Справа №930/2509/21
Провадження № 1-кс/930/857/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26.11.2021 року
Слідчий суддя Немирівського районного суду Вінницької області ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданнів м. Немирові клопотанняпрокурора Немирівської окружної прокуратури ОСОБА_3 , на підставі матеріалів кримінального провадження внесеного до ЄРДР за №42021022240000073 від 14.09.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.197-1 КК України, про передачу майна в управління для реалізації Національному агенству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, -
ВСТАНОВИВ:
До Немирівськогорайонного судупрокурор Немирівськоїокружної прокуратури ОСОБА_3 ,на підставіматеріалів кримінальногопровадження внесеногодо ЄРДРза №42021022240000073від 14.09.2021року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.197-1КК України,про передачумайна вуправління дляреалізації Національномуагенству Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів, мотивуючи його тим, що Немирівською окружною прокуратурою здійснювалось вивчення стану дотримання інтересів держави щодо використання земель на території Немирівської ОТГ Вінницького району Вінницької області. В ході здійснення представницької діяльності установлено, що земельні ділянки історико культурного призначення з кадастровими номерами 0523083800:01:001:0769 площею 11,1629 га, 0523083800:01:001:0744 площею 7,1513 га, 0523083800:02:001:0774 площею 2,4858 га, 0523083800:02:001:0754 площею 7,5 га, 0523080800:01:001:0164 площею 3,8446 га використовуються для вирощування сільськогосподарських культур. Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в користування вказані ділянки не надавались, орендна плата не сплачувалась. Зазначені обставини свідчать про самовільне зайняття та використання вищевказаних земельних ділянок. Шкода, завдана кримінальним правопорушенням на даний час не установлена.
Відомості про даний факт внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021022240000073 від 14.09.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.197-1 КК України.
В подальшому в рамках досудового розслідування встановлено, що на земельній ділянці із кадастровим номером 0523083800:01:001:0744 площею 7,1513 га, яка в свою чергу являється землями історико-культурного призначення наявний посів рослини соняшника.
У кримінальному провадженні 04.11.2021 слідчим суддею Немирівського районного суду постановлено ухвалу про арешт та передачу Національному агенству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, в управління для реалізації або передачі в управління за договором посіви соняшнику, орієнтовною площею 7,1513 га, які вирощуються на земельній ділянці 0523083800:01:001:0744 с. Подільське Немирівської об?єднаної територіальної громади Вінницького району Вінницької області (справа № 930/2509/21).
До Немирівської окружної прокуратури 22.11.2021 надійшов лист Національного агенства України з питань виявлення, розшуку та управління активами одержаними від корупційних та інших злочинів (далі-АРМА) щодо виконання ухвали слідчого судді від 04.11.2021 зокрема щодо уточнення норм Закону на підставі яких активи передані в управління АРМА, а також уточнення шляху управління активами шляхом їх реалізації відповідно до ст. 21 Закону України «Про Національне агенство України з питань виявлення, розшуку та управління активами одержаними від корупційних та інших злочинів».
Згідно з абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази вартістю за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
Згідно із абзацом 1 ч. 1 ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.
Такі активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів (абз. 2 ч. 2 ст. 19 Закону).
Як передбачено п. 1, 4 ч. 1 ст. 1 Закону застосований в ст. 19 термін «активи» означає в тому числі майно, на яке накладений арешт у кримінальному провадженні; «управління активами» є діяльністю із володіння, користування та/або розпорядження активами, тобто забезпечення збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
За таких умов управління АРМА активами (арештованим майном) відповідає завданню арешту такого майна, яке визначене ст. 170 КПК України, а в даному конкретному випадку - запобігання можливості його пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Зазначене в клопотанні майно є активами, на які поширюються вимоги спеціального закону «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів». А управління такими активами шляхом їх реалізації є єдиним законодавчо встановленим способом, спроможнім забезпечити збереження цього майна, чим досягається мета і завдання арешту майна як заходу забезпечення кримінального провадження.
По суті спосіб збереження майна, що має відповідний статус у кримінальному провадженні, шляхом його передачі в управління уповноваженому органу.
Відповідно доч.4,5ст.21Закону України«Про Національнеагентство Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів»рухоме майноможе бутипередано дляреалізації беззгоди власниказа рішеннямслідчого судді,суду занаявності хочаб однієїз такихпідстав майнопіддається швидкомупсуванню; майношвидко втрачаєсвою вартість; витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.
Нерухоме майно не може бути передано для реалізації без згоди власника такого майна до винесення обвинувального вироку суду, що набрав законної сили, або іншого судового рішення, що набрало законної сили, яке є підставою для застосування спеціальної конфіскації відповідно доКримінального процесуального кодексу України, або судового рішення, яке набрало законної сили, про визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави.
Реалізація майна у порядку, передбаченому цією частиною, здійснюється за цінами, не нижчими за ринкові.
Активи, визначені частиною четвертою цієї статті, передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається Національному агентству негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора.
Передача для реалізації активів може також здійснюватися за згодою їх власника, підпис на якій засвідчений нотаріально, нотаріально засвідчена копія якої надається Національному агентству з відповідним зверненням прокурора.
Реалізація активів відповідно до цього Закону є примусовою реалізацією (примусовим продажем), крім випадків реалізації активів за згодою власника.
Реалізація активів здійснюється визначеними на конкурсних засадах юридичними особами. Порядок відбору таких юридичних осіб, порядок реалізації активів на прилюдних торгах (аукціонах) та/або електронних торгах визначаються Кабінетом Міністрів України.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення збереження економічної вартості арештованого майна та об`єктивну необхідність виключити прямий або опосередкований вплив та посягання на нього, запобігти можливості знищення, відчуження майна, иникла необхідність у передачі майна в управління для реалізації АРМА.
Прокурор Немирівської окружної прокуратури ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, однак подав до суду заяву, в якій просить розглянути подане ним клопотання без його участі, клопотання підтримує та просить його задовольнити.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснювалося.
Суд, ознайомившись з клопотанням та матеріалами доданими до нього, беручи до уваги вищевикладене вважає за необхідне клопотання задовольнити з наступних підстав.
Як вбачається із матеріалів клопотання, у провадженні СВ Відділу поліції №5 Вінницького РУП ГУНП у Вінницькій області перебувають матеріали кримінального провадження №42021022240000073 від 14.09.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.197-1 КК України.
Ухвалою слідчого судді Немирівського районного суду від 04.11.2021 було накладено арешт на посів рослин соняшника, який розташований на земельні ділянці із кадастровим номером 0523083800:01:001:0744 площею 7,1513 газ з метою забезпечення збереження вказаних речових доказів шляхом встановлення заборони на вчинення будь-яких дій, пов`язаних зі збиранням врожаю соняшника із застосуванням спеціальної сільськогосподарської техніки або без такої, окрім осіб яким зазначене майно передано в управління, також передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління для реалізації або передачі в управління за договором у порядку та на умовах, визначених ст.ст.1,9, 19,24Закону України«Про Національнеагентство Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів» посіви соняшнику, орієнтовною площею 7,1513 га, які вирощуються на земельній ділянці 0523083800:01:001:0744.
Відповідно до листа з Національного агенства України з питань виявлення, розшуку та управління активами одержаними від корупційних та інших злочинів (далі-АРМА) щодо виконання ухвали слідчого судді від 04.11.2021, який надійшов до Немирівської окружної прокуратури 22.11.2021, АРМА просить уточнити на підставі яких норм Закону України «Про Національне агенство України з питань виявлення, розшуку та управління активами одержаними від корупційних та інших злочинів» були передані активи в управління АРМА, а також уточнити шлях управління активами шляхом їх реалізації відповідно до ст. 21 Закону.
Так, спеціальним механізмом для забезпечення збереження арештованого у кримінальному провадженні майна є визначений законодавством України інститут управління таким майном, який закріплено Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів». Зазначений Закон визначає єдиною підставою для управління активами накладення на них арешту у кримінальному провадженні (ч. 1 ст. 19 Закону) без конкретизації мети такого арешту.
Відповідно до ст. 1 вказаноного Закону термін «активи» означає кошти, майно, майнові та інші права, на які може бути накладено або накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковані за рішенням суду у кримінальному провадженні чи стягнені за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
Під "управлінням активами" слід розуміти іяльність із володіння, користування та розпорядження активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і вирішено питання про їх передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, тобто забезпечення збереження активів, збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості, передача їх в управління або реалізація активів у випадках та порядку, передбачених цим Законом, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні чи стягнених за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
За таких умов управління АРМА активами (арештованим майном) відповідає завданню арешту такого майна, яке визначене ст. 170 КПК України, а в даному конкретному випадку - запобігання можливості його пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Відповідно доч.4,5ст.21Закону України«Про Національнеагентство Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів»рухоме майноможе бутипередано дляреалізації беззгоди власниказа рішеннямслідчого судді,суду занаявності хочаб однієїз такихпідстав майнопіддається швидкомупсуванню; майношвидко втрачаєсвою вартість; витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.
Нерухоме майно не може бути передано для реалізації без згоди власника такого майна до винесення обвинувального вироку суду, що набрав законної сили, або іншого судового рішення, що набрало законної сили, яке є підставою для застосування спеціальної конфіскації відповідно доКримінального процесуального кодексу України, або судового рішення, яке набрало законної сили, про визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави.
Реалізація майна у порядку, передбаченому цією частиною, здійснюється за цінами, не нижчими за ринкові.
Активи, визначені частиною четвертою цієї статті, передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається Національному агентству негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора.
Передача для реалізації активів може також здійснюватися за згодою їх власника, підпис на якій засвідчений нотаріально, нотаріально засвідчена копія якої надається Національному агентству з відповідним зверненням прокурора.
Реалізація активів відповідно до цього Закону є примусовою реалізацією (примусовим продажем), крім випадків реалізації активів за згодою власника.
Реалізація активів здійснюється визначеними на конкурсних засадах юридичними особами. Порядок відбору таких юридичних осіб, порядок реалізації активів на прилюдних торгах (аукціонах) та/або електронних торгах визначаються Кабінетом Міністрів України.
Прокурором в клопотанні та наданих матеріалах доведено, що незастосування заходів щодо передачі в управління АРМА та в результаті цього невжиття заходів щодо збереження арештованого майна утруднить або зробить неможливим (втрата, погіршення фізичного стану майна, зменшення його економічної вартості), унеможливить досягнення завдань кримінального провадження.
А тому, дослідивши матеріали, якими обґрунтовується внесене клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, оскільки виникла необхідність відповідно до ст. 100 КПК Українипередати їх в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
На підставі викладеного керуючись ст. ст.2, 9, 100, 131, 170-173, 309 КПК України, ст.ст. 1, 9, 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»,слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора Немирівської окружної прокуратури ОСОБА_3 - задовольнити.
На підставі ст. 36, 100 КПК України та ст. 1, 9, 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передати посіви соняшнику, орієнтовною площею 7,1513 га, які вирощуються на земельній ділянці 0523083800:01:001:0744 в управління АРМА для реалізації.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Немирівський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2021 |
Оприлюднено | 03.02.2023 |
Номер документу | 101508028 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Немирівський районний суд Вінницької області
Алєксєєнко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні