - 2.2.23. Проводить конкурси з визначення підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.

Згідно з п. 2,2.14. Положення Відповідач погоджує відповідно до законодавства України проекти благоустрою території, в тому числі комплексного, узгоджує розміщення об`єктів благоустрою, монументального і монументально- декоративного мистецтва, проекти з питань, будівництва, реконструкції та ремонту об`єктів та елементів благоустрою міста.

Суд зазначає, що при видачі відповідачем ТОВ Готель Мілано Дозволу №722 від 24.06.2021, яким комерційній структурі дозволено проводити благоустрій земельної ділянки/території, яка не перебуває ні у власності, ні в користуванні, ні в будь- якому іншому управлінні ТОВ Готель Мілано , вищевказані вимоги законодавства, рішення Одеської міської ради та рішення суду у справі №420/8311/21 грубо порушено та надано незаконні переваги суб`єкту підприємницької діяльності.

Зокрема, відповідач не розміщував на офіційному сайті міста (omr.gov.ua) оголошення про необхідність представлення заяв для включення в річний план заходів з утримання і ремонту об`єктів благоустрою м. Одеси наступного року та не формував річний план заходів з утримання і ремонту об`єктів благоустрою, яким би передбачалось проведення робіт з благоустрою по вулицях Дерибасівській, грецькій та площі Грецькій.

Таким чином, суд робить висновок про протиправні дії Департаменту благоустрою міста Одеської міської ради щодо погодження проекту благоустрою, який передбачає проведення робіт із благоустрою в межах території за адресою: пров. Красний,4 у м. Одесі.

Крім того, вулиці Дерибасівська, Грецька та площа Грецька відносяться до міських вулиць загального користування, Одеська міська рада, яка утримує міські вулиці, може лише на конкурсних засадах визначити балансоутримувача такого об`єкту. Однак, будь-які рішення з цього приводу не приймалися, конкурс на визначення балансоутримувача вулиці Дерибасівська, Грецька та площі Грецька у м. Одесі не організовувався та не проводився.

Таким чином, суд робить висновок, що Дозвіл №722 від 24.06.2021 р., виданий Департаментом благоустрою міста Одеської міської ради, яким ТОВ Готель Мілано дозволено проводити благоустрій вулиць Дерибасівської, Грецької та площі Грецької є протиправним та належить до скасування.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Департамент благоустрою міста Одеської міської ради демонтувати огородження території по пров. Красному, 4 та відновити пошкодження мощення, суд робить висновок, що вона не належить до задоволення, оскільки є передчасною.

Статтею 2 КАС України визначено, що завдання та основні засади адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов належать до задоволення частково.

VI. Розподіл судових витрат

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2,77,139, 244-246 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1.Адміністративний позов задовольнити частково .

2.Визнати протиправним та скасувати Дозвіл №722 від 24.06.2021 р., виданий Департаментом благоустрою міста Одеської міської ради, яким ТОВ Готель Мілано дозволено проводити благоустрій вулиць Дерибасівської, Грецької та площі Грецької.

3. Визнати протиправними дії Департаменту благоустрою міста Одеської мвської ради щодо погодження проекту благоустрою, який передбачає проведення робіт із благоустрою в межах території за адресою: пров. Красний,4 у м. Одесі.

4. У решті позовних вимог відмовити.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту благоустрою міста Одеської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДС Рент Груп» судовий збір у розмірі 4540(чотири тисячі п`ятсот сорок),00 грн.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо розглянуто справу в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ОДС Рент Груп» , адреса:04116, м. Київ, пров. Тбіліський, 4/10, код ЄДРПОУ 43409035.

Відповідач: Департамент благоустрою міста Одеської міської ради, адреса:65045, м. Одеса, вул. Преображенська,66 код ЄДРПОУ 44394816.

Третя особа :Товариство з обмеженою відповідальністю Готель Мілано , адреса:65026, м. Одеса, пров. Червоний,1 кв.4 код ЄДРПОУ 38478657.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 08 листопада 2021 р.

Суддя О.Я. Бойко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2021
Оприлюднено11.11.2021
Номер документу100930340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/11227/21

Постанова від 04.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 04.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 02.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 26.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 26.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні