Ухвала
від 05.11.2021 по справі 260/3847/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

05 листопада 2021 року м. Ужгород№ 260/3847/20

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Луцович М.М.

при секретарі судових засідань - Полянич В.І.

та осіб, що беруть участь у справі:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Маргіт" - представник Ігнатенко С.С.;

Мукачівська районна державна адміністрація Закарпатської області - представник Ільчак Р.М.;

інші учасники справи у судове засідання не з`явилися;

розглянувши у судовому засіданні заяву про заміну боржника у виконавчому листі по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маргіт" до Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Маргіт" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 22.04.2021 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Маргіт" до Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії було задоволено.

19.08.2021 року до суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Маргіт" про заміну боржника у виконавчому листі.

В подальшому, 24.09.2021 року до суду надійшла уточнена заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Маргіт" про заміну боржника у виконавчому листі.

В судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Маргіт" підтримав уточнену заяву про заміну боржника у виконавчому листі та просив задовольнити таку.

Представник Мукачівської районної державної адміністрації Закарпатської області в судовому засіданні просив відмовити у задоволенні заяви (уточненої заяви) про заміну боржника у виконавчому листі, з мотивів викладених у запереченні на заяву, вказавши на те, що Відділ інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології Мукачівської районної державної адміністрації Закарпатської області утворений, як структурний підрозділ райдержадміністрації без статусу юридичної особи публічного права та утримується за рахунок коштів державного бюджету, а тому не є належним боржником у виконавчому листі.

Інші учасники справи у судове засідання не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду.

Відповідно до ч. 2 ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Маргіт" та представника Мукачівської районної державної адміністрації Закарпатської області, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення заяви про заміну боржника у виконавчому листі по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що в серпні 2021 року, Товариство з обмеженою відповідальністю Маргіт отримало три виконавчі листи по справі № 260/3847/20, зокрема: про зобов`язання Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації видати Товариству з обмеженою відповідальністю Маргіт містобудівні умови та обмеження на реконструкцію з добудовою спального корпусу № 3 в с. Соломин, Санаторій Квітка Полонини , б/н Свалявського району, Закарпатської області (а.с. 119); про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Маргіт судових витрат у сумі 4 204,00 (чотири тисячі двісті чотири гривні) грн. (а.с. 120); про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Маргіт за рахунок бюджетних асигнувань Відділу містобудування, архітектури, житлово- комунальною господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 12 400,00 (дванадцять тисяч чотириста гривень) грн. (а.с. 121).

Так, боржником у вищевказаних виконавчих документах зазначено Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації (код в ЄДРПОУ: 13585290).

Однак, 03 червня 2021 року, відповідно до відомостей про Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення даного суб`єкта та як підставу зазначено - рішення щодо реорганізації (а.с. 122-123).

Згідно ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до частини 4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Отже, заміна боржника може відбуватися як при відкритому виконавчому провадженні, так і до відкриття відповідно виконавчого провадження.

Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд у складі Касаційного цивільного суду по справі № 643/4902/14-ц (постанова від 05 грудня 2018 року).

Суд зауважує, що в даному випадку у даному випадку наявні два окремі види правонаступництва, зокрема правонаступництво щодо стягнення судових витрат, у тому числі витрат на професійну правничу допомогу та публічне правонаступництво щодо зобов`язання видати містобудівні умови та обмеження (компетенційне правонаступництво)

Так, згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1635-р Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій визначено здійснити реорганізацію Свалявської районної державної адміністрації (засновник Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення) шляхом приєднання до Мукачівської районної державної адміністрації.

Відповідно до п. 11 постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1321 Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються передбачається, що райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдерлеадміністрації видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації. які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.

Розпорядженням Закарпатської обласної державної адміністрації № 24 від 14.01.2021 р. було утворено комісію з реорганізації Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області (код ЄДРІЮУ: 04053826) шляхом приєднання до Мукачівської районної державної адміністрації Закарпатської області (код ЄДРПОУ: 04053789) та затверджено її персональний склад (а.с. 158-161).

05 січня 2021 року, винесено розпорядження голови Свалявської районної державної адміністрації Про реорганізацію шляхом приєднання структурних підрозділів районних державних адміністрацій із статусом юридичних осіб публічного права № 1-к, згідно якого вирішено реорганізувати Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області (код ЄДРПОУ 13585290) (а.с. 162-165).

У відповідності до розпорядження Мукачівської районної адміністрації Закарпатської області від 27.01.2021 р. № 12 Про організацію роботи із документування управлінської інформації встановлено начальникам структурних підрозділів райдержадміністрації, апарату райдержадміністрації та структурних підрозділів із статусом юридичних осіб публічного права, вжити заходів щодо забезпечення приймання - передачу в межах компетенції документів, в розрізі відповідних структурних підрозділів Воловецької та Свалявської райдержадміністрацій, що реорганізовуються шляхом приєднання до Мукачівської райдержадміністрації (а.с. 166).

Згідно розпорядження Мукачівської районної державної адміністрації від 16.01.2020 р. № 5 Про структуру районної державної адміністрації до її структури входить, зокрема Відділ інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології.

Розпорядженням Мукачівської районної державної адміністрації № 31 від 01.02.2021 р. затверджено Положення про відділ інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології Мукачівської районної державної адміністрації (а.с. 167).

Разом з тим, згідно акту приймання-передавання містобудівної документації від 15.02.2021 р. Відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації було передано Відділу інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології Мукачівської районної державної адміністрації містобудівну документацію (а.с. 176-179).

При цьому, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні відомості про реєстрацію юридичної особи (або відокремленого підрозділу) з найменуванням - Відділ інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології Мукачівської районної державної адміністрації.

Виходячи із вищевказаного, суд приходить висновку, що належним правонаступником боржника - Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області в частині стягнення судових витрат (у тому числі витрат на професійну правничу допомогу) є Мукачівська районна державна адміністрація в особі її структурного підрозділу - Відділу інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології, як фактичний правонаступник щодо зобов`язань, які не стосуються публічно-владних функцій щодо видачі містобудівних умов та обмежень.

Вказане узгоджується із правовими висновками Верховного Суду, викладеними у справах № 826/9815/18 (постанова від 11.02.2021 року), № 640/19105/19 (постанова від 03.06.2021 року).

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Таку правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року у справі № 524/4478/17. від 20 лютого 2019 року у справі № 826/16659/15.

Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одною до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Така позиція викладена у постановах Верховного Суду від 11 жовтня 2019 року у справі № 812/1408/16 та від 06 серпня 2021 року по справі № 809/721/18.

Водночас, згідно ч. 3 ст. 29 Закону України Про містобудівну діяльність , містобудівні умови ти обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації па місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).

Частина 2 ст. 6 Закону України Про містобудівну діяльність визначає, що до уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті ІЗ Закону України Про архітектурну діяльність .

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України Про архітектурну діяльність , до утворення виконавчого органу сільської; селищної, міської ради з питань архітектури уповноваженим органом містобудування та архітектури с структурний підрозділ районної державної адміністрації з питань архітектури, а за його відсутності - структурний підрозділ обласної державної адміністрації з питань архітектури.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 09.02.2021 року було зареєстровано Відділ архітектури, житлово-комунального господарства та капітальною будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (код: 44095950) (а.с. 180).

Рішенням четвертої сесії восьмого скликання Полянської сільської ради № 176 від 09 лютого 2021 року було затверджено Положення про Відділ архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (а.с. 183-190).

Згідно п. 2.15. вищевказаного Положення до завдань відділу віднесено надання містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, інші вихідні дані на проектування об`єктів архітектури для нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту у порядку, визначеному законодавством України.

З огляду на вище викладене, вбачається, що функції Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації щодо видачі містобудівних умов та обмежень на сьогоднішній день перейшли до новоутвореного Відділу архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (Код ЄДРПОУ: 44095950) в порядку публічного правонаступництва у зв`язку із припиненням компетенції органу публічної адміністрації.

Відтак, належним правонаступником боржника за виконавчим листом №260/3847/20/2021 Закарпатського окружного адміністративного суду, виданого 04.08.2021 року, про зобов`язання видати Товариству з обмеженою відповідальністю Маргіт містобудівні умови та обмеження на реконструкцію з добудовою спального корпусу № 3 в с. Солонин, Санаторій Квітка Полонини , б/н Свалявського району, Закарпатської області є саме Відділ архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (Код ЄДРПОУ: 44095950) як орган, компетентний відновити порушені права позивача.

Керуючись ч. 3 ст. 243, 256, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

1. Заяву про заміну боржника у виконавчому листі по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маргіт" до Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

2. Замінити у виконавчому листі № 260/3847/20/2021 Закарпатського окружного адміністративного суду, виданого 04.08.2021 року, про зобов`язання видати Товариству з обмеженою відповідальністю Маргіт містобудівні умови та обмеження на реконструкцію з добудовою спального корпусу № 3 в с. Солочин, Санаторій Квітка Полонини , б/н Свалявського району, Закарпатської області боржника - Відділ містобудування, архітекгури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ: 13585290) на його правонаступника - Відділ архітектури, житлово-комунального господарства та капітального будівництва Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 44095950).

3. Замінити у виконавчому листі № 260/3847/20/2021 Закарпатського окружного адміністративного суду, виданого 04.08.2021 року, про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань судових витрат у сумі 4 204,00 (чотири тисячі двісті чотири гривні) грн. боржника - Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ: 13585290) на його правонаступника - Мукачівську районну державну адміністрацію Закарпатської області в особі Відділу інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології (код ЄДРПОУ 04053789).

4. Замінити у виконавчому листі № 260/3847/20/2021 Закарпатського окружного адміністративного суду, виданого 04.08.2021 року, про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 12 400,00 (дванадцять тисяч чотириста гривень) грн. боржника - Відділ містобудування, архітектури, житлово- комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ: 13585290) на його правонаступника - Мукачівську районну державну адміністрацію Закарпатської області в особі Відділу інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології (код ЄДРПОУ 04053789).

5. Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду в строки визначені ст. 295 КАС України. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку визначеному ст. 256 КАС України. Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а у разі, якщо ухвалу було оскаржено та не скасовано судом апеляційної інстанції, така ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

СуддяМ.М. Луцович

Відповідно до ч. 3 ст. 243 КАС України ухвала суду у повному обсязі складено 10.11.2021 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2021
Оприлюднено15.11.2021
Номер документу100997156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/3847/20

Ухвала від 05.11.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Рішення від 07.06.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Рішення від 22.04.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні