Ухвала
від 11.11.2021 по справі 420/2660/20
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

11 листопада 2021 року

м. Київ

справа № 420/2660/20

адміністративне провадження № К/9901/38810/21

Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Кашпур О.В. перевірив касаційну скаргу Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2021 року у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області звернулося до суду з позовом до Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), у якому просило:

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради, ЄДРПОУ 01998762, юридична адреса: 68302, Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вулиця Кубишкіна, 19, у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради, які розташовані за адресами: 68302, Одеська область, Кілійський район, місто Кілія, вулиця Кубишкіна, 19, вулиця Кутузова, 52, вулиця Миру, 16, вулиця Перемоги, 67; у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №252 від 27 грудня 2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №252 від 27 грудня 2019 року за номерами: 2-5, 8, 9, 12-15, 17-19, 21-23, 25, 26, 29-33, 35, 36, 38-46, 48-53, 55-63, 65-70, 77-81, 83-86, 88-91, 93.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 23 липня 2021 року у задоволенні позову відмовлено.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2021 року скасоване рішення суду першої інстанції, прийнято нове судове рішення, яким позов задоволено.

Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради, ЄДРПОУ 01998762, юридична адреса: 68302, Одеська область, Кілійський район, м. Кілія, вулиця Кубишкіна, 19, у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради, які розташовані за адресами: 68302, Одеська область, Кілійський район, місто Кілія, вулиця Кубишкіна, 19, вулиця Кутузова, 52, вулиця Миру, 16, вулиця Перемоги, 67; у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №252 від 27 грудня 2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №252 від 27 грудня 2019 року за номерами: 2-5, 8, 9, 12-15, 17-19, 21-23, 25, 26, 29-33, 35, 36, 38-46, 48-53, 55-63, 65-70, 77-81, 83-86, 88-91, 93.

21 жовтня 2021 року відповідач засобами поштового зв`язку подав до Верховного Суду касаційну скаргу на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2021 року.

Скаржник просить скасувати постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2021 року, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 23 липня 2021 року залишити в силі.

Відповідно до частини першої статті 334 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за відсутності підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги чи відмови у відкритті касаційного провадження суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі.

Вирішуючи питання щодо можливості відкриття касаційного провадження за поданою касаційною скаргою, Верховний Суд виходить із такого.

Пункт 8 частини другої статті 129 Конституції України серед основних засад судочинства закріплює забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Наведеним конституційним положенням кореспондують стаття 14 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" і стаття 13 КАС України.

Отже, оскарження рішень судів у касаційному порядку можливе лише у випадках, якщо таке встановлено законом.

Згідно з частиною першою статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

За правилами частини четвертої статті 328 КАС України підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках:

1) якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку;

2) якщо скаржник вмотивовано обґрунтував необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні;

3) якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах;

4) якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що перелік підстав для касаційного оскарження судових рішень є вичерпним і касаційна скарга повинна бути обґрунтована виключно такими доводами.

У касаційній скарзі як на підставу для відкриття касаційного провадження скаржник посилається на пункт 1 частини четвертої статті 328 КАС України.

У касаційній скарзі відповідач посилається на застосування судом апеляційної інстанції норми права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постановах Верховного Суду від 19 вересня 2019 року у справі № 826/19328/16, від 19 березня 2020 року у справі №140/2323/19, від 28 травня 2019 року у справі № 819/1850/17, від 01 липня 2020 року у справі № 520/5956/19, від 25 лютого 2020 року у справі № 826/15768/18, від 26 лютого 2020 року у справі № 826/7073/18, від 24 листопада 2020 року у справі № 826/10169/18, від 16 вересня 2020 року у справі № 816/4755/15.

Проте яку саме норму права неправильно застосовано судом апеляційної інстанції, щодо якої наявні висновки, викладені у вказаних постановах Верховного Суду, скаржником не зазначено.

З огляду на викладене, Суд вважає безпідставними посилання скаржника на пункт 1 частини четвертої статті 328 КАС України як на підставу касаційного оскарження.

Доводи скаржника зводяться до наведення витягів із постанов Верховного Суду, що виключає можливість перегляду судового рішення з цих підстав судом касаційної інстанції, повноваження якого визначені статтею 341 КАС України.

У касаційній скарзі скаржник зазначає, що справа становить значний суспільний інтерес та має виняткове значення для нього, оскільки у випадку зупинення експлуатації будівель лікарні мешканці громади будуть позбавлені права на медичну допомогу, особливо в умовах поширення коронавірусної інфекції.

Аналіз доводів касаційної скарги в сукупності з установленими судами обставинами цієї адміністративної справи не дають підстав для висновку про наявність обставин, наведених у підпунктах "а"-"г" пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, для відкриття касаційного провадження, оскільки суд першої інстанції розглянув справу у відкритому судовому засіданні, а не за правилами спрощеного позовного провадження.

Пунктом 4 частини п`ятої статті 332 КАС України встановлено, що касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо у касаційній скарзі не викладені передбачені цим Кодексом підстави для оскарження судового рішення в касаційному порядку.

Отже, правильно пославшись у касаційній скарзі на положення частини четвертої статті 328 КАС України, скаржник не виклав передбачені статтею 328 КАС України підстави, за яких оскаржуване судове рішення може бути переглянуте судом касаційної інстанції відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України.

За таких обставин, касаційну скаргу необхідно повернути особі, яка її подала, на підставі пункту 4 частини п`ятої статті 332 КАС України.

Зважаючи на те, що касаційну скаргу повернуто, суд не вирішує клопотання про зупинення дії постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2021 року.

Керуючись статтею 248, пунктом 4 частини п`ятої статті 332 КАС України,

У Х В А Л И В:

Касаційну скаргу Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради на постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2021 року у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Комунального некомерційного підприємства Кілійська багатопрофільна лікарня Кілійської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) повернути особі, яка її подала .

Роз`яснити, що повернення касаційної скарги не позбавляє права повторного звернення до суду касаційної інстанції в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя О.В. Кашпур

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення11.11.2021
Оприлюднено12.11.2021
Номер документу101009652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/2660/20

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 11.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Постанова від 13.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 09.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 09.09.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 20.08.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 23.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні