Рішення
від 01.11.2021 по справі 160/14819/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2021 року Справа № 160/14819/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Юркова Е.О.,

розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Апостолівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

27 серпня 2021 року ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Апостолівської міської ради з вимогами:

- визнати протиправною бездіяльність Апостолівської міської ради (код ЄДРПОУ 04052583), юридична адреса: м.Апостолове, вул. Центральна, 65 Дніпропетровської області, щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею - 2.0000 га., для ведення особистого селянського господарства яка розташована: за межами населеного пункту на території Апостолівської міської ради Дніпропетровської області з кадастровим номером - 1220383300:01:001:0176;

- зобов`язати Апостолівську міську раду (код ЄДРПОУ 04052583) юридична адреса: м.Апостолове, вул. Центральна, 65 Дніпропетровської області, на засіданні чергової сесії розглянути заяву, та затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 площею - 2.0000 га., для ведення особистого селянського господарства яка розташована: на території Апостолівської міської ради Дніпропетровської області з кадастровим номером - 1220383300:01:001:0176.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що рішенням 89 сесії VII скликання Апостолівської міської ради № 2397 від 27.08.2020 року позивачу було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 1220383300:01:001:0176, що розташована в межах Апостолівської міської ради, площею 2.0000 га. ФОП ОСОБА_2 було розробленно проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею - 2.0000 га., для ведення особистого селянського господарства, яка розташована: на території Апостолівської міської ради Дніпропетрвоської області кадастровий номер 1220383300:01:001:0176, який було подано до Апостолівської міської ради з відповідною заявою про затвердження проекту землеустрою. Проте листом-відповіддю від 17.03.2021 року за вихідним № 945 міський голова ОСОБА_3 повідомлено про неможливість затвердження проекту землеустрою, внаслідок відсутності документів необхідних для передачі земельної ділянки у власність. Бездіяльність відповідача, яка виразилась у належному розгляді заяви, на думку позивача, спрямована на перешкоджання права на затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 площею - 2.0000 га., для ведення особистого селянського господарства яка розташована: на території Апостолівської міської ради Дніпропетровської області з кадастровим номером - 1220383300:01:001:0176 та є протиправною, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 01.09.2021 року відкрито провадження у справі, та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

05.10.2021 року відповідач подано до суду відзив на позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити, мотивуючи тим, що в своїй позовній заяві позивач не надає жодних підтверджень подання ним заяви про затвердження проекту землеустрою, її реєстраційного номера та навіть дати подання, а лише стверджує про її подання. Натомість Апостолівська міська рада повідомляє, що відповідної заяви про затвердження проекту землеустрою від позивача за ймовірний період подання з 01.01.2021 р. по 01.09.2021 р. не надходило. Оскільки, заяв від позивача про затвердження проекту землеустрою про відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на території Апостолівської міської ради не надходило, в порушення вимог ст..186-1 Земельного кодексу України, відповідно Апостолівська міська рада не могла розглянути подану зі слів позивача заяву та не має можливості надати затребувану заяву за відповідним клопотанням.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що рішенням 82 сесії VII скликання Апостолівської міської ради № 2236 від 24.03.2020 року надано дозвіл на розробку технічної документації з землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 1220383300:01:001:0142, площею 71,9236 за з метою подальшої передачі у власність громадянам, згідно з додатком (зокрема ОСОБА_1 - пункт 15 додатку).

ФОП ОСОБА_2 було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянам, у тому числі ОСОБА_1 , для ведення особистого селянського господарства на території Апостолівської міської ради Дніпропетровської області.

Згідно протоколу 4 сесії VIIІ скликання Апостолівської міської ради від 23.12.2020 року, надійшла пропозиція депутата міської ради ОСОБА_4 , голови постійної комісії міської ради з питань земельних відносин агропромислового комплексу, містобудування, будівництва та охорони природи внести зміни в чергу дану чергової 4 сесії Апостолівської міської ради VIIІ скликання, а саме виключити з черги денної земельні питання, з метою доопрацювання: зокрема пункт 68 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на території Апостолівської міської ради громадянину ОСОБА_1 . Результати голосування: за - 22, міський голова - за, проти - немає, рішення - приймається.

Згідно витягу з протоколу № 6 від 02.03.2021 року засідання постійної комісії Апостолівської міської ради VIIІ скликання з питань земельних відносин, агропромислового комплексу, містобудування, будівництва та охорони природи, є не можливе погодження проекту землеустрою, внаслідок невідповідності його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відповідно до службової записки начальника ЦНАП Красавчикова Д., в період з 01.01.2021 р. по 01.09.2021 заяви від ОСОБА_1 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 не надходило.

Вирішуючи даний адміністративний спір суд виходить з такого.

Згідно з частиною першою статті 3 Земельного кодексу України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

За приписами частини першої статті 35 Земельного кодексу України громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону (частина 1 статті 116 Земельного кодексу України).

Згідно частини 2 статті 116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами встановлено статтею 118 Земельного кодексу України.

Відповідно до частини шостої статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Приписами частини сьомої статті 118 Земельного кодексу України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (частина 9 статті 118 Земельного кодексу України).

Частинами 10-11 статті 118 Земельного кодексу України визначено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (частина 4 статті 122 Земельного кодексу України).

Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 1 статті 186-1 Земельного кодексу України, яка діяла до виключення згідно Закону України № 1423-IX від 28.04.2021 року).

Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері (частина 5 статті 186-1 Земельного кодексу України, яка діяла до виключення згідно Закону України № 1423-IX від 28.04.2021 року).

Згідно частини 1 статті 9 Закону України Про адміністративні послуги адміністративні послуги надаються суб`єктами надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг.

Адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування. Порядок та вимоги інтеграції інформаційних систем державних органів та органів місцевого самоврядування з Єдиним державним вебпорталом електронних послуг затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері надання адміністративних послуг.

Центр надання адміністративних послуг - це постійно діючий робочий орган або виконавчий орган (структурний підрозділ) органу місцевого самоврядування або місцевої державної адміністрації, що зазначені у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги згідно з переліком, визначеним відповідно до цього Закону (частина 1 статті 12 Закону України Про адміністративні послуги ).

Як зазначено відповідачем у відзиві на позов, у складі виконавчого органу Апостолівської міської ради діє центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Відповідно до службової записки начальника ЦНАП Красавчикова Д., в період з 01.01.2021 р. по 01.09.2021 заяви від ОСОБА_1 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 не надходило.

Також позивачем до позовної заяви не надано доказів подання до Апостолівської міської ради заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства на території Апостолівської міської ради Дніпропетровської області разом з відповідним проектом.

Враховуючи встановлену судом відсутність подання позивачем до Апостолівської міської ради заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на території Апостолівської міської ради Дніпропетровської області разом з відповідним проектом, суд приходить до висновку про відсутність бездіяльності Апостолівської міської ради з розгляду такої заяви.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на вищезазначені висновки суду, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову ОСОБА_1 .

Керуючись ст.ст. 72-77, 90, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІК в ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до Апостолівської міської ради (вул.Центральна, буд.65, м.Апостолове, Апостолівський район, Дніпропетровська область, 53802, ІК в ЄДРПОУ 04052583) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 01 листопада 2021 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2021
Оприлюднено25.11.2021
Номер документу101281073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/14819/21

Постанова від 06.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 01.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 08.10.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні