Рішення
від 10.11.2021 по справі 160/18139/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2021 року Справа № 160/18139/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Жукової Є.О.

Розглянувши у порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ" (вул. Глінки, буд. 62, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровської області (вул. Сімферопольска, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844344/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №2 від 31.05.21 р., визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844341/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №3 від 31.05.21 р. -

ВСТАНОВИВ :

05 жовтня 2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ" (вул. Глінки, буд. 62, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровської області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) в якій позивач просить: 1) Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №2844344/24422898 від 08.07.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.05.2021 року, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898); 2) Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 31.05.2021 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898), датою її фактичного отримання; 3) Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №2844341/24422898 від 08.07.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 31.05.2021 року, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898); 4)Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 31.05.2021 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898), датою її фактичного отримання; 5) Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України судові витрати зі сплати судового збору.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.10.2021 року було відкрито провадження в адміністративній справі № 160/18139/21 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ" (вул. Глінки, буд. 62, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровської області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844344/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №2 від 31.05.21 р., визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844341/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №3 від 31.05.21 р.

Ухвалено, Розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні. відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Цією ж ухвалою, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

01.11.2021 представником відповідача-1 - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, шляхом поштового зв`язку, було направлено на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду відзив на позовну заяву за вх. № 95043/21, в якому відповідач-1 з посиланням на загальні норми Податкового кодексу України та норм Порядку як 1165, так і 520 просить суд відмовити у задоволенні позовної заяви.

01.11.2021 представником відповідача-2 - Державною податковою службою, шляхом поштового зв`язку, було направлено на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду відзив на позовну заяву за вх. № 95040/21, в якому відповідач-2 з посиланням на загальні норми Податкового кодексу України та норм Порядку як 1165, так і 520 просить суд відмовити у задоволенні позовної заяви.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним.

Позивач в позовній заяві зазначає, що 09.03.21 року між Приватним акціонерним товариством Інгулецький гірничо - збагачувальний комбінат (Замовник) та ГОВ ОКТАВІЯ (підрядник) було укладено договір підряду № 1924-02 (на капітальний/поточний ремонт будівель та споруд) ( далі - Договір підряду № 1924-02). Відповідно до умов договору - підрядник зобов`язується виконати роботи з капітального ремонту об`єктів: галереї № 15 та галереї № 26 ДФ ПРАТ ІНГЗК у обсязі, передбаченому затвердженими Замовником кошторисами та проектами. Замовник зобов`язується надати Підряднику об`єкт для виконання Робіт, прийняти та сплатити за виконані Роботи в порядку та строки, передбачені даним Договором.

Відповідно до п. 2.5 Договору - Фактичний строк завершення робіт за окремими об`єктами визначається датою підписання Замовником акту виконаних підрядних робіт форми КБ-2в з додатками.

Відповідно до п. 3.2. Договору - вартість робіт за даним договором складає 2 712 000,00 грн. , в тому числі ПДВ - 452 000 грн.

Відповідно до п.4.1 Договору - Оплата Замовником виконаних робіт здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 45 календарних днів з дати підписання Замовником актів КБ-2в на підставі наданих Підрядником рахунків та податкових накладних.

Оплату за виконані ТОВ ОКТАВІЯ роботи здійснено Приватним акціонерним товариством Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат двома платежами - на суму 243 540 грн. (в тому числі ПДВ 40 590 грн.) та на суму 673 524 грн. (в тому числі ПДВ 112 254 грн) Відповідно Позивачем було складено дві вищевказані податкові накладні № 2 та № 3 на адресу Замовника.

22.03.2021 р. між ТОВ ОКТАВІЯ (генпідрядник) та ТОВ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС (підрядник) було укладено договір підряду № 02-СП (на капітальний/поточний ремонт будівель та споруд) ( далі - Договір підряду № 02-СП). Відповідно до умов договору - підрядник зобов`язується виконати роботи з капітального ремонту об`єктів: галереї № 15 та галереї № 2:6 ДФ ПРАТ ІНГЗК у обсязі, передбаченому затвердженими Генпідрядником кошторисами або проектами. Генпідрядник зобов`язується надати Підряднику об`єкт для виконання Робіт, прийняти та сплатити за виконані Роботи в порядку та строки, передбачені даним Договором. Після виконання субпідрядних робіт 31.05.2021 р. було укладено та підписано Акт № 05/16 сп приймання виконаних підрядних робіт за травень 2021 р., відповідно до якого ТОВ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС виконало , а ТОВ ОКТАВІЯ прийнято виконані супідрядні роботи відповідно до договору № 02- СП.

В акті деталізовано види та обсяг виконаних робіт - демонтаж плит перекриття, розбирання бетонного покриття, розбирання утеплювача, розбирання підлоги, розбирання перекриття, виготовлення балок, металоконструкцію, кріплень, комунікацій. Також в акті деталізовано обсяг та види використаних матеріалів в ході виконання робіт. Вартість виконаних субпідрядних робіт відповідно до акту склала 243540 гри.

Відповідно до акту № 05/16 прийомки виконаних підрядних робіт за травень 2021 р. від 31.05.2021 р. замовник ПРАТ ІНГЗК прийняло роботи, виконані ТОВ ОКТАВІЯ за договором підряду № 1924-02 на загальну суму 243540 грн., в т.ч. ПДВ 40590 грн.

Таким чином ПРАТ ІНГЗК зазначеним актом прийнято роботи у ТОВ ОКТАВІЯ , які в порядку субпідряду були виконані ТОВ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС відповідно до Договору 02-СП.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України після отримання оплати за виконані роботи, Позивачем було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №2 від 31.05.2021 року на суму ПДВ 40590 грн.

Проте, згідно з отриманою квитанцією від 15.06.2020 року реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.05.2021 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, шо на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

При цьому, контролюючим органом не зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Також, не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520, ТОВ ОКТАВІЯ 24.06.2021 року подало пояснення та копії усіх документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 2 від 31.05.2021 року, що підтверджено повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Проте, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2844344/24422898 від 08.07.2021 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.05.2021 року.

Вищевказане рішення було обґрунтовано Відповідачем-1 наданням платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. В рішенні зазначено - Термін дії ліцензії АЕ № 289300 на провадження господарської діяльності , пов`язаної зі створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019 , документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 822) зазначена у Акті приймання виконаних підрядних робіт субпідрядної організації ТОВ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС № 05-16 сп від 31.05.2021 не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства (13 осіб), враховуючи, що згідно наданих документів погодження замовником ПРАТ ІНГЗК залучення до робіт субпідрядної організації отримано 28.05.2021, та інше.

Позивач зазначає щодо податкової накладної № 3 від 31.05.2021 р. на суму 673 523 грн. наступне:

В ході виконання робіт, передбачених Договором підряду № 1924-02 були використані транспортні засоби, які орендує ТОВ ОКТАВІЯ , в тому числі автомобіль PEUGEOT BOXER 1997 р.в. держ. номер НОМЕР_1 , відповідно до договору оренди транспортних засобів від 05.09.2018 р. Для виконання підрядних робіт відповідно до видаткової накладної №0017/0000494 від 07.04.21 р. ТОВ ОКТАВІЯ придбано 400 літрів автомобільного палива. Для виконання робіт, передбачених договором підряду № 1924- 02, ТОВ ОКТАВІЯ було придбано необхідні матеріали, а також залучені особи для субпідрядних робіт. Так відповідно до Договору поставки № 63/1 від 02.04.2021 р. та видаткової накладної № 4720 від 11.05.2021 р. ТОВ ОКТАВІЯ придбані матеріали (швелер, лист, круг відрізний по металу) у ТОВ Металоцентр Смарт на суму 95806,57 грн.

Позивач зазначає, що відповідно до Договору поставки № 28/21 від 01.01.2021 р. та видаткової накладної № МГ000000222 від 14.04.2021 р. ТОВ ОКТАВІЯ придбані матеріали (шайба, саморіз) у ТОВ Метиз-груп на суму 1225,10 грн. Матеріали та обладнання були доставлені на об`єкт ПРАТ ІНГЗК транспортом ТОВ ОКТАВІЯ . Відповідно до накладної б/н від 07.04.2021 р. доставлений контейнер (який входить до переліку основних засобів ТОВ ОКТАВІЯ ). Переміщення було проведено орендованим автомобілем PEUGEOT BOXER держ. номер НОМЕР_1 на підставі товарно-транспортної накладної №1 від 07.04.2021 року від офісу ТОВ ОКТАВІЯ по вул.Глінки, 62 до місця розвантаження - ПРАТ ІНГЗК ; Відповідно до накладної б/н від 09.04.2021 р. доставлені матеріали (лист, швелер, труба). Переміщення було проведено орендованим автомобілем PEUGEOT BOXER держ. номер НОМЕР_1 на підставі товарно-транспортної накладної №2 від 09.04.2021 року від офісу ТОВ ОКТАВІЯ по вул.Глінки, 62 до місця розвантаження - ПРАТ ІНГЗК ; Відповідно до накладної на ввіз ТМЦ б/н від 1 1.05.2021 р. доставлені матеріали (лист, швелер). Переміщення було проведено орендованим автомобілем PEUGEOT BOXER держ. номер НОМЕР_1 на підставі товарно- транспортної накладної №3 від 11.05.2021 року від офісу ТОВ ОКТАВІЯ по вул. Глінки, 62 до місця розвантаження - ПРАТ ІНГЗК ; Відповідно до накладної на ввіз ТМЦ б/н від 27.05.2021 р. доставлені матеріали (розчинник , ґрунтівка). Переміщення було проведено орендованим автомобілем PEUGEOT BOXER держ. номер НОМЕР_1 на підставі товарно - транспортної накладної №4 від 27.05.2021 року від офісу ТОВ ОКТАВІЯ по вул. Глінки, 62 до місця розвантаження - ПРАТ ІНГЗК ; Відповідно до накладної б/н від 31.05.2021 р. доставлені матеріали (фарба, круг, саморізи). Переміщення було проведено орендованим автомобілем PEUGEOT BOXER держ. номер НОМЕР_1 на підставі товарно - транспортної накладної №5 від 31.05.2021 року від офісу ТОВ ОКТАВІЯ по вул. Глінки, 62 до місця розвантаження - ПРАТ ІНГЗК ;

Для виконання робіт, передбачених Договором підряду № 1924-02, ТОВ ОКТАВІЯ були укладені цивільно-правові угоди.

15.04.202 і р. ТОВ ОКТАВІЯ (замовник) укладено цивільно-правовий договір № 1 із ОСОБА_1 (виконавець), відповідно до якого виконавець взяв на себе зобов`язання виконати роботи - монтаж обшивки стінових панелей, механізоване покриття ґрунтом, механізоване фарбування металевих поґрунтованих поверхонь в строк до 15.07.21 р. Надалі відповідно до Акту приймання-передачі виконаних робіт від 31.05.2021 р. ТОВ ОКТАВІЯ прийнято зазначені роботи та сплачено 8700 грн. за їх виконання.

15.04.2021 p. TOB ОКТАВІЯ (замовник) укладено цивільно-правовий договір № 2 із ОСОБА_2 (виконавець), відповідно до якого виконавець взяв на себе зобов`язання виконати роботи - демонтаж стінових панелей, виготовлення металоконструкцій каркасу щитів стінових панелей - в строк до 15.07.21 р. Надалі відповідно до Акту приймання-передачі виконаних робіт від 31.05.2021 р. ТОВ ОКТАВІЯ прийнято зазначені роботи та сплачено 6050 грн. за їх виконання.

15.04.2021 р. ТОВ ОКТАВІЯ (замовник) укладено цивільно-правовий договір № 3 із ОСОБА_3 (виконавець), відповідно до якого виконавець взяв на себе зобов`язання виконати роботи -різання металу, монтаж металоконструкцій щитів стінових панелей із застосуванням електрозварювання - в строк до 15.07.21 р. Надалі відповідно до Акту приймання-передачі виконаних робіт від 31.05.2021 р. ТОВ ОКТАВІЯ прийнято зазначені роботи та сплачено 7800 грн. за їх виконання.

Відповідно до акту № 05-01 виконаних підрядних робіт по капітальному ремонту за травень 2021 р. від 31.05.2021 р. замовник ПРАТ ІНГЗК прийняло роботи, виконані ТОВ ОКТАВІЯ за договором підряду № 1924-02 на загальну суму 673524 грн., в т.ч. ПДВ 112254 грн.

Таким чином ПРАТ ІНГЗК зазначеним актом прийнято роботи, виконані в тому числі за вищезазначеними цивільно-правовими угодами особами, яких ТОВ ОКТАВІЯ було залучено для їх виконання.

З метою належного виконання договірних зобов`язань та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України після отримання оплати за виконані роботи, Позивачем було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №3 від 31.05.2021 року на суму ПДВ 112254 грн.

Проте, згідно з отриманою квитанцією від 15.06.2020 року реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK від 31.05.2021 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

При цьому, контролюючим органом не зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної. Також, не зазначено, які саме документи згідно вичерпного переліку слід надати до перевірки, що були б достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520, ТОВ ОКТАВІЯ 24.06.2021 року подало пояснення та копії усіх документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 3 від 31.05.2021 року, що підтверджено повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Проте, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2844341/24422898 від 08.07.2021 року було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 31.05.2021 року.

На думку позивача вищевказане рішення було обґрунтовано Відповідачем-1 наданням платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства. В рішенні зазначено - Термін дії ліцензії АЕ № 289300 на провадження господарської діяльності, пов`язаної зі створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019, документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 3209) зазначена у Акті приймання виконаних підрядних робіт № 05-01 від 31.05.2021 не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства, враховуючи фізичних осіб, залучених за цивільно - правовими договорами (4 особи за період з 01.05.2021 по 31.05.2021), та інше.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

ТОВ ОКТАВІЯ уклало договір підряду №1924-02 від 09.03.2021 з ПрАТ Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат на виконання робіт по капітальному ремонту об`єктів: галерея №15 та галерея №26 ДФ ПрАТ Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат .

Відповідно до п.п. 3.1. цього Договору ціна робіт, доручених до виконання ТОВ ОКТАВІЯ , відповідає рівню звичайних цін та встановлюється узгодженими вартісними показниками.

Відповідно до п.п. 3.2. цього Договору вартість робіт по даному Договору складає 2712000,00 грн. (два мільйони семисот дванадцять тисяч гривень), в тому числі ПДВ - 452000,00 грн.

Відповідно до таблиці, що є частиною п.п. 3.2. цього Договору (далі відповідно до тексту таблиці) - Найменування послуги: капітальний ремонт галереї №15 ПрАТ ІНГЗК ; Одиниця виміру: послуга; Кількість: 1; Вартість робіт: 1995000,00 грн. Найменування послуги: капітальний ремонт галереї №26 ПрАТ ІНГЗК ; Одиниця виміру: послуга; Кількість: 1; Вартість робіт: 265000,00 грн. Разом без ПДФ: 2260000,00 грн. ПДФ 20%: 452000,00 грн. Всього з ПДФ 20%: 2712000,00 грн.

Згідно з календарним графіком виконання робіт по капітальному ремонту галереї №15 та галереї №26 ДФ ПрАТ ІНГЗК до договору підряду №1924-02 від 09.03.2021, ТОВ ОКТАВІЯ повинно було сплачувати відповідно до виконаних робіт певну вартість робіт, що міститься в матеріалах справи.

22.03.2021 р. ТОВ ОКТАВІЯ уклало договір генерального підряду (субпідряду) №02-СП від 22.03.2021 з ПРАТ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС на виконання робіт по капітальному ремонту об`єктів: галерея №15 та галерея №26 ДФ ПрАТ ІНГЗК .

Відповідно до п.п. 1.1. цього Договору генпідрядник доручає, а підрядник зобов`язується на свій ризик виконати в порядку та на умовах цього Договору роботи з капітального ремонту об`єктів: галереї № 15 та галереї № 26 ДФ ПрАТ ІНГОК в обсязі, передбаченому затвердженими Генпідрядником кошторисами чи проектами.

Відповідно до п.п. 1.2. цього договору генпідрядник зобов`язується надати Підряднику об`єкт для виконання робіт, прийняти та сплатити виконані роботи у порядку та строки, передбачені цим Договором.

Відповідно до п.п. 3.1. цього Договору ціна робіт, доручених до виконання ТОВ ОКТАВІЯ , відповідає рівню звичайних цін та встановлюється узгодженими вартісними показниками.

Відповідно до п.п. 3.2. цього Договору вартість робіт по даному Договору складає 2712000,00 грн. (два мільйони семисот дванадцять тисяч гривень), в тому числі ПДВ - 452000,00 грн.

Відповідно до таблиці, що є частиною п.п. 3.2. цього Договору (далі відповідно до тексту таблиці) - Найменування послуги: капітальний ремонт галереї №15 ПрАТ ІНГЗК ; Одиниця виміру: послуга; Кількість: 1; Вартість робіт: 1995000,00 грн. Найменування послуги: капітальний ремонт галереї №26 ПрАТ ІНГЗК ; Одиниця виміру: послуга; Кількість: 1; Вартість робіт: 265000,00 грн. Разом без ПДФ: 2260000,00 грн. ПДФ 20%: 452000,00 грн. Всього з ПДФ 20%: 2712000,00 грн.

Також до суду були надані акти: №05/16 сп - приймання виконаних підрядних робіт, на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин та деталей, отриманих в ході розборці (демонтажі) основних фондів під час ремонту та їх використання, на використані при ремонті матеріали та повернення залишків підрядній організації, розрахунок вартості механізмів, Розрахунок №1-1 - Загальновиробничі витрати, Розрахунок №5-1 - витрати на перевезення робітників, Типова форма №КБ-3 з додатками до неї.

На підставі зазначеної попередньої оплати Позивачем було складено податкову накладну №2 від 31.05.2021 на суму у розмірі 243 540,00 грн. (в тому числі ПДВ 40 590,00), на капітальний ремонт ДФ Галерея 26 опора 48-49, що підтверджується матеріалами справи.

Однак, реєстрація податкової накладної №2 від 31.05.2021 була зупинена, про що було отримано квитанцію від 15.06.2021, № 9161305069.

Відповідно до даної квитанції підставою для зупинення реєстрації стало наступне: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.05.2021 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=198.1530%, "Р"=0. .

Також, на підставі зазначеної попередньої оплати Позивачем було складено податкову накладну №3 від 31.05.2021 на суму у розмірі 673 524,00 грн. (в тому числі ПДВ 112 254,00 грн.), на капітальний ремонт ДФ Галерея 15 заміна плит перекриття і стінових панелей, що підтверджується матеріалами справи.

Однак, реєстрація податкової накладної №3 від 31.05.2021 також була зупинена, про що було отримано квитанцію від 15.06.2021, № 9161343925.

Відповідно до даної квитанції підставою для зупинення реєстрації стало наступне: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.05.2021 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.4, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=198.1530%, "Р"=0. .

24.06.2021 року ТОВ ОКТАВІЯ подало через електронний кабінет платника податків до ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування , реєстрацію яких зупинено. В пункті Пояснення зазначається, що ТОВ "ОКТАВІЯ" надало послуги з капітального ремонту галереї № 15 та галереї № 26 ПрАТ "ІНГЗК" (ЄДРПОУ 00190905) згідно Договору № 1924/02 від 09.08.2021 р. На основі первинних документів були складені податкові накладні № 2 та номер № 3 від 31.05.2021 р. Матеріали для виконання робіт були придбані у платників ПДВ, що відображено в системі ЄРПН. Більш детальні пояснення та документи які розкривають зміст операції додаються (Кількість додатків - 13). Зокрема, крім вищевикладеного, було повідомлено, що з метою виконання зобов`язань за договором поставки №1924-02, матеріали для виконання робіт були придбані у платників ПДВ, що відображено в системі ЄРПН.

Копії всіх документів, на які є посилання в поясненнях Товариства, були надані контролюючому органу в електронному вигляді.

Проте, контролюючий орган на пояснення Позивача увагу не звернув, та прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2 від 31.05.2021 р.

Рішенням ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 08.07.2021 року №2844344/ 24422898 Товариству з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ" було відмовлено у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №2 від 31.05.2021 року за господарською операцією з надання послуг підряду.

Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної контролюючий орган визначив: Ненадання платником податків копій документів: Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: Термін дії Ліцензій АЕ №289300 на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019, документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 822) зазначено у Акті приймання виконаних підрядних робіт субпідрядної організації ТОВ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС №05-16 сп від 31.05.21 р. не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства (13 осіб), враховуючи, що згідно наданих документів погодження замовником ПрАТ ІНГЗК залучення до робіт субпідрядної організації отримано 28.05.21 р., та ін.

При цьому, незважаючи на те, що безпосередньо бланком рішення передбачена необхідність підкреслити в зазначеному переліку документи, яких платник податків не надав, жодне з найменувань документів в цій частині рішення №2844344/24422898 не підкреслене. З цього факту слід дійти висновку про те, що безпосередньо до документів, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ", у ГУ ДПС у Дніпропетровській області претензій немає.

В частині оскаржуваного рішення Додаткова інформація зазначено Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства . Отже, саме це твердження і є безпосередньою претензією ГУ ДПС у Дніпропетровській області Товариства з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ" з приводу господарської операції з надання послуг підряду з ПрАТ ІНГЗК .

Рішенням ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 08.07.2021 року №2844341/ 24422898 Товариству з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ" було відмовлено у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №3 від 31.05.2021 року за господарською операцією з надання послуг підряду.

Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної контролюючий орган визначив: Ненадання платником податків копій документів: Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: Термін дії Ліцензій АЕ №289300 на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019, документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 3209) зазначено у Акті приймання виконаних підрядних робіт №05-01 від 31.05.2021 р. не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства, враховуючи фізичних осіб, залучених за цивільно-правовими договорами (4 особи за період з 01.05.21 р. по 31.05.21 р.), та ін.

При цьому, незважаючи на те, що безпосередньо бланком рішення передбачена необхідність підкреслити в зазначеному переліку документи, яких платник податків не надав, жодне з найменувань документів в цій частині рішення №2844341/24422898 не підкреслене. З цього факту слід дійти висновку про те, що безпосередньо до документів, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ", у ГУ ДПС у Дніпропетровській області претензій немає.

В частині оскаржуваного рішення Додаткова інформація зазначено Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства . Отже, саме це твердження і є безпосередньою претензією ГУ ДПС у Дніпропетровській області Товариства з обмеженою відповідальністю "ОКТАВІЯ" з приводу господарської операції з надання послуг підряду з ПрАТ ІНГЗК .

19.07.2021 року Позивачем було складено Скаргу на Рішення комісії ДПС №2844344/24422898 вих. №311 від 19.07.2021 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31.05.21 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій позивач, відповідно до статей Податкового кодексу України надає пояснення з приводу того, що позивач вважає рішення про відмову у реєстрації ПН за своїм характером необґрунтованим з огляду на наступні обставини: 1) ДПС не взято до уваги законодавче надання ліцензії безстрокового терміну дії та специфіку діяльності ТОВ ОКТАВІЯ , а саме виконання робот, що виключені з переліку робіт, що потребують ліцензування. 2) ДПС не взяло до уваги специфіку ціноутворення в комерційному секторі економіки та позитивну податкову історію платника податку, а отже просить скасувати рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 08.07.2021р. № 2844344/24422898 та зареєструвати податкову накладну № 2 від 31.05.2021р. (Додатки - документи в кількості 26 шт.).

22.07.2021 року відповідачем-1 було складено Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В цьому Рішенні зазначається, що скарга була отримана 19.07.2021 року, зареєстрована за вхідним №9198543299. За результатами розгляду скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін

19.07.2021 року Позивачем було складено Скаргу на Рішення комісії ДПС №2844341/24422898 вих. №312 від 19.07.2021 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 31.05.21 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій позивач, відповідно до статей Податкового кодексу України надає пояснення з приводу того, що позивач вважає рішення про відмову у реєстрації ПН за своїм характером необґрунтованим з огляду на наступні обставини: 1) ДПС не взято до уваги законодавче надання ліцензії безстрокового терміну дії та специфіку діяльності ТОВ ОКТАВІЯ , а саме виконання робот, що виключені з переліку робіт, що потребують ліцензування. 2) ДПС не взяло до уваги специфіку ціноутворення в комерційному секторі економіки та позитивну податкову історію платника податку, а отже просить скасувати рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 08.07.2021р. № 2844341/24422898 та зареєструвати податкову накладну № 3 від 31.05.2021р. (Додатки - документи в кількості 23 шт.).

22.07.2021 року відповідачем-1 було складено Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. В цьому Рішенні зазначається, що скарга була отримана 19.07.2021 року, зареєстрована за вхідним №9198520311. За результатами розгляду скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін

Позивач вважає вищезазначені рішення необґрунтованими та протиправними.

Надавши правову оцінку обґрунтованості зупинення реєстрації податкових накладних №2 від 31.05.21 р. та №3 від 31.05.21 р., суд зазначає наступне.

Правовідносини сторін, що виникають у сфері внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996 р. № 254к/96-ВР, Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165 тощо.

Відповідно до ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до ст. ст.8, 9 Кодексу адміністративного судочинства України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом, а розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Суд зазначає, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Суд зазначає, що порядок зупинення реєстрації ПН/РК визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , а також Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 6 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п.11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Пунктами 25, 26 Порядку №1165 визначено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Відповідно до пункту 4 Наказу Мінфіну №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Наказу Мінфіну №520 визначено Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Відповідно до пунктів 6 та 7 Наказу Мінфіну №520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період (п.п. 19 п. 201.1 ст. 201).

Судом встановлено, що позивачем відповідно до статей 185, 186, 187, 201 Податкового кодексу України було виписано на ТОВ ОКТАВІЯ та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні №2 від 31.05.2021 року та №3 від 31.05.2021 р., реєстрацію якої було спочатку безпідставно зупинено відповідачем-1, а потім взагалі було відмовлено у реєстрації останніх.

Зі змісту зазначених вище квитанцій №9161305069 від 15.06.2021 року та №9161343925 від 15.06.2021 року судом встановлено, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність позивача як платника податку Критеріям ризиковості, а саме п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції , що містяться в додатку 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165, щодо обох квитанцій.

Додатком 3 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості здійснення операції:

1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.

3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).

5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.

6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.

Відповідно до пункту 4 Наказу Мінфіну №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, що позивач і зробив.

Проте, як встановлено судом, оскаржуваними рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних, зазначених вище, в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: неподання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, однак не було зазначено, які конкретно документи необхідно подати до контролюючого органу для реєстрації вищевказаних податкових накладних.

Судом встановлено, що надані позивачем пояснення та документи не були взяті Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області до уваги. Натомість Головне управління ДПС у Дніпропетровській області як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної, вказав на неподання платником податків копій документів: Щодо Податкової накладної №2 від 31.05.21 р. - Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: Термін дії Ліцензій АЕ №289300 на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019, документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 822) зазначено у Акті приймання виконаних підрядних робіт субпідрядної організації ТОВ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС №05-16 сп від 31.05.21 р. не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства (13 осіб), враховуючи, що згідно наданих документів погодження замовником ПрАТ ІНГЗК залучення до робіт субпідрядної організації отримано 28.05.21 р., та ін. Щодо Податкової накладної №3 від 31.05.21 р. - Ненадання платником податків копій документів: Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: Термін дії Ліцензій АЕ №289300 на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019, документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 3209) зазначено у Акті приймання виконаних підрядних робіт №05-01 від 31.05.2021 р. не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства, враховуючи фізичних осіб, залучених за цивільно-правовими договорами (4 особи за період з 01.05.21 р. по 31.05.21 р.), та ін.

Тобто Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області не були вказані конкретні документи, які не були надані, а лише було здійснено цитування норм пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 року.

Суд зауважує, що такий висновок кореспондується позиції Верховного Суду, викладеній в постанові Верховного Суду від 18.06.2020 року у справі №824/245/19-а, в якій зазначається, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної платника у зв`язку із встановленням його ризиковості за вищевказаними Критеріями, податковий орган зобов`язаний не лише зазначити загальний пункт або підпункт таких Критеріїв, а й вказати посилання на конкретний з них, яким, на його думку, не відповідає платник. Невиконання контролюючим органом зазначеної вимоги призводить до обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, суд зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

У свою чергу, суд зазначає, що позивачем наданий достатній обсяг необхідних документів, у якості первинних, які не мають жодних недоліків щодо форми, змісту та походження, для підтвердження здійснення господарської операції між позивачем та його контрагентом.

Детально дослідивши весь обсяг наданих документів, суд не знайшов підстав для віднесення позивача до жодного з 6 підпунктів Критеріїв ризиковості здійснення операції, оскільки позивач здійснює свою діяльність в межах та відповідно до чинного податкового законодавства.

Суд зауважує, що при розгляді зазначеної справи особлива увага була приділена саме з`ясуванню підстав, що передували неприйняттю для реєстрації в Єдиному реєстрі відповідних податкових накладних, відповідно до квитанцій №9161305069 від 15.06.2021 року та №9161343925 від 15.06.2021 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Дослідивши весь обсяг документів та матеріалів, наданих учасниками справи, суд зазначає, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області відмовлено у реєстрації податкових накладних №2 від 31.05.2021 року та №3 від 31.05.2021 року, що подана на реєстрацію ТОВ ОКТАВІЯ до Єдиного реєстру податкових накладних з причин ненадання платником податку копій документів, а саме: Щодо податкової накладної №2 від 31.05.2021 р. - Ненадання платником податків копій документів: Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: Термін дії Ліцензій АЕ №289300 на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019, документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 822) зазначено у Акті приймання виконаних підрядних робіт субпідрядної організації ТОВ ПРОМСПЕЦМОНТАЖ КС №05-16 сп від 31.05.21 р. не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства (13 осіб), враховуючи, що згідно наданих документів погодження замовником ПрАТ ІНГЗК залучення до робіт субпідрядної організації отримано 28.05.21 р., та ін. Щодо податкової накладної №3 від 31.05.2021 р. - Ненадання платником податків копій документів: Надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: Термін дії Ліцензій АЕ №289300 на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури - 31.01.2019, документів щодо інших термінів не надано. Інформація про витрати праці (людино-години - 3209) зазначено у Акті приймання виконаних підрядних робіт №05-01 від 31.05.2021 р. не відповідає фактичній чисельності працівників підприємства, враховуючи фізичних осіб, залучених за цивільно-правовими договорами (4 особи за період з 01.05.21 р. по 31.05.21 р.), та ін.

Проте, дослідивши повідомлення №1 від 24.06.2021 року щодо Податкових накладних №2 від 31.05.21 р. та №3 від 31.05.21 р., направлене позивачем, з письмовими поясненнями та копіями документів, у якості первинних, судом встановлено, що позивачем, після зупинення реєстрації податкових накладних, було направлено достатній обсяг документів щодо підтвердження реальності господарської операції, а також на підтвердження реальності надання послуги, зазначеної у договорі підряду №1924-02 від 09.03.2021 року та оплати за надану послугу.

Однак, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, не беручи до уваги письмові пояснення позивача та надіслані копії документів на підтвердження спірних питань, що виникли у контролюючого органу, відмовив у реєстрації податкових накладних №2 від 31.05.2021 року та №3 від 31.05.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відтак суд зазначає, що представником відповідачів, у відповідності до норм ст.73, 74 КАС України, не було надано до суду достатньо належних доказів або інших заперечень щодо позовних вимог та правомірності підстав відмови у прийнятті для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідної податкової накладної, всупереч положенням ст.77 КАС України, якою визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Натомість, позивачем з урахуванням належних письмових доказів в розумінні ст. ст. 73, 74 КАС України, доданих до позовної заяви, детально наведених вище, в повній мірі доведено свою позицію, викладену у позовній заяві, в порядку ст.77 КАС України.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовної вимоги щодо визнання протиправними та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 08.07.2021 р. №2844344/24422898 та №2844341/24422898 про відмову в реєстрації податкових накладних №2 від 31.05.2021 р. на суму 243 540 грн. 00 коп. (в т.ч. ПДВ 40 590 грн. 00 коп.) та №3 від 31.05.2021 на суму 673 524 грн. 00 коп. (в т.ч. ПДВ 112 254 грн. 00 коп.).

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд зазначає.

Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону України Про судовий збір розподіл судового збору між сторонами та перевірка повноти сплати судового збору здійснюються відповідно до процесуального законодавства.

Відповідно до платіжного доручення №453 від 27 вересня 2021 року позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 4540,00 грн., який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету.

Враховуючи задоволення позовних вимог ТОВ ОКТАВІЯ (вул. Глінки, буд. 62, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд.17-а, м. Дніпро, 49005), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844344/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №2 від 31.05.21 р., визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844341/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №3 від 31.05.21 р., суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь ТОВ ОКТАВІЯ з оплати судового збору у розмірі 2 270,00 грн. дві тисячі двісті сімдесят грн., 00 коп.); за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь ТОВ ОКТАВІЯ з оплати судового збору у розмірі 2 270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн., 00 коп.).

Керуючись ст. ст.ст. 242 - 244, 246, 250, 254, 255 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ТОВ ОКТАВІЯ (вул. Глінки, буд. 62, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50000, код ЄДРПОУ 24422898) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд.17-а, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844344/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №2 від 31.05.21 р., визнання протиправним та скасування рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №2844341/24422898 від 08.07.21 р., зобов`язання зареєструвати податкову накладну №3 від 31.05.21 р. - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №2844344/24422898 від 08.07.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.05.2021 року, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898);

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №2844341/24422898 від 08.07.2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 31.05.2021 року, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898);

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 31.05.2021 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898);

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 31.05.2021 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ (код ЄДРПОУ 24422898);

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ОКТАВІЯ за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь ТОВ ОКТАВІЯ з оплати судового збору у розмірі 2 270,00 грн. дві тисячі двісті сімдесят грн., 00 коп.); за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь ТОВ ОКТАВІЯ з оплати судового збору у розмірі 2 270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн., 00 коп.).

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Є.О. Жукова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2021
Оприлюднено12.11.2021
Номер документу100995336
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/18139/21

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 21.03.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 02.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 10.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 06.10.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні