Рішення
від 04.11.2021 по справі 343/722/21
ДОЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 343/722/21

Провадження №: 2-а/0343/16/21

РІШЕННЯ

I М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 листопада 2021 року м. Долина

Долинський районний суд Iвано-Франкiвської областi в складi:

головуючого суддi - Тураша В. А.,

секретаря - Лукань О.З.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Долина Івано-Франківської області справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа на стороні відповідача - Державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук Андріана Русланівна, про визнання протиправною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа на стороні відповідача - Державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук Андріана Русланівна, про визнання протиправною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, в якому просить:

Скасувати постанову про притягнення до адміністративної відповідальності складену Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р., 12.04.2021 року № 225/0/92-21-ДК/0141/По/08/01/-21Я та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн.

Провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити, у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу та події адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Стягнути з відповідача судовий збір в розмірі 454 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що 12 квітня 2021 року її визнано винною та притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 53-3 КУпАП, а саме, що ТОВ "Доміон ЛТД", в особі директора ОСОБА_1, порушило вимоги ст.168 Земельного кодексу України та ст.52 Закону України Про охорону земель , а саме зняття грунтового покриву при проведенні будівельних робіт на земельній ділянці площею 0,0350 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Про проведення перевірки їй не було відомо. На її погляд, до винесення протоколу перевірка взагалі не проводилась, а якщо і проводилась то ТОВ Доміон ЛТД не було повідомлено про проведення такої перевірки, не надано та не вказано в протоколі жодного наказу, направлення чи іншого документа на проведення перевірки, що б свідчило взагалі про наявність такої перевірки. Зміст складеного протоколу не відповідає вимогам передбаченим ст. 256 КУпАП. Протокол не підписаний двома свідками, та не засвідчено свідками про відмову давати пояснення. Таким чином, адміністративний протокол складений з грубими порушеннями норм процесуального права, а саме статті 256 КУпАП.

Постанова про притягнення до адміністративної відповідальності складена Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р., 12.04.2021 року № 225/0/92-21- ДК/0141 /По/08/01 /-21Я є протиправною.

Вказана постанова винесена не уповноваженою особою, її взагалі не було попереджено про складання адміністративного протоколу та винесення постанови про накладання адміністративного стягнення.

Перевірка проводилась без її участі та без її пояснень.

В даній справі відсутні будь-які докази про факт вчинення адміністративного правопорушення щодо порушенням вимог земельного законодавства.

До того ж, повідомлення про проведення перевірки відповідачем на адресу позивача не направлялось, протокол про вчинення адміністративного правопорушення, а також постанова були відправлені поштою та вчасно не повідомлено її про їх розгляд.

Згідно висновку Долинського районного відділу земельних ресурсів по проекту відведення земельної ділянки для обслуговування приміщення ремонтної групи в АДРЕСА_1 від 01 березня 2004 року земельна ділянка загальною площею 0,1588 га із них: 0.0417 га під будівлями; 0,0116 га під зеленими насадженнями; 0,1055 га під площадками, проїздами .

Згідно Акту вибору та обстеження земельної ділянки для обслуговування приміщення ремонтної групи в АДРЕСА_1 від 29 червня 2004 року земельна ділянка площею 0,1609 га, включає шляхи, площадки, споруди.

Згідно Висновку Долинського районного відділу земельних ресурсів по проекту відведення земельної ділянки для обслуговування приміщення ремонтної групи в АДРЕСА_1 від 29 червня 2004, земельна ділянка площею 0,1609 га під проїздами, площадками, спорудами. Аналогічно вказано в договорі оренди земельної ділянки від 28 травня 2004 року, від 12 травня 2014 року.

Згідно акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки в АДРЕСА_1 від 21.03.2018 року, порушень земельного законодавства не виявлено, та склад аналогічний вище вказаним.

Тобто не існує жодного документа який би свідчив про існування родючого шару грунту на вказаній ділянці, цільове призначення ділянки не змінювалось із 1976 року, в проекті відведення не вказано про потребу перенесення грунту, а порушення вказане в протоколі та постанові є надуманим і не відповідає чинному законодавству.

Отже в протоколі та постанові не наведено жодного доказу про законність та підставність проведення перевірки, доказу переміщення родючого грунту, доказу наявності родючого грунту. Земельна ділянка зайнята будівлями та проїздами, що виключає взагалі наявність не тільки родючого грунту, а взагалі грунту.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги те що відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження вчинення позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого ст.53-3 КУпАП, можна прийти до висновку про недоведеність вчинення адміністративного правопорушення, тобто складу та події адмінправопорушення.

Від імені Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:

головний державний інспектор сільського господарства України - штраф на громадян до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

головні державні інспектори сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, їх заступники - штраф на громадян до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

старші державні інспектори сільського господарства, державні інспектори сільського господарства - штраф на громадян до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно матеріалів справи перевірку щодо дотримання вимог земельного законодавства проведено Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р., посада якої не відноситься до вищевказаного переліку посад державних інспекторів.

Також, оскаржувана постанова про накладення адміністративного стягнення від 12.04.2021 року, винесена Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р., посада якої не відноситься до визначених ст. 244 КУпАП уповноважених на розгляд справи про адміністративне правопорушення за ст. 53-3 КУпАП осіб.

Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області - начальник Головного управління Н.Гаврищук подала до суду відзив на позов ОСОБА_1 (а.с. 41-53), в якому зазначила, що згідно з підпунктом 25-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 № 482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України внесено зміни до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, та визначено, що Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 910-р погоджено пропозицію Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру функцій і повноважень Державної інспекції сільського господарства, що припиняється, із здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно з пунктом 30, 31 частини четвертої Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Державної служби з питань геодезії картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308, Головне управління здійснює державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття.

Відповідно до пункту 1 частини шостої Положення посадові особи Головного управління в межах своїх повноважень мають право складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків.

Крім того, відповідно до ст. 245 КУпАП, державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель у своїй діяльності керуються принципами та завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення, серед яких основними являються: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі визначенні ст. 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель (далі - Закон).

Згідно ст. 10 Закону державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема:

давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень;

складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Враховуючи наведене, при проведенні перевірок за дотриманням вимог земельного законодавства державні інспектори з контролю за використанням і охороною земель в Івано-Франківській області діють виключно в межах наданих їм чинним законодавством повноважень. Також, діяльність державних інспекторів з контролю за використанням і охороною земель регламентується Інструкцією з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, що затверджена Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 № 6.

Відповідно до ч.2 Розділу І вказаної вище Інструкції вимоги Інструкції є обов`язковими для виконання державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, яким відповідно до законодавства України надано право складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати адміністративні стягнення, які діють як державні інспектори сільського господарства відповідно до ст. 244 КУпАП.

Так, державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області - Гончарук А.Р., на підставі наказу Головного управління Про здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності від 09 березня 2021 року № 225-ДК здійснено державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки щодо виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених робочим проектом землеустрою земельної ділянки комунальної власності площею 0,1588 га (кадастровий номер 2622010100:01:017:0199), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (до 19.07.2020 року - Долинського району).

В результаті перевірки державним інспектором складено Акт обстеження земельної ділянки від 23.03.2021 року № 225/0/92-21-ДК/237/АО/Ю/01/-21 та Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки від 23.03.2021 року № 225/0/92-21-ДК/206/АП/09/014-21.

Так, згідно даних актів у результаті перевірки встановлено, що земельна ділянка комунальної форми власності площею 0,1588 га (кадастровий номер 2622010100:01:017:0199), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, землі житлової та громадської забудови, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови на момент проведення перевірки обгороджена та на даній земельній ділянці проводиться демонтаж наявних будівель та споруд та будівництво нових будівель та споруд.

При спорудженні будівель та споруд ТОВ Домініон ЛТД зняло ґрунтовий покрив земельної ділянки на площі 0,0350 га. Спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки не отримано, що є порушенням ст. 168 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) та ст. 52 Закону України Про охорону земель .

Відповідальність за вчинене правопорушення, а саме: Зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу передбачено ч. 1 пп. и ст. 211 ЗК України та ст. 53-3 КУпАП.

Так як встановлено земельним законодавством, а саме, ч.2 ст. 168 ЗК України, власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

При здійсненні діяльності, пов`язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей (ч.3 ст. 168 ЗК України).

Ч. 2 ст. 52 Закону України Про охорону ґрунтів передбачено, що при проведенні гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних з порушенням ґрунтового покриву, відокремлена ґрунтова маса підлягає зняттю, складуванню, збереженню та перенесенню на порушені або малопродуктивні земельні ділянки відповідно до робочих проектів землеустрою.

Ст.54 Закону України Про землеустрій встановлено, що з метою реалізації заходів з рекультивації порушених земель, консервації деградованих та малопродуктивних угідь, поліпшення сільськогосподарських і лісогосподарських угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, висушення, зсувів, ущільнення, закислення, забруднення промисловими та іншими відходами, радіоактивними та хімічними речовинами передбачено складання робочих проектів землеустрою.

Згідно із ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороню земель передбачено, що ґрунтовий покрив земельних ділянок - це поверхневий шар ґрунту, який характеризується родючістю.

Спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувач на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.

П. г ч.1 ст. 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охоронною земель визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належить видача спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до затверджених законом порядку проектів.

Відповідно до п. 71 Переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через центр надання адміністративних послуг, затвердженого розпорядженням КМУ від 16.05.2014 року №523-р, адміністративна послуга Видача дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок , надається через центр надання адміністративних послуг.

Таким чином, оскільки ОСОБА_1 не отримано спеціального дозволу на зняття ґрунтового покриву, розглядаючи справу про адміністративне правопорушення, державним

інспектором правомірно винесено постанову про накладення адміністративного стягнення.

24 березня 2021 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороню земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р.рекомендованим листом направлено повідомлення про виклик для надання пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства від 23.03.2021 року № 225/0/92-21- ДК/0115/04/0/-21, що підтверджується копією квитанції № 7750306671035 про відправлення рекомендованого листа. Під час перевірки статусу відправлення на сайті Укрпошти встановлено, що відправлення вручено особисто 27.03.2021 року.

Згідно даного повідомлення про виклик для надання пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства ,запропоновано ТОВ Доміон ЛТД прибути на 10 год 00 хв 29.03.2021 до Відділу контролю за використанням та охороною земель у Долинському, Калуському, Рогатинському районах та м. Болехові Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (вул. Пушкіна, 12 м. Долина, Калуський район, Івано-Франківська область, 77503) для надання пояснень у зв`язку із здійсненням заходів державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, родючості грунтів шляхом проведення перевірки під час використання земельної ділянки, площею 0,1588 га (кадастровий номер 2622010100:01:017:0199), що знаходиться за адресою АДРЕСА_1.

Отже, доводи Позивача щодо неповідомлення про проведення перевірки на думку Головного управління є безпідставними, оскільки на запропоновані у повідомленні час і дату ОСОБА_1 з`явилась, однак надавати письмові чи усні пояснення, отримувати документи відмовилася.

Тому 29 березня 2021 року державним інспектором, складено протокол про адміністративне правопорушення № 225/0/92-21-ДК/0131П/07/01/-21, який згідно з ст. 251 КУпАП є належним і допустимим доказом при розгляді справи про адміністративне правопорушення і складений відповідно до вимог ч.1 ст. 256 КУпАП, пункту 5 Розділу II згаданої вище Інструкції, тобто містять всі необхідні відомості передбачені чинним законодавством України. Від підписання протоколу та надання пояснень у справі ОСОБА_1 відмовилася.

Даний протокол складений на підставі Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 23 березня 2021 року 225/0/92-21-ДК/206/АП/09/01/-21, Акту обстеження земельної ділянки від 23 березня 2021 року № 225/0/92-21-ДК/237/АО/Ю/01/-21, даних публічної кадастрової карти, якими встановлено факт зняття та перенесення грунтового покриву, і які в сукупності стали підставою для складення державним інспектором протоколу про адміністративне правопорушення.

01 квітня 2021 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороню земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р. рекомендованим листом направлено протокол про адміністративне правопорушення від 29.03.2021 року №225/0/92-21-ДК/0131П/07/01/-21 та повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення від 29.03.2021 року № 225/0/92-21-ДК/0126/04/0/-21, що підтверджується копією квитанції № 7750306669170 про відправлення рекомендованого листа. Під час перевірки статусу відправлення на сайті Укрпошти встановлено, що відправлення вручено особисто 03.04.2021 року.

Згідно даного повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення, запропоновано ТОВ Доміон ЛТД прибути на 10 год 00 хв 05 квітня 2021року до Відділу контролю за використанням та охороною земель у Долинському, Калуському, Рогатинському районах та м. Болехові Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (вул. Пушкіна, 12 м. Долина, Калуський район, Івано-Франківська область, 77503) для участі у розгляді справи про адміністративне правопорушення.

Проте на запропоновані у повідомленні час і дату представник ТОВ Домініон ЛТД не з`явився.

05 квітня 2021 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороню земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р. рекомендованим листом повторно направлено повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення від 05.04.2021 року № 225/0/92-21-ДК/0134/04/0/-21, що підтверджується копією квитанції № 7750306688280 про відправлення рекомендованого листа. Під час перевірки статусу відправлення на сайті Укрпошти встановлено, що відправлення вручено особисто 08.04.2021 року.

Згідно даного повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення, запропоновано ТОВ Доміон ЛТД прибути на 10 год 00 хв 12 квітня 2021 року до Відділу контролю за використанням та охороною земель у Долинському, Калуському, Рогатинському районах та м. Болехові Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (вул. Пушкіна, 12 м. Долина, Калуський район, Івано-Франківська область, 77503) для участі у розгляді справи про адміністративне правопорушення.

Проте на запропоновані у повідомленні час і дату представник ОСОБА_1 не з`явилася.

12 квітня 2021 року державним інспектором складено припис № 225/0/92-21-ДК/0155Пр/03/01/-21 про усунення вимог земельного законодавства в 30- денний термін та до 12.05.2021 року про виконання припису повідомити Відділу контролю за використанням та охороною земель у Долинському, Калуському, Рогатинському районах та м. Болехові Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області (вул. Пушкіна, 12 м. Долина, Калуський район, Івано-Франківська область, 77503).

З матеріалів справи вбачається, що в протоколі про адміністративне правопорушення містяться всі необхідні відомості, які передбачені чинним законодавством.

Таким чином, державним інспектором розглянуто справу про адміністративне правопорушення та винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 12 квітня 2021 року № 225/0/92-21- ДК/0141/По/08/01/-21, якою ТОВ Доміон ЛТД в особі керівника ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена пп. и , частини 1 статті 211 Земельного кодексу України, статтею 53-3 КУпАП, а саме зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу на площі 0,0350 га, що є порушенням ст. 168 Земельного кодексу України та ст. 582 Закону України Про охорону земель та накладено адміністративне стягнення у сумі 340 грн. 00 коп.

Відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою КМУ від 25 липня 2007 року №963 розраховано, що даним порушенням заподіяно матеріальну шкоду на суму 1454,22грн.

Враховуючи вищенаведене, вважають, що Державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р. діяла виключно до вимог чинного законодавства.

Таким чином, процесуальних та правових порушень при проведенні перевірки за дотриманням вимог земельного законодавства державним інспектором не допущено, факти порушення земельного законодавства засвідчені відповідними процесуальними документами, складеними у встановленому законом порядку, а отже підстави щодо задоволення позовних вимог, відсутні.

Позивачка ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась,причини своєї неявки не повідомила, хоч про час та місце розгляду справи була належним чином повідомлена судом.

Представник позивачки - адвокат Скрипник В.Б. ( ордер серії ІФ №076761а.с.102) в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі зіславшись на викладені в позовній заяві обставини. Просив адміністративний позов задоволити.

Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області - Гуменюк І.Л. ( довіреність а.с.80) в судовому засіданні проведеному в режимі відеоконференції з Івано-Франківським окружним адміністративним судом позовні вимоги не визнала, просила відмовити в позові в повному обсязі з підстав викладених у відзиві.В останнє судове засідання представник відповідача не з`явився, подав клопотання, згідно якого Головне управління вважає, що в задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 слід відмовити, з урахуванням поданого відзиву на позовну заяву. Розгляд справи просять проводити без участі уповноваженого представника Головного управління, з урахуванням поданого відзиву (а.с.124-125).

Третя особа на стороні відповідача Державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р., в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в позові за безпідставністю. Вважає, що процесуальних та правових порушень при проведенні перевірки за дотриманням вимог земельного законодавства не допущено, факт порушення земельного законодавства засвідчений відповідними процесуальними документами, складеними у встановленому законом порядку, а отже підстави щодо задоволення позовних вимог, відсутні . В останнє судове засідання третя особа на стороні відповідача не з`явилась, причини своєї неявки не повідомила, хоч про час та місце розгляду справи була належним чином повідомлена судом.

Суд, вислухавши пояснення учасників процесу, вивчивши відзиви на адміністративний позов, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку:

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.ч.1,2 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно із ст. 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Відповідно до положень ст.ст. 187, 188 ЗК України, контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України. Державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Ст. 2 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель передбачено, що об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

У відповідності до положень ст. 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

В судовому засіданні встановлено, що позивачка ОСОБА_1 , є керівником ТОВ Доміон ЛТД .

ТОВ Доміон ЛТД є орендарем земельної ділянки несільськогосподарського призначення для обслуговування приміщення ремонтної групи, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, що підтверджується копією Договору оренди земельної ділянки від 19 лютого 2015 року (а.с.22-23).

Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Івано-Франківської області, головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель в Долинському, Калуському, Рогатинському, Рожнятівському районах та м.Болехів Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Дергеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р. відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 09 березня 2021 року № 225-ДК (а.с. 54), було здійснено державний контроль за дотриманням вимог земельного законодавства використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки щодо виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару грунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених робочим проектом землеустрою земельної ділянки комунальної власності площею 0,1588 га (кадастровий номер 2622010100:01:017:0199), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

23 березня 2021 року державним інспектором Гончарук А.Р. складено Акт обстеження земельної ділянки від 23.03.2021 року № 225/0/92-21-ДК/237/А0/10/01/-21 (а.с.55) та Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту-земельної ділянки від 23.03.2021 року № 225/0/92-21-ДК/206/АП/09/01/21 (а.с.56), зі змісту яких вбачається, що земельна ділянка комунальної власності площею 0,1588 га (кадастровий номер 2622010100:01:017:0199), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , житлової та громадської забудови, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, на момент проведення перевірки огороджена. На земельній ділянці проводиться демонтаж наявних будівель та споруд та нове будівництво будівель та споруд.

При спорудженні будівель і споруд ТОВ Доміон ЛТД знято ґрунтовий покрив земельної ділянки на площі 0,0350га. Спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки не отримано, що є порушенням ст.168 ЗК України та ст.52 ЗУ Про охорону земель .

29 березня 2021 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук А.Р. відносно ОСОБА_1 , складено протокол про адміністративне правопорушення № 225/0/92-21-ДК/0131/П/07/01-21 за ч.1 ст. 53-3 КУпАП (а.с. 59), за результатами розгляду якого винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 12 квітня 2021 року № 225/0/92-21-ДК/0141По/08/01/-21 (а.с.62).

Згідно оскаржуваної постанови про накладення адміністративного стягнення ОСОБА_1 було визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке

передбачена ст. 53-3 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340.00 гривень.

Ч.1 ст. 3 ЗК України визначає, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Ст. 168 ЗК України передбачено, що грунти земельних ділянок є об`єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

В той же час ч. 1 ст. 211 ЗК України визначає, що громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення, зокрема п. и) невиконання умов знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту.

В Земельному кодексі України застосовується поняття грунтовий покрив земельних ділянок та поверхневий шар грунту.

Ст. 53-3 КУпАП встановлено відповідальність за зняття та перенесення грунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу, а також невиконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту.

Тобто в КУпАП закріплені два поняття: ґрунтовий покрив земельних ділянок та родючий шар грунту.

Поняття ґрунтового покриву у чинному законодавстві розуміється як родючий шар ґрунту земельної ділянки, на зняття та перенесення якого власник земельної ділянки чи землекористувач повинен отримати спеціальний дозвіл.

Визначення родючості грунтів міститься в листах Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель.

Так, зазначена інспекція висвітлила свою позицію щодо цього питання, яка була викладена у листі від 11.09.2006 N 6-8-1487/885. Вказаним листом при наданні роз`яснень було зроблено такий висновок: слід зазначити, що дозвіл видається на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельних ділянок. Ґрунтовий покрив земельних ділянок характеризуватиметься родючістю і підлягатиме землюванню, якщо буде відповідати вимогам та показникам, встановленим у ГОСТ 17.5.1.03-78. ГОСТ 17.4.2.02-83. ГОСТ 17.5.3.05- 84. ГОСТ 26213-84, ГОСТ 17.5.3.06-85. Грунтовий покрив земельних ділянок, який не відповідає вимогам та показникам, встановленим у зазначених ГОСТах, не є родючим, а отже, дозвіл на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельних ділянок не видається.

В судовому засіданні встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 2622010100:01:017:0199, площею 0,1588 га, у тому числі :0,0417га - під будівлями;0.0116 га під зеленими насадженнями; 0,1055га - під площадками, проходами, проїздами , яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , відноситься до категорії земель несільськогосподарського призначення, використовується ТОВ "Доміон ЛТД", для обслуговування приміщення ремонтної групи.

На земельній ділянці знаходиться приміщення ремонтної групи, що належить орендарю на праві власності .

Відповідно до копії акту вибору та обстеження земельної ділянки для обслуговування приміщення ремонтної групи в АДРЕСА_1 - ділянка відведена для обслуговування ремонтної групи на підставі рішення Долинської міської ради від 28 квітня 2004 року №599-14/2004. На земельній ділянці розміщені будівлі та споруди: службове приміщення. Склад грунтів : з них за рахунок земель Долинської міської ради:0,1609га, в тому числі шляхів, площадок, споруд - 0,1609га (а.с.14).

Відповідачем не надано доказів того, що на момент передачі земельної ділянки в оренду ТОВ "Доліон ЛТД", на якій, на думку відповідача, був знятий та перенесений грунтовий покрив, на них був присутній верхній шар грунту та що при цьому він був також і родючим.

Аналіз грунтового покриву під час перевірки не проводився.

За таких обставин суд приходить до висновку, що в судовому засіданні не здобуто доказів вини ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП.

Згідно з ст. 9 КУпАП , адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

У відповідності до вимог ст.245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

У відповідності до вимог ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно із ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до вимог ст.280 КУпАП , орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч. 2 ст. 254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

При цьому, суд враховує правову позицію, висловлену в рішенні Європейського Суду з прав людини від 20.10.2011 р. у справі Рисовський проти України (RYSOVSKYY v. UKRAINE), в якому суд зазначив, що принцип належного урядування , зокрема передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов`язків.

Згідно зі ст. 17 Закон України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

При цьому, представником відповідача, третьою особою на стороні відповідача, не було надано доказів, які б підтверджували правомірність прийняття спірної постанови, зокрема в частині щодо дотримання відповідної процедури притягнення позивачки до адміністративної відповідальності та підстав притягнення до адміністративної відповідальності.

Крім того, в протоколі про адміністративне правопорушення від 29 березня 2021 р. №

225/0/92-21-ДК/0131П/07/01-21 відомості щодо осіб, як свідків правопорушення взагалі відсутні.

Як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови від 12 квітня 2021 р. № 225/0/92-21-ДК/0141По/08/01/-21, при прийнятті рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності розглянуто протокол від 29 березня 2021 р. № 225/0/92-21-ДК/0131П/07/01-21, однак посилання на дослідження інших доказів по справі про адміністративне правопорушення відсутнє.

Відповідачем не доведено врахування при винесенні спірної постанови про адміністративне стягнення характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеню її вини, зокрема взагалі наявності вини позивачки, майнового стану, обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, як таке чітко визначено статтею 280 КУпАП.

Відповідно до положень ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що постанова про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення № 225/0/92-21-ДК/0141По/08/01/-21, винесена 12 квітня 2021 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 53-3 КУпАП підлягає скасуванню, а справу про адміністративне правопорушення необхідно закрити у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 , адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 3 ч.3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

У зв`язку із задоволенням позову, з Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 слід стягнути судовий збір у розмірі 908,00грн.

Керуючись ст.ст. 168, 211 ЗК України , ст.ст. 7, 9, 53-3, 251, 278,279,280, 293 КУпАП, ст.ст. 19-20, 77,242, 246, 286, 295, 297 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, третя особа на стороні відповідача - Держаний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук Андріана Русланівна, про визнання протиправною та скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності - задоволити.

Скасувати постанову державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській областіГончарук Андріаною Русланівною № 225/0/92-21- ДК/0141/По/08/01/-21 від 12.04.2021 року, про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн.

Провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити, у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Івано-Франківській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 454,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги

рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення, а особами, що були відсутні в судовому засіданні під час проголошення судового рішення - в той же строк з дня отримання копії цього рішення.

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , жителька АДРЕСА_2 .

Відповідач:

Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області код ЄДРПОУ 39767437, вул. Сахарова, 34 м. Івано-Франківськ, 76014.

Третя особа на стороні відповідача: Державний інспектор у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області Гончарук Андріана Русланівна, вул.Пушкіна,12, м.Долина, Івано-Франківської області, 77503.

Повний текст рішення виготовлено 12.11.2021

Суддя:

СудДолинський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення04.11.2021
Оприлюднено16.11.2021
Номер документу101070889
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —343/722/21

Рішення від 04.11.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

Постанова від 03.11.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

Ухвала від 28.05.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

Ухвала від 23.04.2021

Адміністративне

Долинський районний суд Івано-Франківської області

Тураш В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні