П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
22 листопада 2021 р. Справа № 540/3154/21 Головуючий у суді І інстанції: Попов В.Ф.
Суддя П`ятого апеляційного адміністративного суду Семенюк Г.В., перевіривши апеляційну скаргу Великолепетиської селищної ради Херсонської області на рішення Херсонського окружного адміністративного суду 02 вересня 2021 року по справі за позовом фермерського господарства "Аміна-Юг" до Великолепетиської селищної ради Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
Позивач, звернувся до суду з позовом до Великолепетиської селищної ради Херсонської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду 02 вересня 2021 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Великолепетиської селищної ради Херсонської області Про питання розгляду заяви ФГ Аміна-Юг №321 від 29.04.2021 року. Зобов`язано Великолепетиську селищну раду Херсонської області повторно розглянути клопотання фермерського господарства "Аміна-Юг" №90 від 05.04.21 р. про надання дозволу на розпаювання земельної ділянки, яка знаходиться в користуванні у фермерського господарства Аміна-Юг на підставі договору оренди землі від 30.08.2013 р. номер запису про інше речове право: 2308476, кадастровий номер 6521255100:02:001:0173, загальною площею 83,4557 га на території Великолепетиської селищної ради на членів фермерського господарства Аміна-Юг в кількості 10 чоловік та винести вмотивоване рішення по суті. В решті позову відмовлено.
Великолепетиська селищна рада Херсонської області не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції від 02 вересня 2021 року по справі № 540/3154/21 та постановити нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволені позовних вимог.
Другим пунктом своєї апеляційної скарги апелянт просив суд відстрочити сплату судового збору за подання апеляційної скарги. Вказане клопотання апелянт обґрунтовує відсутністю бюджетних призначень на вересень-жовтень 2021 року, для сплати судового збору.
З цього приводу колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з частиною першою статті 133 КАС України в редакції Закону № 2147-VІІІ суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Наведені положення процесуального закону дають підстави для висновку, що звільнення від сплати судового збору, його відстрочення чи розстрочення є правом, а не обов`язком суду, при цьому суд, вирішуючи це питання, враховує майновий стан сторони.
Втім, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень її майнового стану. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати.
В той же час, статтею 44 КАС України передбачено обов`язок осіб, які беруть участь у справі (учасників справи) добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Таким чином, сторона, яка має намір подати апеляційну скаргу, повинна вчиняти усі можливі та залежні від неї дії для виконання процесуального обов`язку дотримання вимог процесуального закону стосовно форми і змісту апеляційної скарги, в тому числі щодо надання документу про сплату судового збору.
При цьому, особа, яка заявляє відповідне клопотання про відстрочення сплати судових витрат, згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий/фінансовий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
У зв`язку із цим, обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, самі по собі не можуть вважатися достатньою підставою для відстрочення такої сплати.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 у справі Креуз проти Польщі право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.
Враховуючи вище викладене, клопотання апелянта про відстрочення спали судового збору не підлягає задоволенню.
Законом України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтями 3 та 4 Закону України Про судовий збір визначено об`єкти справляння судового збору та розміри ставок судового збору.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 4 вказаного Закону за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з нововиявленими обставинами ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Враховуючи, що позовна заява містить вимогу немайнового характеру, то за подання апеляційної скарги в даному випадку належить сплатити судовий збір в сумі (908*150%) = 1362 грн.
Судовий збір за подачу апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду повинно бути сплачено за наступними реквізитами:
банк Казначейство України (ЕАП), код банку 899998
код класифікації доходів бюджету 22030101 "Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050)"
відомча ознака "81" (Апеляційні адміністративні суди):
рахунок UA678999980313101206081015758,
отримувач - УК у м. Одесі/Приморський р-н/22030101
код за ЄДРПОУ отримувача - 37607526
Відповідно до ч. 2 ст. 298 КАС, до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 169 КАС України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 169, 296, 298 КАС України, суддя -
УХВАЛИВ:
1.В задоволенні клопотання Великолепетиської селищної ради Херсонської області про відстрочення сплати судового збору за подачу апеляційної скарги на рішення Херсонського окружного адміністративного суду 02 вересня 2021 року, - відмовити. 2.Апеляційну скаргу Великолепетиської селищної ради Херсонської області на рішення Херсонського окружного адміністративного суду 02 вересня 2021 року, - залишити без руху. 3.Надати Великолепетиській селищній раді Херсонської області десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для усунення зазначених недоліків, а саме надання докази сплати судового збору за подання апеляційної скарги.
4.Ухвалу про залишення апеляційної скарги без руху невідкладно надіслати особі, що звернулася із апеляційною скаргою. 5.Роз`яснити апелянту, що вразі невиконання вимог Ухвали суду у встановлений строк, апеляційна скарга буде повернута. Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя: Семенюк Г.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2021 |
Оприлюднено | 24.11.2021 |
Номер документу | 101257103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні