Рішення
від 09.11.2021 по справі 320/8722/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2021 року м. Київ № 320/8722/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., при секретарі судового засідання Повх І.С.,

за участю представників сторін:

від позивача - Поліщук М.В.,

від відповідача - не з`явились,

від третьої особи - не з`явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Держпраці у Київській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю Київське товариство Купола

за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Приватне акціонерне товариство ДТЕК Київській регіональні електромережі

про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Держпраці у Київській області (далі по тексту - позивач, ГУ Держпраці у Київській області) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Київське товариство Купола (далі по тексту - відповідач, ТОВ Київське товариство Купола ), в якому просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме:

- зупинити експлуатацію ТП № 193, шляхом відключення від електромереж електропостачальної організації ПрАТ ДТЕК Київські регіональні електромережі на межі балансової належності (п. 2; 4; 5; 6; 7 Акту);

- заборонити виконання робіт в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000В (п. З акту);

- заборонити виконання робіт по ремонту і технічному обслуговуванню устаткування напругою понад 1000В (п. 1 Акту).

В обґрунтування позову позивач зазначив, що посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки , гігієни праці на ТОВ Київське товариство Купола , за результатами якої було складено акт від 07.06.2021 №КВ 1520/731АВ в якому зафіксовано ряд порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю працівників товариства. Також за результатами проведеного заходу було складено припис від 07.06.2021 №КВ1520/731П, яким відповідача зобов`язано усунути, у визначені в ньому строки, виявлені в акті перевірки порушення. Враховуючи, що виявлені порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю, позивач просить застосувати до відповідача заходи реагування згідно з ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.07.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання. Також суд залучив до участі в справі № 320/8722/21, в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Приватне акціонерне товариство ДТЕК Київській регіональні електромережі (код ЄДРПОУ 23243188; місцезнаходження: 08132, Київська область, м. Вишневе, вул. Київська, 2-Б). Крім того, суд витребував докази по справі від відповідача та запропонував останньому подати до суду відзив на позовну заяву.

Відповідно до приписів частини п`ятої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.

Приписами частини першої - другої статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено що, у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати: 1) суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову; 2) позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідач своїм правом про надання письмового відзиву не скористався, будь-яких заяв чи клопотань по суті спору не надав.

Третя особа будь-яких пояснень щодо позову до суду не надала.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.09.2021 суд відклав розгляд справи на 12.10.2021. Судове засідання, призначене у справі на 12.10.2021 знято з розгляду у зв`язку з перебування головуючого судді Панової Г.В. на лікарняному. Наступне судове засідання. призначене у справі на 09.11.2021 року.

У судове засідання, призначене у справі на 09.11.2021 з`явився представник позивача.

Відповідач та третя особа в судове засідання не з`явились, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи у передбачений законодавством строк, явку уповноважених представників до суду не забезпечили, будь-яких заяв чи клопотань не надали.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

У період з 25.05.2021 по 07.06.2021 посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області на підставі наказу Головного управління Держпраці у Київській області від 12.05.2021 № 1930 Про проведення планового заходу ТОВ Київське товариство Купола та направлення на перевірку від 17.05.2021 №1520 проведено планову перевірку ТОВ Київське товариство Купола з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, гігієни праці.

За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки суб`єкта господарювання ТОВ Київське товариство Купола від 07.06.2021 №КВ1520/731АВ (далі по тексту - Акт перевірки), в якому зафіксовано 24 порушення законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки та видано припис від 07.06.2021 №КВ1520/731 П.

Зокрема, в Акті перевірки зафіксовано 24 порушення, які стали підставою для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, зокрема:

1) роботодавцем не одержано дозвіл Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: ремонт, технічне обслуговування устатковання напругою понад 1000 В. Порушено п. 11. Група А Додатку 2 Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107(зі змінами);

2) роботодавцем не одержано дозвіл Держпраці на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки устаткування напругою понад 1000 В, а саме: ТП-193; ПЛ-10кВ,яке знаходиться на балансі підприємства. Порушено п. 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 (зі змінами). Порушено п. 8 Група А Перелікмашин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року № 77;

3) роботодавцем не одержано дозвіл Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В. Порушено п. 9 Додатку 2 Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107;

4) роботодавцем не проведено позачерговий технічний огляд із розробкою регламентів технічних оглядів на продовжуваний строк безпечної експлуатації електрообладнання, яке введено в експлуатацію після ремонтів та яке досягло граничного строку експлуатації, а саме: електроустаткування ТП№193. Порушено п. 9; п. 17 постанови Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 687 Порядок проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки .

5) роботодавцем не проведено експертне обстеження електрообладнання ТП№193,яке досягло граничного строку експлуатації. Порушено п. 21 постанови Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 року № 687 Порядок проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки ;

6) не проведено регламентні роботи з опосвідчення стану безпеки електроустановок, що належать підприємству, із визначенням рівня безпечного стану. Порушено п.8.1. НПАОП 40.1.-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

7) керівник підприємства не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: - не забезпечив достатню кількість електротехнічних працівників (відсутні оперативні працівники); - не забезпечив проведення протиаварійних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕ), а саме: електроустаткування ТП-193; електрообладнання та електромережі напругою до 1000В, які знаходяться на балансі підприємства; - не забезпечив проведення технічних оглядів електроустановок підприємства. Порушено п. 1.3.1. НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

8) на підприємстві не виконуються основні вимоги безпеки під час обслуговування електроустановок, а саме: на підприємстві відсутній затверджений керівником та погоджений з Держпраці список працівників, які мають право проведення оперативних переговорів з енергопостачальною організацією. Порушено п. 2.2.11. НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

9) на підприємстві не виконуються організаційні заходи, що убезпечують працівників під час роботи, а саме: на підприємстві відсутні затвердженні на 2021 рік списки працівників, які мають право на видачу нарядів, розпоряджень, керівників робіт, допускачів, а також переліки робіт, що виконуються за нарядами, розпорядженнями і в порядку поточної експлуатації. Порушено п. 3.2.9. НПАОП 40.1.-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

10) керівником підприємства не забезпечено комплектування працівників та електроустановок підприємства випробуваними засобами захисту від ураження електричним струмом відповідно до норм комплектування. Порушено п. 4.2.4.; п. 4.2.5.; п. 4.2.9. НПАОП 40.1-1.07-01. Правила експлуатації електрозахисних засобів ;

11) на підприємстві не проводиться періодичний огляд засобів захисту із записом в журнал. Порушено п. 4.4.2. НПАОП 40.1-1.07-01 Правила експлуатації електрозахисних засобів ;

12) на підприємстві не виконуються основні вимоги безпеки під час обслуговування електроустановок, а саме: на підприємстві відсутній затверджений керівником перелік робіт з підвищеною небезпекою. Порушено п. 2.1.4. НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

13) на підприємстві не виконуються основні вимоги безпеки під час обслуговування електроустановок, а саме: на підприємстві відсутній затверджений керівником підприємства список адміністративно- технічних працівників, яким дозволяється одноосібний огляд електроустановок. Порушено п. 2.2.13. НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

14) на підприємстві не виконуються основні вимоги безпеки під час обслуговування електроустановок, а саме: огляди, виявлення і ліквідація несправностей в електроустановках не виконуються. Не встановлена особою, відповідальною за електрогосподарство, періодичність цих робіт. Відсутні оперативні журнали для записів результатів огляду електроустановок. Порушено п. 2.2.16 НПАОП 40.1.-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

15) на підприємстві не виконуються організаційні заходи, що убезпечують працівників під час роботи, а саме: на підприємстві роботи в електроустановках, які виконують працівники, не оформлюються нарядами або розпорядженнями. Порушено п. 3.1.2.НПАОП 40.1.-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

16) на підприємстві не виконуються організаційні заходи, що убезпечують працівників під час роботи, а саме: на підприємстві не ведеться Журнал обліку робіт за нарядами та розпорядженнями . Порушено п.3.3.12. НПАОП 40.1.-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

17) на підприємстві відсутній список електротехнічних працівників, затверджений керівником. Порушено п. 8.7.3. НПАОП 40.1-1.21-98 Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;

18) роботодавцем не організовано проведення лабораторних дослідження умов праці працівників та атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці, зайнятих на важких роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці. Порушено п. З Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці , затверджений постановою КМУ від 01.08.1992 №442;

19) на підприємстві не опрацьовані та не затверджені нормативні акти з охорони праці:

Наказ про порядок забезпечення працівників підприємства спецодягом, та іншими засобами індивідуального захисту.

Перелік робіт з підвищеною небезпекою, для виконання яких необхідне попереднє спеціальне навчання і щорічна перевірка знань з питань охорони праці.

Перелік посад посадових, осіб які повинні проходити попередню перевірку знань з питань охорони праці. Порушено п. п. 1.3-1.5 Постанову КМ України від 02.03.1994р. № 135 Про порядок опрацювання, прийняття, перегляду та скасування державних міжгалузевих і галузевих нормативних актів про охорону праці ;

20) в журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці не зазначається вік особи яку інструктують при проведені вступного інструктажу. Порушено п. 6.3НПАОП 0.00-4.12.05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

21) новоприйняті на підприємство працівники після первинного інструктажу на робочому місці до початку самостійної роботи не проходять стажування протягом не менше 2-15 змін, або дублювання протягом не менше шести змін. Порушено п. 7.1 НПАОП 0.00-4.12.05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

22) безпосередній керівник робіт не вивісив на робочих місцях інструкцій з охорони праці. Порушено п. 5.4 НПАОП 0.00-4.15-52 Типове положення про розробку інструкцій по охороні праці;

23) інструкції з охорони праці, що діють на підприємстві, не переглянуті не рідше ніж один раз на 3 роки, що є порушенням п. 1 розділу VI НПАОП 0.00-4.15-98 Положення про розробку інструкцій з охорони праці (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України 30 березня 2017 року N 526);

24) інструкції з охорони праці, що діють на підприємстві, не відповідають встановленій формі: на останній сторінці інструкції відсутній підпис погодження керівника (фахівця) з правових питань, що є порушенням додатку 3 до Положення про розробку інструкцій з охорони праці (пункт 8 розділу IV). НПАОП 0.00-4.15-98 Положення про розробку інструкцій з охорони праці (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України 30 березня 2017 року N 526).

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Відповідно до норм статті 1 вказаного Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

У відповідності до статті 38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Приписами норми частини першої статті 39 Закону України Про охорону праці передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, зокрема, мають право видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов`язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об`єктів підвищеної небезпеки, а також забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

У відповідності до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 (далі - Положення) державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно з пунктом 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Підпунктом 16 пункту 4 Положення передбачено, що Держпраці здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці, навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Абзацом 1 ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною 7 ст. 7 цього Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

З аналізу наведених вище положень слідує, що підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства, про що зазначається в акті перевірки.

Як встановлено судом, під час перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Київське товариство Купола з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, позивачем встановлено порушенням вимог Закону України Про охорону праці .

При цьому, зазначений акт перевірки підписаний директором Товариства з обмеженою відповідальністю Київське товариство Купола без зауважень.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про охорону праці роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Законодавство України не містить визначення поняття порушення, яке створює загрозу життю та/або здоров`ю людей , а відтак, воно є оціночним. Разом з цим, за переконанням суду, зазначені в Акті перевірки порушення вимог безпеки до систем газопостачання створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, гарантованого рівня безпеки, оскільки такі порушення впливають на забезпечення безпеки роботи об`єкта та обслуговуючого персоналу.

В адміністративних справах щодо застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) суд має встановити наявність підстав для застосування таких заходів на момент постановлення судового рішення, зокрема, наявність не усунутих суб`єктом господарювання порушень вимог законодавства, які дійсно створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Мета застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) полягає в убезпеченні людей від можливої небезпеки. Разом з тим, форма такого захисту повинна бути розумною, не порушувати прав відповідача і не повинна перешкоджати власнику (користувачу) вживати заходів до усунення виявлених порушень. При цьому, захід реагування у вигляді повного зупинення виконання робіт (виробництва) є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Отже, в даному випадку належним доказом усунення відповідачем порушень, які встановлені позивачем, є акт перевірки, в якому має бути зазначено про відсутність порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Судом встановлено, що підставою для звернення позивача до суду з даним позовом був висновок щодо порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці і промислової безпеки, які викладені в Акті перевірки. Вказаним Актом перевірки виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю людини.

Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

З огляду на наявність в матеріалах справи доказів, які свідчать про те, що відповідачем не усунуті порушення вимог законодавства, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зафіксовані у акті перевірки, враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги, що відзиву на позовну заяву та жодних доказів, які б спростовували доводи позивача, викладені в адміністративному позові, відповідачем до суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю Київське товариство Купола (код ЄДРПОУ 38846549; місцезнаходження: 09200, Київська обл., Кагарлицький р-н, місто Кагарлик, вул. Комунарська, будинок 50 А) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме:

зупинити експлуатацію ТП № 193, шляхом відключення від електромереж електропостачальної організації ПрАТ ДТЕК Київські регіональні електромережі на межі балансової належності (п. 2; 4; 5; 6; 7 Акту);

заборонити виконання робіт в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000В (п. З акту);

заборонити виконання робіт по ремонту і технічному обслуговуванню устаткування напругою понад 1000В (п. 1 Акту).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Панова Г. В.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 15 листопада 2021 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2021
Оприлюднено18.11.2021
Номер документу101106248
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/8722/21

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 18.05.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Рішення від 09.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Рішення від 09.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні