Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
25 листопада 2021 р. Справа №805/1868/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Бабіч С.І., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 805/1868/15-а за позовом Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області до Комунального клінічного лікувально-профілактичного закладу "Донецький обласний протипухлинний центр" про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, за період лютий - квітень 2015 року, на суму 106 342,55 грн.,
В С Т А Н О В И В:
22 жовтня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява представника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони у виконавчому провадженні по справі № 805/1868/15-а, з Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.\
В обґрунтування вказаної заяви Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області посилається на те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 року № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України з 01.06.2021 року Добропільське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником відповідача у справі.
Представники сторін у судове засідання, призначене на 25 листопада 2021 року не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2015 року адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області до Комунального клінічного лікувально-профілактичного закладу "Донецький обласний протипухлинний центр" про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, за період лютий - квітень 2015 року, на суму 106 342,55 грн., задоволено повністю.
Присуджено до стягнення з Комунального клінічного лікувально-профілактичного закладу "Донецький обласний протипухлинний центр" (вул. Орджонікіджзе, 31, м. Краматорськ, Донецька область, 84307, код ЄДРПОУ 01989935) на користь Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (вул. Поштова, 5, м. Краматорськ, Донецька область, 84302, код ЄДРПОУ 23346787) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах за списками №№ 1 та 2 за період лютий - квітень 2015 року, в сумі 106 342 (сто шість тисяч триста сорок дві) гривні 55 (п`ятдесят п`ять) копійок.
Як видно з відомостей програмного забезпечення «Діловодства спеціалізованого суду» 05 серпня 2015 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 805/1868/15-а на стягнення з Комунального клінічного лікувально-профілактичного закладу "Донецький обласний протипухлинний центр" (вул. Орджонікіджзе, 31, м. Краматорськ, Донецька область, 84307, код ЄДРПОУ 01989935) на користь Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (вул. Поштова, 5, м. Краматорськ, Донецька область, 84302, код ЄДРПОУ 23346787) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах за списками №№ 1 та 2 за період лютий - квітень 2015 року, в сумі 106 342 (сто шість тисяч триста сорок дві) гривні 55 (п`ятдесят п`ять) копійок.
Судом встановлено, що виконавчий лист № 805/1868/15-а, виданий Донецьким окружним адміністративним судом 08 червня 2015 року пред`явлено до примусового виконання.
На підставі зазначеного виконавчого листа 01.10.2019 року відкрито виконавче провадження ВП № 60176116.
З метою забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 року № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України , наказу Пенсійного фонду України Про заходи у зв`язку із реорганізацією деяких територіальних органів Фонду від 02.11.2020 року №115, проведено реорганізацію територіальних органів Пенсійного фонду України в Донецькій області. Згідно додатку до постанови Кабінету міністрів України від 09.10.2020 року №925, управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ 13486010).
Згідно із п.6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074, у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області виступає правонаступником всіх майнових прав та обов`язків управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області.
Відповідно до передавального акту від 10.08.2021 року, затвердженого в.о. Голови правління Пенсійного фонду України, відповідно до Законів України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , Про центральні органи виконавчої влади , Про управління об`єктами державної власності , постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 року № 925 Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України , наказу Пенсійного фонду України від 02.11.2020 року № 115 Про заходи у зв`язку з реорганізацією деяких територіальних органів Пенсійного фонду , наказу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області №1663 від 06.11.2020 року Про заходи у зв`язку з реорганізацією територіальних органів Фонду області (зі змінами), наказу управління Пенсійного фонду у м. Краматорську Донецької області від 10 листопада 2020 року № 230 Про заходи у зв`язку з реорганізацією управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області , членами комісії з припинення управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області здійснено заходи щодо припинення діяльності управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (код ЄДРПОУ 23346787) та реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області та провели передачу окремо визначеного майна, що обліковується на балансі управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.
Передано основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, запаси, вказані в п.1 даного акту з балансу управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області на баланс Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, яке є правонаступником всіх прав та обов`язків управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області.
Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом у постановах від 10 вересня 2020 року у справі № 420/5772/18, від 10 жовтня 2020 року у справі №804/958/17, від 03 грудня 2020 року у справі № 805/2173/16-а, від 30 грудня 2020 року у справі 805/4361/17-а.
З огляду на наведене, без заміни сторони у виконавчому листі або виконавчому провадженні унеможливлюється виконання рішення суду, що буде порушенням принципу обов`язковості судових рішень.
Під процесуальним правонаступництвом у виконавчому провадженні розуміють заміну однієї зі сторін (стягувана або боржника) з переходом прав та обов`язків від попередників до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні.
Частиною 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Згідно з ч. 5 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником. Для правонаступників усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення права заявника на своєчасне та повне виконання судового рішення у даній справі, керуючись ст. 379 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни стягувача у виконавчому провадженні у справі 805/1868/15-а, з управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.
Керуючись Законом України Про виконавче провадження , ст.ст. 229, 243, 248, 252, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 805/1868/15-а - задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому провадженні ВП № 60176116 з примусового виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 22 червня 2015 року у справі № 805/1868/15-а з Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010, місцезнаходження: пл. Соборна, буд. 3, м. Слов`янськ, Донецька область, 84122).
Ухвала може бути пред`явлена до виконання разом з виконавчим листом у справі.
Ухвала складена і підписана 25 листопада 2021 року у порядку письмового провадження.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.І. Бабіч
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2021 |
Оприлюднено | 29.11.2021 |
Номер документу | 101362033 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабіч С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні