Ухвала
від 10.11.2021 по справі 521/18507/21
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/18507/21

Номер провадження:1-кс/521/5875/21

У Х В А Л А

10.11.2021 року

Малиновський районний суд м. Одеси, у складі:

головуючого судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

за участю прокурора ОСОБА_3

представника юридичної фірми «АТТІ» адвоката ОСОБА_4

розглянувши клопотання слідчого СВ відділення поліції №3 Одеського районного управління №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 , погодженого з прокурором Малиновської окружної прокуратури міста Одеси про проведення огляду за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.09.2021 за № 42021163020000082 до за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366 КК У країни,-

В С Т А Н О В И В:

З клопотання вбачається, що Досудовим розслідуванням встановлено, відповідно до звернення народного депутата України ОСОБА_6 щодо перевірки законності забудови адміністративно- офісний центр з апартаментами та підземним паркінгом, за адресою: АДРЕСА_1 , встановлені наступні обставини:

Згідно до реєстру дозволів на будівництво, назва об`єкту - реконструкція нежитлових будівель і споруд під адміністративно-офісний центр з апартаментами та підземним паркінгом, за адресою: АДРЕСА_1 . Клас наслідків об`єкта будівництва ССЗ, поверховість 16 поверхів. Відповідно до інформації, що знаходиться в відкритому доступі замовником будівництва являється - ТОВ «Юридична фірма «АТТІ»», а в свою чергу генеральним підрядником TOB «ТМ Сервіс».

Містобудівні умови та обмеження видані Департаментом архітектури та містобудування ОМР 01.08.2020 №01-06/299.

Відповідно до відкритих даних ЄДРПОУ- ТОВ «Юридична фірма «АТТІ»» код ЄДРПОУ 40325157 змінило свій основний вид діяльності 69.10 Діяльність у сфері права на 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель при тому, що містобудівні умови та обмеження на вказаний об`єкт нерухомості видані 01.10.2020, а також зазначений замовник будівництва та генеральний підрядник зі статутним капіталом в 1000 гривень TOB «ТМ Сервіс» ЄДРПОУ 42437009 знаходяться за однією юридичною адресою: м. Одеса, вул. Косвена, 64/66, тобто на безпосередньо самому об`єкті реконструкції, тобто офіс до якого можливо звернутись, як у замовника, так і підрядника - відсутній, що свідчить про мету приховання злочинних дій посадових осіб замовника, та підрядника реконструкції.

При огляді офіційного веб ресурсу забудови https://timesodessa.com, на даному сайті виявлено прикріплені офіційні документи у вигляді скан -копій експертного звіту відповідно до якого площа забудови становить загалом 860 кв.м., поверховість 1 поверх. Наступним прикріпленим документом є містобудівні умови та обмеження відповідно до яких вказано, що цільове призначення земельної ділянки під кадастровим номером 5110137300:18:009:0011, на якій буде знаходитись об`єкт реконструкції за адресою: АДРЕСА_1 є експлуатація та обслуговування нежитлових приміщень на протязі 10 років, крім того суперечливі дані стосовно поверховності будівлі, загалом вказано 12 поверхів, а фактично будується 17, тим самим і площа забудови фактично більша ніж вказана в експертному звіті.

Крім того на сайті наявні вкладки з вибором нібито - то апартаментів, які фактично являються квартирами різного типажу 1-кімнатні, 2-кімнатні, смарт квартири, та офіси, які загалом відповідають технічним характеристикам квартири.

Наступним документом закріпленим на сайті є витяг з Реєстру будівельної діяльності згідно якого назва об`єкту реконструкції - реконструкція нежитлових будівель і споруд під адміністративно-офісний центр з апартаментами та підземним паркінгом, за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно опису об`єкту нерухомості на вказаному офіційному веб ресурсі встановлено, що кількість апартаментів становить 143 та 78 офісів, тобто є очевидним, що реконструкція об`єкта нерухомості направлена на продаж фактично квартир під видом апартаментів, таким чином посадовими особами замовника будівництва ТОВ «Юридична фірма «АТТІ»» код ЄДРПОУ 40325157 незаконно отримується прибуток від продажу фейкових апартаментів, так як житлова нерухомість має значно вищу ринкову вартість ніж нежитлова.

Враховуючи весь переліченні вище документи та розбіжність їх загалом з фактичними обставинами є підстави вважати, що офіційні документи могли бути частково підроблені з метою приховання справжнього призначення будівлі.

20.10.2021 слідчим відділення поліції №3 Одеського районного управління поліції №1 ГУНП в Одеській області було винесено постанову про визнання речовим доказом об`єкту нерухомості (реконструкції) за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до вказаних вище положень Одеська міська рада від імені територіальної громади міста Одеси є розпоряджається землею, в межах міста.

Згідно з частиною 1 ст. 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Відповідно до ст. 125 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

При цьому, згідно з положеннями статті 126 ЗК право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», яка є офіційним визнанням і підтвердженням державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, відповідно до наведених вимог закону обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність у особи, що її використовує, правовстановлюючих документів на цю земельну ділянку та державної реєстрації майнового права на неї, а відсутність у особи таких документів є самовільним зайняттям вказаної земельної ділянки.

Відсутність оформленого відповідно до вимог законодавства речового права на земельну ділянку взагалі виключає можливість проводити на ній будь-які будівельні роботи, та, тим більш, вводити в експлуатацію реконструйований або побудований об`єкт, який будувався на земельній ділянці, що не була відведена в установленому законодавством порядку для цієї мети, що прямо вказує на самочинне будівництво, здійснене із порушенням прав територіальної громади м. Одеси.

Статтями 29, 34, 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст.4 Закону України «Про архітектурну діяльність», встановлено, що без документу, який посвідчує право власності або користування земельною ділянкою для будівництва, без отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, а також належно розробленої та затвердженої проектної документації, будівництво не допускається.

Згідно з ч. 4 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Положеннями ст.ст. 2, 7 КПК України визначені завдання кримінального судочинства, відповідно до яких, зміст і форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких зокрема відносяться: верховенство права, недоторканність права власності, забезпечення права на захист, доступ до правосуддя, забезпечення права на оскарження процесуальних рішень, дій чи бездіяльності.

Відповідно до положень ст. 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Вказана норма узгоджується зі ст. 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та основоположних свобод, відповідно до якої будь-яке обмеження власності повинно здійснюватися відповідно до закону, а отже суб`єкт, який ініціює таке обмеження повинен обґрунтувати свою ініціативу в контексті норм закону.

На підставі наведеного, з метою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, з метою проведення подальших необхідних слідчих дій та призначення ряду експертиз, виникла необхідність у проведенні огляду земельної ділянки (кадастровий номер 5110137300:18:009:0011), де здійснюється реконструкція приміщення, розташованою за адресою: АДРЕСА_1 , яка на праві приватної власності належить територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради із залученням фахівців Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради, ІНФОРМАЦІЯ_1 , КП «Одеспроект» Одеської міської ради, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради та співробітників відділення поліції №3 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області.

Згідно частин 1, 2 статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи. Відповідно до частини 3 статті 234 КПК України У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості зокрема про короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; підстави для обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.

Беручи до уваги наявність достатніх підстав для проведення огляду, неможливість встановити без проведення експертизи та залучення осіб, які мають спеціальні знання, обставин проведення реконструкції приміщення, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ відділення поліції №3 Одеського районного управління №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 , погодженого з прокурором Малиновської окружної прокуратури міста Одеси про проведення огляду за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.09.2021 за № 42021163020000082 до за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366 КК України- задовольнити.

Надати дозвіл слідчому слідчого відділення відділення поліції №3 Одеського районного управління поліції №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 або слідчим які включені до слідчої групи у кримінальному провадженні, із залученням фахівців Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради, Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, КП «Одеспроект» Одеської міської ради, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, співробітників відділення поліції №3 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області та представників ТОВ «ЮРИДИЧНА ФІРМА «АТТІ» на проведення огляду земельної ділянки (кадастровий номер 5110137300:18:009:0011), де здійснюється реконструкція приміщення, розташованою за адресою: АДРЕСА_1 , яка на праві власності належить територіальній громаді міста Одеси в особі Одеської міської ради .

Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_7 ОСОБА_8

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення10.11.2021
Оприлюднено22.12.2022
Номер документу100978994
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —521/18507/21

Рішення від 10.11.2021

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

Ухвала від 10.11.2021

Кримінальне

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні