Рішення
від 04.11.2021 по справі 580/1119/21
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2021 року справа № 580/1119/21

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Паламаря П.Г.,

за участю секретаря Трегулова Б.Л.,

представника позивача - Прудивуса М.А.(за ордером),

представника відповідачів - Некоз А.В. (за посадою),

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Антоновка і К» до Головного управління ДПС у Черкаській області, Державної податкової служби України про скасування рішення і зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Антоновка і К» (20373, Черкаська область, Уманський район, с. Антонівка, вул. Леніна, 10) звернулося до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) в якій просить:

-визнати протиправним та скасувати рішення від 15 грудня 2020 року №2317331/35659609, про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних комісії Головного управління ДФС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації що підписане уповноваженою особою відповідача - Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в частині відмови в реєстрації податкової накладної №19 від 28 листопада 2020 року товариства з обмеженою відповідальністю «Антоновка і К» код ЄДРПОУ 35659609 на користь Приватного підприємства «Престиж Сервіс» код ЄДРПОУ 37281801 на суму 41196,11 грн. податку на додану вартість;

-зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8. код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №19 від 28 листопада 2020 року товариства з обмеженою відповідальністю «Антоновка і К» код ЄДРПОУ 35659609 на користь приватного підприємства «Престиж Сервіс» код ЄДРПОУ 37281801 на суму 41196,11 грн. податку на додану вартість;

-визнати протиправним та скасувати рішення від 18 грудня 2020 року №2325198/35659609, про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних комісії Головного управління ДФС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації що підписане уповноваженою особою відповідача - Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в частині відмови в реєстрації податкової накладної № 20 від 8 грудня 2020 року товариства з обмеженою відповідальністю «Антоновка і К» код ЄДРПОУ 35659609 на користь Приватного підприємства «Престиж Сервіс» код ЄДРПОУ 37281801 на суму 47217,36 грн. податку на додану вартість;

-зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної №20 від 8 грудня 2020 року товариства з обмеженою відповідальністю «Антоновка і К» код ЄДРПОУ 35659609 на користь Приватного підприємства «Престиж Сервіс» код ЄДРПОУ 37281801 на суму 47217,36 грн. податку на додану вартість.

19.07.2021 адміністративну справу прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження. У період з 30.08.2021 по 06.09.2021 та з 07.09.2021 по 08.10.2021 розгляд справи не відбувався в наслідок тимчасової непрацездатності головуючого судді.

28.10.2021 продовжено строк проведення підготовчого провадження.

04.11.2021 закрито підготовче провадження та перейдено до розгляду справи по суті.

В обґрунтування позову зазначено про порушення відповідачем вимог законодавства, оскільки зміст первинних документів позивача достовірно підтверджує факт реального виконання господарських операцій.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.

Представник відповідачів до суду надав відзив, в якому заперечував щодо задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову. Заперечення вмотивовані тим, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної стало ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів та обсягу постачання.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд встановив, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до Постанови КМУ №893 від 30.09.2020, наказу ДПС України від 12.11.2020 №643 та наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 з 01.01.2021 правонаступником Головне управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ - 43142920) є Головне управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ - 44131663).

Судом встановлено, що ТОВ «Антоновка і К» зареєстроване, як суб`єкт господарювання - юридична особа, код ЄДРПОУ 35659609 є платником ПДВ за видами діяльності 01.24 Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів (основний); 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.25 Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 47.21 Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт: 01.63 Післяурожайна діяльність; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві.

14.12.2021 ТОВ «Антоновка і К» подало на реєстрацію в ЄРПН ПН, виписану ним 28.11.2020 податкову накладну №19 щодо поставки ПП «Престиж Сервіс» кукурудзи на загальну суму з ПДВ 247176,64грн., а 29.12.2020 подало для реєстрації податкову накладну №20 від 08.12.2020 на суму з ПДВ 283304,17грн.

У відповідь отримало електронні квитанції про прийняття документів та зупинення реєстрації відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України у зв`язку з відповідністю його критерію ризиковості платника податку.

11.01.2021 позивач надіслав відповідачу повідомлення про надання пояснень та документів в кількості 20 одиниць щодо ПН №19 від 28.11.2020, однак 15.01.2021 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Черкаській області прийняла рішення №2317331/35659609 про відмову в реєстрації в ЄРПН ПН № 19 у зв`язку з ненаданням платником податків документів.

12.01.2021 позивач надіслав відповідачу повідомлення про надання пояснень та документів в кількості 21 одиниця щодо ПН №20 від 08.12.2020, однак 18.01.2021 Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Черкаській області прийняла рішення №2325198/35659609 про відмову в реєстрації в ЄРПН ПН №20 у зв`язку з ненаданням платником податків документів.

Суд звернув увагу, що контролюючим органом не досліджувалося питання про достатність первинних документів наданих позивачем.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач подав скарги за результатами розгляду яких Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення, якими скарги залишено без задоволення а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції; складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси і т. д.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду.

Надаючи оцінку встановленим обставинам, суд врахував, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Спірні відносини регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України) та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі, у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 49.8 ст. 49 ПК України, прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана відповідно до п. 49.9 ПК України зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

Крім того, пунктом 201.1 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:

а)порядковий номер податкової накладної;

б)дата складання податкової накладної;

в)повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г)податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

д)повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е)опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є)ціна постачання без урахування податку;

ж)ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з)загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

і)код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;

й)індивідуальний податковий номер.

У заявлених спірних правовідносинах порушень щодо оформлення ПН не встановлено.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст. 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

ПН згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Абзацом першим п. 201.10 ст. 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Отже, дії позивача, як продавця, щодо реєстрації в ЄРПН, ПН є виконанням встановленого законом обов`язку.

Відповідно до п. 2 Порядку №1246 ПН - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі, у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його ПН та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані ПН/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття ПН у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Згідно з п.201.16 ПК України, реєстрація ПН/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

У податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Згідно з п. 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу ПН/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім ПН/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких ПН/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.п. 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації ПН/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Отже, у разі зупинення реєстрації ПН зі вказаних підстав подальші дії платника полягають у спростуванні виявлених ознак ризиковості операції та зазначеної процедури відповідачем дотримано.

Згідно з п.п. 25, 26 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок №520.

Відповідно до п. 2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія контролюючого органу згідно з п. 44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Отже, відповідні Комісії не обмежені переліком документів, що надаються платниками у разі зупинення реєстрації ПН, та мають обов`язок перевірити їх достовірність, тобто дійсність посвідчуваних ними правочинів.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Як встановлено судом , основним видом діяльності ТОВ «Антоновка і К» згідно КВЕД діяльності є зокрема вирощування зернових культур.

Відповідно звіту про посівні площі сільськогосподарських культур форми 4-СГ в 2020 році було засіяно 12 га під кукурудзу. Відповідно до даних звіту 29-СГ валовий збір зерна кукурудзи по підприємству складав 115,4 тон.

27 листопада 2020 року між ТОВ Антоновка і К як продавцем та ПП Престиж Сервіс було укладено договір купівлі-продажу №2711/30к. Відповідно п. 2.3 якого, сторони передбачали продаж/купівлю кукурудзи, пшениці, ріпаку, соняшнику. Відповідно п. 4.4 та 5.1.5 договору, сторони погодили порядок розрахунків за поставлену продукцію наступним чином: 80% вартості товару перераховуються покупцем шляхом передоплати та 20% - протягом трьох робочих днів після отримання покупцем від продавця копій документів, в тому числі рахунку-фактури, підписаного договору, видаткової накладної, податкової накладної на кожну відповідну партію поставленого товару у електронному вигляді, належним чином оформлену у відповідності до п. 201.1 Податкового кодексу України.

Суд звернув увагу, що обсяг продажу кукурудзи був менший, а ніж весь вирощений врожай - 115,4 тон.

На виконання укладеного договору ТОВ Антоновка і К покупцю виставила рахунок на партію кукурудзи №13 від 28 листопада 2020 року на 40,79 тон кукурудзи на суму 247176,64 грн. в тому числі ПДВ 41 196,11 грн. Покупець платіжним дорученням №1642 від 30 листопада 2020 року оплатив підприємству 198000 грн. на поточний рахунок.

На виконання укладеного договору ТОВ Антоновка і К покупцю виставила рахунок на партію кукурудзи №16 від 08 грудня 2020 року на 46,8 тон кукурудзи на суму 283304,17 грн. в тому числі ПДВ 47217,36 грн. Покупець платіжним дорученням №1887 від 11 грудня 2020 року оплатив підприємству 227000 грн. на поточний рахунок.

Видатковими накладними від 28 листопада 2020 року №10 покупець отримав 40,79 тон кукурудзу на суму 247176,64 грн. в тому числі ПДВ 41196,11 грн., №14 від 8 грудня 2020 року покупець отримав кукурудзу в обсязі 46,8 тон за ціною 283304,17 грн. в тому числі ПДВ 47217,36 грн.

Згідно видатковою накладною від 28 листопада 2020 року №10 покупцю відвантажено товар на підставі товаро - транспортних накладних 1/к та 2/к від 28 листопада 2020 року відповідно 31620 кг та 14780 кг. кукурудз.

Згідно видаткової накладної №16 від 08 грудня 2020 року покупцю відвантажено товар на підставі товаро-транспортних накладних №3/к від 8 грудня 2020 року 30240 кг. та №4/к від 8 грудня 2020 року 20580 кг.

По факту відвантаження товару 28 листопада 2020 року продавець подав податковому органу для реєстрації податкову накладну №19 від 28 листопада 2020 року на суму ПДВ 41196,11 грн. По факту відвантаження товару 08 грудня 2020 року продавець подав податковому органу для реєстрації податкову накладну №20 від 8 груд 2020 року на суму ПДВ 47217,36 грн.

При чому, ТОВ Антоновка і К подало засобами електронного зв`язку повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до яких було долучено власне саме пояснення та первинні документи з зазначеної операції та інших документів: довідку форми 20 ОПП про наявність зареєстрованих в підприємстві договорів оренди 75,0946 га. орної землі, статистичні відомості форм 4-сг за якими підтвердило, що в 2020 році було посіяно кукурудзи на площі 12 га, вал збору кукурудзи складає 115 тон, рахунок на оплату авансу по договору, договір №2711/30к, договір поставки від покупця, докази наявності на балансі підприємства у власності власної сільськогосподарської техніки, первинні документи про придбання та внесення посівного матеріалу - кукурудзи, ГСМ, засобів захисту рослин. Також було подано договора оренди та договора суборенди транспортного засобу, що вивозив кукурудзу покупцем - ПП Престиж Сервіс .

Згідно з ч. 1 ст. 9 ЗУ №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Оскільки позивач надав відповідачу достатньо доказів щодо ПН №19 та №20 відповідно до укладеного договору та первинно-бухгалтерських документів на реалізацію кукурудзи, вартість якої відповідає договірним умовам, а переміщення та зберігання підтверджуються ТТН та здійснення позивачем основного виду діяльності, суд дійшов висновку, що спірні рішення, не відповідають нормам законодавства.

Зазначена підстава прийняття спірного рішення «ненадання первинних документів щодо придбання товарів» спростована та не відповідає дійсним обставинам спору, а тому суд дійшов висновку про протиправність спірних рішень та наявність обґрунтованих підстав для їх скасування.

Відповідно до підп.14.1.242 п.14.1 ст.14 ПК України технічний адміністратор електронного кабінету - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, що здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних цих електронних сервісів.

Отже, саме Державна податкова служба України уповноважене забезпечити прийняття ПН та реєстрацію її в ЄРПН.

Тому обґрунтованими є доводи позивача, що належним і ефективним способом судового захисту є зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкову накладну датою її прийняття для реєстрації в ЄРПН.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, на підставі викладеного, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати зі сплати судового збору підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Отже, на користь позивача підлягає стягненню сума судового збору в повному розмірі.

При цьому суд зауважує, що у даному спорі є два відповідачі, однак тягар по відшкодуванню судових витрат слід покласти на відповідача - Головне управління ДПС у Черкаській області, позаяк саме останній прийняв спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, яке в подальшому судом визнано протиправним та скасоване.

Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 77, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними і скасувати рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 15 січня 2021 року №2317331/35659609 про відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 28 листопада 2020 року, від 18 січня 2021 року №2325198/35659609 про відмову у реєстрації податкової накладної № 20 від 08 грудня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №19 від 28 листопада 2020 року, № 20 від 08 грудня 2020 року та визнати податкові накладні такими, що подані датою (операційним днем) та часом фактичного отримання податковим органом засобами електронного зв`язку для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Антоновка і К» (код ЄДРПОУ 35659609) судовий збір в сумі 9080 (дев`ять тисяч вісімдесят) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Петро ПАЛАМАР

Повний текст рішення виготовлено 15.11.2021

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2021
Оприлюднено18.11.2021
Номер документу101113972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/1119/21

Ухвала від 23.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 03.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 04.11.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні