ц
Спр ава № 2а-13806/09/0470
П О С Т А Н О В А
Іменем України
13 травня 2010 року м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський ок ружний адміністративний суд у складі:
головуючого суд ді - Чабаненко С.В.
при секретарі - Дашковій А.М.
за участю представн ика позивача - Блонсь ка В.Ю.
представни ка відповідача - Плет ньова О.П.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду в м. Дніпропетровську адм іністративну справу за позов ом Дніпропетровського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю навчально-виховн ий комплекс Дитячий садок-по чаткова школа Еврикапро стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
До Дніпропетровського о кружного адміністративного суду надійшов позов Дніпроп етровського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальніст ю навчально-виховний комплек с Дитячий садок-початкова шк ола Евриказ вимогами: стягну ти з Товариства з обмеженою в ідповідальністю навчально-в иховний комплекс Дитячий сад ок-початкова школа Еврикана користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції у розмірі 20800 гр н. та пеню за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій у роз мірі 1168,48 грн.
В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що відповідач не забезпечив працевлаштува ння інвалідів у відповідній кількості та не сплатив вчас но адміністративно-господар ські санкції за не здійсненн я працевлаштування інваліді в, в результаті чого завдано значної шкоди державним інте ресам.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив позов задовольни ти.
Представник відповідача п роти позову заперечувала та просила відмовити в задоволе нні позову у повному обсязі.
Дослідивши матеріали спра ви та доводи сторін суд доход ить висновку, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Судом встановлено, матеріа лами справи підтверджено, що відповідно до Порядку подан ня підприємствами, установам и, організаціями та фізичним и особами, що використовують найману працю, звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів та інформації, необ хідної для організації їх пр ацевлаштування затверджени м Постановою Кабінету Мініс трів України N 70 від 31.01.2007р. на Тов ариство з обмеженою відповід альністю навчально-виховний комплекс Дитячий садок-поча ткова школа Еврикапокладаєт ься обов' язок щорічно до 1 лю того року, що настає за звітни м, подавати відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів відомості про середню рі чну заробітну плату на підпр иємстві, середньооблікову чи сельність штатних працівник ів облікового складу та про к ількість працюючих інваліді в.
22.04.2009р. Товариство з обмежено ю відповідальністю навчальн о-виховний комплекс Дитячий садок-початкова школа Еврика подали до Дніпропетровськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів звіт про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 008 рік (форма 10-ПІ) у якому самост ійно зазначили , що кількіс ть інвалідів-штатних працівн иків, які повинні працювати н а робочих місцях, створених в ідповідно до вимог ст. 19 Закон у України Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україністановить 1 одиницю .
При цьому середньообліков а кількість штатних працівни ків, яким відповідно до чинно го законодавства встановлен о інвалідність, не визначено .
Також не відображено суму а дміністративно-господарськ их санкцій за невиконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів.
За результатами невиїзної перевірки стану виконання с т.19 та ст.20 Закону України П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в УкраїніТОВ НВК Еврика(акт №285 від 06.05.2009р.) вст ановлено, що підприємством н е виконано норматив робочих місць для працевлаштування і нвалідів у кількості 1 одиниц я та звіт підприємством відп овідача надано з помилкою, що призвело до несплати суми ад міністративно-господарськи х санкцій у розмірі 24800 грн., та п ідприємству відповідача зап ропоновано самостійно розра хувати починаючи з 15.04.2009р. пеню у відповідності до ст.20 Зако ну України Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україніщодо порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій, а с аме 120% річних облікової ставк и НБУ, що діяла на момент сплат и, нарахованої на повну суму н едоїмки за весь її строк, а так ож терміново перерахувати ад міністративно-господарські санкції та пеню на відповідн ий розрахунковий рахунок.
Оскільки відповідачем сум а адміністративно-господарс ьких санкцій та пені була пог ашена частково у розмірі 4000 гр н. (виписка по рахунку від 16.04.2009р . ГУДКУ у Дніпропетровській о бласті) позивачем був здійсн ений розрахунок суми заборго ваності по сплаті адміністра тивно-господарських санкцій за незайняті робочі місця дл я працевлаштування інваліді в у розмірі 20800 грн., з урахуванн ям кількості робочих місць, п ризначених для забезпечення працевлаштування інвалідів , відповідно до 4% нормативу (1 ос оба), кількості незайнятих ро бочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів (1 одиниця), середньої річної з аробітної плати штатного пра цівника - 421600,0 грн.
Дана сума заборгованості по адміністративно господар ських санкціях підтверджуєт ься документом - звіт за формо ю 10-ПІ від 22.04.2009р. за 2008 рік та розра хунком заборгованості по спл аті адміністративно-господа рських санкцій.
Розмір пені у сумі 1168,48 грн. п ідтверджується Розрахунком пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно-г осподарських санкцій.
Оскільки вищезазначені су ми відповідачем сплачено час тково, утворилася заборгован ість у розмірі 21968,48 грн.
Листом Жовтневого районн ого центру зайнятості №737 від 22.06.2009р. підтверджено, що підприє мство відповідача звіт форми 3-ПН подало лише у червні 2008р. Да на обставина в судовому засі данні підтверджена представ ником відповідача та останнь ою також зазначено, що робочі місця для інвалідів підприє мство не створювало та вакан тне робоче місце на підприєм стві було лише у червні 2008р.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країніпідприємства, установ и і організації за рахунок ко штів Фонду соціального захис ту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок вла сних коштів, у разі необхідно сті, створюють спеціальні ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів, здійснюючи дл я цього адаптацію основного і додаткового обладнання, те хнічного оснащення і пристос ування тощо з урахуванням об межених можливостей інвалід а.
Згідно до ст. 20 Закону Україн и Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні, підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї.
Відповідно до п. 10 Положення про робоче місце інваліда і п ро порядок працевлаштування інвалідів, затвердженим Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 03.05.1995 року № 314 - працев лаштування інвалідів здійсн юється державною службою зай нятості, органами Мінсоцзахи сту, місцевими Радами народн их депутатів, громадськими о рганізаціями інвалідів з ура хуванням побажань, стану здо ров'я інвалідів, їхніх здібно стей і професійних навичок в ідповідно до висновків МСЕК.
Пунктом 11, 12 Положення місцев і органи соціального захисту населення: виявляють інвалі дів, які бажають працювати і с проможні реалізувати свої зд ібності та можливості на під ставі індивідуальних програ м реабілітації; щомісячно на дсилають державній службі за йнятості списки інвалідів, я кі виявили бажання працювати , із зазначенням професій, спе ціальностей; подають державн ій службі зайнятості заявки на професійне навчання інвал ідів; ведуть інформаційний б анк даних про інвалідів, які п рацюють і бажають працювати.
Державна служба зайнятост і: веде облік інвалідів, які зв ернулися за допомогою у прац евлаштуванні; веде облік роб очих місць підприємств, на як і можуть бути працевлаштован і інваліди; сприяє працевлаш туванню інвалідів, які зверн улися з таким проханням, з ура хуванням рекомендацій МСЕК; щоквартально подає місцевим органам соціального захисту населення інформацію про пр ацевлаштування інвалідів.
Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н, стаття 218 Господарського ко дексу України, є вчинене ним п равопорушення у сфері господ арювання.
Відтак, при вирішенні питан ня про правомірність стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій слід виходити із загальних норм права відн осно відповідальності за пор ушення зобов'язань та встано влення в діях або бездіяльно сті роботодавця складу право порушення з метою застосуван ня юридичної відповідальнос ті у вигляді адміністративно -господарських санкцій.
Елементами правопорушення є вина та наявність причинно го зв'язку між самим порушенн ям та його наслідками.
Так, згідно до статті 18 Закон у України Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Українізабезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому ч ислі з умовою про виконання р оботи вдома, здійснюється шл яхом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устано в, організацій чи до державно ї служби зайнятості.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гаранти, пе редбачені чинним законодавс твом, надавати державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пра цевлаштування інвалідів, і з вітувати Фонду соціального з ахисту інвалідів про зайняті сть та працевлаштування інва лідів у порядку, встановлено му Кабінетом Міністрів Украї ни.
Згідно з ч.3 ст. 18 цього Закону , державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.
Аналіз норм чинного законо давства України щодо соціаль ної захищеності інвалідів св ідчить про те, що на підприємс тва покладено обов'язок по за безпеченню певної кількості робочих місць для працевлаш тування інвалідів та повідом лення центру зайнятості про наявність вакантних робочих місць для інвалідів.
Вказаний обов' язок підпр иємством відповідача не вико нано, отже відповідач зобов' язаний сплатити адміністрат ивно-господарські санкції та пеню у визначеному позиваче м розмірі.
На підставі викладеного, ке руючись статями 2, 9, 11, 18, 70-71, 86, 128, 158-163, 167 , 186, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Тов ариства з обмеженою відповід альністю навчально-виховний комплекс Дитячий садок-поча ткова школа Еврикапро стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені задов ольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю нав чально-виховний комплекс Дит ячий садок-початкова школа Е врика(ЄДРПОУ 33164728, 49000, м. Дніпро петровськ, вул. Морська, 10, р/р 2600 4001305578, МФО 307071, банк філія ЗАТ ОТП Б анкв м. Дніпропетровську ) н а користь Дніпропетровськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції у розмірі 20800 грн. (двадцять тисяч віс імсот гривень) та пеню за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 1168,48 грн. (одна т исяча сто шістдесят вісім гр ивень 48 коп.).
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі за яви про апеляційне оскарженн я через Дніпропетровський ок ружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до статті 160 цьо го Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови, а апеляц ійна скарга на постанову суд у подається протягом двадцят и днів після подання заяви пр о апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.
Повний текст постанови ви кладений 19.05.2010 року.
Суддя С.В.Чабанен ко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 10121396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні