Рішення
від 04.11.2021 по справі 925/793/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2021 року , м. Черкаси справа № 925/793/21

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Безверхою І.М.,

за участю у судовому засіданні: Цинди Л.Г. (від позивача, адвокат за ордером), Щербак Н.Л., Гладченко Д.В. (від відповідача, на підставі самопредставництва), Шабанова К.Є. (представник третьої особи, на підставі самопредставництва),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Черкаси у приміщенні суду позовну заяву від 14.06.2021 №23,

позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Уманська Зоря"

до відповідача, Уманської міської ради,

за участю третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Управління містобудування, землекористування, комунального майна та будівельного контролю Уманської міської ради,

про визнання бездіяльності протиправною, про визнання порушеним права оренди майна, про визнання укладеним договору оренди майна

УСТАНОВИВ:

1. Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" подано позовну заяву від 14.06.2021 №23 з вимогами:

визнати протиправною бездіяльність Уманської міської ради щодо невключення до Переліку об`єктів, належних Уманській міській територіальній громаді, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону (Перелік другого типу) об`єкта комунальної власності, нежитлової будівлі і гаража площею 1001,5 кв.м за адресою: м.Умань, вул.Шевченка,26-А;

визнати порушеним право оренди Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" нежитлової будівлі і гаражу площею 1001,5 кв.м за адресою: м.Умань, вул.Шевченка, 26-А;

визнати укладеним договір оренди нежитлової будівлі і гаражу площею 1001,5 кв.м за адресою: м.Умань, вул.Шевченка,26-А, строком на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій між Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" та Уманською міською радою у викладеній у позовній заяві редакції;

стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Уманської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" витрати по сплаті судового збору за подання позову.

2. Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження.

3. Ухвалою суду від 10.08.2021 залучено до участі у справі як третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Управління містобудування, землекористування, комунального майна та будівельного контролю Уманської міської ради.

4. Ухвалою суду від 21.09.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу для розгляду по суті.

Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

5. Позивач у позові (а.с.2 т.1), відповіді на відзив від 19.08.2021 (а.с.96, 137 т.1) та його представник у судових засіданнях вимоги підтримали повністю і пояснили,

що Редакція газети "Уманська зоря" є реформованим відповідно до Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" суб`єктом видавничої справи, який здійснює підготовку і випуск у світ вітчизняного видання Громадсько-політична газета "Уманська зоря";

що на момент реформування Редакція газети "Уманська зоря" розміщувалася за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а (у фактичному користуванні якої перебувало 1001,5 кв.м. нежитлової будівлі і гараж);

що ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" зареєстроване як суб`єкт видавничої справи, про що внесено відповідні відомості до Державного реєстру суб`єктів видавничої справи за №5860 та видано свідоцтво серії ЧС №1040 ПР від 21.11.2018;

що до реформування приміщення за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а (нежитлова будівля з прибудовами, А, 1130,9 кв.м.) належали на праві власності Редакції газети "Уманська зоря", про що наявне свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 02.02.2004 серії САА №612294;

що згідно із ч.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" приміщення, що перебувають у державній або комунальній власності, у яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій. Договір оренди укладається між редакцією та Фондом державного майна України (його регіональним відділенням) або відповідним органом місцевого самоврядування;

що рішенням Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.4849/7 "Про безоплатну передачу об`єктів на баланс КП "Уманське РЕУ №3" Відділ з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради було зобов`язано укласти з новоствореною у результаті перетворення Редакції газети "Уманська зоря" юридичною особою договір оренди приміщення за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а строком на 15 років з розміром орендної плати, установленою для бюджетних організацій;

що згідно з підп.4 п.5 рішення Уманської міської ради від 20.07.2016 №2.23-14/7 "Про реформування Редакції газети "Уманська зоря" головному редактору цього видання Бородинській Т.А. було доручено внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про перетворення Редакції газети "Уманська зоря" та укласти з Уманською міською радою договір оренди приміщення за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а строком на 15 років з розміром орендної плати, встановленим для бюджетних організацій;

що протягом 2020 року позивач неодноразово звертався до відповідача з пропозицією укласти такий договір, однак Уманська міська рада ігнорувала ці пропозиції або відмовляла позивачу з формальних причин, що свідчить про свідоме та навмисне ухилення від укладання зазначеного договору;

що виходячи із змісту ч.3 ст.2, ч.3 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації", позивач не відноситься до засобів масової інформації, на які не поширюється державна підтримка;

що у відповідь на звернення позивача Фонд державного майна України листом від 06.05.2021 №10-16-10232 підтвердив, що відповідно до ч.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" приміщення, які перебувають у державній або комунальній власності, у яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій;

що позивач звернувся до відповідача з листами: від 26.11.2020 №11 з ініціативою укладення договору оренди нежитлової будівлі і гаража площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а, однак листом від 24.12.2020 №422 в укладанні такого договору йому було відмовлено; від 10.12.2020 про включення до Переліку другого типу вказаних приміщень, проте у листах від 10.02.2021 №37 та від 20.01.2021 №01/01-26/11509/01/530 позивач отримав відмову; від 18.01.2021 №4 про розгляд проекту договору оренди вказаних вище об`єктів нерухомості, у розгляді якого листом від 03.02.2021 №01/01-26/635/01/984 позивачу було відмовлено; від 26.04.2021 №24 про включення об`єкту нежитлової будівлі і гаража площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а до Переліку об`єктів, належних Уманській міській територіальній громаді, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону (Перелік другого типу), проте відповідач листом від 21.05.2021 №01/01-26/4675/01/4756 відмовив у позивачу у його проханні з підстав включення зазначених об`єктів до переліку об`єктів комунальної власності Уманської міської територіальної громади, які підлягають приватизації у 2021 році; що відмови відповідача суперечать чинному законодавству та порушують право позивача на оренду комунального майна;

що відповідач не надавав ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" для підписання акт приймання-передачі нерухомого майна, чим фактично прийняв прийняв рішення про не вступ у силу договору оренди;

що п.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних та комунальних друкованих засобів масової інформації" щодо передачі приміщень в оренду реформованим редакціям містить імперативну (обов`язкову до виконання, без будь-яких інших варіантів) норму - приміщення передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років;

що основним видом діяльності позивача є видавнича діяльність, однак останнє не є підприємством книгорозповсюдження, що позбавляє його можливості отримати довідку про випуск та/або розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою від уповноваженого органу;

На запитання суду пояснив,

що дійсно між позивачем і відповідачем 15.01.2020 було укладено договір оренди спірного приміщення, але він не набув чинності, оскільки акт приймання-передачі нерухомого майна не було підписано, про що він отримав 19.11.2020 листа від відповідача;

що позивач багато років до укладення договору 15.01.2020 займав спірні приміщення;

що позивач вимушений був залишити спірні приміщення, оскільки його фактично вигнали з нього посадові особи відповідача, та на даний час орендує інші приміщення у іншої особи для здійснення свої діяльності

що відноситься до "вітчизняних видавництв", а інша частина норми (ч.2 ст.15 Закону України "Про оренду державного та комунального майна") позивача не стосується і стосується лише "підприємств книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою", до яких позивач себе не відносить, про що надав відповідачу власну довідку, а не довідку Держкомтелерадіо України.

6. Відповідач у заявах по суті від 13.07.2021 №01/01-20/6967 (а.с.62 т.1), від 02.09.2021 №01/01-20/6967 9а.с.124 т.1) та його представник у судових засіданнях проти позову заперечили і пояснили,

що нерухоме майно, яке використовувала Редакція газети "Уманська зоря" на момент реформування, є комунальною власністю територіальної громади міста;

що 22.11.2019 саме позивач звернувся до Відділу з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради для укладення договору оренди нерухомого майна за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а строком на 2 роки 360 днів, а не на 15 років, оскільки не хотів платити відповідний збір за нотаріальне оформлення договору і йому пішли на поступки;

що такий договір було підписано сторонами 15.01.2020 за №02/2020 та встановлено термін його дії до 09.01.2023 включно, однак цей договір не набрав чинності, оскільки позивач повинен був але не склав та не підписав акт приймання-передачі нерухомого майна;

що на момент реформування друкованого засобу масової інформації відповідач не вчинив жодних перешкод для реалізації позивачем права на оренду майна, однак останній з власної волі таке право не реалізував, оскільки не склав і не надав для підписання акт приймання-передачі майна;

що позивач сам вказує на те, що не здійснює випуск та/або розповсюдження книжкової продукції державною мовою, чим підтверджує, що не має права на включення об`єкту нерухомого майна до Переліку другого типу з підстав невідповідності його діяльності положенням ч.2 ст.15 Закону України "Про оренду державного та комунального майна";

що виконавчі органи Уманської міської ради не мали законних підстав для включення спірного об`єкту до Переліку другого типу, тому ознак бездіяльності в їх діях немає;

що на даний час договір оренди може бути укладено лише у порядку, визначеному Законом України "Про оренду державного та комунального майна" та відповідно до Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 №483;

що укладенню договору оренди передує вчинення ряду дій, які передбачені Законом України "Про оренду державного та комунального майна" і вищевказаним Порядком, однак оскільки жодного етапу порядку передачі майна в оренду позивачем реалізовано не було, ставити питання про визнання договору укладеним є передчасним і таким, що не ґрунтується на нормах Закону;

що умови запропонованого позивачем проекту договору є неприйнятними з точки зору їх суттєвої невідповідності примірному договору, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2020 №820;

що суду не надано тексту того проекту договору, який було надіслано відповідачу, отже у суду відсутні підстави визнавати проект договору у позовній заяві таким, який надсилався відповідачу.

7. Третя особа, Управління містобудування, землевпорядкування, комунального майна та будівельного контролю Уманської міської ради, у заявах по суті від 20.08.2021 №371/14-12 (а.с.107 т.1), від 15.09.2021 №409/14-12 (а.с.181 т.1) та її представник проти задоволення вимог заперечили і пояснили,

що позивач відповідно до договору оренди нежитлових приміщень від 15.01.2020 №02/2020 акт приймання-передачі не підписував, отже з власної волі своє право на оренду не реалізував;

що довідку уповноваженого на її видачу Держкомтелерадіо України до заяв про включення спірного об`єкту нерухомості до Переліку другого типу позивач не подавав, а складена ним довідку не може бути підставою для цього;

що позивач самостійно визнав, що не є підприємством, яке здійснює випуск та/або розповсюдження книжкової продукції державною мовою, отже підтвердив той факт, що не має права на включення об`єкту нерухомого майна до Переліку другого типу з підстав невідповідності підприємства вимогам ч.2 ст.15 Закону України "Про оренду державного та комунального майна";

що запропонований позивачем проект договору оренди повністю не відповідає Примірному договору оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, яке належить до державної власності.

На запитання суду пояснив,

що текст проекту договору від 15.01.2020 за №02/2020 був складений Відділом з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради

що текст проекту акту приймання-передачі до договору від 15.01.2020 №02/2020 мав бути складений позивачем, що відповідач йому ніяких перешкод у цьому не створював, однак і сам такого акта не складав і не направляв;

що ні відповідач, ні третя особа будь-яких листів на адресу позивача про необхідність скласти і підписати акт приймання-передачі не направляли;

що спірне майно може бути передано позивачу в оренду виключно на підставах та у порядку, передбаченому Законом України "Про оренду державного та комунального майна",

що позивач на даний час не є суб`єктом, якому спірне нерухоме майно може бути передане в оренду без проведення конкурсу, оскільки він не відноситься до "вітчизняних видавництв та підприємств книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою" і не отримав довідку Держкомтелерадіо України (яке єдине уповноважене на їх видачу) про те, що він до таких підприємств відноситься;

8. Заслухавши учасників справи та дослідивши наявні у справі докази суд встановив наступні обставини.

08.04.1992 виконавчим комітетом Уманської міської ради народних депутатів прийнято рішення, згідно з яким міську друкарню було зобов`язано передати 31.03.1992 приміщення Редакції газети "Уманська зоря" згідно експлікації внутрішніх площ будинку і поетажного плану та акту передачі від 24.12.1991; закріпити за Редакцією газети "Уманська зоря" земельну ділянку, яка прилягає до будинку згідно плану (а.с.27 т.1).

22.01.2004 виконавчим комітетом Уманської міської ради прийнято рішення про оформлення свідоцтва про право власності Редакції газети "Уманська зоря" на нежитлові будівлі по вул.Шевченка, 26а загальною площею 1130,9 кв.м. (а.с.27 т.1).

02.02.2004 згідно із Свідоцтвом про право власності на нерухоме майно, виданим на підставі рішення виконавчого комітету Уманської міської ради від 22.01.2004 №22, та Витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно №2714708 нежитлові будівлі (нежитлова будівля з прибудовами, А, 1130,9 кв.м., гараж, Е) за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а загальною площею 1130,9 кв.м. належить на праві комунальної власності Редакції газети "Уманська зоря" (а.с.26 т.1).

20.07.2016 рішенням Уманської міської ради №2.23-14/7 вирішено: вийти зі складу співзасновників друкованого засобу масової інформації Редакції газети "Уманська зоря" з перетворенням Редакції членами її трудового колективу у суб`єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації; виконання функції комісії з реформування Редакції газети "Уманська зоря" покладено на її головного редактора Бородинську Т.А., якій доручено, зокрема, після державної реєстрації та внесення до Єдиного державного реєстру відповідних записів про перетворення Редакції укласти з Уманською міською радою договір оренди приміщення, яке знаходиться за адресою: м.Умань, вул.Шевченка,26а строком на 15 років з розміром орендної плати, установленої для бюджетної організації (а.с.30 т.1).

15.06.2018 рішенням Уманської міської ради №5.48-49/7 прийнято безоплатно на баланс виконавчого комітету Уманської міської ради, як повернення Редакцією газети "Уманська зоря" внеску засновника Уманській міській раді, такі об`єкти нерухомого майна: нежитлові будівлі, загальна площа 1130,9 кв.м., розташовані за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а: нежитлова будівля з прибудовами, А, 1130,9 кв.м.; гараж, Е, згідно з бухгалтерськими обліковими даними станом на 01.01.2018: первісна (балансова) вартість 552 210,00 грн., знос 368 770,75 грн., залишкова вартість 183 439,25 грн. з подальшою передачею на баланс Комунальному підприємству "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3" та закріпленням за ним на праві господарського відання; зобов`язано Відділ з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради, серед іншого, " 3) укласти з новоствореною в результаті перетворення Редакції газети "Уманська зоря" юридичною особою договір оренди приміщення за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а строком на 15 років з розміром орендної плати, установленої для бюджетної організації " (а.с.29 т.1).

21.11.2018 згідно із свідоцтвом серії ЧС №1040 ПР ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" зареєстровано як друкований засіб масової інформації (а.с.28 т.1).

22.11.2019 позивач звернувся до Відділу з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради з листом, у якому просив при укладанні договору оренди приміщень нежитлової будівлі та гаража за адресою: вул.Шевченка,26а, м.Умань, Черкаська область встановити бажаний термін оренди на 2 роки 360 днів, а також виключити з об`єкта оренди приміщення №101, №102 та №117-124 загальною площею 164,9 кв.м. (а.с.70, 179 т.1).

15.01.2020 між Відділом з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради та ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" підписано договір оренди нежитлових приміщень №02/2020, предметом якого є передача в строкове платне користування майна міської комунальної власності (приміщення нежитлової будівлі і гаража загальною площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а (далі - Спірні приміщення ). Договір укладено на строк 2 роки 360 днів та діє з 15 січня 2020 року до 09 січня 2023 року включно (а.с.71 т.1).

19.11.2020 Відділ з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради листом №388 повідомив позивача про те, що 15.01.2020 між Відділом та ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" був підписаний договір оренди №02/2020, предметом якого була передача позивачу у строкове платне користування (оренду) приміщень нежитлової будівлі і гаража загальною площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а; що згідно з п.2.1., 2.3. вказаного договору орендар вступає у строкове платне користування майном у строк, зазначений у договорі, але не раніше дати підписання сторонами договору та акта приймання-передачі; при переданні (поверненні) майна складається акт приймання-передання, який підписується представниками орендаря та балансоутримувача; що оскільки станом на 19.11.2020 такий акт не складено, позивач у строкове платне користування зазначеним майном не вступив, отже договір оренди від 15.01.2020 №02/2020 вважається таким, що не вступив в силу (а.с.48 т.1).

26.11.2020 листом за №11 позивач, керуючись ч.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації", постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786 "Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу", рішенням Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.48-49/7 "Про безоплатну передачу об`єктів на баланс КП "Уманське РЕУ №3", звернувся до Відділу з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради з пропозицією укласти договір оренди нежитлових приміщень загальною площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а (а.с.37 т.1).

23.12.2020 Уманською міською радою було прийнято рішення №25-5/8 "Про втрату чинності деяких рішень міської ради в частині оренди комунального майна", згідно з яким підп.3 п.3 рішення Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.48-49/7 "Про безоплатну передачу об`єктів на баланс КП "Уманське РЕУ №3" втратив чинність (т.1 а.с.49);

26.12.2020 №422 Відділ з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради (у відповідь на звернення позивача від 26.11.20210 №11) повідомив, що 23.12.2020 Уманською міською радою було прийнято рішення №25-5/8 "Про втрату чинності деяких рішень міської ради в частині оренди комунального майна", згідно з яким підп.3 п.3 рішення Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.48-49/7 "Про безоплатну передачу об`єктів на баланс КП "Уманське РЕУ №3" втратив чинність, у зв`язку з чим ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" може укласти договір оренди комунального майна відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" (а.с.49 т.1).

16.12.2020 позивач звернувся до Уманського міського голови Плетньової І.Г. з листом №12 з проханням вплинути на ситуацію з приводу твердження Відділу з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради про не вступ в силу договору оренди нежитлових приміщень від 15.01.2020 №02/2020, підписаного між Відділом та ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" (а.с.38 т.1).

29.12.2020 позивач звернувся до Уманського міського голови Плетньової І.Г. з листом №14 щодо вирішення питання про укладення договору оренди приміщень за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а (а.с.39 т.1).

18.01.2021 позивач листом №4 направив на адресу Уманського міського голови Плетньової І.Г. та Відділу з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради проект договору оренди спірних приміщень (а.с.45 т.1).

19.01.2021 виконавчий комітет Уманської міської ради у відповідь на звернення позивача від 16.12.2020 про укладення договору оренди Спірних приміщень строком на 15 років підтвердив викладені у відповіді від 19.11.2020 №388 на аналогічне звернення позивача доводи, а також зазначив, що згідно з рішенням Уманської міської ради від 23.12.2020 №25-5/8 підп.3 п.3 рішення Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.48-49/7 "Про безоплатну передачу об`єктів на баланс КП "Уманське РЕУ №3", на яке ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" посилається у зверненні, втратив чинність (а.с.51 т.1).

20.01.2021 виконавчий комітет Уманської міської ради на звернення позивача від 10.12.2020 б/н про включення до Переліку другого типу об`єкта нерухомого майна (нежитлова будівля і гараж площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а) повідомив, що враховуючи невизначеність права ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" на отримання в оренду комунального майна без проведення аукціону, а також неподання останнім усіх необхідних документів, для включення вказаних об`єктів до Переліку другого типу підстави відсутні (а.с.50 т.1).

03.02.2021 виконавчий комітет Уманської міської ради на звернення позивача від 18.01.2021 №4 повідомив, що Закон України "Про оренду державного та комунального майна" встановлена чітка процедура передачі в оренду державного та комунального майна" визначає етапність передачі в оренду такого майна; що цей Закон надання потенційним орендарем орендодавцю проекта договору оренди не передбачає; що договір оренди формується на підставі примірного договору, що затверджується Кабінетом Міністрів України - щодо майна державної власності; представницькими органами місцевого самоврядування - щодо майна комунальної власності (а.с.52 т.1).

10.02.2021 Відділ з питань комунальної власності та земельних відносин листом №37 на звернення позивача від 10.12.2020 б/н повідомив, що враховуючи невизначеність права ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" на отримання в оренду комунального майна без проведення аукціону, а також неподання останнім усіх необхідних документів відсутні правові підстави для включення вказаного позивачем майна до Переліку другого типу (а.с.53 т.1).

29.03.2021 рішенням Уманської міської ради №48-11/8 затверджено Перелік об`єктів комунальної власності Уманської міської територіальної громади, що підлягають приватизації у 2021 році (до якого, зокрема, включено 43/50 часток від нежитлових будівель площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а) (а.с.78 т.1).

26.04.2021 за №24 позивач звернувся до Уманського міського голови Плетньової І.Г. та в.о. начальника Управління містобудування, землевпорядкування, комунального майна та будівельного контролю Уманської міської ради Сосонюк Л.М., із заявою про включення до Переліку другого типу нежитлової будівлі і гаражу площею 1001,5 кв.м. по вул.Шевченка, 26а у м.Умань Черкаської області, які перебуває у комунальній власності міста Умань та у господарському віданні Комунального підприємства "Уманське ремонтно-експлуатаційне управління №3", для подальшої передачі цих об`єктів в оренду ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" (а.с.33 т.1).

26.04.2021 згідно з довідкою позивача №23 (виданою позивачем для укладення договорів оренди приміщень відповідно до ст.15 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та п.15 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 №483), останній здійснює підготовку, випуск та розповсюдження періодичного видання - громадсько-політичної газети "Уманська зоря", державною мовою, що становить 100% продукції; що довідка про випуск та/або розповсюдження книжкової продукції державною мовою, яка видається Державним комітетом телебачення та радіомовлення України не стосується діяльності позивача (а.с.34 т.1).

06.05.2021 Фонд державного майна України на запит ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" листом за №10-16-10232 повідомив, що річна орендна плата за оренду нерухомого майна у розмірі 1 гривні встановлюється зокрема редакціям державних і комунальних періодичних видань, які повністю або частково фінансуються з державного або місцевих бюджетів, або заснованих об`єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, трудовими і журналістськими колективами, а також реформованим друкованим засобам масової інформації та редакціям відповідно до Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації"; що відповідно до ч.2 ст.9 вказаного Закону визначено, зокрема, що приміщення, які перебувають у державній або комунальній власності, у яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій (а.с.31 т.1).

20.05.2021 виконавчий комітет Уманської міської ради листом №118/14-11 у відповідь на звернення позивача від 26.04.2021 №24 повідомив, що рішенням Уманської міської ради від 29.03.2021 №48-11/8 затверджено Перелік об`єктів комунальної власності Уманської міської територіальної громади, що підлягають приватизації у 2021 році, до якого включений наступний об`єкт: 43/50 часток від нежитлових будівель площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а; що відповідно до п.7 ч.1 ст.7 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" наявність об`єкта в переліку об`єктів, що підлягають приватизації, є підставою для відмови у включенні майна до одного з Переліків; що враховуючи невизначеність права ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" на отримання в оренду комунального майна на підставі ч.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" та отримання цього майна в оренду без проведення аукціону, для включення його до Переліку другого типу підстави відсутні (а.с.36,76 т.1).

17.06.2021 позивач звернувся до суду із позовною заявою, що розглядається.

Та обставина, що позивач на даний час не займає Спірних приміщень визнається усіма учасниками справи.

10. Згідно із Законом України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації":

п.2 ч.1 ст.3. Реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у такий спосіб: вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб`єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації;

ч.1 і 2 ст.9. У процесі реформування майно (крім приміщень і земельних ділянок), що на момент набрання чинності цим Законом перебувало на балансі редакції (майно, надане редакції засновниками (співзасновниками) друкованого засобу масової інформації та редакції у користування, та майно, придбане трудовим колективом редакції), передається у власність зазначеному суб`єкту господарювання безоплатно, за умови забезпечення функціонування друкованого засобу масової інформації, збереження його назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості; приміщення, що перебувають у державній або комунальній власності, у яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій . Договір оренди укладається між редакцією та Фондом державного майна України (його регіональним відділенням) або відповідним органом місцевого самоврядування (…);

Відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна":

ст.11. Потенційний орендар має право подати в ЕТС заяву на оренду майна у випадку, якщо об`єкт оренди був включений до Переліку першого типу згідно з Порядком передачі майна в оренду; особи, які мають право на отримання майна без проведення аукціону, подають в ЕТС заяву на оренду майна, внесеного до Переліку другого типу, згідно з Порядком передачі майна в оренду. Передача в оренду такого майна здійснюється без проведення аукціону в порядку, встановленому статтею 15 цього Закону; вимоги до заяви на оренду майна та перелік документів, що подаються разом із такою заявою, визначаються Порядком передачі майна в оренду;

ч.1, 2, 4, 5 і 9 ст.15. Право на отримання в оренду державного та комунального майна без проведення аукціону мають: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, інші установи і організації, діяльність яких фінансується за рахунок державного або місцевих бюджетів; (…) право на отримання в оренду державного та комунального майна, що не міститься в Переліку першого типу, без проведення аукціону також мають: (…) державні видавництва і підприємства книгорозповсюдження; вітчизняні видавництва та підприємства книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою (за винятком видань рекламного та еротичного характеру) ; (…) установи і організації, передбачені частиною першою цієї статті, мають право звернутися із заявою про оренду об`єкта, включеного до Переліку першого типу. У такому разі орендодавець може прийняти рішення не проводити аукціон і виключити об`єкт, щодо якого подана заява, із Переліку першого типу, а також прийняти рішення про включення об`єкта до Переліку другого типу або, якщо таке рішення приймається відповідно до цього Закону іншою уповноваженою особою, - підготувати проект рішення такої особи і передати його на розгляд цієї особи; установи і організації, передбачені частиною другою цієї статті, мають право звернутися із заявою про оренду об`єкта, включеного до Переліку першого типу, і взяти участь в аукціоні на загальних підставах; порядок та умови передачі в оренду майна без проведення аукціону та основні вимоги до підприємств, установ і організацій, передбачених частиною другою цієї статті, визначаються Порядком передачі майна в оренду. Представницькі органи місцевого самоврядування можуть затвердити додаткові вимоги, яким повинні відповідати підприємства, установи і організації, передбачені частиною першою цієї статті;

ч.1 ст.16. Договір оренди формується на підставі примірного договору оренди, що затверджується: Кабінетом Міністрів України - щодо майна державної власності; представницькими органами місцевого самоврядування - щодо майна комунальної власності. Якщо представницький орган місцевого самоврядування не затвердив примірний договір оренди комунального майна, застосовується примірний договір оренди державного майна. Договір оренди може відрізнятися від примірного договору оренди, якщо об`єкт оренди передається в оренду з додатковими умовами. Рішенням Кабінету Міністрів України (представницького органу місцевого самоврядування - для комунального майна) можуть бути передбачені особливості договору оренди майна, що передається в оренду з додатковими умовами.

Згідно з Цивільним кодексом України:

ст.15. Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання; кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства;

ч.1 ст.638. Договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору; істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди;

ст.640. Договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції; якщо відповідно до акта цивільного законодавства для укладення договору необхідні також передання майна або вчинення іншої дії, договір є укладеним з моменту передання відповідного майна або вчинення певної дії; договір, що підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення;

11. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до таких висновків.

11.1. 24.12.2015 прийнято Закон України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації", який набрав чинності з 01.01.2016 та яким визначено механізм реформування друкованих засобів масової інформації, заснованих органами державної влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування. Згідно із ч.1 і 2 ст.2 вказаного Закону реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший - протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом та другий - протягом наступних двох років. Частиною 2 ст.9 Закону визначено, що приміщення, які перебувають у державній або комунальній власності, у яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій. Договір оренди укладається між редакцією та (…) відповідним органом місцевого самоврядування.

11.2. Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Редакція газети "Уманська зоря" була утворена 08.04.1993 як комунальна організація (установа, заклад), а 24.09.2018 вказану юридичну особу було припинено шляхом реорганізації у ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря", із зазначенням про те, що останнє є правонаступником Редакції газети "Уманська зоря". 21.11.2018 ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" зареєстровано друкованим засобом масової інформації, про що видано відповідне свідоцтво серії ЧС №1040 ПР.

Отже ТОВ "Редакція газети "Уманська зоря" утворене в результаті процесу реформування Редакції газети "Уманська зоря" відповідно до Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" і реформування Редакції газети "Уманська зоря" відбулось на другому етапі реформування відповідно до рішення Уманської міської ради від 20.07.2016 №2.23-14/7.

На момент реформування Редакція газети "Уманська зоря" розміщувалась у приміщенні, переданому їй Уманською друкарнею на підставі рішення виконкому міської Ради народних депутатів від 08.04.1992 №174, за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка, 26а та займало нежитлові приміщення і гаражу, загальною площею 1001,5 кв.м за адресою: м.Умань, вул.Шевченка, 26-А.

За таких обставин позивач набув відповідно до п.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" право на оренду займаних приміщень і має таке право на даний час.

Більш того, він не просто має право, а й оформив його шляхом укладення договору оренди від 15.01.2020 №02/2020.

Учасники справи підтверджують ту обставину, що на момент його укладення позивач фактично володів спірними приміщеннями і здійснював свою виробничу діяльність з 1992 року.

11.3. Дійсно новий Закон України "Про оренду державного і комунального майна" не врегулював питання порядку реалізації передбаченого п.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" права оренди саме для реформованих друкованих засобів масової інформації. Таким врегулюванням могло б бути, на думку суду, їх включення до переліку осіб, вказаних у ч.2 ст.15 Закону України "Про оренду державного і комунального майна".

Однак усі наступні дії чи бездіяльність сторін цього спору, набрання чинності та вступ у дію з 01.02.2020 Закону України "Про оренду державного і комунального майна" від 03.10.2019 №157-IX, не призвели до скасування норми ч.2 ст.9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" і не призвели до припинення права на оренду займаних позивачем Спірних приміщень, як про це стверджують відповідач та третя особа.

Відсутність врегулювання у Законі України "Про оренду державного і комунального майна" порядку реалізації права оренди для реформованих друкованих засобів масової інформації могла б бути усунена самим органом місцевого самоврядування відповідно до абз.5 ч.6 ст.6 цього ж закону, згідно з якою "представницький орган місцевого самоврядування може визначити додаткові критерії об`єктів, включення яких до одного з Переліків відбувається на підставі рішення представницького органу місцевого самоврядування".

Проте відповідач (орган місцевого самоврядування), Уманська міська рада, переслідуючи мету фактичного виселення із спірних приміщень і позбавлення юридичного права позивача на зайняття спірних приміщень, замість того,

щоб скласти і надати позивачу свій акт приймання-передачі спірних приміщень для підписання, або

щоб запропонувати позивачу скласти і надати такий акт (з мотивів необхідності завершення оформлення документів з передачі майна в оренду), або

щоб усунути допущене відповідачем порушення закону (хоча і здійснене з подачі позивача) про передачу спірних приміщень в оренду не менш як на п`ятнадцять років шляхом внесення відповідних змін до договору оренди від 15.01.2020, або

щоб прийняти своє рішення та "визначити додаткові критерії саме цього об`єкта, включення якого до Переліку другого типу відбувається на підставі рішення представницького органу місцевого самоврядування",

приймає рішення зовсім іншої спрямованості - про втрату чинності підп.3 п.3 рішення Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.48-49/7, про включення Спірних приміщень до переліку об`єктів, які підлягають приватизації (тобто сам собі створює юридичну підставу для унеможливлення юридичної передачі в оренду Спірних приміщень саме позивачу відповідно до норм нового Закону України "Про оренду державного і комунального майна").

11.4. Учасники справи, в тому числі і позивач, виходять у вирішенні спору з невірних висновків про те, що Договір оренди від 15.01.2020 "не вступив у дію" у зв`язку з не складенням і не підписанням його сторонами акту приймання-передачі Спірних приміщень. Однак, у законодавстві вживаються такі поняття щодо зобов`язань у формі договору як "не укладений", "недійсний", "розірваний", "припинений".

Згідно із ст.638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору; істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Статтею 10 Закону України "Про оренду державного і комунального майна" чинного на час укладення Договору (далі - Закон №2269-XII ), визначено істотні умови договору оренди і такої умови серед них як "підписання акту-приймання передачі" немає. Договір від 15.01.2020 містить усі необхідні істотні умови, а тому є укладеним і породив відповідні зобов`язання у сторін.

Договір оренди за своєю правовою природою є консенсуальним, тобто зобов`язання сторін виникають у момент його укладення (договір оренди вважається укладеним з моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору - ст.12 Закону №2269-XII). Саме тому у позивача з 15.01.2020 виникає відповідно до ч.3 ст.13 Закону №2269-XII "право вимагати від орендодавця передачі об`єкта", наслідком реалізації якого має бути фактичне вселення та складення документа про вселення - акта приймання передачі. Однак застосовувати дане право у позивача потреби не було, оскільки він фактично займав Спірні приміщення до підписання Договору, що визнається усіма учасниками справи.

Отже з моменту укладення Договору, відповідач (Уманська міська рада), вважаючи порушеним своє право обставиною не підписання акта приймання-передачі, мав право вимагати його підписання, в тому числі й у судовому порядку, але не мав права на виселення відповідача (ТОВ "Редакція газети "Уманська Зоря") у будь-якій формі.

При цьому суд вважає за необхідне підкреслити, що згідно з рішенням Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.48-49/7 "зобов`язано Відділ з питань комунальної власності та земельних відносин Уманської міської ради "укласти з новоствореною в результаті перетворення Редакції газети "Уманська зоря" юридичною особою договір оренди приміщення ", отже скласти текст акту приймання-передачі (як складову завершення процедури укладення договору оренди) і надати його для підписання позивачу -- мав саме позивач як власник цього майна і володілець документів та інформації про своє майно, тому доводи відповідача і третьої особи про те, що не відповідач, а позивач мав складати такий акт приймання-передачі, що йому ніхто у цьому не перешкоджав, що відповідач начебто не має ніяких обов`язків по укладенню договору оренди на 15 років, що Закон України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" фактично втратив чинність у зв`язку із вступом у дію Закону України "Про оренду державного і комунального майна" з 01.02.2020, що Кабінет Міністрів України ніяких дій для урегулювання колізій між цими законами не приймає - є нікчемними.

Не підписання акта приймання передачі Спірних приміщень сторонами Договору не тягне за собою недійсність чи не укладення Договору, на яких відповідач намагається виправдати свої незаконні дії з примусу до виселення позивача зі Спірних приміщень та включення їх до переліку приміщень, які підлягають приватизації.

11.5. Виходячи з тих обставин, що Договір є укладеним і чинним, що позивач був незаконно виселений із Спірних приміщень, суд вважає, що на даний час у позивача існує відповідно до ч.3 ст.13 Закону №2269-XII "право вимагати від орендодавця передачі об`єкта ", тобто вселення у Спірні приміщення, з яких він був виселений.

Стаття 16 Цивільного кодексу України передбачає способами захисту цивільних прав та інтересів: 1) визнання права; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов`язку в натурі.

Очевидно, що найбільш ефективним способом захисту порушеного права була б вимога про "вселення позивача" у Спірні приміщення як передбачене законом "відновлення становища, яке існувало до порушення" (виселення). Однак позивачем такої вимоги не заявлено, натомність заявлено вимогу "визнати порушеним право" оренди позивачем Спірних приміщень.

Але закон передбачає, що способом захисту є визнання права, а не визнання порушеним права. Виходячи з обставин справи вони є близькими за своїм змістом, оскільки позивач фактично доводить порушення свого права такими діями Уманської міської ради, як умисна бездіяльність із не складення і не підписання акта прийому-передачі Спірних приміщень (тобто вчинивши один крок на виконання Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" умисно не було вчинено наступного кроку для завершення процесу - не складено акт приймання передачі і не надано його разом з проектом договору), як визнання не чинним підп.3 п.3 рішення Уманської міської ради від 15.06.2018 №5.48-49/7 іншим рішенням Уманської міської ради від 23.12.2020 №25-5/8, як включення Спірних приміщень до об`єктів, які підлягають приватизації рішенням Уманської міської ради від 29.03.2021 №48-11/8, як ухилення від вирішення питання на користь позивача згідно із Законом України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації", як послідуюче фактичне незаконне виселення позивача із займаних із 1992 року Спірних приміщень.

Тобто очевидним є цілеспрямовані і послідовні дії Уманської міської ради на позбавлення позивача Спірних приміщень та їх наступний продаж. Уманська міська рада не просто домоглася виселення позивача зі Спірних приміщень, а й не залишила позивачу навіть можливості для набуття в оренду цього приміщення в порядку нового Закону України "Про оренду державного і комунального майна" (включивши їх до об`єктів приватизації).

Суду є зрозумілою суть заявленої вимоги - захистити порушене право. За наявності достатніх доказів того, що це право відповідачем дійсно і грубо порушено, суд вважає, що відмовляти у позові з огляду на не зовсім вірне формулювання вимоги не відповідає суті судового захисту права.

Виходячи ж із змісту заявленої вимоги та передбаченого п.1 ч.2 ст.16 Цивільного кодексу України способу захисту, суд відповідно до ч.1 і 2 ст.5 ГПК України визначає у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону, а саме: визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" на оренду нежитлової будівлі і гаражу, загальною площею 1001,5 кв.м за адресою: м.Умань, вул.Шевченка, 26-А. -- тобто в цій частині вимога підлягає задоволенню.

11.6. У решті вимог необхідно відмовити з наступних підстав.

11.6.1. Так вимога визнати протиправною бездіяльність Уманської міської ради щодо не включення до Переліку об`єктів, належних Уманській міській територіальній громаді, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону (Перелік другого типу) Спірних приміщень задоволенню не підлягає, оскільки рішення Уманської міської ради від 29.03.2021 №48-11/8, яким затверджено Перелік об`єктів комунальної власності Уманської міської територіальної громади, що підлягають приватизації у 2021 році (до якого, зокрема, включено 43/50 часток від нежитлових будівель площею 1001,5 кв.м. за адресою: Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26а) є передбаченою п.7 ч.1 ст.7 Закону України "Про оренду державного і комунального майна" підставою для відмови.

Крім того суд погоджується з доводами відповідача про те, що надана позивачем довідка, яка вимагається по закону для включення до Переліку другого типу, не може бути визнана тією довідкою, яка передбачена чинними актами - доводи ж позивача про те, що у словосполученні "вітчизняні видавництва та підприємства книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою" закон окремо розділяє "вітчизняні видавництва" і окремо "підприємства книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50 відсотків книжкової продукції державною мовою" суд відхиляє, оскільки вони з`єднані сполучником "та ", а не розділовими сплучниками "або", "чи" тощо.

11.6.2. Вимога визнати укладеним договір оренди нежитлової будівлі і гаражу площею 1001,5 кв.м за адресою: м.Умань, вул.Шевченка, 26-А, строком на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій між Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" та Уманською міською радою у викладеній у позовній заяві редакції задоволенню не підлягає, оскільки позивач права на укладення нового договору оренди в установленому новим Законом України "Про оренду державного і комунального майна" не набув. Суд повторює, що він має право на оренду приміщень відповідно до Договору від 15.01.2020, який не припинено.

12. Пропорційно розміру задоволених вимог з відповідача на користь позивача підлягають стягненню судові витрати у розмірі 2270 грн. (за одну задоволену вимогу).

Керуючись ст.238, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська Зоря" від 14.06.2021 №23 задовольнити частково.

1.1. Визнати право Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" (20301, Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26-А, ідентифікаційний код 02476020) на оренду нежитлової будівлі і гаражу, загальною площею 1001,5 кв.м за адресою: м.Умань, вул.Шевченка, 26-А.

1.2. У задоволенні решти вимог відмовити.

2. Стягнути з Уманської міської ради (20300, Черкаська область, м.Умань, пл.Соборності,1, ідентифікаційний код 26535796) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Уманська зоря" (20301, Черкаська область, м.Умань, вул.Шевченка,26-А, ідентифікаційний код 02476020) 2270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят гривень) судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржене до Північного апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 та п.17.5 розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складено і підписано 29.11.2021.

Направити це судове рішення позивачу, відповідачу, третій особі.

С у д д я Хабазня Ю.А.

Я-4

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення04.11.2021
Оприлюднено30.11.2021
Номер документу101423981
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/793/21

Ухвала від 25.07.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 12.07.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Судовий наказ від 10.07.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Постанова від 13.06.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 23.05.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 17.04.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 09.02.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Ухвала від 29.12.2021

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

Ухвала від 28.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Яковлєв М.Л.

Рішення від 04.11.2021

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Хабазня Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні