Рішення
від 18.11.2021 по справі 640/30981/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2021 року м. Київ № 640/30981/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю НК СФЕРА ГРУП

до Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області

Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю НК СФЕРА ГРУП з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області, Державної податкової служби України в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просило:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення № 0009690506 від 03.08.2020 року Головного Управління ДПС у Житомирській області, яким було застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 250 000 (двісті п`ятдесят тисяч) грн. 00 коп. за реалізацію пального без наявності лщензії відповідно до ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на підставі акту № 0160/06/04/РРО/37615212 від 07.07.2020 року.

- визнати протиправним та скасувати рішення про результати розгляду скарги Державної Податкової Служби України від 17.11.2020 року №32690/6/99-00-60-06-06.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва відкрито провадження у адміністративній справі 640/30981/20 та увалено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідачем подано відзив на адміністративний позов в якому зазначає, що під час прийняття оскаржуваних рішень діяв у межах повноважень, у порядку та в спосіб встановлений Конституцією та законами України, а відтак відсутні підстави для скасування таких рішень та задоволення позовних вимог.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Відповідно до наказу ГУ ДПС у Житомирської області від 26.06.2020 №688 Про проведення фактичної перевірки НК СФЕРА ГРУП та направлень на проведення фактичної перевірки від 26.06.2020 №935 та №934 ГУ ДПС у Житомирській області проведено фактичну перевірку АЗС, яка розташована за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с.Ставище, вул. Житомирська, 127, де здійснює свою діяльність ТОВ НК СФЕРЛ ГРУП .

За результатами фактичної перевірки складено акт від 07.07.2020 №0160/06/РРО/37615212.

В ході проведення фактичної перевірки встановлено порушення, а саме: реалізація пального без наявності ліцензії чим порушено вимоги ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обіг спирту етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, на підставі ст.17, вище вказаного закону, винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 03.08.2020 №0009690506 за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії у розмірі 250000.00 грн..

Не погоджуючись з даним податковим повідомленням-рішенням товариство звернулось до ДПС зі скаргою на рішення, однак рішення про результати розгляду скарги Державної Податкової Служби України від 17.11.2020 року №32690/6/99-00-60-06-06 у задоволенні поданої скарги відмовлено.

Позивач вважаючи податкове повідомлення-рішення та рішення про результати розгляду скарги протиправними, звернулось до суду з позовом для захисту своїх прав та законних інтересів.

Надаючи оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначаються Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі - Закон № 481 в редакції, станом на момент проведення перевірки).

Статтею 1 Закону №481 серед іншого надано визначення наступним поняттям:

ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.

Згідно норм статті 15 Закону № 481, роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством. Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років. Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального). Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби. У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Так, для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.

Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. У рішенні про відмову у видачі ліцензії повинна бути вказана підстава для відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.

Положеннями ст. 17 Закону № 481/95, передбачено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. Так, до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень.

З матеріалів справи вбачається, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням позивачу був нарахований штраф у розмірі 250 000,00 грн. за здійснення роздрібної торгівлі паливом без ліцензії.

З матеріалів справи вбачається, що під час проведенля перевірки АЗС, що належить ТОВ НК СФЕРА ГРУП , що розташована за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с.Ставище, вул. Житомирська, 27 встановлено, що згідно з даними ІТС Податковий блок підсистеми Моніторинговий цсіітр Чеки РРО та Виторги РРО , відповідно до 2-Звіту від 01.07.2019 № 609 та фіскальних чеків від 01.07.2019 Ж№ 3394, 3395 по РРО АЗС РOS Міni заводський номер № 80080837 фіскальний номер 3000371325 було реалізовано пальне, а саме Бензин А-92 в кількості 3,520 літра на загальну суму 90,7 1 грн.

Однак ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним товариством за вищевказаною адресою, де проводить свою діяльність, отримана лише 06.09.2019, тобто 01.07.2019 здійснювалась роздрібна торгівля пальним без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, чим порушено вимоги ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .

Водночас, в ході розгляду справи позивачем жодних доказів на підтвердження факту наявності станом на момент проведення перевірки у ТОВ НК СФЕРА ГРУП ліцензії на право роздрібної торгівлі паливом за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с.Ставище, вул. Житомирська, 27, не надано.

Більше того, судом з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним розміщеного на офіційному сайті Державної податкової служби України оновленого станом на 26.07.2021р. встановлено, що лише 06.09.2019р. позивачу видано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с.Ставище, вул. Житомирська, 27.

З огляду на те, що факт роздрібної торгівлі пальним за відсутності ліцензії, підтверджений в ході судового розгляду справи, то вимоги позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволенню не підлягають.

Разом, з тим не підлягають задоволенню позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про результати розгляду скарги Державної Податкової Служби України від 17.11.2020 року №32690/6/99-00-60-06-06, як похідні.

Одночасно, судом враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.

Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю НК СФЕРА ГРУПП відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.11.2021
Оприлюднено24.11.2021
Номер документу101292799
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/30981/20

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 13.04.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 10.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 18.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні