ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
10 листопада 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3983/21
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Свергун І.О.,
за участі секретаря Карча В.М.,
представника позивача Харчука В.Ю.,
представника відповідача Дубіни П.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло до Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
28.07.2021 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло (далі - позивач, ТОВ Рубіжтепло ) до Рубіжанської міської ради Луганської області (далі - відповідач), в якому позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/203 від 27.01.2021 Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло ;
- зобов`язати Рубіжанську міську раду Луганської області повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву товариства з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло від 16.10.2020 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0150 га, кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вулиця Студентська, р-н б. № 4, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
В обґрунтування позову зазначено, що 07.04.2020 позивач звернувся до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у якому просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 150 м кв. (довжина ділянки 15 м, ширина ділянки 10 м) із земель комунальної власності, з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, в районі будинку № 4 по вулиці Студентська, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної).
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/8 від 24.06.2020 було вирішено надати дозвіл позивачу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0150 га із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Студентська в районі будинку № 4, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) з метою забезпечення теплом об`єктів соціальної сфери міста Рубіжне Луганської області.
На підставі вищевказаних рішень позивачем із державним підприємством Центр державного земельного кадастру Луганська регіональна філія було укладено договір про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № б/н від 01.09.2020.
На виконання умов договору державним підприємством Центр державного земельного кадастру Луганська регіональна філія було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Студентська, р-н б. № 4.
Проект землеустрою був погоджений управління землеустрою, архітектури та містобудування Рубіжанської міської ради Луганської області, що підтверджується висновком до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № 626 від 29.09.2020.
Також проект містить висновок експерта державної експертизи про розгляд документації із землеустрою №198142/82-20 від 22.09.2020, у якому зазначено, що проект землеустрою відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам; зауваження та пропозиції відсутні.
На підставі вищевказаного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, 08.10.2020 відділом у м. Сєвєродонецьку Головного управління Держгеокадастру у Луганській області було зареєстровано у Державному земельному кадастрі та надано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 4412500000:07:010:0045.
19.10.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою, у якій просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0150 га, кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вулиця Студентська, р-н б. № 4, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
19.10.2020 відповідачем на офіційному веб-сайті було розміщено проект рішення Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло , яким вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду на 49 (сорок дев`ять) років ТОВ Рубіжтепло земельну ділянку (кадастровий номер 4412500000:07:010:0045) із земель комунальної власності (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,0100 га, розташовану за адресою: Луганської обл., м. Рубіжне, вул. Студентська, район буд. № 4, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). Орендна плата розраховується на підставі витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, Порядку розрахунку орендної плати за землю на території м. Рубіжне, затвердженого рішенням Рубіжанської міської ради від 24.09.2015 № 55/1, та буде коригуватися щорічно з урахуванням індексу інфляції, визначеного законодавством України. ТОВ Рубіжтепло укласти договір оренди землі з Рубіжанською міською радою та здійснити заходи щодо державної реєстрації права користування земельною ділянкою.
В подальшому вищевказаний проект рішення був погоджений начальником відділу земельних відносин та землеустрою, начальником відділу архітектури та містобудування, головним спеціалістом юридичного відділу без зауважень із зазначенням інформації про те, що передача в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло не суперечить чинному законодавству України, що підтверджується пояснювальною запискою № 461 від 19.10.2020 та аркушем погодження до проекту рішення.
04.11.2020 на спільному засіданні постійних комісій Рубіжанської міської ради Луганської області вищевказаний проект рішення було вирішено винести на засідання сесії. Жодних зауважень до проекту рішення від депутатів міської ради та співробітників виконавчих органів міської ради не надходило.
13.11.2020 було оголошено результати виборів депутатів Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області та виборів Рубіжанського міського голови Сєвєродонецького району Луганської області.
18.11.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій було зазначено, що товариством з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло 19.10.2020 та 04.11.2020 було подано до Рубіжанської міської ради Луганської області 10 заяв про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду. Частиною 6 статті 123 Земельного кодексу України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування. Враховуючи те, що строки розгляду питання про затвердження проектів землеустрою вже вийшли та на даний час відбувається порушення прав та законних інтересів ТОВ Рубіжтепло , просив провести позачергову сесію Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області, на якій розглянути питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду, що будуть використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Однак, новообрана міська рада вирішила не розглядати проект рішення Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло на засіданні сесії міської ради. Натомість вищевказані проекті були повторно направлені на погодження до спеціалістів міської ради, після чого повторно спрямовані на розгляд депутатської комісії, що є порушенням чинного законодавства України, оскільки жодним нормативно-правовим актом України не визначено право депутатів та спеціалістів міської ради повторно розглядати проекти рішень, які вже були розглянуті на засіданні депутатської комісії та рекомендовані до винесення на сесію.
Розглядаючи повторно один і той самий проект рішення, спеціалісти юридичного відділу міської ради та відділу архітектури та містобудування знайшли ряд зауважень до проекту рішення, хоча при першому розгляді жодних зауважень у них не було.
20.01.2021 відповідно до пункту 50 протоколу № 9 засідання постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та земельних відносин при розгляді проекту рішення комісія рекомендувала винести його на сесію з відмовою у зв`язку із невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу.
27.01.2021 відповідач прийняв рішення № 6/203 Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло , яким було відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Студентська, р-н б. № 4, у зв`язку із невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу .
Позивач вважає рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/203 від 27.01.2021 Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що стало підставою для звернення позивача до суду.
Ухвалою суду від 02.08.2021 позов залишено без руху. У встановлений судом строк недоліки позовної заяви усунуто.
Ухвалою суду від 25.08.2021 відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
15.09.2021 від відповідача до суду надійшла заява про залучення третіх осіб.
Ухвалою суду від 20.09.2021 визначено здійснювати подальший розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 13.10.2021 у задоволенні заяви відповідача про залучення до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Головного управління Держгеокадастру у Луганській області та Державного підприємства Центр Державного земельного кадастру , Луганська регіональна філія відмовлено.
13.10.2021 від відповідача до суду надійшло клопотання про виклик і допит у якості свідка начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування Рубіжанської міської ради ОСОБА_1 .
Ухвалою суду від 13.10.2021 відмовлено в задоволенні клопотання про виклик і допит свідка та закрито підготовче провадження у справі.
Рубіжанська міська рада Луганської області позов не визнала, про що надала до суду відзив на позовну заяву (арк. спр. 82-89).
В обґрунтування відзиву зазначено, що на момент надання дозволу рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/8 від 24.06.2020 земельна ділянка, якій у подальшому присвоєно кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Студентська, в районі будинку № 4, ще не сформована.
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/8 від 24.06.2020 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,0150 га, із земель комунальної власності з метою передачі в оренду, розташованої за адресою Луганська область, місто Рубіжне, вул. Студентська, в районі будинку № 4. Однак із рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/8 від 24.06.2020 слідує, що земельна ділянка, якій в подальшому присвоєно кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, має цільове призначення для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної). У даному випадку, якщо не було подано заяву на надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення, то цільове призначення земельної ділянки, якій в подальшому присвоєно кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, було погоджено власником, як: для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної).
Відповідно до Наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306 Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства № 587 від 28.09.2012, Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 287 від 12.11.2015, Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства № 261 від 23.05.2017 (надалі - Наказ) зазначається, що землі енергетики (землі, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об`єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об`єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об`єктів, необхідних для експлуатації об`єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів) відносяться до розділу 14, і можуть мати відповідно цільове призначення 14.01, 14.02, 14.03.
Однак в заяві від 16.10.2020 ТОВ Рубіжтепло про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0150 га, кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, яка розташована за адресою: місто Рубіжне, вул. Студентська, район будинку № 4, просить встановити цільове призначення земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розділення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води), що відповідно Наказу повинно мати цільове призначення земельної ділянки 11.04, тобто для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) . Відповідно до Витягу з державного земельного кадастру про земельну ділянку (НВ 4404814302020 від 08.10.2020), що був доданий Товариством з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло до заяви, слідує, що дійсно земельна ділянка загальною площею 0,0150 га, кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, має цільове призначення земельної ділянки 11.04, тобто для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) .
Вважає, що ТОВ Рубіжтепло порушено процедуру отримання земельної ділянки державної або комунальної власності у користування, що передбачена статті 123 Земельного кодексу України, оскільки в рішенні Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/8 від 24.06.2020 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,0150 га, із земель комунальної власності з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Студентська, в районні буд. № 4, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної), що відносяться до розділу 14, і може мати відповідно цільове призначення 14.01, 14.02, 14.03, а вже в заяві від 16.10.2020 про затвердження проекту землеустрою ТОВ Рубіжтепло зазначає цільове призначення земельної ділянки 11.04, тобто для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) , а на розробку проекту землеустрою з таким цільовим призначенням йому Рубіжанською міською радою дозвіл не надавався. Відповідно до ч. 1 ст. 134 ЗК України земельні ділянки з цільовим призначенням виробництво та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води мають надаватися в оренду за результатами аукціону.
Крім того, 31.05.2021 ТОВ Рубіжтепло звернулось до Рубіжанської міської ради із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 28.05.2021 № 262 орієнтовною площею 100 кв метрів із земель комунальної власності з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: м. Рубіжне, вул. Студентська, в районі буд. 4, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) з метою забезпечення теплом об`єктів соціальної сфери міста Рубіжне (код КВЦПЗ 14.02 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії).
Відповідно до поданих заявником графічних матеріалів земельна ділянка, відносно якої було подано клопотання, знаходиться безпосередньо поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 4412500000:07:010:0045.
Рішенням Рубіжанської міської ради № 14/90 від 11.08.2021 надано ТОВ Рубіжтепло дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,100 га із земель комунальної власності (до відведення: категорія земель: землі житлової та громадської забудови; цільове призначення земельної ділянки - землі запасу, код згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 16.00; після відведення: категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, цільове призначення земельної ділянки - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії, код згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 14.02), яка розташована за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, в районі будинку № 4 по вул. Студентська, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної).
Звернувшись до Рубіжанської міської ради із зазначеним клопотанням від 28.05.2021 № 262 про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою з цільовим призначенням земельної ділянки за кодом КВЦПЗ 14.02 для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії, позивач, на думку відповідача, визнав, що проект землеустрою, поданий ним на затвердження 16.10.2020, містив порушення в частині коду КВЦПЗ. А тому фактично визнав, що відповідач правомірно відмовив йому у затвердженні вказаного проекту землеустрою, прийнявши рішення 6/203 від 27.01.2021. Тому рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/203 від 27.01.2023 Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло , яким було відмовлено в затвердженні проекту землеустрою, відповідач вважає законним і таким, що не підлягає скасуванню.
Щодо підстав відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ Рубіжтепло згідно рішення міської ради від 27.01.2021 № 6/203 також зазначає таке.
Форма акту приймання-передачі межових знаків на зберігання від 23.09.2020 (сторінка 28 проекту) не відповідає формі, закріпленій у Додатку 2 до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення медовими знаками, яка затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 № 376, а саме:
- в акті не зазначено, у присутності яких власників (користувачів) суміжних земельних ділянок був складений акт;
- у п. 1 акту не зазначено кадастрового номеру земельної ділянки та найменування юридичної особи - власника/користувача земельної ділянки;
- у п. 3 акту не підкреслено, які особи (власники або землекористувачі) не мають претензій до існуючих меж;
- у п. 4 акту не зазначено найменування юридичної особи, якій межові знаки пред`явлені та передані на зберігання, та які ознайомлені про адміністративну відповідальність за знищення межових знаків;
- в акті відсутній п. 5;
- не зазначено кількість аркушів у додатку;
- в акті зазначено, що Рубіжанська міська рада є суміжним землекористувачем, тоді як міська рада є представницьким органом місцевого самоврядування і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси власника землі - територіальної громади міста Рубіжне.
Із змісту акту приймання-передачі межових знаків на зберігання від 23.09.2020 вбачається, що межові знаки є закріпленими в натурі (на місцевості), прийнятими та переданими на зберігання землекористувачу 23.09.2020, тоді як в пояснювальній записці (сторінка 8 проекту) зазначено, що встановлення меж земельної ділянки (перенесення проекту в натуру) та передача межових знаків на зберігання буде виконана після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду.
Також відповідно до ч. 1 ст. 34 ЗУ Про Державний земельний кадастр на кадастровому плані земельної ділянки, окрім інших його елементів, відображається кадастровий номер земельної ділянки. На кадастровому плані земельної ділянки (сторінка 36 проекту) не відображено кадастровий номер земельної ділянки, який визначений витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку ( № НВ-4404814302020 від 08.10.2020), це стосується також інших текстових та графічних матеріалів проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Вид використання земельної ділянки не відповідає виду використання земельної ділянки, який визначено у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (№ НВ-4404814302020 від 08.10.2020).
Проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки запропоновано цільове призначення земельної ділянки - для експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель і споруд технічної інфраструктури (для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту), код згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 11.04, який відносить земельну ділянку до земель промисловості.
Відповідно до ч. 3 ст. 66 ЗК України розміри земельних ділянок, що надаються для зазначених цілей, визначаються відповідно до затверджених в установленому порядку державних норм і проектної документації.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки не містить інформації та матеріалів, які обґрунтовують визначення розмірів земельної ділянки.
Інших матеріалів або інформації щодо типу, параметрів котельні, виду палива, тощо ТОВ Рубіжтепло не надало.
З урахуванням того, що котельня, яка планується для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування на земельній ділянці, є об`єктом енергетики у сфері теплопостачання, джерелом енергії та призначена для виробництва та передачі теплової енергії, земельна ділянка має бути віднесена до земель енергетики із цільовим призначенням - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії за кодом Класифікації видів цільового призначення земель - 14.02. Виходячи з наведеного, виявлені у проекті землеустрою невідповідності та недоліки надають підстави вважати його таким, що не відповідає вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Відповідач також заперечував проти стягнення витрат на правничу допомогу.
На підставі викладеного відповідач просив відмовити в задоволенні позову.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову з підстав, викладених у відзиві.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов такого.
Товариство з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло (ідентифікаційний номер 38534098, місцезнаходження: вул. Заводська, буд. 18, м. Рубіжне, Луганська область, 93000, основний вид економічної діяльності: 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря), 06.04.2020 звернулось до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у якому просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 150 (сто п`ятдесят) м кв. із земель комунальної власності, з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, в районі будинку № 4 по вулиці Студентській, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) (арк. спр. 6, 13).
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/8 від 24.06.2020 надано дозвіл ТОВ Рубіжтепло на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0150 га із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Студентська, в районі будинку № 4, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) (арк. спр. 7).
Позивачем із Луганською регіональною філією ДП Центр державного земельного кадастру Луганська регіональна філія укладено договір про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 01.09.2020 (арк. спр. 8).
Луганською регіональною філією ДП Центр державного земельного кадастру було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Студентська, р-н б. № 4 (арк. спр. 9-27).
Зі змісту проекту встановлено, що на час розробки проекту земельна ділянка відносилась до земель запасу - К.16.00.
Відповідно до висновку експерта державної експертизи про розгляд документації із землеустрою № 19142/82-20 від 22.09.2020 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Студентська, р-н б. № 4, відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам та погоджується (арк. спр. 28).
16.10.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою, у якій просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0150 га, кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Студентська, р-н будинку № 4, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (арк. спр. 29).
Згідно з витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 08.10.2020 № НВ-4404814302020 цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 4412500000:07:010:0045, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Студентська, р-н будинку № 4, - 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (арк. спр. 30).
Відповідачем було складено проект рішення Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло , відповідно до якого вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду на 49 років ТОВ Рубіжтепло земельну ділянку (кадастровий номер 4412500000:07:010:0045) із земель комунальної власності (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,0150 га, розташовану за адресою: Луганської обл., м. Рубіжне, вул. Студентська, район буд. № 4, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (арк. спр. 34).
Проте згідно зі службовим листом начальника відділу архітектури та містобудування Рубіжанської міської ради від 04.01.2021 № 1 повідомлено голову постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та земельних відносин про те, що питання розміщення котелень на території міста Рубіжне потребує більш детального вивчення (арк. спр. 94).
Згідно з інформаційною запискою начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування від 19.01.2021 № 70 після опрацювання поданого на затвердження міській раді проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки встановлено таке.
В проекті землеустрою наявний акт приймання-передачі межових знаків на зберігання від 23.09.2020 (сторінка 28 проекту), форма якого не відповідає формі, закріпленій у Додатку 2 до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення медовими знаками, яка затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 № 376, а саме:
- в акті не зазначено, у присутності яких власників (користувачів) суміжних земельних ділянок був складений акт;
- у п. 1 акту не зазначено кадастрового номеру земельної ділянки та найменування юридичної особи - власника/користувача земельної ділянки;
- у п. 3 акту не підкреслено, які особи (власники або землекористувачі) не мають претензій до існуючих меж;
- у п. 4 акту не зазначено найменування юридичної особи, якій межові знаки пред`явлені та передані на зберігання, та які ознайомлені про адміністративну відповідальність за знищення межових знаків;
- в акті відсутній п. 5;
- не зазначено кількість аркушів у додатку;
- в акті зазначено, що Рубіжанська міська рада є суміжним землекористувачем, тоді як міська рада є представницьким органом місцевого самоврядування і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси власника землі - територіальної громади міста Рубіжне.
Із змісту акту приймання-передачі межових знаків на зберігання від 23.09.2020 вбачається, що межові знаки є закріпленими в натурі (на місцевості), прийнятими та переданими на зберігання землекористувачу 23.09.2020, тоді як в пояснювальній записці (сторінка 8 проекту) зазначено, що встановлення меж земельної ділянки (перенесення проекту в натуру) та передача межових знаків на зберігання буде виконана після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду.
На кадастровому плані земельної ділянки (сторінка 36 проекту) не відображено кадастрового номера, який визначений витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Проект землеустрою пронумеровано, прошито та скріплено печаткою, але не вказано загальну кількість аркушів.
Вид використання земельної ділянки , який передбачений проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки, не відповідає виду використання земельної ділянки, який визначено у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Із урахуванням того, що котельня, яка планується для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування на земельній ділянці, є об`єктом енергетики та об`єктом у сфері теплопостачання, джерелом енергії та призначена для виробництва та передачі теплової енергії, земельна ділянка має бути віднесена до земель енергетики із цільовим призначенням - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії, код згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 14.02.
Виходячи із зазначеного, виявлені у проекті землеустрою щодо відведення невідповідності та недоліки надають усі підстави вважати його таким, що не відповідає вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів (арк. спр. 43-44).
В окремій думці начальника юридичного відділу Рубіжанської міської ради від 06.01.2021 № 7 наголошується, що відповідно до частини першої статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Зазначено, що наявна очевидна невідповідність проекту землеустрою, розробленого для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту, з даними, внесеними до Державного земельного кадастру - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). Зазначене виключає можливість передачі земельних ділянок ТОВ Рубіжтепло в оренду без аукціону. Прийняття означених проектів рішень міської ради у запропонованій редакції буде порушенням чинного законодавства України (арк. спр. 45-46).
27.01.2021 року відповідачем прийнято рішення № 6/203 Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло , яким відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Студентська, р-н б. № 4, у зв`язку з невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу (арк. спр. 42).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 14 Конституції України та статті 373 Цивільного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Частиною третьою статті 24 Закону № 280/97-ВР визначено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Частиною першою статті 59 Закону № 280/97-ВР встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина десята статті 59 Закону № 280/97-ВР).
У Рішенні Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009 (у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) вказано, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами (часина перша статті 3 Земельного кодексу України в редакції чинній на момент звернення та прийняття рішення, та надалі).
Згідно з частиною другою статті 4 Земельного кодексу України завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.
За приписами статті 5 Земельного кодексу України, земельне законодавство базується на таких принципах: а) поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; б) забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; в) невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; г) забезпечення раціонального використання та охорони земель; ґ) забезпечення гарантій прав на землю; д) пріоритету вимог екологічної безпеки.
Пунктами а - в статті 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до статті 15 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, належать: а) здійснення нормативно-правового забезпечення у сфері земельних відносин; б) забезпечення проведення земельної реформи; в) розробка та забезпечення реалізації загальнодержавних, регіональних програм використання та охорони земель; г) забезпечення здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного контролю за використанням та охороною земель; ґ) забезпечення проведення державної експертизи документації із землеустрою у випадках та порядку, визначених законом, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин; д) розроблення економічного механізму регулювання земельних відносин; е) участь у розробленні заходів щодо розвитку ринку земель; є) міжнародне співробітництво в галузі земельних відносин; ж) вирішення інших питань, визначених законами України та покладених на нього актами Президента України.
Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Відповідно до приписів статті 65 Земельного кодексу України до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.
Землі промисловості можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
Розміри земельних ділянок, що надаються для зазначених цілей, визначаються відповідно до затверджених в установленому порядку державних норм і проектної документації, а відведення земельних ділянок здійснюється з урахуванням черговості їх освоєння.
Пунктом а частини першої статті 82 Земельного кодексу України передбачено, що юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами.
Згідно пунктом а частини другої статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.
Згідно з частинами першою та другою статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно з частиною першою статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Відповідно до частини чотирнадцятої статті 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель, пунктами 1.2 та 1.4 якого визначено, що код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі; КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.
Згідно з розділом ІІ Класифікації видів цільового призначення земель вирізняють такі види цільового призначення Секція J :
Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення Землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд), Код КВЦПЗ 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Землі енергетики (землі, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об`єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об`єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об`єктів, необхідних для експлуатації об`єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів), Код КВЦПЗ 14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії.
Відповідно до частини першої статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Згідно з частиною другою цієї статті не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, будівництва об`єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об`єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд).
Як установлено судом, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду ТОВ Рубіжтепло розроблений для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельні) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради.
У витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку значиться:
- Цільове призначення: 11.04 Для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);
- Категорія земель: Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення;
- Вид використання земельної ділянки: Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пару та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Таким чином, надання ТОВ Рубіжтепло земельної ділянки (кадастровий номер 4412500000:07:010:0045) із земель комунальної власності (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,0150 га, розташованої за адресою: Луганської обл., м. Рубіжне, вул. Студентська, район буд. № 4, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) за кодом КВЦПЗ 11.04 в оренду без аукціону не можливе.
Натомість земельну ділянку з кодом КВЦПЗ 14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії (котельні) може бути надано в оренду без аукціону відповідно до частини другої статті 134 Земельного кодексу України.
Крім того, згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель розміщення котельні дозволяється на земельній ділянці з цільовим призначенням за кодом КВЦПЗ 14.
За таких обставин суд доходить висновку, що відповідачем правомірно відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ Рубіжтепло , тому рішення Рубіжанської міської ради Луганської області від 27.01.2021 № 6/203 не підлягає скасуванню.
Також суд звертає увагу, що 28.05.2021 ТОВ Рубіжтепло звернулося до Рубіжанської міської ради Луганської області з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 100 м кв. із земель комунальної власності, з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, в районі будинку № 4 по вулиці Студентській, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) з метою забезпечення теплом об`єктів соціальної сфери міста Рубіжне Луганської області (код КВЦПЗ 14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії (арк. спр. 120). Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області від 11.08.2021 № 14/90 позивачеві надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки (арк. спр. 117).
Відповідно до статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Разом з тим, хоча пункт перший статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року і зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія А, № 303А, пункт 29).
Статтею 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами першою та другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем доведено правомірність оскарженого рішення.
На підставі викладеного у задоволені позовних вимог слід відмовити повністю.
У зв`язку з відмовою в задоволенні позовних вимог судові витрати, понесені позивачем, йому не відшкодовуються. Відповідач судових витрат у справі не поніс.
Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 291 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Рубіжтепло до Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складено 19 листопада 2021 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2021 |
Оприлюднено | 22.11.2021 |
Номер документу | 101223931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні