Рішення
від 15.11.2021 по справі 910/18380/20 (910/6901/21)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

15.11.2021Справа № 910/18380/20 (910/6901/21)

За позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" (03170, м. Київ, вул. Янтарна, буд. 5-В)

про стягнення 170 000,00 грн.

В межах справи № 910/18380/20

За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" (03170, м. Київ, вул. Янтарна, буд. 5-В; ідентифікаційний номер 42780746)

про банкрутство

Суддя П.П. Чеберяк

Представники сторін :

Від позивача Мкртчян В.Х. - представник

Від відповідача Терещенко О.В. - ліквідатор

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

У провадженні Господарського суду м. Києва перебуває справа № 910/18380/20 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" про банкрутство на стадії процедури розпорядження майном, введеної ухвалою Господарського суду м. Києва від 10.02.2021.

28.04.2021 до Господарського суду м. Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" про стягнення 170 000,00 грн.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 11.05.2021 позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" про стягнення 170 000,00 грн. залишено без руху та встановлено Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг п`ятиденний строк з дня вручення ухвали для усунення недоліку шляхом здійснення оплати судового збору у розмірі 2 550,00 грн. та надання відповідного підтвердження суду.

07.06.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло повідомлення позивача про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 14.06.2021 прийнято позовну заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" про стягнення 170 000,00 грн. до розгляду в межах справи № 44/258-б про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК". Підготовче засідання призначено на 26.07.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 26.07.2021 відкладено підготовче засідання на 06.09.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 06.09.2021 розгляд справи відкладено на 18.10.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 18.10.2021 закрито підготовче провадження та призначено заяву Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" про стягнення 170 000,00 грн. в межах справи № 910/18380/20 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" до судового розгляду по суті на 15.11.2021.

У судовому засіданні 15.11.2021 представник позивача надав пояснення по суті позовних вимог та підтримав їх в повному обсязі.

Представник відповідача щодо задоволення позовних вимог поклався на розсуд суду.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (позивач) № 2553 від 23 грудня 2020 року на Товариство з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" (відповідач) накладено штраф у розмірі 85000,00 грн. за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.

Постанова № 2553 відповідачем отримана 04 січня 2021 року.

У зв`язку з несплатою відповідачем у встановлений строк суми штрафу, позивачем на вказану суму нарахованого пеню у розмірі 1,5% суми штрафу за кожен день прострочення, що станом на 11 квітня 2021 року становило 89 250,00 грн. З урахуванням положення статті 22 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг сума нарахованої пені, яка підлягає стягненню становить 85000,00 грн, відтак загальна сума заборгованості - 170000,00 грн.

З метою стягнення вищезазначеної суми штрафу та пені з відповідача позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам Господарський суд міста Києва виходить з наступного.

Відповідно до частин 1-3 статті 1 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22 вересня 2016 року № 1540-VIII (надалі - Закон України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор) є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, метою діяльності якого є державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Регулятор є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, що є державною власністю, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням. Роботу Регулятора забезпечують його центральний апарат і територіальні органи.

Згідно частини 1 статті 3 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

У відповідності до частини 2 цієї статті Регулятор здійснює державне регулювання шляхом: 1) нормативно-правового регулювання у випадках, коли відповідні повноваження надані Регулятору законом; 2) ліцензування діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг; 3) формування цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг та реалізації відповідної політики у випадках, коли такі повноваження надані Регулятору законом; 4) державного контролю та застосування заходів впливу; 5) використання інших засобів, передбачених законом.

Частиною 3 статті 3 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг передбачено, що основними завданнями Регулятора є: 1) забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; 2) сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів; 3) сприяння інтеграції ринків електричної енергії, природного газу України з відповідними ринками інших держав, зокрема в рамках Енергетичного Співтовариства, співпраці з Радою регуляторів Енергетичного Співтовариства, Секретаріатом Енергетичного Співтовариства та національними регуляторами енергетики інших держав; 4) забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами; 5) сприяння транскордонній торгівлі електричною енергією та природним газом, забезпечення інвестиційної привабливості для розвитку інфраструктури; 6) реалізація цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг; 7) сприяння впровадженню заходів з енергоефективності, збільшенню частки виробництва енергії з відновлюваних джерел енергії та захисту навколишнього природного середовища; 8) створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; 9) сприяння розвитку конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг; 10) інші завдання, передбачені законом.

Статтею 14 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг визначено порядок організації роботи Регулятора та прийняття рішень.

Згідно положень частин 1-5 статті 22 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг суб`єкти господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, несуть відповідальність за правопорушення у сферах енергетики та комунальних послуг, визначені законами України Про природні монополії , Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу , Про ринок електричної енергії , Про ринок природного газу , Про трубопровідний транспорт , Про теплопостачання , Про питну воду та питне водопостачання , Про державне регулювання у сфері комунальних послуг та іншими законами, що регулюють відносини у відповідних сферах. Посадові особи суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, несуть адміністративну та кримінальну відповідальність за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг.

За порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді: 1) застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень; 2) накладення штрафу; 3) зупинення дії ліцензії; 4) анулювання ліцензії. За порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до посадових осіб суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати адміністративні стягнення.

У разі виявлення порушень законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор розглядає питання відповідальності суб`єкта господарювання, його посадових осіб на своєму засіданні та приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання санкцій та/або застосування адміністративного стягнення до посадової особи такого суб`єкта господарювання. При застосуванні санкцій Регулятор має дотримуватися принципів пропорційності порушення і покарання та ефективності санкцій, які мають стримуючий вплив.

Регулятор застосовує штрафні санкції до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у розмірах, встановлених цим Законом, законами України Про ринок електричної енергії , Про природні монополії , Про питну воду та питне водопостачання , Про ринок природного газу , Про теплопостачання .

Адміністративні стягнення застосовуються до посадових осіб суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону. За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора. Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до Державного бюджету України. Протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати Регулятору документи, що підтверджують сплату штрафу. У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

Суд наголошує, що пункт 1 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2553 від 23 грудня 2020 року, яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 85000,00 грн відповідачем не оскаржено та станом на час розгляду даної справи згадувана постанова у вказаній частині є чинною.

Судом встановлено і не спростовано відповідачем, що станом на час розгляду справи штраф, застосований пунктом 1 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2553 від 23 грудня 2020 року відповідачем не сплачений.

Також судом встановлено відповідність розрахунку пені, нарахованої відповідачу згідно з нормами статті 22 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг .

Докази, які б підтверджували сплату штрафу в сумі 85000,00 грн та пені в сумі 85000,00 грн на момент вирішення спору у справі відсутні, що є підставою для їх стягнення у судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Згідно із ч. 1 ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, як: не стосуються предмета доказування.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України).

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи (ст. 78 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 79 Господарського процесуального кодексу України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

З огляду на встановлені обставини та наведені норми, позовні вимоги підлягають задоволенню.

У відповідності до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 74, 76-80, 129, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" (03170, м. Київ, вул. Янтарна, буд. 5-В;ідентифікаційний код 42780746) в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ) штраф в розмірі 170 000 (сто сімдесят тисяч) грн. 00 коп.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична Україна ЄК" (03170, м. Київ, вул. Янтарна, буд. 5-В; ідентифікаційний код 42780746) на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19; ідентифікаційний код 39369133) 2 550 (дві тисячі п`ятсот п`ятдесят) грн. 00 коп. судового збору.

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

5. Копію рішення направити сторонам, ліквідатору та кредиторам.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено: 23.11.2021.

Суддя П.П. Чеберяк

Дата ухвалення рішення15.11.2021
Оприлюднено30.11.2021
Номер документу101422823
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —910/18380/20 (910/6901/21)

Рішення від 15.11.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 18.10.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 06.09.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 26.07.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 14.06.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 11.05.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні