Ухвала
від 18.11.2021 по справі 921/555/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

18 листопада 2021 року м. ТернопільСправа № 921/555/20 Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Бурди Н.М.

розглянувши заяву Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства "Київоблбудінвест" № 65/3 від 26.10.2021 (вх. № 8740 від 27.10.2021) про заміну сторони у справі № 921/555/20

за позовом: Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства " Київоблбудінвест ", юридична адреса: вул. Глибочицька, 28, м. Київ, 04050; адреса для листування: пл. Солом`янська, 2, оф. 409, м. Київ, 03035

до відповідача:Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації, вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46021

про стягнення 205 314, 75 грн. заборгованості.

Уповноважені представники сторін в судове засідання не з`явились.

ВСТАНОВИВ:

27.10.2021 від Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства " Київоблбудінвест " надійшла заява № 65/3 від 26.10.2021 (вх. № 8740 від 27.10.2021) про заміну сторони у справі № 921/555/20, згідно якої просить замінити відповідача (боржника) - Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації на його правонаступника - Департамент архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації.

Ухвалою суду від 29.10.2021 прийнято заяву Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства "Київоблбудінвест" № 65/3 від 26.10.2021 (вх. № 8740 від 27.10.2021) про заміну сторони у справі № 921/555/20 до розгляду та призначено судове засідання на 05.11.2021, з подальшим його відкладенням на 11.11.2021 та 18.11.2021.

05.11.2021 через канцелярію суду представником Департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації подано клопотання № 01-09/1515 від 05.11.2021 ( вх. № 9017 від 05.11.2021), в якому просить долучити до матеріалів справи копії документів, а саме:

- розпорядження голови обласної державної адміністрації № 88/01.02-01 від 11.02.2020 р.;

- розпорядження голови обласної державної адміністрації № 251/01.02-01 від 27.04.2020 р.;

- довідок про закриття рахунків;

- витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

08.11.2021 через канцелярію суду позивачем (стягувачем) подано клопотання № 74/3 від 08.11.2021 (вх. № 9047 від 08.11.2021), в якому просить долучити до матеріалів справи копії документів, а саме:

- відповіді Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області від 05.11.2021, щодо рахунків Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації;

- інформації про структурні підрозділи Тернопільської обласної державної адміністрації, отриманої з офіційного web-сайту в мережі Інтернет за адресою: https://oda.te.gov.ua/oda-i-organi-vladi/strukturni-pidrozdili-oda.

15.11.2021 через канцелярію суду представником Департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації подано клопотання № 78/3 від 15.11.2021 ( вх. № 9238 від 15.11.2021), в якому на виконання вимог ухвали суду від 29.10.2021 та від 05.11.1021 просить долучити до матеріалів справи копії документів, а саме:

- докази передачі зобов`язань по виконанню наказу від 01.04.2021 у справі №921/555/20 правонаступнику - Департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації - Передавальний Акт управління житлово-комунального господарства та енергозбереження обласної державної адміністрації, затверджений Розпорядженням голови обласної державної адміністрації 15.02.2021 року №101/01.02-01;

- докази ліквідації Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації, станом на 12.11.2021 року, реєстраційний номер справи: 164601018585, та Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо Департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації, станом на 12.11.2021 року, реєстраційний номер справи: 164601018475.

В судове засідання, яке відбулося 18.11.2021 представник позивача (заявника) не прибув, проте через канцелярію суду подав клопотання № 79/3 від 15.11.2021 (вх. № 9236 від 15.11.2021), в якому подану ним заяву №65/3 від 26.10.2021 підтримав та просив її розгляд проводити без участі представника заявника.

В дане судове засідання представник відповідача (боржника) не прибув, жодних заяв, клопотань не подав. Про час та місце проведення судового засідання був повідомлений у телефонному режимі, складена відповідальним працівником суду телефонограма мітиться у матеріалах розгляду заяви .

У відповідності до ч.3 ст. 334 ГПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне розглянути заяву № 65/3 від 26.10.2021 (вх. № 8740 від 27.10.2021) про заміну сторони у справі № 921/555/20 у даному судовому засіданні за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши заяву Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства "Київоблбудінвест" № 65/3 від 26.10.2021 (вх. № 8740 від 27.10.2021) про заміну сторони у справі № 921/555/20 та додані до неї документи судом встановлено.

Рішенням Господарського суду Тернопільської області від 22.10.2020 позовні вимоги задоволено частково та постановлено: стягнути з Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46021, ідент. код 40388437) на користь Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства "Київоблбудінвест" (юридична адреса: вул. Глибочицька, 28, м. Київ, 04050, ідент. код 40983293) 195 000 (сто дев`яносто п`ять тисяч ) грн 00 коп. заборгованості, 5 157 (п`ять тисяч сто п`ятдесят сім) грн 37 коп. пені та 3 079 (три тисячі сімдесят дев`ять) грн 72коп. в повернення сплаченого судового збору. В іншій частині позову - відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 11.02.2021 рішення Господарського суду Тернопільської області 22.10.2020 залишено без змін, а апеляційну скаргу Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації - без задоволення.

На виконання зазначеного рішення суду, яке набрало законної сили 20.11.2020, Господарським судом Тернопільської області 01.04.2021 видано наказ на його примусове виконання.

В обґрунтування підстав поданої ним заяви представник стягуюча посилається на те, що 08 квітня 2021 року, зазначений вище наказ Господарського суду Тернопільської області від 01.04.2021 року було надіслано до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України для виконання, який Відділом примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України 23.06.2021 року винесено Повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання з тих підстав, що:

- згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, організаційно-правова (форма юридичної особи - боржника: Орган державної влади, види економічної діяльності: 84.11 Державне управління загального характеру (основний), перебуває в стані припинення з 12.02.2020, запис - 16461270004010185, на підставі внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа: державна організація (установа, заклад) Департамент архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації, код ЄДРПОУ: 39360790;

- відповідно до положення Про управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації , затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації 30.05.2017 № 320-од (у редакції розпорядження голови обласної державної адміністрації від 25.06.2018 № 497-од, управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах області забезпечує виконання покладених на управління завдань. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки відкриті в органах Державної казначейської служби України;

- розпорядженням голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 11.02.2020 № 88/01.02-01 Про упорядкування структури обласної державної адміністрації реорганізовано управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації шляхом приєднання до департаменту архітектури, містобудування, житлово - комунального господарства та енергозбереження;

- водночас, механізм та повноваження з виконання рішень суду щодо стягнення коштів з державних органів встановлений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845 (далі - Порядок).

Так відповідно до п. З даного Порядку, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства.

Згідно п. 6 Порядку, у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:

- заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв`язку, якщо зазначений рахунок відсутній;

- оригінал виконавчого документа;

- судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності);

- оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Разом з тим, вищевказані обставини виключають можливість вчинення державним виконавцем виконавчих дій в порядку Закону України "Про виконавче провадження", а відповідно до частини 2 статті 6 Закону України Про виконавче провадження , рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

З огляду на викладене, 04 жовтня 2021 року на адресу Головного управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області стягувачем надіслано заяву про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46021, ідент. код: 40388437) на користь Державного підприємства Київоблбудінвест в особі Відокремленого підрозділу Київський обласний експертний центр Енергоефективності Державного підприємства Київоблбудінвест (юридична адреса: вул. Глибочицька, 28, м. Київ,04050, ідент. код: 40983293) 195 000 (сто дев`яносто п`ять тисяч) гривень 00 коп. заборгованості, 5 157 (п`ять тисяч сто п`ятдесят сім) гривень 37 коп. пені та 3 079 (три тисячі сімдесят дев`ять) гривень 72 коп. в повернення сплаченого судового збору, у відповідь на яку Головним управлінням Державної казначейської служби України у Тернопільській області було повідомлено про те, що усі рахунки Управління в органах Державної казначейської служби України, - закрито.

Як зазначає стягувач, згідно із Розпорядженням Голови обласної державної адміністрації від 11.02.2020 року за №88/01.02-01 Про упорядкування структури обласної державної адміністрації , Управління житлово - комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40388437) реорганізовано шляхом приєднання до департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40388416) (підпункт 2 пункту 3 Розпорядження від 11.02.2020 року).

Відповідно до підпункту 4 пункту 4 Розпорядження від 11.02.2020 року за №88/01.02-01 Про упорядкування структури обласної державної адміністрації , установлено, що департамент архітектури. містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації є правонаступником зобов`язань, прав та обов`язків управління містобудування та архітектури Тернопільської обласної державної адміністрації та управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації.

На підставі вищенаведеного заявник просить суд замінити боржника у справі №921/555/20 про стягнення з Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46021, ідент. код: 40388437) на користь Державного підприємства Київоблбудінвест в особі Відокремленого підрозділу Київський обласний експертний центр Енергоефективності Державного підприємства Київоблбудінвест (юридична адреса: вул. Глибочицька, 28, м. Київ,04050, ідент. код: 40983293) 195 000 (сто дев`яносто п`ять тисяч) гривень 00 коп. заборгованості, 5 157 (п`ять тисяч сто п`ятдесят сім) гривень 37 коп. пені та 3 079 (три тисячі сімдесят дев`ять) гривень 72 коп. в повернення сплаченого судового збору, - Управління житлово - комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46021, ідент. код: 40388437) на його правонаступника - Департамент архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського. 8. м. Тернопіль. Тернопільська область, 46021, ідент. код: 40388416), покликаючим при цьому на приписи ст. ст. 52, 334 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до ст.52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 344 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

Аналогічна правова норма міститься і у ст.15 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно до приписів якої у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Зазначеними нормами встановлений правовий механізм заміни сторони у справі та/або виконавчому провадженні у разі її реорганізації, вибуття або інших випадках заміни у відносинах, щодо яких виник спір.

Отже, правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Правонаступництво є самостійною підставою заміни кредитора у зобов`язанні, його слід розглядати як певний юридичний механізм похідного правонабуття, за яким до правонаступника переходять суб`єктивні права та обов`язки попередника. Припинення юридичної особи з правонаступництвом, тобто реорганізація юридичної особи, може проводитися у формі злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Тоді ж як процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. Для вирішення судом питання про процесуальну заміну сторони у справі (у тому числі на стадії виконання судового рішення) необхідною умовою є наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення та перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника.

Згідно з ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ст.105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації) та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Згідно з ст.106 Цивільного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Відповідно до ст.107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи.

З наведених норм права вбачається, що юридична особа за рішенням власника або уповноваженого органу може бути реорганізована шляхом приєднання до іншої юридичної особи. Для цього, власник або уповноважений орган створює комісію, яка у строк від 2 до 6 місяців приймає і розглядає вимоги кредиторів, та після закінчення цих строків складає передавальний акт, в якому вказуються майно, права та обов`язки, які передаються правонаступнику.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Отже, у разі реорганізації юридичної особи шляхом її приєднання факт настання правонаступництва безпосередньо пов`язаний з моментом передання прав та обов`язків від правопопередника до правонаступника.

Крім того, в разі реорганізації юридичної особи шляхом приєднання складається передавальний акт, який має містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов`язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються.

Разом з тим, момент переходу прав і обов`язків до правонаступника визначається днем підписання передавального акта або розподільного акту чи балансу, і тому може не співпадати у часі з моментом здійснення реорганізації підприємства, тобто включенням запису про припинення юридичної особи до державного реєстру.

Судом встановлено, що Розпорядженням Голови обласної державної адміністрації від 11.02.2020 року за №88/01.02-01 Про упорядкування структури обласної державної адміністрації Управління житлово - комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40388437) реорганізовано шляхом приєднання до департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40388416) (підпункт 2 пункту 3 Розпорядження від 11.02.2020 року).

Відповідно до підпункту 4 пункту 4 вказаного Розпорядження від 11.02.2020 року за №88/01.02-01 Про упорядкування структури обласної державної адміністрації , установлено, що департамент архітектури. містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації є правонаступником зобов`язань, прав та обов`язків управління містобудування та архітектури Тернопільської обласної державної адміністрації та управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації.

Як вбачається із матеріалів справи, реорганізацію Управління житлово - комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації завершено, все майно та права передані правонаступнику - департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації, що підтверджується копією Передавального Акту управління житлово-комунального господарства та енергозбереження обласної державної адміністрації, затверджений Розпорядженням голови обласної державної адміністрації 15.02.2021 року №101/01.02-01.

Також згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації реєстраційний номер справи: 164601018585, 11.11.2021 року на підставі рішення щодо реорганізації проведено державну реєстрацію припинення вказаної юридичної особи.

Таким чином, з досліджених судом обставин слід дійти висновку, що правонаступником Управління житлово - комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40388437) є департамент архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 40388416).

При цьому судом враховано правову позицію, викладену у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17, про те, що при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.

У процедурі реорганізації підприємства у формі приєднання все майно, права та обов`язки державних підприємств, які припиняються переходять до правонаступника. При реорганізації у формі приєднання немає значення чи вказано у передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.

Відповідно до ст.129-1 Конституції України, суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Частиною другою статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Аналогічне положення міститься і в ч.1 ст.18 та ч.1 ст.326 Господарського процесуального кодексу України.

В рішенні Конституційного Суду України від 13.12.2012 у справі №18-рп/2012 зазначено, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» , суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Стаття 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод гарантує кожному право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом.

Як вказано у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Глоба проти України» від 05.07.2012, пункт 1 статті 6 Конвенції, interalia (серед іншого), захищає виконання остаточних судових рішень, які у державах, що визнали верховенство права, не можуть залишатися невиконаними на шкоду одній зі сторін. Відповідно виконанню судового рішення не можна перешкоджати, відмовляти у виконанні або надмірно його затримувати. Держава зобов`язана організувати систему виконання судових рішень, яка буде ефективною як за законодавством, так і на практиці. Також Суд зазначив, що саме на державу покладається обов`язок вжиття у межах її компетенції усіх необхідних кроків для того, щоб виконати остаточне рішення суду та, діючи таким чином, забезпечити ефективне залучення усього її апарату. Не зробивши цього, вона не виконає вимоги, що містяться у пункті 1 статті 6 Конвенції. Насамкінець, Суд повторив, що сама природа виконавчого провадження вимагає оперативності.

Так, в рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Терем ЛТД» , Чечеткін та Оліус проти України» від 18.10.2005 р., зазначено, що неможливість для заявника отримати результат виконання рішення суду, винесеного на його або її користь, складає втручання у право на мирне володіння майном, яке викладено у першому параграфі ст.1 Протоколу №1 до Конвенції.

В рішенні у справі «Чіжов проти України» від 17.05.2005 р. Європейський суд з прав людини зазначив, що позитивним обов`язком держави є організація системи виконання рішень таким чином, щоб переконатись, що неналежне зволікання відсутнє та що система ефективна і законодавчо, і практично, а нездатність державних органів ужити необхідних заходів для виконання рішення позбавляє гарантії статті 6 Конвенції.

Відповідно до ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

У відповідності до ч. 1 ст. 73, ч. 1 ст. 74 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно з ч. 1 ст. 77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

З огляду на викладене, з метою ефективного захисту прав стягувача, забезпечення виконання рішення суду у даній справі, суд дійшов висновку, що заява Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства "Київоблбудінвест" № 65/3 від 26.10.2021 (вх. № 8740 від 27.10.2021) про заміну сторони у справі № 921/555/20 є обґрунтованою та такою, що підлягає до задоволення.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 52, 234, 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Заяву Державного підприємства "Київоблбудінвест" в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства "Київоблбудінвест" № 65/3 від 26.10.2021 (вх. № 8740 від 27.10.2021) про заміну сторони у справі № 921/555/20 - задовольнити .

2. Замінити боржника у справі №921/555/20 з Управління житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46021, ідент. код: 40388437) на його правонаступника - Департамент архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського. 8. м. Тернопіль. Тернопільська область, 46021, ідент. код: 40388416) .

3. Дану ухвалу направити рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення: ДП "Київоблбудінвест"в особі Відокремленого підрозділу "Київський обласний експертний центр енергоефективності" Державного підприємства " Київоблбудінвест "(пл. Солом`янська, 2, оф. 409, м. Київ, 03035); Департаменту архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації (вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46021).

4. Ухвала може бути оскаржена в порядку, встановленому ст.ст. 255-257 ГПК України.

Повний текст ухвали складено та підписано 19.11.2021 року .

Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.

Суддя Н.М. Бурда

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення18.11.2021
Оприлюднено23.11.2021
Номер документу101239884
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/555/20

Ухвала від 18.11.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 11.11.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 05.11.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 29.10.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 11.06.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 08.06.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Студенець В.І.

Судовий наказ від 01.04.2021

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бурда Н.М.

Ухвала від 30.03.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Студенець В.І.

Постанова від 11.02.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Матущак Олег Іванович

Постанова від 11.02.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Матущак Олег Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні