Рішення
від 23.06.2010 по справі 2-3272-10
ПРОЛЕТАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДОНЕЦЬКА

Справа № 2-3272/10

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

23 червня 2010 року Пролетарський районний суд м. Донецька у складі:

Головуючої судді Ульяніч І.В.

при секретарі Левченко В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України у Пролетарському районі м. Донецька про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в:

18.05.2010 року позивач звернулась до суду з позовом до відповідача, вказавши, що вона за своїм соціальним статусом відноситься до категорії громадян, які є дітьми війни , та має право згідно Закону України Про соціальний захист дітей війни на доплату до пенсії щомісячно у розмірі 30% від розмірі мінімальної пенсії за віком. Право на вказану доплату підтверджено Рішеннями Конституційного суду України від 09.07.07 року та від 22.05.08 року. Оскільки Управління Пенсійного Фонду України у Пролетарському районі м. Донецька відмовляє їй у виплаті вказаних надбавок, просила суд визнати такі дії відповідача незаконними та зобов'язати його провести нарахування щомісячної доплати до пенсії у розмірі 30% від розміру мінімальної пенсії за віком з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року.

У судовому засіданні позивач підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити в повному обсязі, на стягненні судового збору та витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу не наполягала (а.с.10).

Представник відповідача у судове засідання не з явився, надавши до суду письмову заяву з проханням розглядати справу у його відсутність та заперечення проти позову, згідно яких позов не визнали у зв'язку з тим, що згідно ст. 7 Закону України Про соціальний захист дітей війни фінансове забезпечення державних соціальних гарантій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Діюче пенсійне законодавство передбачає застосування мінімального розміру пенсії за віком для визначення розмірів пенсій, призначених згідно із законом про Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та не може застосовуватись для визначення розміру надбавки дітям війни. Крім того, ст. 73 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування забороняє використання коштів Пенсійного Фонду України на цілі, не передбачені цим Законом (а.с.9).

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає повному задоволенню з наступних підстав.

У судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, відноситься до соціальної групи Діти війни , що підтверджується копією посвідчення (а.с.6) із відповідною відміткою та користується правами та пільгами, передбаченими Законом України Про соціальний захист дітей війни .

Згідно ст. 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни в редакції, яка набрала чинності з 01.01.06 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Статтею 71 Закону України Про державний бюджет України на 2009 рік Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України "Про соціальний захист дітей війни" залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.

Отже, нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися відповідно до норм Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Відповідно до Закону України Про прожитковий мінімум від 15 липня 1999 року № 966-14, а також Закону України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії ” від 5 жовтня 2000 року № 2017-ІІІ, згідно статті 1 якого прожитковий мінімум використовується для визначення, у тому числі мінімального розміру пенсії за віком, який відповідно до статті 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ” встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Частиною 3 статті 4 даного Закону (в редакції Закону № 2505–4 від 25 березня 2005 року, що діє з 31 березня 2005 року) передбачено, що прожитковий мінімум на одну особу, а також окремо для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, щороку затверджується Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік. Прожитковий мінімум публікується в офіційних виданнях загальнодержавної сфери розповсюдження.

Відповідно до ст. 54 Закону України Про державний бюджет України на 2009 рік , у 2009 році прожитковий мінімум на одну особу та для тих хто відноситься до основних соціальних демографічних груп населення встановлено у розмірі, що діяли у грудні 2008 року. Розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом та нормативно-правовими актами КМ України. Цим Законом будь-яких змін до Закону України до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", не внесено, та дія цієї статті не зупинена. А тому відповідач повинен проводити нарахування та виплату підвищення до пенсії у розмірі 30% відповідно до статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру прожиткового мінімуму, встановленого ст. 54 Закону України Про державний бюджет України на 2009 рік та з наступними змінами його розміру.

Відповідно до п. 8 Постанови КМ України від 28.05.2008 року № 30 Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян , дітям війни до пенсії або щомісячного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у твердих розмірах: з 22 травня – 48,10 грн., з 1 липня – 48,20 та з 1 жовтня – 49,80 грн.

Таким чином підвищення дітям війни виплачується органом Пенсійного фонду відповідно до зазначеної постанови, а не Закону, внаслідок чого, суд вважає за необхідне визнати бездіяльність відповідача незаконною в порушення прав на отримання підвищення розміру пенсії за 2009 рік відповідно до статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни та зобов'язати його нарахувати та сплатити позивачу підвищення до пенсії як дитині війни з 01.01.2009 року.

Оцінюючи наведені доказі у їх сукупності, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги повністю, визнавши дії відповідача незаконними щодо невірного нарахування щомісячної доплати до пенсії у розмірі 30% від розміру мінімальної пенсії за віком з 01 січня 2009 року до 31 грудня 2009 року, зобов'язати відповідача провести нарахування щомісячної доплати до пенсії у розмірі 30% від розміру мінімальної пенсії за віком за вказані періоди з урахуванням фактично здійснених виплат.

На підставі викладеного, керуючись ст. 9, 46, 152 Конституції України, Законом України Про соціальний захист дітей війни , Законом України Про Державний бюджет України на 2009 рік , ст. 10, 11, 60, 209, 213-215 ЦПК України, суд –

в и р і ш и в:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України у Пролетарському районі м. Донецька про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати дії Управління Пенсійного Фонду України у Пролетарському районі м. Донецька в частині не нарахування щомісячної доплати до пенсії ОСОБА_1 у розмірі 30% від розміру мінімальної пенсії за віком з 01 січня 2009 року до 31 грудня 2009 року, відповідно до Закону України Про соціальний захист дітей війни незаконними.

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України у Пролетарському районі м. Донецька провести нарахування щомісячної доплати до пенсії ОСОБА_1 у розмірі 30% від розміру мінімальної пенсії за віком з 01 січня 2009 року до 31 грудня 2009 року відповідно до Закону України Про соціальний захист дітей війни , з урахуванням фактично здійснених виплат.

Заяву про апеляційне оскарження рішення може бути подано протягом 10 днів з дня проголошення рішення, а апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження до Апеляційного суду Донецької області через Пролетарський районний суд м. Донецька.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, рішення набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення надруковано в нарадчій кімнаті в одному примірнику.

Суддя І.В. Ульяніч

СудПролетарський районний суд м.Донецька
Дата ухвалення рішення23.06.2010
Оприлюднено14.03.2011
Номер документу10124978
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-3272-10

Рішення від 17.05.2010

Цивільне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Полєва Надія Миколаївна

Рішення від 05.11.2010

Цивільне

Дебальцевський міський суд Донецької області

Сухоручко Юлія Олександрівна

Рішення від 23.09.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд Донецької області

Бутенко Анатолій Петрович

Рішення від 19.08.2010

Цивільне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Шавиріна Лілія Павловна

Рішення від 19.07.2010

Цивільне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Франько Микола Якович

Рішення від 13.07.2010

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Артемова Лілія Германівна

Рішення від 23.06.2010

Цивільне

Пролетарський районний суд м.Донецька

Ульяніч Ірина Володимирівна

Рішення від 03.06.2010

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Копилова Світлана Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні