Рішення
від 10.11.2021 по справі 280/7440/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2021 року Справа № 280/7440/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Максименко Л.Я., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 )

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: ОСОБА_2 , в якій позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо розгляду заяви ОСОБА_2 від 05.02.2021 № ЗВ- 9800711622021 про надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, щодо земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:05:004:0202, користувачем, якої є ОСОБА_1 ;

зобов`язати Головне управління Дсржгеокадастру у Запорізькій області розглянути заяву ОСОБА_2 від 05.02.2021 № ЗВ-9800711622021 про надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, щодо земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:05:004:0202, користувачем, якої є ОСОБА_1 та видати заявнику відповідний витяг.

Обґрунтовуючи заявлений позов, позивач вказує, що ним 05.02.2021 за допомогою електронного сервісу Держгеокадастру було подано заяву про надання витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки наданої у оренду земельної ділянки (номер заявки ЗВ-9800711622021). Посилається на те, що станом на день подання даної позовної заяви, не отримав витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Стверджує, що Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області листом від 05.04.2021 №196/207/21 повідомило позивача, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19)» з 17.03.2020 зупинено перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Крім того, у листі від 30.06.2021 вих. № 3-8-0.18-2988/2-21 відповідач зазначив, що опрацювати та видати велику кількість витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у встановлений чинним законодавством термін не вбачається за можливе. Позивач вважає бездіяльність відповідача щодо невидачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки протиправною та просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач відзиву на позов не надав.

Згідно частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою суду від 25.08.2021 відкрито спрощене позовне провадження, без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

16.09.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про витребування доказів вх. № 53439, розглянувше яке суд зазначає наступне.

Так, позивач просить суд витребувати у відповідача інформацію про кількість заяв про надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок, що надійшли до міськрайонного управління у Запорізькому районі та м. Запоріжжі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області за період з 06 лютого 2021 року по день отримання даного запиту, кількість опрацьованих заяв за цей же період та результат розгляду по кожній заяві окремо, з зазначенням терміну розгляду кожної заяви окремо.

Відповідно до ч.1,2 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Враховуючи зміст прохальної частини позовної заяви суд вважає, що інформація, яку позивач просить витребувати у Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області не входить до предмету доказування у справі.

На підставі викладеного, у задоволенні клопотання про витребування доказів суд відмовляє.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив:

05.02.2021 через електронний кабінет Держгеокадастру Калініч Наталія Юріївна, на виконання договору доручення від 01.02.2021 між нею та позиваем, звернулася з заявою № ЗВ-9800711622021 про надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, щодо земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:05:004:0202, користувачем, якої є ОСОБА_1 .

Листом від 05.04.2021 відповідач повідомив, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID -19)» з 17.03.2020 зупинено перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Вказав, що управлінням здійснюється прийом та поступове опрацювання заяв, з урахуванням епідеміологічної обстановки.

Листом від 09.06.2021 року вих. № К-324-692/6-21 відповідач також повідомив, що результат на заяву про надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки за № ЗВ-9800711622021 був сформований та переданий відповідно до акту приймання-передачі до Філії Центру надання адміністративних послуг в Олександрівському районі м. Запоріжжя.

Листом від 14.07.2021 року вих. № 02/01-12/1184 на адвокатський запит Департамент надання адміністративних послуг та розвитку підприємництва, повідомив, що станом на 14.07.2021 витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки за заявою ОСОБА_2 від 05.02.2021 № ЗВ-9800711622021 у Центрі надання адміністративних послуг м. Запоріжжя відсутній.

Також, листом від 30.06.2021 № 3-8-0.18-2988/2-21 відповідач за результатами звернення позивача на урядову гарячу лінію повідомив, що опрацювати та видати велику кількість витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у встановлений чинним законодавством термін не вбачається за можливе. При цьому, управління щоденно здійснює всі можливі заходи з метою прискорення опрацювання заяв.

Не погодившись із бездіяльністю відповідача щодо надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та з вимогою вчинити певні дії, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Дослідивши спірні правовідносини та надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з п.1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого 29.09.2016 наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №333, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за №1391/29521, головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

У відповідності до Переліку адміністративних послуг, що надаються Держгеокадастром та його територіальними органами на безоплатній основі, який є Додатком 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 за №835 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 за №783), що видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до Закону України «Про оцінку земель» є адміністративною послугою, що надається Держгеокадастром та його територіальними органами на безоплатній основі.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-ІV (далі - Закон № 1378-ІV).

Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону № 1378-ІV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Приписами ч. 2 ст.20 Закону № 1378-ІV визначено, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону № 1378-ІV, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.

Приписами ч. 1 ст. 12 Закону визначено, що нормативно-методичне регулювання оцінки земель здійснюється у відповідних нормативно-правових актах, що встановлюють порядок проведення оцінки земель, організації і виконання землеоціночних робіт, склад і зміст технічної документації та звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, вимоги до них, порядок їх виконання. Нормативно-правові акти з проведення оцінки земель затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України за №213 від 23.03.1995 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Згідно з п.2-1 Розділу І вказаної Методики, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви. У разі подання заяви в електронній формі витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки або мотивована відмова у наданні такого витягу видаються в електронній формі технічними засобами телекомунікацій з накладенням кваліфікованого електронного підпису, а за бажанням заявника можуть також надаватися у паперовому вигляді.

У п.2 Розділі ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» зазначено, що з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

З огляду на наведені норми права, суд зауважує, що строки надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки встановлені постановою Кабінету Міністрів України, а саме п.2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213.

Таким чином, норми Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" про зупинення перебігу строків надання адміністративних послуг на правовідносини з надання адміністративних послуг з видачі витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки не розповсюджуються» .

Водночас, суд зауважує, що вказані норми лише зупиняють перебіг строків надання адміністративних послуг, однак в жодному разі не позбавляють осіб, які звертаються за адміністративними послугами, права на їх отримання і не звільняє органи, що надають ці послуги, від обов`язку діяти добросовісно та надавати ці послуги у розумний строк.

Крім того, посилання суб`єкта владних повноважень на неможливість опрацювати та видати велику кількість витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у встановлений чинним законодавством термін не є обґрунтованою, передбаченою законодавством підставою для нерозгляду заяви позивача у встановлений строк.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що з метою захисту прав позивача слід визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо розгляду заяви від 05.02.2021 № ЗВ- 9800711622021 про надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, щодо земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:05:004:0202, користувачем, якої є ОСОБА_1 та зобов`язати Головне управління Дсржгеокадастру у Запорізькій області надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:05:004:0202, користувачем, якої є ОСОБА_1 , згідно заяви від 05.02.2021 № ЗВ-9800711622021.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно із ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням викладеного, на користь позивача слід стягнути судовий збір у розмірі 908,00 грн. який підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо розгляду заяви від 05.02.2021 № ЗВ- 9800711622021 про надання витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, щодо земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:05:004:0202, користувачем, якої є ОСОБА_1 .

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 2310100000:05:004:0202, користувачем, якої є ОСОБА_1 згідно заяви від 05.02.2021 № ЗВ-9800711622021.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 10 листопада 2021 року.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2021
Оприлюднено11.11.2021
Номер документу100962213
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/7440/21

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Рішення від 10.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні