Рішення
від 23.11.2021 по справі 360/3795/21
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

23 листопада 2021 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3795/21

Луганський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Петросян К.Є.,

за участю: секретаря судового засідання - Вакуленка А.В.,

представника позивача - Мови В.І.,

представника відповідачів - Подройко Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного науково-виробничого підприємства Промреконструкція до Головного управління ДПС у Луганській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

19 листопада 2021 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного науково-виробничого підприємства Промреконструкція (далі ПНВП Промреконструкція або позивач) до Головного управління ДПС у Луганській області (далі ГУ ДПС у Луганській області або відповідач 1), Державної податкової служби України (далі ДПС України або відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в обґрунтування якого, з урахуванням уточнення від 02.03.2021 (а.с.56-64), зазначено таке.

Комісією з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/рахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Луганській області 26.05.2021 були прийняті рішення № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 щодо відмови у реєстрації податкових накладних ПНВП Промреконструкція № 2 від 26.04.2021 на загальну суму з ПДВ 126623,00 грн та № 4 від 26.04.2021 на загальну суму з ПДВ 116067,00 грн відповідно.

Позивач вважає рішення Комісії питань зупинення/реєстрації податкової накладної/рахунку коригування в ЄРПН щодо відмови у реєстрації податкових накладних необґрунтованими та таким, що порушують його права, а тому підлягають скасуванню з наступних підстав.

Позивачем було виконано роботи з обстеження та паспортизації будівель та споруд ПРАТ Линік за договором № 020401-0031 від 01.03.2021, актом № 1 від 26.04.2021, актом № 3 від 26.04.2021, у зв`язку із чим складено податкові накладні від 26.04.2021 № 2 та № 4.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, ПНВП Промреконструкція при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг ПРАТ Линік в установлені терміни складені податкові накладні від 26.04.2021 № 2 та № 4.

14.05.2021 позивачем було подано на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні № 2 та № 4 від 26.04.2021. Реєстрацію зазначених податкових накладних було призупинено Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі ГУ ДПС у Луганській області.

Електронна версія квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних містить підставу зупинення реєстрації - п.201.16 ст.201 ПК України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 71.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ПНВП Промреконструкція у встановленому порядку надіслав до Комісії письмові пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.

Однак, Комісією було відмовлено в реєстрації зазначених вище податкових накладних рішеннями від 26.05.2021 № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 на підставі того, що ПНВП Промреконструкція не надано документів.

Позивачем подано скаргу до ДПС України на зазначені рішення Комісії, однак рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.06.2021 № 25298/32533319/2 та № 25296/32533319/2, ПНВП Промреконструкція відмовлено у задоволенні скарги, а рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - залишено без змін.

Позивач зазначає, що ним до Комісії ГУ ДПС у Луганській області було подано всі первинні документи, які у повній мірі розкривали суть, внутрішню сторону господарської операції, здійсненої між позивачем та його контрагентом, а тому рішення відповідача 1 не ґрунтується на вимогах закону.

На підставі викладеного, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.05.2021 № 2693393/32533319 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПНВП Промреконструкція від 26.04.2021 № 2;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ПНВП Промреконструкція від 26.04.2021 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до Державної податкової служби України, а саме 14.05.2021;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.05.2021 № 2693394/32533319 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ПНВП Промреконструкція від 26.04.2021 № 4;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ПНВП Промреконструкція від 26.04.2021 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до Державної податкової служби України, а саме 14.05.2021.

Відповідач 1 позовні вимоги ПНВП Промреконструкція не визнав, про що надав відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначив наступне (а.с.74-81).

ПНВП Промреконструкція (місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Хіміків, буд. 20, кв. 17, код за ЄДРПОУ 32533319) є юридичною особою, основним видом діяльності якої є: 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, як платник податків перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Луганській області, Сєвєродонецьке управління, ДПІ у м. Сєвєродонецьку (м. Сєвєродонецьк).

Згідно з даними Реєстру платників податку на додану вартість ПН ВП Промреконструкція з 25 травня 2005 року зареєстровано платником податку на додану вартість.

14.05.2021 ПНВП Промреконструкція через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДПС України подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 26.04.2021 № 2 та № 4.

Під час автоматизованого моніторингу податкових накладних ПНВП Промреконструкція від 26.04.2021 № 2 та № 4 у зв`язку із не встановленням ознак безумовної реєстрації, під час перевірки відповідності операцій критеріям ризиковості здійснення операцій, встановлено відповідність операцій пункту 1 критеріїв здійснення операцій, що було зазначено в квитанціях ДПС від 14.05.2021, отриманих ПНВП Промреконструкція , а саме: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 71.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстава зупинки реєстрації податкових накладних чітко визначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної - Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 71.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Тобто зазначений код УКТЗЕД/ДКПП послуг 71.20 відсутній в таблиці даних платника податку на додану вартість, як послуг, що на постійній основі постачаються, оскільки таблиця даних платника податку на додану вартість до контролюючого органу ПНВП Промреконструкція не подавалась, і обсяг постачання такої послуги перевищує обсяг придбання таки послуг.

ГУ ДПС у Луганській області зауважує, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної фактично є повідомленням про обставини які стосуються реєстрації податкової накладної, і не є актом індивідуальної дії оскільки формується та надсилається автоматично.

Платником податків Комісії регіонального рівня подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 20.05.2021 № 1 з долученням наступних документів:

- декларація відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки від 26.06.2018;

- дозвіл № 0501.13.09-71.12, виданий ТУ Держгірпромнагляду у Луганській області;

- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури серії АЕ № 003831, виданий на ім`я ОСОБА_1 ;

- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури серії АТ № 004321, виданий на ім`я ОСОБА_1 ;

- кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури серії АЕ № 005848, виданий на ім`я ОСОБА_2 .

В поданому повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 20.05.2021 № 1, у розділі 5 Пояснення ПНВП Промреконструкція зазначено, що останнім виконано обстеження будівель ПРАТ Линік за актами № 1 від 26.04.2021, № 3 від 26.4.2021; були складені податкові накладні № 2 від 06.04.2021, № 4 від 26.04.2021. Роботи виконані за договором № 020401- 0031 від 01.03.2021 частково власними силами, частково ТОВ Юнітлайт Компані за договором № 18Т/21 від 02.04.2021. Розрахунки на даний момент не відбулись у зв`язку з договірною умовою відтермінування оплати на 90 днів (п. 2.2 договору № 020401-0031 від 01.03.2021; п. 2.5 договору № 18Т/21 від 02.04.2021).

26.05.2021 відбулось засідання Комісії ГУ ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Комісія регіонального рівня), створеної відповідно до наказу ГУ ДПС у Луганській області від 04.01.2021 №1, із змінами внесеними наказом ГУ ДПС у Луганській області від 12.02.2021 №243.

За результатами розгляду вищевказаних документів, Комісією регіонального рівня 26.05.2021 прийняті рішення № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, в яких проставлено позначки, напроти відповідних підстав його прийняття рішення - ненадання платником податку копій документів:

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів прийманняпередачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Також в рішенні зазначена додаткова інформація, що до поданого повідомлення не надано: договорів по взаємовідносинам з ПАТ Лисичанська нафтова інвестиційна компанія та ТОВ Юнітлайт Компані ; актів надання послуг; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків або додаткової угоди щодо відтермінування розрахунків за надані послуги.

Проведення засідання Комісії оформлено протоколом від 26.05.2021 №81, в якому серед іншого зазначено, що ПНВП Промреконструкція подано таблицю даних платника податку, яку 24.05.2021 враховано в автоматичному режимі та 25.05.2021 скасовано ДПС України.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Як вбачається з пояснень ПНВП Промреконструкція , зазначених у поданому повідомленні від 20.05.2021 № 1, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг стала дата складання актів здачі-приймання послуг за договорами.

Проте, ПНВП Промреконструкція на розгляд Комісії регіонального рівня не надано обов`язкових документів для підтвердження здійснення господарської операції, зокрема, документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Зауважив, що подання контролюючому органу документів, достатніх для реєстрації податкової накладної, є обов`язком платника податку. Зміст та обсяг поданих первинних та інших документів для висновку про їх достатність для реєстрації податкової накладної, повинен узгоджуватись зі змістом та характером господарської операції та свідчити про її фактичне виконання. Сама по собі наявність господарських та/або цивільних договорів між учасниками фінансово-господарських операцій, не опосередкованих сукупністю первинних документів, що підтверджують фактичний рух товарів/послуг і коштів у процесі їх здійснення, не свідчить про реальність відповідних фінансовогосподарських операцій і не може бути підставою для реєстрації податкової накладної, яка відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків.

З огляду на вищевикладене, у зв`язку із ненаданням позивачем документів, що передбачені п. 5 Порядку № 520, за результатами розгляду наданих ПНВП Промреконструкція повідомлення та документів Комісією регіонального рівня 26.05.2021 обґрунтовано та правомірно, на підставі пункту 11 Порядку №520 прийняті рішення № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо надання позивачем до суду копій документів, які не були надані до ГУ ДПС у Луганській області для розгляду питання реєстрації податкової накладної, а саме: договору оренди приміщення № 01/21 від 01.04.2021, укладеного між ОСОБА_3 та ПНВП Промреконструкція ; договору на надання послуг № 020401-0031 від 01.03.2021, укладеного між ПАТ Линік та ПНВП Промреконструкція ; договору № 18Т/21 від 02.04.2021, укладеного між ПНВП Промреконструкція та ТОВ Юнілайт Компані ; акта № ОУ-0000002 здачі-прийняття робіт (надання послуг) за договором № 01/21 від 02.04.2021; акта № 1 здачі-приймання послуг від 26.04.2021 за договором № 020401-0031 від 01.03.2021; акта № 1 здачі-приймання послуг від 26.04.2021 за договором № 020401-0031 від 01.03.2021, зазначив, що на момент прийняття оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної (не надав повний пакет документів який у нього був), і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрацій податкової накладної.

Крім того, Комісія ГУ ДПС у Луганській області приймала рішення за одних обставин та документів, а позивач просить суд скасувати вказане рішення обґрунтовуючи іншими (додатковими) документами, чим фактично просить перебрати суд на себе функції контролюючого органу в частині дослідження документів та встановлення права позивача на складання податкової накладної, що є неправомірною вимогою та не може бути задоволено.

До дискреційних повноважень, належать і повноваження ДПС України щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладної, оскільки така прерогатива надається лише контролюючому органу, реєстрація податкової накладної є дискреційним повноваженням виключно ДПС України.

Частиною другою пункту 25 Порядку №1165 та пунктами 2, 3, 9 та 10 Порядку №520 передбачено, що саме на Комісію регіонального рівня покладено обов`язок розгляду наданих документів і пояснень та прийняття рішення про, реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної.

На підставі викладеного, відповідач 1 просить відмовити у задоволенні позову ПНВП Промреконструкція в поуному обсязі.

Відповідач 2 позовні вимоги ПНВП Промреконструкція не визнав, про що надав відзив на позовну заяву, аналогічний за змістом відзиву ГУ ДПС у Луганській області (а.с.104-106). Додатково зазначив, що 27.05.2021 ПНВП Промреконструкція до ДПС України подано скарги щодо рішень про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319.

Рішеннями від 04.06.2021 № 25298/32533319/2 та № 25296/32533319/2 за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скарги ПНВП Промреконструкція залишено без задоволення та рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, залишено без змін. Підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 26.04.2021 № 2 та № 4, складені ПНВП Промреконструкція датою їх подання, зазначив, що частиною другою пункту 25 Порядку №1165 та пунктами 3 та 9 Порядку №520 передбачено, що саме на Комісію регіонального рівня покладено обов`язок прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. Тому, на думку відповідача 2, суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймаючи замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень.

Крім того, дії ДПС України щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 26.04.2021 № 2 та № 4, складені ПНВП Промреконструкція датою їх подання є похідними від скасування чи визнання протиправним рішення Комісії ГУ ДПС у Луганській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації.

Отже, вимоги позивача щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 26.04.2021 № 2 та № 4, складені ПНВП Промреконструкція датою їх подання, є передчасними та необґрунтованими.

Підсумовуючи наведене, ДПС України вважає позов ПНВП Промреконструкція безпідставним та просить у його задоволенні відмовити.

Представником позивача 31.08.2021 через канцелярію суду подано відповідь на відзиви відповідачів, в якому зазначено, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу про ненадання платником податків копій документів.

У випадку не конкретизації контролюючим органом переліку документів у квитанції та у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Контролюючим органом не зазначено конкретного переліку документів, які мають бути подані платником податків, а наведено лише загальне найменування з вичерпного переліку без додаткової конкретизації, що позбавляє можливості встановити, які саме документи не надані позивачем, окрім деяких.

Разом із тим, платником податків було подано достатню кількість копій документів, з аналізу яких можна зробити висновок про фактичне здійснення господарських операцій. При цьому, оспорювані рішення не містять мотивів відхилення наданих позивачем пояснень та документів, що, на думку позивача, свідчить про формальність прийнятих рішень.

Матеріали справи містять докази, які свідчать про наявність у позивача виробничих потужностей, необхідної кількості кваліфікованих найманих працівників та інші відомості щодо здійснення ним господарської діяльності, а тому посилання відповідача в оскаржуваних рішеннях на те, що платником податків не подано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні спростовується доказами, які містяться в матеріалах справи.

Ухвалою суду від 26.07.2021 позовну заяву ПНВП Промреконструкція залишено без руху (а.с.52-53).

Ухвалою суду від 09.08.2021 відкрито провадження у справі та визначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження (а.с.66-67).

Ухвалою суду від 08.09.2021 замінено відповідача по справі з ГУ ДПС у Луганській області на ГУ ДПС у Луганській області як територіальний орган утворений на правах відокремленого підрозділу (а.с.121-121в).

Ухвалою суду від 05.10.2021 продовжено строк підготовчого провадження по справі, закрито підготовче провадження у справі та призначено судовий розгляд по суті (а.с.135-136).

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні пред`явленому позову та просив його задовольнити.

Представник відповідачів у судовому засіданні позовні вимоги ПНВП Промреконструкція не визнав з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-74 КАС України, суд прийшов до такого.

Судом встановлено, що Приватне науково-виробниче підприємство Промреконструкція , ідентифікаційний код 32533319, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Хіміків, буд. 20, кв. 17, в установленому законом порядку зареєстровано в якості юридичної особи, перебував на податковому обліку в ГУ ДПС у Луганській області, Сєвєродонецька ДПІ (м.Сєвєродонецьк), основний вид економічної діяльності 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, що підтверджено інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, є платником податку на додану вартість (а.с.148-150).

01.03.2021 між ПРАТ Линік (замовник) та ПНВП Промреконструкція (виконавець) укладено договір № 020401-0031 на надання послуг, відповідно до предмету якого ПНВП Промреконструкція зобов`язується своїми або залученими силами надати послуги з обстеження та паспортизації будівель і споруд ПРАТ Линік в 2021 р., здати замовнику належним чином надані послуги відповідно вимогам чинної нормативно-технічної документації у встановлений строк, а замовник зобов`язується надати для надання послуг підготовлені об`єкти, прийняти належним чином надані послуги та оплатити зазначені послуги відповідно до умов цього договору (а.с.34-38).

Найменування об`єктів і вартість послуг визначені в Додатку № 1, обсяг послуг і вимоги до послуг визначені в Додатку № 2 до цього договору (пункт 1.4 договору).

Пунктом 2.1 договору визначено, що загальна вартість за весь обсяг послуг за цим договором визначена в Додатку № 1 і становить 2289816,00 грн з ПДВ, в тому числі ПДВ 20% - 381636,00 грн.

За наданий належним чином весь обсяг послуг, зазначений у відповідній заявці, замовник зобов`язаний сплатити виконавцю всю суму, зазначену в підписаному обома сторонами акті прийому-здачі наданих послуг, в наступному порядку: після закінчення 90 календарних днів з моменту підписання уповноваженими представниками обох сторін акта прийому-здачі наданих послуг і надання технічної документації відповідно до Додатку № 2 (пункт 2.2 договору).

У відповідності до пункту 2.4 договору виконавець зобов`язаний надати замовнику податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, і зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПКУ строк. Остаточний розрахунок здійснюється протягом 10 банківських днів з моменту надання замовнику податкової накладної, складеної відповідно до п.2.4 цієї угоди (пункти 2.4, 2.6 договору).

Пунктом 3.1 договору передбачено, що після завершення надання послуг, зазначених у відповідній заявці, виконавець зобов`язаний видати замовнику технічну документацію відповідно до Додатку № 2 і два примірника акта прийому-здачі наданих послуг, підписаних виконавцем.

Додатком № 1 до договору від 01.03.2021 визначено перелік будівель і споруд ПРАТ Линік , які підлягають плановому обстеженню і паспортизації у 2021 році, зокрема:

Установка ЕЛОУ-АВТ-2:

1. постамент № 1 блока та теплообмінників, вартість з ПДВ 20 727,00 грн;

2. постамент № 2 блока теплообмінників, вартість з ПДВ 10 275,00 грн;

3. постамент теплообмінників та відкритої насосної, вартість з ПДВ 54 765,00 грн;

4. постамент вакуумного блоку, вартість з ПДВ 17 508,00 грн;

5. будівля операторної, вартість з ПДВ 21 672,00 грн;

6. будівля реагентної насосної та насосної пеногасіння, вартість з ПДВ 1 676,00 грн, всього 126 623,00 грн.

Установка ЕЛОУ-АВТ-3:

1. будівля аналізаторної № 1, вартість з ПДВ 365,00 грн;

2. будівля аналізаторної № 2, вартість з ПДВ 365,00 грн;

3. постамент №1 блока теплообмінників, вартість з ПДВ 20 727,00 грн;

4. постамент № 2 блока теплообмінників , вартість з ПДВ 10 275,00 грн;

5. постамент теплообмінників відкритої насосної, вартість з ПДВ 54 765,00 грн;

6. постамент вакуумного блока, вартість з ПДВ 17 508,00 грн;

7. будівля водяної насосної, вартість з ПДВ 5 626,00 грн;

8. будівля котлів утилізаторів, вартість з ПДВ 4778,00 грн;

9. будівля реагентної насосної з насосною пеногасіння, вартість з ПДВ 1676,00 грн, всього116 067,00 грн (а.с.161-175).

02.04.2021 ПНВП Промреконструкція (замовник) укладено договір № 18Т/21 із ТОВ Юнітлайт Компані (виконавець) на виконання останнім своїми силами та засобами за рахунок та на завдання замовника послуги по обстеженню будівлі і споруди: установка ЕЛОУ-АВТ-2; установка ЕЛОУ-АВТ-3, розташовані на території ПРАТ Линік , м.Лисичанськ, Луганської області. Надання послуг за цим договором включає: 3.2.1 обстеження, оцінка технічного стану об`єкта, 3.2.2 складання текстової частини документу (звіт про технічний стан частини будівлі). Здача приймання результатів надання послуг після їх закінчення здійснюється згідно з належно оформленими та підписаними сторонами актом наданих послуг (пункти 3.2, 3.3 договору) (а.с.40).

Актом від 26.05.2021 № ОУ-0000002 здачі-прийняття робіт, підписаним між ТОВ Юнітлайт Компані та ПНВП Промреконструкція , підтверджено проведення ТОВ Юнітлайт Компані робіт за договором від 02.04.2021, а саме: обстеження, оцінка технічного стану будівельних конструкцій - установка ЕЛОУ-АВТ-2; установка ЕЛОУ-АВТ-3, розташовані на території ПРАТ Линік , м.Лисичанськ, Луганської області на загальну суму 175000,00 грн, ПДВ-35000,00 грн (а.с.42).

На виконання робіт за договором від 01.03.2021 № 020401-0031, між ПНВП Промреконструкція та ПРАТ Линік 26.04.2021 підписано акт № 1 здачі-приймання послуг на загальну суму 126623,00 грн, в тому числі ПДВ - 21103,83 грн, та акт № 3 на загальну суму 116067,00 грн, в тому числі ПДВ - 19344,5 грн (а.с.39, 39 зворотній бік).

Отже, роботи згідно договору від 01.03.2021 № 020401-0031 виконані частково власними силами ПНВП Промреконструкція та частково ТОВ Юнітлайт Компані за договором №18Т/21 від 02.04.2021. Розрахунки на даний момент між сторонами не відбулись через домовленість щодо відтермінування оплати на 90 днів згідно пункту 2.2 договору від 01.03.2021 № 020401-0031 та пункту 2.5 договору від 02.04.2021 № 18Т/21.

За фактом наданих послуг, ПНВП Промреконструкція 26.04.2021 складено податкові накладні № 2 на суму 126623,00 грн, у тому числі ПДВ 21103,83 грн, та № 4 на суму 116067,00 грн, у тому числі ПДВ 19344,50 грн, які направлено на реєстрацію (а.с.23-24).

14.05.2021 ПНВП Промреконструкція через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДПС України подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 26.04.2020 № 2 та № 4.

Згідно квитанцій від 14.05.2021 реєстрацію податкових накладних ПНВП Промреконструкція від 26.04.2021 № 2 та № 4 зупинено із зазначенням підстави: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 71.20, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.23-24 зворотній бік).

Позивачем 20.05.2021 подано до ГУ ДПС у Луганській області повідомлення № 1 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с.25).

Комісією ГУ ДПС у Луганській області прийнято рішення від 26.05.2021 № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних від 26.04.2021 № 2 та № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів:

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Також в рішеннях зазначена додаткова інформація про те, що до поданого повідомлення не надано: договорів по взаємовідносинам з ПАТ Лисичанська нафтова інвестиційна компанія та ТОВ Юнітлайт Компані ; актів надання послуг; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків або додаткової угоди щодо відтермінування розрахунків за надані послуги (а.с.26,30).

Не надання НВПП Промреконтрукція до повідомлення вищезазначених документів підтверджено також протоколом засідання Комісії Головного управління ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.05.2021 № 81 (а.с. 91-93).

На рішення Комісії ГУ ДПС у Луганській області від 26.05.2021 № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 позивачем 27.05.2021 подано скаргу до ДПС України (а.с. 27-28, 31-32).

Рішеннями від 04.06.2021 № 25298/32533319/2 та № 25296/32533319/2 за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скарги ПНВП Промреконструкція залишено без задоволення, рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, залишено без змін. Як на підставу винесення зазначених рішень вказано: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків (а.с.29, 33).

Не погоджуючись із рішеннями Комісії ГУ ДПС у Луганській області від 26.05.2021 № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок № 1246), Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (надалі - Порядок № 1165), та Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520).

Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Абзацами першим-третім пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до вимог абзацу першого пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (абзац другий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (абзац третій пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Абзацом п`ятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до абзацу дев`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Згідно з абзацом десятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац тринадцятий пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, абзацом першим та десятим пункту 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункти 13, 14 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України затвердив Порядок № 1165, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з пунктом 2 Порядку № 1165 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС;

комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС;

таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу другого пункту 25, абзацу першого пункту 26 Порядку № 1156 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Порядок № 520 визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

Згідно з пунктом 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Абзацом першим пункту 6 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).

Згідно з пунктами 9, 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункти 12, 13 Порядку № 520).

Таким чином, у ГУ ДПС у Луганській області наявні повноваження на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, надання контролюючому органу відповідних повноважень є лише передумовою подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом якої у даній справі є прийняття рішення, законність та обґрунтованість якого повинна бути перевірена.

Судом встановлено, що підставою для прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (згідно тексту рішень) слугувало ненадання платником податку копій документів:

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з рахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Також в рішеннях зазначена додаткова інформація про те, що до поданого повідомлення не надано: договорів по взаємовідносинам з ПАТ Лисичанська нафтова інвестиційна компанія та ТОВ Юнітлайт Компані ; актів надання послуг; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків або додаткової угоди щодо відтермінування розрахунків за надані послуги (а.с.26,30).

Не надання НВПП Промреконтрукція до повідомлення вищезазначених документів підтверджено також протоколом засідання Комісії Головного управління ДПС у Луганській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.05.2021 № 81 та не заперечувалось представником позивача у судовому засіданні (а.с. 91-93).

Суд зауважує, що відповідно до абзацу одинадцятого статті 1, статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Ведення зазначених документів передбачено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88.

З огляду на приписи пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку, що обов`язок подання податкової накладної на реєстрацію у платника податків виникає після кожного постачання товару/послуг, що позивачем виконано шляхом подання податкових гакладних від 26.04.2021 № 2 та № 4 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за правилом першої події.

Матеріалами справи підтверджено, що НВПП Промреконструкція відповідні документи були долучені до скарги на адресу ДПС України на рішення регіональної Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної, однак відповідна оцінка їм надана не була. Також первинні документи, які підтверджують та розкривають суть, внутрішню сторону господарської операції, на виконання якої складено податкові накладні від 26.04.2021 № 2 та № 4 надані позивачем до матеріалів справи.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення контролюючого органу від 26.05.2021 № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідають критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовна вимога про визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління ДПС у Луганській області від 26.05.2021 № 2693393/32533319 та № 2693394/32533319 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних від 26.04.2021 № 2 та № 4 є обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню.

З огляду на викладене, підлягає задоволенню також позовна вимога про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні ПНВП Промреконструкція від 26.04.2021 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до Державної податкової служби України - 14.05.2021 та від 26.04.2021 № 4 датою її подання до Державної податкової служби України - 14.05.2021.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. Руїз Торія проти Іспанії (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених вимог (частина третя статті 139 КАС України).

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 4540,00 грн (а.с.65).

Оскільки позов підлягає задоволенню, на користь позивача підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4540,00 грн з Головного управління ДПС у Луганській області за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 91, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Приватного науково-виробничого підприємства Промреконструкція (ідентифікаційний код 32533319, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, пр.Хіміків, 20/17) до Головного управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 44082150, місцезнаходження: 93401, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Енергетиків, буд. 72), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, буд. 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Луганській області від 26.05.2021 № 2693393/32533319 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 26.04.2021 № 2.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Луганській області від 26.05.2021 № 2693394/32533319 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 26.04.2021 № 4.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Приватного науково-виробничого підприємства Промреконструкція від 26.04.2021 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до Державної податкової служби України - 14.05.2021.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Приватного науково-виробничого підприємства Промреконструкція від 26.04.2021 № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання до Державної податкової служби України - 14.05.2021.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області на користь Приватного науково-виробничого підприємства Промреконструкція судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4540,00 грн (чотири тисячі п`ятсот сорок гривень 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення суду складено та підписано 29 листопада 2021 року.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2021
Оприлюднено01.12.2021
Номер документу101446504
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/3795/21

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 21.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 21.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 13.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 23.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Рішення від 23.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні