ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі про банкрутство
11 листопада 2021 р. Справа № 902/887/20
Господарський суд Вінницької області у складі
головуючого судді Лабунської Т.І.
за участю: секретаря судового засідання - Сідлецької Ю.М.
арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака М.В.
представника кредитора ГУ ДПС у Вінницькій області - Формуги І.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Перемагай добром" (код 40970441, вул.Келецька, буд. 53, оф. 422, м. Вінниця, 21021)
про відкриття провадження у справі про банкрутство
В С Т А Н О В И В :
09.09.2020 до Господарського суду Вінницької області надійшла заява Головного управління ДПС у Вінницькій області № б/н від 09.09.2020 про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Перемагай добром" (в подальшому - ТОВ "Перемагай добром").
Ухвалою суду від 11.11.2020 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Перемагай добром", визнано вимоги кредитора ГУ ДПС у Вінницькій області в сумі 10 939 889,71 грн., введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Дендериса Івана Євгеновича, призначено попереднє засідання.
16.11.2020 оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника (офіційне оприлюднення) на офіційному веб-порталі судової влади України.
Ухвалою суду від 18.03.2021 встановлено перелік та розмір визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню арбітражним керуючим (розпорядником майна) Дендерисом І.Є. до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Перемагай добром": Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, м. Вінниця, 21028, код 44069150) з грошовими вимогами у розмірі:10 939 889,71 грн. - основний борг, 3 черга задоволення; 10 127 287,38 грн. - неустойка (штраф, пеня), 6 черга задоволення; 25 224,00 грн. - судовий збір, 1 черга задоволення.
Постановою суду від 29.04.2021 припинено процедуру розпорядження майном ТОВ "Перемагай добром" та повноважень розпорядника майна Дендериса І.Є. у справі № 902/887/20, визнано боржника банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Сокольвака М.В..
05.05.2021 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника - ТОВ "Перемагай добром" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
Ухвалою суду від 16.06.2021 призначено судове засідання у справі на 08.09.2021.
Ухвалою суду від 08.09.2021 призначено судове засідання у справі на 11.11.2021.
08.11.2021 на адресу суду від арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака М.В. до суду надійшли:
- клопотання № 01-21/158 від 05.11.2021 про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ "Перемагай добром".
- клопотання № 01-21/159 від 05.11.2021 про затвердження звіту ліквідатора ТОВ "Перемагай добром" про нараховану винагороду та понесені витрати та сплату винагороди та оплату витрат по справі № 902/887/20.
В судовому засіданні 11.11.2021, суд розглянувши звіт арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака М.В. про виконану роботу в ході ліквідаційної процедури боржника, ліквідаційний баланс та додані до них документи встановив наступні обставини.
Так, за змістом остаточного звіту ліквідатора та наявних матеріалів справи, вбачається, що 29.04.2021 було видано та підписано: наказ № 1 по ТОВ Перемагай Добром , згідно якого арбітражний керуючий Сокольвак Михайло Васильович, діючи як ліквідатор ТОВ Перемагай Добром , прийняв до свого відання майно ТОВ Перемагай Добром та вживає всіх належних заходів по збереженню майна ТОВ Перемагай Добром ; наказ №2 по ТОВ Перемагай Добром , згідно якого звільнено керівника ТОВ Перемагай Добром з посади директора ТОВ Перемагай Добром ОСОБА_1 29.04.2021.
20.05.2021 по акту прийому-передачі ОСОБА_1 було передано арбітражному керуючому Сокольваку Михайлу Васильовичу статут та печатку підприємства ТОВ Перемагай Добром , а також фінансові звіти за 2018, 2019, 2020 роки..
Крім того, ОСОБА_1 надав пояснення про свою діяльність як керівника, та про діяльність підприємства, а також що в його трудові книзі не робився запис що він ОСОБА_1 приймається на посаду директора ГОВ Перемагай Добром за рішенням засновників, оскільки, як пояснив був на час обрання пенсіонером. ОСОБА_1 також зазначив що зарплату не отримував. Звіти про нарахування зарплати в ДПІ не подавав, а також зазначив що проти нього в 2019 році податкова міліція порушила кримінальну справу, яка до цього часу розслідується.
26.05.2021 ОСОБА_1 надав дебіторську та кредиторську заборгованість
28.05.2021 ОСОБА_1 передав копії контрактів з дебіторами ТОВ Перемагай Добром та виписки по банку Кредит Агриколь , надав пояснення щодо засновників ТОВ Перемагай Добром та формування статутного фонду ТОВ Перемагай Добром , який до цього часу не сформований засновником, а також надав пояснення, як проводилась господарська діяльність, яка базувалась на посередництві.
28.05.2021 зроблено запит в ТУ ДПС України у Вінницькій області про рахунки банкрута ТОВ Перемагай Добром .
11.06.2021 ліквідатором зроблені відповідні запити до: Державної авіаційної служба України; Українського інституту інтелектуальної власності; Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру; Держгірпромнагляду України; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; Регіонального сервісного центру МВС у Вінницькій області; Державної архітектурно-будівельної інспекції України; КП Вінницьке обласне бюро технічної інвентаризації ; Вінницької Митниці Держмитслужби; Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області обл., Морської адміністрації; ПАТ Укрзалізниця .
06.07.2021 після отримання витягів з державних реєстрів, відповідей на запити, а також актів приймання передачі від колишнього директора ТОВ Перемагай Добром ОСОБА_1 , станом на 06.07.2021 ліквідатором ТОВ Перемагай Добром проведена інвентаризація майна ТОВ Перемагай Добром .
Отримані відповіді та отримані витяги з державних реєстрів свідчать про відсутність майна у банкрута ТОВ Перемагай Добром .
По результатам інвентаризації майна не виявлено, а виявлено лише прострочену дебіторську заборгованість ТОВ Перемагай Добром на суму 1 894 246,00 грн., а саме:
- ТОВ Майнпродекспорт (Республіка Білорусь) на суму 175 862,00 грн.
- IМРОRТ PLUS SRL (республіка Молдова на суму 74 772,00 грн.
- ТОВ Грин Опт (республіка Білорусь на суму 133 230,00 грн.
- ТОВ Бьютистайл (Республіка Молдова на суму 1 510 382,00 грн.
09.07.2021 ліквідатором проведено аналіз фінансового стану ТОВ Перемагай Добром .
23.07.2021 засновнику ТОВ Перемагай Добром ОСОБА_1 вручена вимога про погашення на протязі десяти днів зобов`язань по формуванню статутного фонду ТОВ Перемагай Добром в сумі 200000,00 грн., що підтверджується протоколом № 2 загальних зборів ТОВ Перемагай Добром від 31 січня 2016, та пп.5.4 п.5 статуту ТОВ Перемагай Добром , нова редакція якого затверджена 30.01.2017 протоколом №2 загальних зборів ТОВ Перемагай Добром .
30.07.2021, проведено засідання комітету кредиторів ТОВ Перемагай Добром на якому, схвалено поточний звіт ліквідатора ТОВ Перемагай Добром станом на 31.07.2021, схвалено нараховану винагороду та понесені витрати ліквідатора за травень, червень 2021.
Заслухано інформацію ліквідатора по результатам проведеної інвентаризації майна ТОВ Перемагай Добром та прийнято рішення про списання простроченої дебіторської заборгованості на суму 1 894 246,00 грн.
20.08.2020, прострочену дебіторську заборгованість списано, про складено та підписано відповідний акт.
20.08.2021 повторно засновнику ТОВ Перемагай Добром ОСОБА_1 вручено вимогу про погашення зобов`язань по формуванню статутного фонду ТОВ Перемагай Добром в сумі 200000,00 грн., що підтверджується протоколом №2 загальних зборів ТОВ Перемагай Добром від 31 січня 2016, та пп.5.4 п.5 статуту ТОВ Перемагай Добром , нова редакція якого затверджена 30.01.2017 протоколом №2 загальних зборів ТОВ Перемагай Добром .
При закритті рахунку у АТ Креді Агріколь Банк , ПАТ Ощадбанк та АБ ПАТ ПРИВАТБАНК стало відомо, що на рахунки накладенні арешти ухвалою Вінницького міського суду від 19.03.2019, справа №127/6389/19, провадження №І-кс/127/3739/19, та ухвалою Вінницького міського суду від 21.08.2018, справа № 127/20652/18, провадження №1-кс/127/10700/18,оскільки проти керівника ТОВ Перемагай Добром ОСОБА_1 проводяться слідчі дії по ч.3 ст212 ККУ.
20.08.2021 ліквідатором направлено запит № 01-21/133 на ім`я керівника ГУ ДФС України у Вінницькій області про надання інформації на які стадії знаходиться кримінальне провадження №42019020000000012 від 18.01.2019, за ст.212 ч.3, що порушено проти колишнього керівника ТОВ Перемагай Добром ОСОБА_1 . Станом на дату звіту відповідь не надходила.
Ліквідатором також отримано довідки від АТ Креді Агріколь Банк АТ ОЩАДБАНК та АТ КБ ПРИВАТБАНК про відсутність коштів на розрахункових рахунках, прострочена дебіторська заборгованість списана про що 20.08.2021 складено та підписано відповідний акт .
Протоколом засідання комітету кредиторів ТОВ Перемагай Добром від 30.09.2021 затверджено акт на списання простроченої дебіторської заборгованості.
Оскільки на підприємстві ТОВ Перемагай Добром були відсутні будь-які трудові відносини, а форми звітності 1ДР до ДПС та інші органи не здавались, будь-які документи архівного зберігання на підприємстві банкруті ТОВ Перемагай Добром відсутні, про що зазначено колишнім керівником ТОВ Перемагай Добром ОСОБА_1 в поясненні на мою адресу 24.05.2021.
Ліквідатором ТОВ Перемагай Добром в повній мірі відповідно до норм КУзПБ вжиті всі заходи по виявленню та поверненню активів боржника , що підтверджується наступними доказами, а саме:
Станом на звітну дату майнові активи, які могли б увійти до складу ліквідаційної маси банкрута та грошові кошти відсутні, що підтверджується: Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 116141133; відповідями на запити від Державної архітектурно-будівельної інспекції України; КП Вінницьке обласне бюро технічної інвентаризації ; Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області області; Вінницької Митниці Держмитслужби; ПАТ Укрзалізниця ; Морської адміністрації; Українського інституту інтелектуальної власності; Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру; Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області; Управління Держпраці у Вінницькій області; Регіонального сервісного центру МВС у Вінницькій області; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; Державної авіаційної служби України;
В зв`язку з відсутністю у банкрута майна та грошових коштів, залишені без задоволення вимоги:
- Головного Управління ДПС у Вінницькій області у розмірі: 10 939 889,71 грн. ,- основний борг, 3 черга задоволення; 10 127 287,38 грн. - неустойка (штраф, пеня), 6 черга задоволення; 25 224,00 грн. - судовий збір, 1 черга задоволення.
- арбітражного керуючого ліквідатора ТОВ Перемагай Добром , а саме винагорода арбітражного керуючого - ліквідатора за період ліквідаційної процедури -108 000,00 грн., витрати ліквідатора понесені в ліквідаційній процедурі 677,30 грн.
На дату складання ліквідаційного балансу майно у підприємства - банкрута відсутнє.
Посилаюсь на наведені обставини, з огляду на відсутність майна та коштів у підприємства - банкрута, арбітражний керуючий просить затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "Перемагай добром" та закрити провадження у справі № 902/887/20.
Наведені у звіті ліквідатора обставини підтверджені відповідними письмовими доказами, наявними у матеріалах справи.
Разом з тим, судом встановлено, що 29.10.2021 відповідний звіт та ліквідаційний баланс заслуховувалися на засіданні комітету кредиторів боржника. З протоколу №4 засідання комітету кредиторів боржника вбачається, що одноголосно було вирішено прийняти вказаний звіт до відома, роботу визнати задовільною.
Відповідно до ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Оскільки звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вчинення ним дій по виявленню активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію і закриття провадження у справі.
У постанові від 11.02.2020 у справі № 910/2814/18, Верховний суд зазначив, що ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу.
Також, подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16.
Відповідно до постанови Верховного Суду від 17.06.2020 у справі № 924/669/17, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.
Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів). Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.
Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.
Беручи до уваги положення статей 61, 65 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд, розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, перевіряє у судовому засіданні обґрунтованість, правомірність та безсумнівну повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, повноту реалізації ліквідатором активів боржника а також достовірність змісту ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 2 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Відповідно відомостей з ліквідаційного балансу станом на 29.10.2021, у ТОВ "Перемагай добром" відсутні майнові активи, за рахунок яких можливе задоволення грошових вимог кредиторів.
При цьому, в зв`язку з недостатністю майна та грошових коштів, вищевказані вимоги кредиторів у цій справі залишились не погашеними.
У відповідності до ч.7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
Так, дослідивши остаточний звіт ліквідатора та надані докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконано обов`язки з розшуку кредиторів банкрута та виявленню майна (активів) банкрута.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Відповідно до ч.4 ст. 40 Кодексу України з процедур банкрутства заходи щодо забезпечення вимог кредиторів діють відповідно до дня введення процедури санації і призначення керуючого санацією або до прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора, або до закриття провадження у справі.
Згідно ч. 8 ст. 41 Кодексу України з процедур банкрутства дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
З огляду на встановлені обставини та наведені приписи законодавства, суд дійшов висновку про затвердження звіту арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака М.В. про виконану роботу в ході ліквідаційної процедури ТОВ "Перемагай добром" та ліквідаційного балансу банкрута у даній справі, в зв`язку з чим, банкрут - ТОВ "Перемагай добром" підлягає ліквідації, що є наслідком закриття провадження у справі № 902/887/20.
Судом також розглянуто клопотання арбітражного керуючого № 01-21/159 від 05.11.2021 про затвердження звіту ліквідатора ТОВ "Перемагай добром" Сокольвака М.В. про нарахування основної грошової винагороди та понесених витрат у процедурі ліквідації ТОВ "Перемагай добром".
Частинами 1, 2, 4, 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях комітету кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи).
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи). Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедури ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Як встановлено судом, з 29.04.2021 по 29.10.2021 арбітражному керуючому (ліквідатору) Сокольваку М.В. нараховано основну грошову винагороду у розмірі 108 000,00 грн.
Судом з`ясовано, що розрахунок грошової винагороди здійснювався з розрахунку три мінімальні заробітні плати за кожен місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора відповідно до ч.2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства.
Розмір мінімальної заробітної плати у 2021 році встановлений на рівні 6 000,00 грн.
Відповідно до змісту протоколу № 4 від 29.10.2021 вказана сума грошової винагороди була схвалена на засіданні комітету кредиторів боржника.
При цьому, як слідує із змісту звіту та доданих до нього письмових доказів, окрім суми основної грошової винагороди арбітражним керуючим Сокольваком М.В. під час виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Перемагай добром" здійснено витрат на загальну суму 677,30 грн.
Вказані витрати є документально підтвердженими.
Відповідно до змісту протоколу № 4 від 29.10.2021 вказана сума витрат була схвалена на засіданні комітету кредиторів боржника.
Зважаючи на вищевикладене в своїй сукупності, суд дійшов висновку про затвердження звіту арбітражного керуючого (ліквідатора) ТОВ "Перемагай добром" Сокольвака М.В. про нараховану основну грошову винагороду в сумі 108 000,00 грн. та понесені витрати в сумі 677,30 грн. за період виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/887/20 з 29.04.2021 року по 29.10.2021.
В судовому засіданні 11.11.2021 судом також розглянуто клопотання арбітражного керуючого (ліквідатора) ТОВ "Перемагай добром" № 01-21/159 від 05.11.2021, в якому останній просить суд стягнути з Головного управління ДПС на його користь 108 000,00 на оплату основної грошової винагороди та 677,30 грн. витрат.
Згідно з приписами п.3 ч.1 статті 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч.ч. 2, 5 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.
Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ "Перемагай добром" не здійснює господарської діяльності та у нього відсутні будь-які активи, тому оплату основної грошової винагороди арбітражного керуючого Сокольвака М.В. не можливо здійснити за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника у повному обсязі.
Статтею 30 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду, яка складається з основної та додаткової грошових винагород.
Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.
Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі.
У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.
Відповідно до частини 3 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, що надходять при проведенні ліквідаційної процедури, зараховуються на ліквідаційний рахунок боржника. Після оплати витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури, та сплати основної і додаткової винагороди арбітражного керуючого здійснюються виплати кредиторам у порядку черговості, встановленому цим Кодексом. У першу чергу оплачуються витрати, пов`язані з проведенням ліквідаційної процедури, та сплачується винагорода ліквідатора.
Тобто, надання послуг професійного (ліцензованого) арбітражного керуючого відбувається на платній основі, оскільки безпосередньо Кодексом встановлені мінімальні гарантії щодо оплати послуг арбітражного керуючого - ліквідатора на рівні трьох мінімальних заробітних плат.
Відповідно до частини 5 статті 30 Кодексу України з процедур банкрутства кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Згідно з частинами 1, 4, 7 статті 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Європейський Суд з прав людини (рішення від 28.03.2006 за заявою №31443/96 у справі "Броньовський проти Польщі") зазначив, що принцип верховенства права зобов`язує державу поважати і застосовувати запроваджені нею закони, створюючи правові й практичні умови для втілення їх в життя.
Відмова від авансування, відсутність майна боржника або ж відсутність інших джерел для покриття на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється в контексті статті 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року ратифіковану Україною 10.08.1956 року, Конвенції Міжнародної організації № 105 про скасування примусової праці 1957 року ратифіковану Україною 05.10.2000 року), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить статті 43 Конституції України.
Таким чином, надання послуг арбітражного керуючого відбувається виключно на платній основі. Законодавством не передбачено випадків здійснення своїх повноважень арбітражним керуючим безоплатно. (Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 16.07.2020р. по справі №918/454/18).
Таким чином, з урахуванням приписів Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий (ліквідатор) безумовно має право на оплату послуг, наданих в межах даної справи, та фактично понесених витрат.
Судом встановлено, що кредитором у цій справі не створювався фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, господарської діяльності боржник не здійснював та не було виявлено активів, кошти від реалізації яких можливо було б спрямувати на оплату грошової винагороди ліквідатора та відшкодування його витрат, а тому оплата грошової винагороди ліквідатора та відшкодування понесених витрат повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів.
За приписами частини 1 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді задовольняються в першу чергу.
Кодексом України з процедур банкрутства визначено декілька джерел для здійснення оплати послуг ліквідатора, в тому числі і за рахунок коштів кредиторів.
За відсутності майнових активів банкрута, за рахунок яких можна б було відшкодувати основну грошову винагороду та понесені витрати арбітражного керуючого, така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів.
Крім того, Кодекс України з процедур банкрутства не містить заборони здійснювати оплату грошової винагороди ліквідатора та витрат за рахунок коштів кредиторів.
Виходячи з аналізу наведених норм, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника у зв`язку з відсутністю таких коштів, то оплата послуг арбітражного керуючого, зокрема ліквідатора, має здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.
Законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату грошової винагороди ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
Невиявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, інших його активів чи грошових коштів жодним чином не можуть впливати на оплату його послуг.
При цьому слід зазначити, що в даній справі ліквідатором вживались активні дії та прийняті належні заходи щодо розшуку активів боржника, будь-яких скарг на дії (бездіяльність) ліквідатора до суду не надходило.
У зв`язку із відсутністю у боржника коштів та будь-яких майнових активів, покладення оплати основної грошової винагороди арбітражного керуючого за період виконання повноважень ліквідатора у справі на кредиторів є правомірним, оскільки вказане положення закріплене чинним законодавством як одне із джерел для здійснення оплати послуг арбітражного керуючого. При цьому, відмова від здійснення оплати послуг арбітражного керуючого за відсутності майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату послуг арбітражному керуючому можна розцінювати як відмову в можливості отримання гарантованої Законом та Кодексом оплати послуг і тим самим примушення його виконувати повноваження за відсутності оплати праці, що суперечить статті 43 Конституції України та статті 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Також суд вважає необхідним відзначити, що ініціюючи провадження у справі про банкрутство кредитори, як споживачі послуг арбітражного керуючого, котрі очікують на результат його діяльності, мають усвідомлювати, що надавши на свій ризик згоду на участь у справі про банкрутство, однак не знайшовши майна, як джерела своїх доходів і покриття видатків, арбітражний керуючий правомірно очікує покриття забезпечення процедури, яке у такому випадку лягає тягарем на кредиторів (кредитора) неплатоспроможного боржника.
Разом з тим, при визначенні розміру оплати послуг арбітражного керуючого під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки період здійснення арбітражним керуючим процедури, а й які фактичні дії вчинялись ліквідатором протягом процедури, та чи дійсно такі дії потребують на їх вчинення саме стільки часу, оскільки оплаті підлягає виключно фактично виконана робота (її обсяг), а не період часу, протягом якого тривала означена процедура.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 15.05.2018 у справі № 29/5005/486/2012.
Такий же висновок зроблено Верховним Судом у постанові від 04.10.2018 у справі №922/132/13-г, в якій зазначено, що при визначені розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки період здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку щодо вичерпності та повноти здійснення дій у ліквідаційній процедурі.
За наведених обставин, суд приходить до висновку, що клопотання арбітражного керуючого Сокольвака М.В. № 01-21/159 від 05.11.2021 про стягнення винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора з кредитора - ГУ ДПС у Вінницькій області є обґрунтованим, таким, що узгоджується з всіма обставинами даної справи, підтверджується наданими документами та матеріалами, у зв`язку з чим підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 1, 2, ч. 1 ст. 6, 9, 10, 12, 13, 30, ч.4 ст. 40, 41, ч. 2 ст. 60, 61, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства; ст.ст. 2, 3, 11, 18, 42, 169, 232, 233, 234, ч. 1 ст. 235, 236, 255, 256, 326, 327 ГПК України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
1. Затвердити звіт арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака С.В. про виконану роботу в ході ліквідаційної процедури ТОВ "Перемагай добром" та ліквідаційний баланс у справі № 902/887/20.
2. Задовольнити клопотання арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака С.В. № 01-21/159 від 05.11.2021 про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат та стягнення на користь арбітражного керуючого (ліквідатора) в процедурі банкрутства ТОВ "Перемагай добром" задовольнити.
3. Затвердити звіт арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака С.В. про нарахування та виплату грошової винагороди у розмірі 108 000,00 грн., здійснення та відшкодування витрат у розмірі 677,30 грн. за період виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/887/20 з 29.04.2021 по 29.10.2021.
4. Стягнути з Головного управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДР ВП 44069150, Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028) на користь арбітражного керуючого Сокольвака Михайла Васильовича (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ) основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора у справі № 902/887/20 за період з 29.04.2021 по 29.10.2021 у розмірі 108 000,00 грн. (сто вісім тисяч грн. 00 коп.) та витрати в розмірі 677,30 грн. (шістсот сімдесят сім грн. 30 коп.).
5. Видати наказ суду.
6. Товариство з обмеженою відповідальністю "Перемагай добром" код 40970441 (вул. Келецька, буд. 53, офіс 422, м. Вінниця, 21021) як юридичну особу ліквідувати.
7. Встановити, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом України з процедур банкрутства строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
8. Припинити повноваження арбітражного керуючого Сокольвака Михайла Васильовича, як ліквідатора у справі № 902/887/20 про банкрутство ТОВ "Перемагай добром".
9. Припинити дію мораторію введеного ухвалою Господарського суду Вінницької області від 11.11.2020 у справі № 902/887/20.
10. Скасувати заходи щодо забезпечення вимог кредиторів, введені ухвалою Господарського суду Вінницької області від 11.11.2020 у справі № 902/887/20.
11. Закрити провадження у справі № 902/887/20 про банкрутство ТОВ "Перемагай добром" (вул. Келецька, буд. 53, офіс 422, м. Вінниця, 21021).
12. Відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення - 11.11.2021.
13. Ухвала суду може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
14. Повний текст ухвали суду складено та підписано - 16.11.2021.
15. Копію ухвали суду надіслати згідно переліку та на адреси електронної пошти учасників: арбітражного керуючого (ліквідатора) Сокольвака М.В. - ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ГУ ДПС у Вінницькій області - vin.official@tax.gov.ua; vindpa@ukrpost.net; ТОВ "Перемагай добром" - Fop-iskra@ukr.net.
Суддя Лабунська Т.І.
віддрук.прим:
1 - до справи
2 - Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради (21050, м. Вінниця, вул. Соборна, 59).
3 - арбітражному керуючому (ліквідатору) Сокольваку М.В. (вул. Пирогова, 73а/132, м. Вінниця, 21037)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2021 |
Оприлюднено | 17.11.2021 |
Номер документу | 101098336 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Лабунська Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні