Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 листопада 2021 р. Справа№200/10582/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хохленкова О.В. за участю секретаря судового засідання Синкової А.О.
за участі:
представника позивача: не з`явився,
представників відповідача: Канцидал С.В., Щербачук Я.І.
представника відповідача: Єрмакової І.А.
представника третьої особи: не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Модуль - Експерт до Краматорської міської ради, управління житлово комунального господарства Краматорської міської ради, виконавчого комітету Краматорської міської ради, третя особа ТОВ Інжинірінговая компанія ФОРТІС про оскарження рішення/дій/бездіяльності суб`єкта владних повноважень, -
У С Т А Н О В И В:
18 серпня 2021 року на адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Модуль - Експерт до Краматорської міської ради, управління житлово комунального господарства Краматорської міської ради, виконавчого комітету Краматорської міської ради, третя особа ТОВ Інжинірінговая компанія ФОРТІС про оскарження рішення/дій/бездіяльності суб`єкта владних повноважень.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив наступне.
28.04.2021 року Краматорською міською радою прийнято Рішення №8/УІІІ-384 "Про приватизацію об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні", відповідно до якого прийнято рішення про приватизацію шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
З урахуванням вищевказаного рішення Краматорської міської ради, Управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради розпочато організацію електронного аукціону з продажу лоту: адміністративна будівля, дворові побудови та споруди трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25 .
ТОВ "Модуль-Експерт" було прийнято рішення про прийняття участі в електронному аукціоні з продажу вказаного лоту, який відбувся через оператора електронного майданчика Товарна Біржа "Ю-БЕЙС" (посилання https://ubase.com.ua).
Електронний аукціон розпочинається у визначений в інформаційному повідомленні день.
Інформація про перебіг електронного аукціону оновлюється одразу після внесення одним із учасників наступної цінової пропозиції або подання учасником особливої ставки купівлі лота. Умовами електронного аукціону було встановлено три раунди, після проведення яких переможцем визнається учасник, від якого на момент завершення аукціону надійшла найвища цінова пропозиція.
Після закінчення електронного аукціону на веб-сайті відображаються відомості про завершення електронних торгів. Не пізніше наступного робочого дня система автоматично формує та розміщує на веб-сайті протокол електронного аукціону за лотом.
05.07.2021 року за результатом проведення трьох раундів електронного аукціону з найкращою ціновою пропозицією встановлено переможця аукціону - Товариство з обмеженою відповідальністю "Модуль-Експерт", про що складено відповідний Протокол про результати електронного аукціону №UA-PS-2021-06-13-000014-2, який належним чином підписано сторонами електронного аукціону.
Так, відповідно до умов Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу , затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 10 травня 2018 р. №432 (далі по тексту також - Порядок) встановлюється поетапний механізм проведення аукціону, дотримання якого є необхідним для належної реалізації процесу приватизації. Відповідно до вказаного Порядку, для реалізації свого права на придбання об`єкту приватизації, переможець, зокрема, зобов`язується:
- підписати протокол про результати електронного аукціону протягом трьох робочих днів та направити його на підписання оператору;
- укласти договір купівлі-продажу об`єкта приватизації з органом приватизації протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону;
- провести повний розрахунок з оператором, через електронний майданчик якого переможцем подано найвищу цінову пропозицію;
- провести повний розрахунок з органом приватизації не пізніше ніж протягом 30 днів з дня підписання договору купівлі-продажу.
На підставі цього, між ТОВ "Модуль-Експерт" (Замовник) та Товарною Біржою "Ю- БЕЙС" (Виконавець) підписано Акт наданих послуг від 05.07.2021 р. відповідно до яких ТОВ "Модуль-Експерт" сплачує 151632,00 грн. (сто п`ятдесят одна тисяча шістсот тридцять дві гривні) в якості винагороди оператора електронного майданчика за проведення аукціону згідно Протоколу електронних торгів №UA-PS-2021-06-13-000014-2 від 05.07.2021 р.
В подальшому, 07.07.2021 року протокол про результати електронного аукціону належним чином підписано ТОВ "Модуль-Експерт" та оператором ТБ "Ю-БЕИС" на виконання вимог Порядку.
16.07.2021 року Протокол про результати електронного аукціону також затверджено Управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради.
З урахуванням вказаних фактів, ТОВ "Модуль-Експерт", зі своєї сторони, належним чином виконано усі встановлені законодавством умови участі в електронному аукціоні, органом приватизації визнано та документально підтверджено переможця конкурсу на придбання вищевказаного лоту.
У зв`язку із цим, ТОВ "Модуль-Експерт" розпочато підготовку текстових та графічних матеріалів, кошторисів, конструктивних, технічних рішень та іншої проектної документації щодо вказаного об`єкта приватизації із оплатнім залученням суб`єктів господарювання для належної розробки проектної документації, та подальшого використання об`єкта приватизації для своїх господарських потреб.
Так, у зв`язку із перемогою в електронному аукціоні, ТОВ Модуль-Експерт (Замовник) укладено договір №21/2 від 15 липня 2021 року із ТОВ Інжинірінговая компанія ФОРТІС (Виконавець) на виконання робіт із розробки ескізного проекту по об`єкту, а саме: Реконструкція адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25 під розважальний заклад . Відповідно до умов вказаного договору, Виконавець зобов`язується виконати, а Замовник зобов`язується оплатити роботи із розробки ескізного проекту, договірна ціна робіт становить 600 000 грн. (шістсот тисяч гривень) в т.ч. ПДВ.
Вказаний договір підписувався замовником з урахуванням, що об`єкт, стосовно якого розробляється ескізний проект, буде у будь-якому разі за результатами конкурсу передано у власність ТОВ Модуль-Експерт . В разі необґрунтованої відмови органу приватизації від передачі об`єкта у власність переможця конкурсу, виникає питання доцільності укладення договору №21/2 від 15 липня 2021 року для сторін та фактичний початок виконання робіт за ним.
28.07.2021 року Краматорською міською радою прийнято Рішення № №12/VIII- 669 Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25 .
29.07.2021 року на виконання вказаного рішення Краматорської міської ради, Управлінням житлово-комунального господарства видано наказ № 137, відповідно до якого розпочинається процес:
- припинення приватизації вказаного об`єкта малої приватизації;
- відміни електронного аукціону з продажу об`єкта малої приватизації;
- припинення діяльності аукціонної комісії з продажу об`єкта малої приватизації.
Таким чином, Рішенням Краматорської міської ради, без будь-якого належного обґрунтування, всупереч суб`єктивним правам та інтересам юридичної особи, прийнято рішення про відміну аукціону, у зв`язку із чим ТОВ "Модуль-Експерт" наразі фактично позбавлено реалізації свого права на придбання вказаного об`єкта, незважаючи на перемогу.
Заявник зазначає що він є належним переможцем конкурсу та має встановлене законодавством право на підписання договору купівлі - продажу об`єкту малої приватизації, яке наразі не можу бути реалізоване через протиправне рішення суб`єкта владних повноважень щодо скасування свого попереднього рішення про приватизацію.
На цих підставах просить суд:
Визнати протиправним в повному обсязі Рішення Краматорської міської ради № 12/УІП-669 від 28.07.2021 року "Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Скасувати в повному обсязі Рішення Краматорської міської ради № 12/УІІІ-669 від 28.07.2021 року "Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Визнати протиправним в повному обсязі наказ Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради від 29.07.2021 р. № 137 "Про припинення приватизації об`єкта малої приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Скасувати в повному обсязі наказ Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради від 29.07.2021 р. № 137 "Про припинення приватизації об`єкта малої приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Зобов`язати орган приватизації - Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради, а також уповноважених осіб Краматорської міської ради, Виконавчого комітету Краматорської міської ради, підписати договір купівлі-продажу об`єкта приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25, із переможцем електронного аукціону - ТОВ "Модуль-Експерт" за ціною, визначеною у Протоколі про результати електронного аукціону №иА-Р5-2021-06-13-000014-2 від 05.07.2021 р. не пізніше, ніж протягом 30 днів з дня ухвалення судового рішення.
16 вересня 2021 року через канцелярію суду надійшов відзив від відповідача - Краматорської міської ради в якому зазначено наступне.
Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідно до ч.1 ст.10 Закону сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частинами 3 та 5 ст.16 Закону встановлено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Згідно до частини 5 статті 60 Закону, органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
У відповідності до частин 6 та 7 статті 60 Закону, доцільність, порядок та умови відчуження об`єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою.
Доходи від відчуження об`єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку.
Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, скорочувати обсяги доходів місцевих бюджетів, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
Основною метою приватизації є прискорення економічного зростання, залучення іноземних і внутрішніх інвестицій, зменшення частки державної або комунальної власності у структурі економіки України шляхом продажу об`єктів приватизації ефективному приватному власнику.
Згідно ч. 6 ст. 12 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", органи приватизації припиняють приватизацію об`єкта приватизації в таких випадках:
включення об`єкта приватизації до переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації;
виключення об`єкта великої приватизації з переліку об`єктів, що підлягають приватизації;
ухвалення місцевою радою рішення про скасування попереднього рішення про приватизацію відповідного об`єкта комунальної власності.
Частиною 1 статті 25 Закону про приватизацію визначено, що у разі прийняття рішення про припинення приватизації сплачені реєстраційний внесок за реєстрацію покупців для участі в аукціоні та гарантійний внесок повертаються всім потенційним покупцям такого об`єкта.
Гарантійний внесок ТОВ "Модуль-Експерт" в розмірі 40 175,42 грн. оператором, через електронний майданчик якого надано найвищу цінову пропозицію для сплати за участь в електронному аукціоні - Товарна біржа "Ю-БЕЙС" на рахунок організатора аукціону не перераховувався.
Пунктами 42 та 92 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 р. №432 (зі змінами) визначено, що за наявності підстав, передбачених частиною шостою статті 12 Закону, орган приватизації територіальної громади може прийняти рішення щодо відміни електронного аукціону на будь-якому етапі до дня опублікування в електронній торговій системі рішення про завершення приватизації. Рішення органу приватизації про відміну електронного аукціону опубліковується в електронній торговій системі не пізніше робочого дня, наступного за днем його прийняття.
У разі відміни електронного аукціону його статус змінюється в електронній торговій системі на статус "Аукціон відмінено" із збереженням всієї інформації, раніше введеної потенційним покупцем або організатором аукціону.
З метою досягнення цілей приватизації та забезпечення надходжень від приватизації комунального майна до місцевого бюджету Краматорської територіальної громади, керуючись ч. 6 ст. 12 Закону про приватизацію, Краматорською міською радою було прийнято Рішення від 28.07.2021 №12/VIII-669 "Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових будов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25 ".
Порядок приватизації державного і комунального майна передбачає проведення електронного аукціону для об`єктів малої приватизації, який розпочинається з етапу формування та затвердження переліків об`єктів, що підлягають приватизації та завершується прийняттям рішення про завершення приватизації.
Частиною 8 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Отже, виключні правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності належать органу місцевого самоврядування, яким у спірних правовідносинах є Краматорська міська рада. Таким чином, приймаючи спірне рішення Краматорська міська рада, її виконавчий комітет, міський голова (в межах їх компетенції) у спірних правовідносинах реалізувала права власника майна, що перебуває у комунальній власності, щодо володіння, користування та розпорядження таким майном.
Лише за наявності волевиявлення органу місцевого самоврядування, оформленого рішенням, прийнятим виключно на пленарному засіданні міської ради, можливе розпорядження спірним нерухомим майном.
Стосовно посилання позивача на укладений договір №21/2 від 15.07.2021 року з ТОВ "Інжиніріиговая компанія ФОРТІС" згідно з умовами якого позивач має понести витрати в розмірі 600000,00 грн., зауважує що укладання такого договору було передчасним, оскільки він був підписаний сторонами до завершення процедури приватизації, до укладання договору купівлі-продажу об`єкта нерухомого майна, без оформлення прав користування земельною ділянкою, тощо. Крім цього, згідно умов цього договору, а саме п. 8.1. передбачено, що оплата за даним договором здійснюється Замовникам шляхом перерахування коштів Виконавцю платіжними дорученнями на розрахунковий рахунок в національній валюті України протягом п`яти робочих днів після підписав я сторонами акту приймання-передачі виконаних робіт. Тому факт укладання цього договору є господарським рішенням позивача і відноситься до ризиків від здійснення господарської діяльності і не має відношення до позовних вимог щодо скасування рішення органу місцевого самоврядування.
Оскільки оскаржуване позивачем рішення було прийнято в межах реалізації права власності на комунальне майно на етапі проведення аукціону, до укладання договору купівлі - продажу об`єкта, до прийняття рішення про завершення приватизації та до опублікування такого рішення, вважає позовні вимоги ТОВ "Модуль-Експерт" такими, що не підлягають задоволенню.
10 вересня 2021 року через канцелярію суду надійшов відзив відповідача 2 - управління житлово - комунального господарства Краматорської міської ради, виконавчого комітету Краматорської міської ради в якому відповідач вказує наступне.
28.04.2021 Краматорською міською радою прийнято Рішення №8/УІІІ-384 Про приватизацію об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні , відповідно до якого прийнято рішення про приватизацію шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня - вул. Орджонікідзе), 25.
З урахуванням вищевказаного рішення Краматорської міської ради, управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради розпочато організацію електронного аукціону з продажу лоту: адміністративна будівля, дворові побудови та споруди трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25 .
Одним із учасників електронному аукціоні було ТОВ Модуль-Експерт який подав заяву на участь через оператора електронного майданчика Товарна Біржа Ю-БЕЙС .
05.07.2021 за результатом проведення трьох раундів електронного аукціону встановлено переможця аукціону - ТОВ Модуль-Експерт , про що складено відповідний Протокол про результати електронного аукціону №UA-PS-2021-06-13-000014-2, який належним чином підписано сторонами електронного аукціону.
На підставі цього, між ТОВ Модуль-Експерт (Замовник) та Товарною Біржою Ю- БЕЙС (Виконавець) підписано Акт наданих послуг від 05.07.2021, відповідно до яких ТОВ Модуль-Експерт сплачує 151632,00 грн. (сто п`ятдесят одна тисяча шістсот тридцять дві гривні) в якості винагороди оператора електронного майданчика за проведення аукціону, згідно Протоколу електронних торгів №UA-PS-2021-06-13-000014-2 від 05.07.2021.
28.07.2021 року Краматорською міською радою прийнято Рішення №12/VIII- 669 Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25 .
На виконання зазначеного рішення Краматорської міської ради від 28.07.2021 № 12/VIII-669 та, керуючись пунктом 42 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 № 432 (далі -Порядок), органом приватизації - Управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради прийнято рішення про відміну електронного аукціону з продажу об`єкту приватизації (Наказ від 29.07.2021 № 137), та опубліковано в електронній торговій системі в установлений Порядком строк. На цьому етапі статус електронного аукціону змінився на статус Аукціон відмінено (п.62 Порядку).
Право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування (стаття 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280).
Законом № 280 також встановлено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження одеситами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Доцільність, порядок та умови відчуження об`єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Доходи від відчуження об`єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку (стаття 60 Закону № 280).
Отже, приватизація (відчуження) майна комунальної власності здійснюється власниками або уповноваженими ними органами відповідно до закону, в інтересах територіальної громади з урахування його економічної доцільності та ефективності, що вирішується на пленарних засіданнях органів місцевого самоврядування.
Правові, економічні та організаційні основи приватизації державного і комунального майна регулюються Законом України Про приватизацію державного і комунального майна від 18.01.2018 № 2269-VIII (далі - Закон № 2269).
Частиною п`ятою статті 3 Закону № 2269 встановлено, що приватизація (відчуження) майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до вимог цього Закону.
Також, частиною п`ятою статті 7 Закону № 2269 встановлено, що повноваження органів місцевого самоврядування у сфері приватизації визначаються законами України і правовими актами органів місцевого самоврядування.
Статтею 10 Закону № 2269 встановлено, що приватизація державного та комунального майна здійснюється у такому Порядку:
- формування та затвердження переліків об`єктів, що підлягають приватизації;
- опублікування переліку об`єктів, що підлягають приватизації, в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, на офіційних сайтах місцевих рад та в електронній торговій системі;
- прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об`єкта комунальної власності;
- опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об`єкта та у випадках, передбачених цим Законом, інформації про вивчення попиту для визначення стартової ціни;
- проведення інвентаризації та оцінки відповідно до законодавства;
- проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об`єкта приватизації;
- перетворення державного або комунального підприємства в господарське товариство у процесі приватизації у випадках, передбачених цим Законом;
- затвердження плану розміщення акцій акціонерних товариств, створених у процесі приватизації, у випадках, передбачених цим Законом, та його виконання;
- затвердження у випадках, передбачених цим Законом, умов продажу об`єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією;
- опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об`єкта приватизації;
- проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу;
- укладення договору купівлі-продажу в разі приватизації об`єкта шляхом викупу;
- опублікування інформації про результати приватизації;
- прийняття рішення про завершення приватизації.
Приватизація об`єкта вважається завершеною з моменту його продажу та переходу до покупця права власності і оформлюється наказом відповідного органу приватизації.
Механізм проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації з використанням електронної торгової системи, визначення переможця за результатами електронного аукціону, розміру та порядку внесення плати за участь в електронному аукціоні, а також визначення додаткових умов продажу відповідно до положень Закону визначає Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 № 432 (далі - Порядок).
Керуючись статтями 10 та 11 Закону № 2269, Краматорська міська рада прийняла рішення від 31.03.2021 № 7/УІІІ-311 Про затвердження переліку об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади, що підлягають приватизації у 2021 році та від 28.04.2021 № 8/УІІІ-384 Про приватизацію об`єктів комунальної власності
Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні .
На виконання вищезазначених рішень Краматорської міської ради, управління житлово-комунального господарства (орган приватизації) розпочало організацію електронного аукціону з продажу об`єкту приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташованих за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25, у відповідності до Порядку.
За результатами електронного аукціону з продажу об`єкту приватизації № ИА-РБ- 2021-06-13-000014-2, який відбувся 05.07.2021 року, електронною торговою системою визначено переможця аукціону - Товариство з обмеженою відповідальністю Модуль-Експерт , і сформовано протокол про результати електронного аукціону. Зазначений протокол був підписаний 16.07.2021 оператором електронного майданчика - ТБ Ю-Бейс , переможцем аукціону - ТОВ Модуль-Експерт та органом приватизації - УЖКГ, та опублікований органом приватизації в електронній торговій системі, в термін, передбачений п.68 Порядку. На цьому етапі електронному аукціону автоматично присвоюється статус Очікується підписання договору .
Відповідно до ст. 26 Закону № 2269, під час приватизації об`єкту державної або комунальної власності шляхом його продажу на аукціоні, між продавцем та покупцем укладається відповідний договір купівлі-продажу.
Згідно пункту 70 Порядку, договір купівлі-продажу укладається протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону та опубліковується органом приватизації в електронній торговій системі через особистий кабінет протягом 10 календарних днів, з дня, наступного за днем його укладання. Тобто, строк, встановлений законодавством на укладання договору купівлі- продажу об`єкту приватизації між УЖКГ та ТОВ Модуль-Експерт , спливав 04.08.2021.
Пунктом 70 Порядку визначено, що обов`язок підписання договору купівлі- продажу та його опублікування в електронній торговій системі виникає в органа приватизації виключно за умови відсутності рішення про відміну (скасування) електронного аукціону.
Відповідно до п.42 Порядку, електронний аукціон може бути відмінено за рішенням органу приватизації на будь-якому етапі його проведення.
За наявності підстав, передбачених ч. 6 ст. 12 Закону № 2269, орган приватизації територіальної громади може прийняти рішення щодо відміни електронного аукціону на будь-якому етапі до дня опублікування в електронній торговій системі рішення про завершення приватизації. Рішення органу приватизації про відміну електронного аукціону опубліковується в електронній торговій системі не пізніше робочого дня, наступного за днем його прийняття.
Згідно з частиною шостою статті 12 Закону № 2269, органи приватизації припиняють приватизацію об`єкта приватизації у таких випадках:
- включення об`єкта приватизації до переліку об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації;
- виключення об`єкта великої приватизації з переліку об`єктів, що підлягають приватизації;
- ухвалення місцевою радою рішення про скасування попереднього рішення про приватизацію відповідного об`єкта комунальної власності.
Отже, Законом № 2269 та Порядком передбачено право органу приватизації за рішенням міської ради припинити приватизацію об`єкту комунальної власності на будь - якому етапі до прийняття рішення про завершення приватизації. Зазначене рішення оформлюється наказом відповідного органу приватизації.
Керуючись п.3 ч. 6 ст. 12 Закону № 2269, та ст.ст. 26, 60 Закону № 280, Краматорською міською радою 28.07.2021 року прийнято рішення № 12/VIII-669 про скасування попереднього рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м., Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25 .
На виконання зазначеного рішення Краматорської міської ради від 28.07.2021 № 12/VIII-669 та керуючись пунктом 42 Порядку, органом приватизації - УЖКГ прийнято рішення (наказ від 29.07.2021 № 137) про припинення приватизації об`єкта малої приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25, відміну електронного аукціону з продажу вказаного об`єкту приватизації, про що опубліковано в електронній торговій системі в установлений Порядком строк. На цьому етапі статус електронного аукціону змінився на статус Аукціон відмінено (п.62 Порядку).
Таким чином, визначене на законодавчому рівні право органу приватизації прийняти рішення щодо відміни електронного аукціону на будь-якому етапі до дня опублікування в електронній торговій системі рішення про завершення приватизації. Відповідачами було реалізовано, та в даному випадку права учасника не порушені.
Щодо фінансових збитків, які, начебто, понесло ТОВ Модуль-Експерт у зв`язку з участю в електронному аукціоні, пояснюємо наступне.
Статтею 25 Закону передбачено, що у разі прийняття рішення про припинення приватизації, сплачені реєстраційні внески та гарантійні внески повертаються всім потенційним покупцям такого об`єкта. За умови відміни електронного аукціону згідно з п.42 Порядку, повернення сплачених гарантійних внесків учасникам електронного аукціону здійснюється оператором електронного майданчика протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем присвоєння електронному аукціону статусу Аукціон відмінено ( п. 111 Порядку).
Плата за участь в електронному аукціоні (винагорода оператора електронного майданчика), згідно з п. 111 Порядку вноситься переможцем електронного аукціону протягом трьох робочих днів з дня опублікування органом приватизації договору купівлі-продажу об`єкта приватизації в електронній торговій системі. Оскільки договір купівлі-продажу органом приватизації не був оприлюднений, а електронний аукціон набув статусу Аукціон відмінено , то відповідно, і плата за участь в електронному аукціоні переможцем аукціону не повинна сплачуватись. Крім того, повернення плати за участь в електронному аукціоні у разі його відміни передбачена пунктом 116 Порядку, навіть після підписання договору купівлі продажу з переможцем аукціону, але до оприлюднення наказу про завершення приватизації.
Таким чином, законодавством України про приватизацію передбачений механізм захисту переможців аукціону та, навіть, покупців об`єктів приватизації від фінансових втрат, у разі прийняття органом приватизації рішення про припинення приватизації цих об`єктів.
Враховуючи викладене, вважає, що дії управління житлово-комунального господарства, як органу приватизації, в повній мірі відповідають законодавству України про приватизацію, та принципу відкритості та прозорості.
Третя особа ТОВ Інжинірінговая компанія ФОРТІС не скористалася своїм правом на подання відзиву на позовну заяву.
02 листопада 2021 року від Краматорської міської ради надійшли додаткові пояснення в яких відповідач вказує наступне.
Вказує що Краматорською міською радою було прийняте рішення що приміщення адміністративної будівлі за адресою м. Краматорськ, вул.. Олекси Тихого, 25 є однім з найкращих варіантів для функціонування соціально - культурного центру.
З метою подальшої реалізації та втілення в життя зазначеного проекту між Управлінням капітального будівництва та перспективного розвитку міста Краматорської міської ради, ТОВ Інноваційне проектування та БФ Благодійна організація Розвиток Краматорська було укладено договір на виконання робіт з розробки архітектурної концепції об`єкту, розташованому за адресою м.Краматорськ, вул.. Олекси Тихого, загальною вартістю робіт 982 800,0 грн. від 01.07.2021 року № 30/06-21/CEDC-KRM
Враховуючи вищенаведене та розуміючи відсутність можливості досягнення цілей приватизації та забезпечення адекватних надходжень від приватизації комунального майна до місцевого бюджету Краматорської територіальної громади, керуючись ч. 6 ст. 12 Закону про приватизацію, Краматорською міською радою було прийнято оскаржуване Рішення від 28,07.2021 №127/111-669 "Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових будов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м, Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25".
Також, відповідач 02 листопада 2021 року звернувся з клопотанням про доручення до матеріалів справи запитів до агенції нерухомості Евгенія від 08.06.2021 року № 47/01-10/18 з надання інформації про вартість споруди розташованої за адресою: м, Краматорськ, вул. Олекси Тихого близько 3000 кв.м та аналогічний запит до агенції з нерухомості Варіант від 08.06.2021 року №47/01-10/18.
Та відповіді з цих агенцій б/н та б/д від ПП Євгенія про вартість адміністративно - офісної нерухомості в межах 3000-30000 грн./кв.м та від агенції нерухомості Варіант про вартість споруди розташованої за адресою: м, Краматорськ, вул. Олекси Тихого близько 3000 кв.м в межах 6000000 грн.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 серпня 2021 року заява позивача про забезпечення позову була задоволена.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2021 року позовну заяву залишено без руху у зв`язку з виявленими недоліками.
25 серпня 2021 року позивач усунув недоліки та надіслав платіжне доручення № 3137 від 25 серпня 2021 року про сплату судового збору в розмірі 2270,00 грн.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30 серпня 2021 року провадження по справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначене судове засідання на 27 вересня 2021 року.
27 вересня 2021 року суд відклав розгляд справи на 27 жовтня 2021 року.
У зв`язку з находженням судді головуючого на лікарняному до 01 листопада 2021 року справу призначено до розгляду на 05 листопада 2021 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 листопада 2021 року заява представника відповідача про відвід судді головуючого визнана необґрунтованою.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 листопада 2021 року було відмовлено в клопотанні представника позивача про участь у розгляді справи у режимі відео конференції.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09 листопада 2021 року було визнано за товариством з обмеженою відповідальністю Модуль - Експерт зловживання процесуальними правами дій, що суперечать завданню адміністративного судочинства, зокрема подання декількох позовів до одного й того самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав та стягнуто на користь Державного бюджету України штраф в розмірі 2270 грн.
09 листопада 2021 року представник позивача в судове засідання не з`явився. Надав заяву про розгляд справи в його відсутність.
Представники відповідача 09 листопада 2021 року в судове засідання з`явилися. Проти позову заперечували з підстав викладених у відзиві.
Представник третьої особи в судове засідання 09 листопада 2021 року не з`явився. Був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи. Надав заяву про розгляд справи в його відсутність.
Відповідно до ч.1 ст.205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Заслухавши представників відповідачів, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивачем у справі є товариство з обмеженою відповідальністю Модуль - Експерт яке є юридичною особою код ЄДРПОУ 41980864.
Відповідачем 1 є Краматорська міська рада яка є юридичною особою код ЄДРПОУ 24812116 та суб`єктом владних повноважень.
Відповідачем 2 є управління житлово комунального господарства Краматорської міської ради яке є юридичною особою код ЄДРПОУ 44214498 та суб`єктом владних повноважень.
Відповідачем 3 є виконавчий комітет Краматорської міської ради який є юридичною особою код ЄДРПОУ 04052809 та суб`єктом владних повноважень.
Третьою особою яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача є товариство з обмеженою відповідальністю Інжинірінговая компанія ФОРТІС яка є юридичною особою код ЄДРПОУ 42094583.
28.04.2021 року Краматорською міською радою прийнято Рішення №8/УІІІ-384 "Про приватизацію об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні", відповідно до якого прийнято рішення про приватизацію шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25 (а.с.14).
За результатом проведення трьох раундів електронного аукціону з найкращою ціновою пропозицією встановлено переможця аукціону - Товариство з обмеженою відповідальністю "Модуль-Експерт", про що складено відповідний Протокол про результати електронного аукціону №UA-PS-2021-06-13-000014-2, який затверджено наказом управління житлово- комунального господарства Краматорської міської ради від 16.07.2021 № 111 та який підписано сторонами електронного аукціону (а.с.15-16).
Між ТОВ "Модуль-Експерт" (Замовник) та Товарною Біржою "Ю- БЕЙС" (Виконавець) підписано Акт наданих послуг від 05.07.2021 р. відповідно до яких ТОВ "Модуль-Експерт" сплачує 151632,00 грн. (сто п`ятдесят одна тисяча шістсот тридцять дві гривні) в якості винагороди оператора електронного майданчика за проведення аукціону згідно Протоколу електронних торгів №UA-PS-2021-06-13-000014-2 від 05.07.2021 року (а.с.17).
Рахунок - фактура № 10 від 05.07.2021 року видана одержувачем ТОВ Біржа Ю-БЕЙС платнику ТОВ Модуль- Експерт на сплату коштів в сумі 151632,00 грн. (а.с.18).
Платіжним дорученням № 3082 від 30.07.2021 року ТОВ Модуль- Експерт перерахувало ТОВ Біржа Ю-БЕЙС грошові кошти в сумі 151632,00 грн. (а.с.19).
У зв`язку із перемогою в електронному аукціоні, ТОВ Модуль-Експерт (Замовник) укладено договір №21/2 від 15 липня 2021 року із ТОВ Інжинірінговая компанія ФОРТІС (Виконавець) на виконання робіт із розробки ескізного проекту по об`єкту, а саме: Реконструкція адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25 під розважальний заклад . Відповідно до умов вказаного договору, Виконавець зобов`язується виконати, а Замовник зобов`язується оплатити роботи із розробки ескізного проекту, договірна ціна робіт становить 600 000 грн. (шістсот тисяч гривень) в т.ч. ПДВ (а.с.26-29).
Відповідно до протоколу № 9 від 20.07.2021 року засідання постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, приватизації і комунальної власності від 20.07.2021 року в питанні № 5 порядку денного розглядалося питання про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою м. Крматорськ, вул.. Олекси Тихого (колишня вул.. Орджонікідзе) 25.
Комісією було вирішено винести на розгляд пленарного засідання сесії міської ради. Голосували за - 4, проти - 0, утримався - 1 (а.с.73-76).
Згідно з рішенням виконавчого комітету Краматорської міської ради № 884 від 21.07.2021 року, попередньо розглянувши проект рішення про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою м. Крматорськ, вул.. Олекси Тихого (колишня вул.. Орджонікідзе) 25 було вирішено схвалити та внести на розгляд міської ради проект рішення про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою м. Крматорськ, вул.. Олекси Тихого (колишня вул.. Орджонікідзе) 25 (а.с.77).
28.07.2021 року Краматорською міською радою прийнято Рішення № №12/VIII- 669 Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25 (а.с.20).
29.07.2021 року на виконання вказаного рішення Краматорської міської ради, Управлінням житлово-комунального господарства видано наказ № 137, відповідно до якого розпочинається процес:
- припинення приватизації вказаного об`єкта малої приватизації;
- відміни електронного аукціону з продажу об`єкта малої приватизації;
- припинення діяльності аукціонної комісії з продажу об`єкта малої приватизації (а.с.21).
Договором на виконання робіт з розробки архітектурної концепції об`єкту, розташованому за адресою м.Краматорськ, вул.. Олекси Тихого, загальною вартістю робіт 982 800,0 грн. ТОВ Інноваційне проектування та БФ Благодійна організація Розвиток Краматорська було укладено від 01.07.2021 року № 30/06-21/CEDC-KRM та додаткову угоду до цього договору № 1 від 02 серпня 2021 року.
Відповідач 02 листопада 2021 року звернувся з клопотанням про доручення до матеріалів справи запитів до агенції нерухомості Евгенія від 08.06.2021 року № 47/01-10/18 з надання інформації про вартість споруди розташованої за адресою: м, Краматорськ, вул. Олекси Тихого близько 3000 кв.м та аналогічний запит до агенції з нерухомості Варіант від 08.06.2021 року №47/01-10/18.
Та відповіді з цих агенцій б/н та б/д від ПП Євгенія про вартість адміністративно - офісної нерухомості в межах 3000-30000 грн./кв.м та від агенції нерухомості Варіант про вартість споруди розташованої за адресою: м, Краматорськ, вул. Олекси Тихого близько 3000 кв.м в межах 6000000 грн.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Стаття 3 Конституції закріпляє принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.
Цей принцип знайшов своє відображення у статті 74 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280), за якою органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами.
Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Пунктом 30 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад входить прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства щодо об`єктів комунальної власності, у тому числі на умовах концесії, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Відповідно до частин першої, другої статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу, крім випадків, передбачених цим Законом.
Положенням статті 59 Закону № 280/97-ВР стосовно права органу місцевого самоврядування скасовувати свої раніше прийняті рішення та вносити до них зміни з будь-якого питання, що є компетенцією органу місцевого самоврядування, дано офіційне тлумачення в Рішенні Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009.
В абзаці 3 пункту 3 цього Рішення зазначено, що органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу й самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та в спосіб, що передбачені Конституцією та законами.
Згідно з абзацом 1 пункту 4 Рішення Конституційного Суду України органи місцевого самоврядування приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють дію норм права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб`єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово й після реалізації вичерпують свою дію.
Абзацами 5 та 6 пункту 5 зазначеного Рішення визначено, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування та громадянами, що породжує у громадян упевненість у тому, що їхнє становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
У вказаному рішенні також зазначено, що зі змісту частини другої ст. 144 Конституції України та частини десятої ст. 59 Закону вбачається, що рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними з ініціативи заінтересованих осіб судом загальної юрисдикції, тобто в судовому порядку. Однак, як вважає Конституційний Суд України, це не позбавляє орган місцевого самоврядування права за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України).
Конституційний Суд України зазначив, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
Враховуючи наведене рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009 у справі № 1-9/2009, суд дійшов висновку, що оскільки орган місцевого самоврядування в цілому наділений правом скасовувати свої раніше прийняті акти індивідуального характеру в односторонньому порядку, окрім випадку коли такі рішення були виконані.
У постановах від 20.09.2018 року у справі №521/17710/15-а, від 22.01.2019 року у справі №371/957/16-а, від 13.03.2019 року у справі №542/1197/15-а Велика Палата Верховного Суду зробила правовий висновок про те, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування та громадянами, що породжує у громадян упевненість у тому, що їхнє становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
Отже, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
На підставі викладеного суд вважає, що у зв`язку з прийняттям органом місцевого самоврядування рішення № 8/УІІІ-384 від 28.04.2021 року Про приватизацію об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні у суб`єктів участі в приватизації на аукціоні, виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів (при цьому, позивачі розпочали реалізовувати своє право), і вони, як суб`єкти цих правовідносин, не надавали згоди на їх зміну чи припинення.
Така правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верховного Суду від 20 вересня 2018 року у справі № 521/17710/15-а, від 22 січня 2019 року у справі № 371/957/16-а та від 13 березня 2019 року у справі № 542/1197/15-а.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Також суд зазначає, що відповідно до ч.4. ст..15 ЗУ Про доступ до публічної інформації проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Майже таке саме положення про дубльоване в п.10 ст.29 Регламенту Краматорської міської ради УІІІ скликання (а.с.79-100).
Судом встановлено що на сайті Краматорської міської ради 14 липня 2021 року оприлюднене проект рішення Краматорської міської ради яке відбудеться 28 липня 2021 року Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25 .
Таким чином, Краматорської міської радою в цій частині виконані вимоги закону.
Але, проект рішення був прийнятий Краматорської міської радою ще 14 липня 2021 року, тоді як протокол про результати електронного аукціону був затверджений Управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради 16 липня 2021 року, тобто проект рішення був прийнятий Краматорської міської радою ще до затвердження результатів електронного аукціону.
Як зазначалося вище Краматорська міська рада прийняла рішення від 31.03.2021 року № 7/УІІІ-311 Про затвердження переліку об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади, що підлягають приватизації у 2021 році та від 28.04.2021 № 8/УІІІ-384 Про приватизацію об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні .
Якщо своїм рішенням від 28.07.2021 року Краматорська міська рада скасувала своє ж рішення від 28.04.2021 № 8/УІІІ-384 Про приватизацію об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади шляхом продажу на аукціоні то рішення від 31.03.2021 року № 7/УІІІ-311 Про затвердження переліку об`єктів комунальної власності Краматорської територіальної громади, що підлягають приватизації у 2021 році залишилося в силі і об`єкт приватизації адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25 залишився в цьому переліку.
Таким чином, рішенням від 28.07.2021 року Краматорська міська рада скасувала насправді результаті проведення аукціону, а з переліку об`єктів приватизації адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня вул. Орджонікідзе), 25 не виключила та аукціон буде проведено знову, але вже з іншими учасниками.
Згідно з частиною десятою статті 59 Закону № 280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
У справі "Рисовський проти України", № 29979/04, рішення від 20 жовтня 2011 року, пункти 70, 71, Суд підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", зазначивши, що державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119).
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (див. зазначене вище рішення у справі "Лелас проти Хорватії" (Lelas. Croatia), п. 74).
Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (див. зазначене вище рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" (Pincova. the), n. 58, а також рішення у справі "Ґаші проти Хорватії" (Gashi. Croatia), заява № 32457/05, п. 40, від 13 грудня 2007 року, та у справі "Трґо проти Хорватії" (Trgo. Croatia), заява № 35298/04, п. 67, від 11 червня 2009 року).
Крім того, згідно з практикою ЄСПЛ, навіть якщо втручання в права за Конвенцією та Протоколами до неї може бути законним і мати легітимну мету, воно, однак, може не бути "необхідним в демократичному суспільстві". Іншими словами, втручання в права може бути непропорційним легітимній меті, яка переслідувалася при здійсненні такого втручання.
З приводу позиції відповідача щодо того, що очікувана вартість продажу спірного об`єкту нерухомості значно менша, ніж об`єктивна ринкова ціна, завершення аукціону було б економічно необґрунтованим та таким, що порушувало економічні інтереси територіальної громади, суд зазначає наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України № 432 від 10.05.2018 року був затверджений Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу
Відповідно до п.22 цього Порядку, для продажу об`єктів приватизації державними органами приватизації, органом місцевого самоврядування протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об`єкта утворюється аукціонна комісія, діяльність якої регулюється положенням, що затверджується Фондом державного майна, органом місцевого самоврядування.
Аукціонна комісія визначає стартову ціну об`єкта приватизації на підставі балансової вартості, визначеної згідно з даними фінансової звітності (у разі відсутності балансової вартості - на підставі вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 51, ст. 2669; 2015 р., № 100, ст. 3435), а у разі, коли об`єктом приватизації є акції, частки, - на рівні номінальної вартості пакета акцій (частки), розробляє обов`язкові умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови у разі потреби.
Аукціонна комісія, утворена органом місцевого самоврядування, подає органу приватизації територіальної громади для затвердження умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови продажу (в разі наявності) протягом 15 робочих днів з моменту прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об`єкта та здійснення реєстрації права власності територіальної громади на об`єкт приватизації (у разі, коли станом на дату прийняття рішення право власності територіальної громади на об`єкт приватизації, що є нерухомим майном і має балансову вартість, не зареєстровано), а також з моменту отримання позитивного висновку рецензента на звіт незалежного оцінювача про визначення ринкової вартості майна (у разі, коли об`єкт малої приватизації, право власності на який належним чином зареєстроване, не має балансової вартості або прийнято рішення про приватизацію об`єкта на аукціоні з умовами щодо компенсації орендарю невід`ємних поліпшень).
Орган приватизації територіальної громади затверджує умови продажу (додаткові умови продажу) об`єкта приватизації комунальної власності протягом п`яти робочих днів з моменту подання їх аукціонною комісією.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач всупереч цієї норми закону не надав суду рішення про створення аукціонної комісії, дані про балансову вартість об`єкту, а у разі її відсутності на підставі вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 51, ст. 2669; 2015 р., № 100, ст. 3435, умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови продажу (в разі наявності), умови продажу (додаткові умови продажу) об`єкта приватизації комунальної власності, затверджені органом приватизації територіальної громади.
Суд відхиляє доводи представника відповідача про те, що начебто в аукціонної комісії вже була балансова вартість об`єкту та вона не могла використовувати Методику оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891.
Відповідно до п.7 згаданої Методики, інвентаризація майна проводиться за рішенням органу приватизації (іншого суб`єкта управління об`єктами державної власності або органу місцевого самоврядування), у якому зазначається дата проведення інвентаризації.
Інвентаризація об`єктів малої приватизації, що підлягає продажу на аукціоні, забезпечується балансоутримувачем (у разі його наявності). За відсутності балансоутримувача об`єкта малої приватизації інвентаризація таких об`єктів здійснюється інвентаризаційною комісією, яка утворюється за рішенням органу приватизації (іншого суб`єкта управління об`єктами державної власності або органу місцевого самоврядування).
Згідно з п.8 Методики, інвентаризація майна здійснюється інвентаризаційною комісією, утвореною за рішенням органу приватизації (іншого суб`єкта управління об`єктами державної власності або органу місцевого самоврядування), відповідно до законодавства з урахуванням таких особливостей: у разі об`єктивної неможливості залучити до участі в інвентаризації уповноважених представників суб`єкта господарювання, на балансі якого обліковується майно, внаслідок їх відсутності або небажання брати участь у роботі інвентаризаційної комісії до інвентаризаційної комісії, крім представників органу приватизації (іншого суб`єкта управління об`єктами державної власності або органу місцевого самоврядування), можуть включатися (за згодою) представники місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів;
За результатами інвентаризації складається зведений акт інвентаризації майна за формою згідно з додатком 6, який підписується головою та членами інвентаризаційної комісії і затверджується керівником органу приватизації (іншого суб`єкта управління об`єктами державної власності або органу місцевого самоврядування) або уповноваженою ним особою. У випадках реорганізації державних підприємств шляхом їх перетворення в акціонерні товариства складається перелік необоротних активів, які підлягають незалежній оцінці, за формою згідно з додатком 4, що затверджується керівником органу приватизації (іншого суб`єкта управління об`єктами державної власності або органу місцевого самоврядування) або уповноваженою ним особою.
Згідно п.16 Методики, погодження, затвердження або прийняття оцінки майна органом приватизації (іншим суб`єктом управління об`єктами державної власності або органом місцевого самоврядування) у випадках, визначених законодавством, без залучення суб`єктів господарювання здійснюється за результатами рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки), що проводиться згідно із статтею 13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та національними стандартами оцінки. Обов`язковою умовою для погодження, затвердження або прийняття висновку про вартість майна (акта оцінки) є наявність висновку рецензента, що міститься в рецензії, складеній рецензентом відповідно до вимог законодавства, про відповідність звіту про оцінку майна (акта оцінки) ознакам, зазначеним в абзаці другому або третьому пункту 67 Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 р. № 1440 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 37, ст. 1995) (далі - Національний стандарт № 1), на відповідний звіт про оцінку майна (акт оцінки).
Відповідно до п.17 Методики, затвердження оцінки майна здійснюється шляхом видання наказу про затвердження акта оцінки або висновку про вартість майна органом приватизації (іншим суб`єктом управління об`єктами державної власності або органом місцевого самоврядування), додатками до якого є акт оцінки або висновок про вартість, що затверджується, і рецензія на акт оцінки або звіт про оцінку майна.
Тобто, цим нормативно - правовим актом повністю врегульовані правовідносини з приводу проведення інвентаризації та оцінки майна, що підлягає приватизації та надані повноваження аукціонної комісії по інвентаризації і оцінки об`єкту приватизації.
Суд критично ставиться до наданих відповідачем запитів до агенції нерухомості Евгенія від 08.06.2021 року № 47/01-10/18 з надання інформації про вартість споруди розташованої за адресою: м, Краматорськ, вул. Олекси Тихого близько 3000 кв.м та аналогічний запит до агенції з нерухомості Варіант від 08.06.2021 року №47/01-10/18 та відповідей з цих агенцій б/н та б/д від ПП Євгенія про вартість адміністративно - офісної нерухомості в межах 3000-30000 грн./кв.м та від агенції нерухомості Варіант про вартість споруди розташованої за адресою: м, Краматорськ, вул. Олекси Тихого близько 3000 кв.м в межах 6000000 грн.
Суд вважає ці докази не належними в розумінні КАС України.
Належними доказами у цій справі стосовно вартості спірного об`єкту нерухомості є дані перелічені в п.22 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу.
Також суд критично ставиться до Договору на виконання робіт з розробки архітектурної концепції об`єкту, розташованому за адресою м.Краматорськ, вул.. Олекси Тихого, загальною вартістю робіт 982 800,0 грн. ТОВ Інноваційне проектування та БФ Благодійна організація Розвиток Краматорська було укладено від 01.07.2021 року № 30/06-21/CEDC-KRM та додаткову угоду до цього договору № 1 від 02 серпня 2021 року, так як цей Договір був укладений 01 липня 2021 року, тобто ще до проведення аукціону.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги позивача.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Обов`язкам органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб кореспондує право фізичних та юридичних осіб очікувати що ці органи та посадові особи будуть діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Принцип юридичної визначеності в свою чергу, є складовій принципу верховенства права.
Тому, правомірні очікування позивача на те, що орган державної влади буде діяти тільки на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом, не здійснилися.
І таким чином, його право було порушено.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші протии Україн" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з платіжним дорученням № 3121 від 18 серпня 2021 року позивач сплатив судовий збір за подання заяви про забезпечення позову в сумі 681,00 грн.
Згідно з платіжним дорученням № 3137 від 25 серпня 2021 року, № 3138 від 25 серпня 2021 року, № 3139 від 25 серпня 2021 року № 3140 від 25 серпня 2021 року № 3141 від 25 серпня 2021 року позивач сплатив судовий збір в розмірі 2270 гривні по кожному з цих платіжних доручень (а.с.49-53).
Загальна сума судового збору сплачена позивачем становить 12031 грн. (11350,00 + 681,00 = 12031 грн.
Саме ця сума судового збору підлягає стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-9, 19-20, 22, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Модуль - Експерт до Краматорської міської ради, управління житлово комунального господарства Краматорської міської ради, виконавчого комітету Краматорської міської ради, третя особа ТОВ Інжинірінговая компанія ФОРТІС про оскарження рішення/дій/бездіяльності суб`єкта владних повноважень, задовольнити.
Визнати протиправним в повному обсязі Рішення Краматорської міської ради № 12/УІП-669 від 28.07.2021 року "Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Скасувати в повному обсязі Рішення Краматорської міської ради № 12/УІІІ-669 від 28.07.2021 року "Про скасування рішення про приватизацію об`єкту комунальної власності Краматорської територіальної громади - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Визнати протиправним в повному обсязі наказ Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради від 29.07.2021 р. № 137 "Про припинення приватизації об`єкта малої приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Скасувати в повному обсязі наказ Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради від 29.07.2021 р. № 137 "Про припинення приватизації об`єкта малої приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25.
Зобов`язати орган приватизації - Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради, а також уповноважених осіб Краматорської міської ради, Виконавчого комітету Краматорської міської ради, підписати договір купівлі-продажу об`єкта приватизації - адміністративної будівлі, дворових побудов та споруд трамвайного депо, що розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого (стара назва - вул. Орджонікідзе), 25, із переможцем електронного аукціону - ТОВ "Модуль-Експерт" за ціною, визначеною у Протоколі про результати електронного аукціону №иА-Р5-2021-06-13-000014-2 від 05.07.2021 р. не пізніше, ніж протягом 30 днів з дня ухвалення судового рішення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Краматорської міської ради (84313, м. Краматорськ, пл..Миру, 2, код ЄДРПОУ 24812116) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Модуль - Експерт (84333, м. Краматорськ, вул..Уральска, буд.12, офіс 519, код ЄДРПОУ 41980864) суму судового збору в розмірі 12031 (двонадцять тисяч тридцять одну) гривню.
Рішення прийняте у нарадчій кімнаті та його вступну та резолютивну частину проголошено в судовому засіданні 09 листопада 2021 року
В повному обсязі рішення складене 10 листопада 2021 року.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.В. Хохленков
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2021 |
Оприлюднено | 11.11.2021 |
Номер документу | 100960970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Хохленков О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні