Справа №127/22707/21
Провадження №1-кс/127/10223/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2021 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю:
слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 про проведення обшуку,-
ВСТАНОВИВ:
Слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді Вінницького міського суду Вінницької області з клопотання про проведення обшуку.
Клопотання мотивовано тим, що проводиться досудове розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №62021240040000101 від 08.07.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Вжитими під час досудового розслідування заходами встановлено, що 03.01.2019 р. Подільським управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 24980188, м. Вінниця, вуя. 600-річчя, 68) та Обслуговуючим кооперативом ЖБК Міленіум Плюс (код ЄДРПОУ 41213360, м. Хмельницький, вул. Степана Бандери, 2/1 А, офіс 330) було укладено договір № 14/19 на будівництво житла. Предметом даного договору стала співпраця і участь Подільського УКБ та обслуговуючого кооперативу ЖБК Міленіум Плюс (код ЄДРПОУ 41213360, засновник ОСОБА_4 ) у будівництві багатоквартирного житлового будинку із вбудовано» прибудинковими нежитловими приміщеннями на земельній ділянці площею 0,3100 га із кадастровим номером 6810100000:07:005:0055, яка розташована в АДРЕСА_1 , і яка належить на праві постійного користування Подільському управлінню капітального будівництва М і н і стерег ва оборони У країни.
Згідно договору, Подільське управління капітального будівництва Міністерства оборони України має пріоритетне право участі у фінансуванні будівництва даного будинку за умови передбачення та виділення фінансового ресурсу на будівництво цього об`єкту у відповідному бюджетному році за рахунок державних капітальних вкладень за бюджетною програмою КПКВ 2101190 Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України, В той же час, відповідно до наказу Міністерства Оборони України № 123 від 22.03.2019 року Про затвердження Переліку житлових об`єктів, які передбачається фінансувати у 2019 році за рахунок коштів бюджетної програми КПВП 2101 190 Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України, будівництво вищезазначеного будинку взагалі не було заплановано на 2019 рік і бюджетне фінансування на будівництво даного будинку не передбачалось.
04.03.2019 року представник Подільського управління капітального будівництва Міністерства оборони України звернувся із заявою до ІНФОРМАЦІЯ_1 про видачу містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва - багатоквартирного житлового будинку із вбудовано-прибудинкованими нежитловими приміщеннями в АДРЕСА_1 .
22.03.2019 року містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва було затверджено наказом управління архітектури та містобудування департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради № 71 та видано замовнику. Відповідно до затверджених містобудівних умов па вищезазначеній земельній ділянці дозволяється будівництво 10 поверхового 72 квартирного односекційного житлового будинку з загальною площею квартир у будинку АДРЕСА_2 та із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями па першому поверсі будівлі (магазин продовольчих товарів) загальною площею 900 м2.
03.03.2021 р. багатоквартирний житловий будинок із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями В м. Хмельницькому по вул. Болбочана. 3/2а здано в експлуатацію. Таким чином працівниками управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Хмельницькій області було підтверджено відповідність збудованого будинку проекту та виданим містобудівним умовам, що насправді не відповідає дійсності, оскільки відповідно до містобудівних умов дозволялось будівництво вбудовано- прибудинкових нежитлових приміщень на першому поверсі будівлі загальною площею 900 м2, а реально збудовано 4-ри поверхи вбудовано-прибудинкових нежитлових приміщення загальною площею 2582,77 м2.
Крім того, відповідно до розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні», замовник будівництва зобов`язаний протягом 10 робочих днів після початку будівництва звернутися до відповідного органу .місцевого самоврядування із заявою про визначення розміру пайової участі щодо об`єкта будівництва, до якої додаються документи, які підтверджують вартість будівництва об`єкта. При цьому, розмір пайової участі становить для нежитлових будівель та споруд - 4 % загальної кошторисної вартості об`єкта; для житлових будинків - 2 % вартості будівництва об`єкта. Таким чином, відповідно до вищевикладеного, замовник будівництва (Подільське управління капітального будівництва Міністерства оборони України) зобов`язаний був протягом 10 робочих днів після початку будівництва (дозвіл на початок будівництва видано 13.01.2020 року) укласти з Хмельницькою міською радою договір про участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури.
Відповідно до розрахунку управління капітального будівництва Хмельницької міської ради, розмір коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Хмельницької міської територіальної громади вданому випадку мав складати 2 408 849 гри.
До даної схеми причетними с працівники
ІНФОРМАЦІЯ_2 знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 .
За вищевказаною адресою .можуть зберігатись Акт готовності об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 а до експлуатації, проектна документація, .містобудівні умови та обмеження дія проектування об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 а. експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво багатоквартирного житлового будинку; ділова переписна між ІНФОРМАЦІЯ_3 та Державною будівельною інспекцією України, та документи (дозволи, довідки, доручення тощо), які слугували підставою для надання сертифікату готовності об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 а до експлуатації, а також блокнот, записники та чорновики. на яких може зберігатися інформація щодо неналежного будівництва, шо в подальшому може бути підтверджуючим доказом у даному кримінальному провадженні.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого манна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, шо власником будівлі за адресою: АДРЕСА_4 . є Хмельницька обласна рада.
Відшукання та вилучення документів, що стосуються виконання будівельних робіт за умовами договору від 03.01.2019 № 14 19 має важливе значення для даного кримінального провадження за його правильної кваліфікації, а також іншої інформації, яка має значення в кримінальному провадженні, та із врахуванням яких, в сукупності з іншими здобутими доказами, буде прийнято обгрунтоване процесуальне рішення у вказаному кримінальному провадженні.
В інший законний спосіб відшукати та вилучити зазначені документ і речі не представляється можливим, оскільки існує ймовірність знищення відробленої документації посадовими особами Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області, а їх вилучення без рішення суду потягне за собою визнання їх неналежними та недопустимими доказами, а тому слідчий просив клопотання задовольнити.
В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 клопотання підтримала та просила задовольнити.
Вислухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Згідно ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (Конвенція) кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.
Крім того, слідчий суддя враховує, що згідно ч. 5 ст. 9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
У справі "Бакланов проти Росії" (рішення від 9 червня 2005 р.), так і в справі "Фрізен проти Росії" (рішення від 24 березня 2005 р.), ЄСПЛ зазначив, що досягнення справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи лише тоді стає значимим, якщо встановлено, що під час відповідного втручання було дотримано принципу "законності" і воно не було свавільним.
Пунктом 45 рішення Європейського суду з прав людини «Бук проти Німеччини» від 28.04.2005 року, (Buck v. Germany), заява № 41604/98, ECHR 2005-IV) встановлено, що держави можуть за необхідності вдаватися до проведення обшуку з метою отримання доказів на підтвердження факту вчинення певних правопорушень. При цьому, суду необхідно оцінювати, чи підстави, наведені на обґрунтування проведення обшуку житла та виїмки з нього, є належними та достатніми і чи принцип пропорційності дотриманий (див.: зазначене рішення у справі «Функе проти Франції», пункти 55-57; рішення від 25 лютого 1993 р. «Крем`є проти Франції», № 11471/85, пункти 38-40 тощо).
В підтвердження обставин викладених в клопотанні слідчого не долучено доказів, які в своїй сукупності не можуть підтвердити достовірність обставин викладених в клопотанні, оскільки базуються лише на даних рапортів оперативних співробітників та даних встановлених на виконання доручень слідчого в кримінальному провадженні.
Отже, в судовому засіданні слідчий не довів, що потреби досудового розслідування в проведені обшуку виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи власника житла, про які йдеться у клопотанні слідчого, що свідчить про недотримання слідчим принципу пропорційності.
Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання необґрунтоване, а тому відсутні підстави для його задоволення.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 309, 370, 372 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 про проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_4 - відмовити.
Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.
Слідчий суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2021 |
Оприлюднено | 22.12.2022 |
Номер документу | 101242207 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Михайленко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні