ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
01.12.2021Справа № 910/15872/21
Господарський суд міста Києва у складі судді Пукшин Л.Г., розглянувши у порядку письмового провадження матеріали господарської справи
за позовом Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_1 )
до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАЛЬЯНСПРОДУКТ" (04107, м. Київ, вул. Підгірна, 22-А, оф. 30)
про стягнення 13 032,00 грн
Представники сторін: не викликались
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарського суду міста Києва передано позовну заяву Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАЛЬЯНСПРОДУКТ" про стягнення 13 032,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що всупереч умовам договору №37/В33-2020 від 02.06.2020 відповідачем були порушенні вимоги щодо маркування товару, який поставлявся згідно видаткових накладних №149 від 14.07.2020 та №149 від 15.07.2020, що стало підставою для нарахування останньому штрафу у розмірі 13 032,00 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.10.2021 суд прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі №910/15872/21 та постановив здійснювати розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Даною ухвалою, суд у відповідності до ст. 165, 166 Господарського процесуального кодексу України встановив відповідачу строк для подання відзиву на позов та заперечень на відповіді на відзив, а позивачу строк для подання відповіді на відзив.
З наявного у матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №0105478513310 вбачається, що ухвала про відкриття провадження у справі була отримана відповідачем 18.10.2021, проте, у визначений судом строк відзив на позовну заяву останнім не подано.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Оскільки, відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву, справа розглядається за наявними матеріалами у відповідності до приписів ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України.
За приписами ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
02.06.2020 року між Військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України (замовник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальність Укральянспродукт (учасник, відповідач) було укладено договір № 37/В33-2020 (далі договір).
Відповідно до пункту 1.1. договору учасник зобов`язувався у визначені договором строки поставити замовнику якісний товар, зазначений у специфікації, яка є невід`ємною частиною цього договору, а замовник прийняти і оплатити такий товар.
Додатком № 2 до договору сторони узгодили технічний опис товару, який підлягає поставці учасником, а саме: Товар - БОРОШНО ПШЕНИЧНЕ 1 ҐАТУНКУ повинно відповідати нормативному документу на цей вид продукції (товару): ГСТУ 46.004-99 «Борошно пшеничне», Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та іншим вимогам законодавства в сфері обігу харчових продуктів. Тара - мішки поліпропіленові або мішки з іншого матеріалу аналогічної якості, вітчизняного виробництва згідно з чинною нормативною документацією або імпортовані, дозволені до використання центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров`я України на використання і контакт з харчовими продуктами. Маса нетто борошна пшеничного першого гатунку в мішках повинна бути 50 кг. Маркування споживчої тари і транспортне маркування повинно бути здійснено державною мовою згідно з ГОСТ 26791-89. Енергетична цінність в 100 грамах зазначеного борошна повинна бути не менше 331 Ккал. У зазначеного борошна пшеничного І гатунку кількість сирої клейковини не повинна бути менша ніж 25,0 % від загальної маси. Строк придатності борошна пшеничного першого гатунку на момент переходу права власності від переможця торгів до замовника повинен складати не менше ніж 10 місяців до кінцевого терміну придатності.
Пунктом 1.2. визначено, що найменування (номенклатура, асортимент) товару за кодом CPV за ДК 021:2015-15610000-7 (борошно пшеничне 1 гатунку) (далі Товар). Кількість Товару за договором становить 250 000 кг.
Додатком № 3 до договору сторони узгодили між собою, що виробником товару який постачається учасником, є Товариство з обмеженою відповідальністю «Жемчужина» (місцезнаходження: 02140 м. Київ, вул. Б. Гмирі, 9).
Пунктом 2.1. договору сторони узгодили між собою, що якість товару, який поставляється учасником, повинна відповідати вимогам чинних нормативно-правових актів та ДСТУ 46.004-99 та Технічному опису (Додаток 2 до Договору).
Пунктом 4.1. договору сторони визначили, що його ціна складає 2 715 000 грн, у тому числі ПДВ 20 %: 452 500, 00 грн.
Відповідно до п. 3.1 договору контроль за станом виконання договірних зобов`язань учасника здійснює замовник, представники замовника (відповідні посадові особи замовника, які уповноважені на вчинення дій, визначених цим договором).
Згідно з п. 3.2 та 3.3 договору сторони узгодили між собою, що під час поставки кожної партії Товару, замовник протягом 2 (двох) робочих днів, проводить обов`язкову перевірку якості та безпечності Товару, що постачається учасником (далі - контрольні заходи). Контрольні заходи включають в себе перевірку безпечності та окремих показників якості - за зовнішнім виглядом, органолептичними показниками, відповідність маркування (етикетування, пакування, тощо) Товару, що постачаються відповідно до умов цього Договору, відповідність транспортних засобів, що використовуються для транспортування Товару за цим Договором, вимогам статті 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР.
Підпунктом 3.3.1. пункту 3.3. договору контрольні заходи здійснюються в обов`язковій присутності Представника учасника (який діє на підставі довіреності чи іншого належного документа, що посвідчує повноваження цієї особи), а у разі його відсутності не розпочинаються.
Відсутність в представника учасника документів, які підтверджують його повноваження на складання документів від імені учасника, має наслідки неявки представника учасника.
Результати проведення контрольних заходів оформляються актом приймального контролю, який підписується представниками замовника, що здійснювали перевірку та представником учасника, а у разі відмови від підписайня акту приймального контролю або відсутності представника учасника на території замовника на момент складання вищезазначеного акту комісійно (у складі не менше трьох осіб представників замовника), що засвідчується підписами представників замовника та в подальшому акт приймального контролю протягом 3 (трьох) календарних днів, надсилається учаснику рекомендованим листом із повідомленням про вручення чи цінним листом з описом вкладення, що вважається належним доказом ознайомлення учасника з вищезазначеним актом.
Під час проведення контрольних заходів, учасник на вимогу представників замовника зобов`язаний протягом 24 годин надати в паперовому вигляді оригінали або належним чином засвідчені копії документів про відповідність декларацію (в тому числі декларацію про відповідність), або висновок, або свідоцтво, або сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь який інший документ, що підтверджує виконання визначених законодавством вимог, які стосуються об`єкта оцінки відповідності.
Пунктом 6.1. договору сторони узгодили між собою, що дата та місце поставки Товару зазначається у письмовій заявці. Строк поставки товару за цим Договором складає 14 (чотирнадцять) календарних днів з моменту отримання Учасником письмової заявки Замовником, але не пізніше дати вказаної в ній. Не пізніше 7 (сьомого) числа кожного місяця учасник (представник учасника) прибуває до замовника для отримання письмової заявки.
Заявка вручається під особистий підпис учасника (представника учасника) або у разі не прибуття вищезазначених осіб, надсилається учаснику рекомендованим листом із повідомленням про вручення чи цінним листом з описом вкладення, направленим на адресу Відповідача, зазначену в розділі 14 договору «МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ТА БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ СТОРІН».
У заявці зазначається найменування Товару, місце поставки Товару, кількість Товару та інша необхідна інформація для поставки Товару. У випадку корегування інформації яка зазначена у заявці, замовник має право здійснити таке корегування засобами зв`язку, з обов`язковим письмовим підтвердженням в подальшому. В разі відсутності письмового підтвердження таке корегування вважається не дійсним.
Відповідно до пункту 6.6. договору сторони узгодили між собою, що замовник має право не приймати Товар за кількістю і якістю у разі встановлення невідповідності Товару документам (декларації виробника або сертифікату якості; протоколу досліджень (випробувань) про безпечність та відповідність Товару або експертного висновку про безпечність та відповідність Товару; етикетку виробника), які були подані учасником до Позивача під час проведення процедури закупівлі, у разі встановлення не відповідності вимогам щодо якості або маркування або етикетування Товару, після проведення контрольних заходів представниками замовника.
Пунктами 6.7. та 6.8. договору сторони також узгодили між собою, що транспортування товару, здійснюється на плоских конструкціях - палетах (піддонах), які призначені для різноманітних товарів зручним способом, що забезпечує розвантаження будь-яким пересувним вантажопідйомним засобом. Транспортування проводиться Відповідачем у тарі й упаковці з відповідним маркуванням, пакуванням, що відповідає вимогам чинних нормативно-правових актів. Тара та упаковка товару під час транспортування до місця поставки повинна бути цілісною і непошкодженою. Товар, доставлений Замовнику з порушенням вимог до маркування, або тари або упаковки, а також Товар, що не відповідає вимогам, встановленим у нормативних документах (ДСТУ, ГОСТ, ГСТУ, СОУ, ТУ), вважається не поставленим, про що складається відповідний акт у якому фіксується порушення. Товар має бути замінений Учасником протягом 3 (трьох) календарних днів.
Відповідно до підпункту 6.8.1. пункту 6.8. договору у разі виявлення представниками замовника порушень при прийманні Товару, протягом 24 годин складається акт про порушення умов договору у двох примірниках. Один примірник залишається у замовника, другий примірник надається представнику учасника під підпис, а у разі відмови від підписання акту про порушення умов Договору або відсутності представника учасника на території замовника на момент складання вищезазначеного акту комісійно (у складі не менше трьох осіб представників замовника), що засвідчується підписами представників замовника та протягом 3 (трьох) календарних днів надсилається учаснику рекомендованим листом із повідомленням про вручення чи цінним листом з описом вкладення, що вважається належним доказом ознайомлення учасника з вищезазначеним актом.
Згідно з п. 8.1. договору сторони узгодили між собою, що за невиконання або неналежне виконання своїх обов`язків за договором сторони несуть відповідальність передбачену відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, а також інших чинних нормативно-правових актів України та цим договором.
Підпунктом 8.4.1. договору сторони узгодили між собою, що за поставку товару з порушенням вимог щодо тари або упаковки або маркування учасник сплачує замовнику штраф у розмірі 3% вартості товару поставленого з порушенням таких вимог. Факт поставки Товару з порушенням вимог щодо тари або упаковки або маркування підтверджується актом про порушення умов договору. У випадку відмови від підпису цього акту однією із сторін цього договору, запис про таку відмову -зазначається в акті і підписується відповідно другою із сторін цього договору. Зазначений Товар не зараховується учаснику у виконання поставки і підлягає заміні в строк п`яти робочих днів з дня направлення повідомлення про порушенням вимог щодо тари або упаковки або маркування. Сплата штрафних санкцій не звільняє винну сторону від виконання зобов`язань за цим договором.
Відповідно до пункту 8.6. договору у разі поставки товару з порушенням вимог щодо транспортування або тари або упаковки або маркування або неналежної якості або кількості або комплектності, замовник має право за своїм вибором використати оперативно-господарську санкцію у вигляді:
- відмови від оплати: або поставленої та прийнятої, але неоплаченої партії Товару, або наступної партії Товару, що буде поставлена, із звільненням замовника від будь-якої відповідальності за такі дії;
- відмови від прийняття та оплати товару із звільненням замовника від будь-якої відповідальності за такі дії.
Пунктами 10.1. та 10.2. договору визначено, що у випадку виникнення спорів або розбіжностей сторони зобов`язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій. Якщо спір неможливо вирішити шляхом переговорів, він вирішується в судовому порядку згідно чинного законодавства України.
Відповідно до пункту 11.1. договору визначено, що він набирає чинності з дня його підписання сторонами і діє до 31.12.2020, а в частині взаєморозрахунків до їх повного виконання.
04.06.2020 та 25.06.2020 під особистий підпис керівника відповідача було нарочно надано заявки позивача від 04.06.2020 № 78/5/7-1055 та від 25.06.2020 № 78/6-1217, у яких зазначалось про необхідність поставки 250 000 кг. товару на склад позивача за адресою: м. Київ, вул. Нижньоюрківська, 8-А.
Згідно видаткової накладної № 149 від 14.07.2020 відповідач поставив позивачу товар загальною кількістю 20 000 кг на суму 217 200,00 грн.
Під час фактичної перевірки товару, комісією позивача у присутності директора відповідача Гончарука О.А. було виявлено, що частина бірок була вшита в мішки з товаром (продуктом харчування) таким чином (не по лінії пришивання), що обов`язкова інформація, передбачена статтею 6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від № 2639-VIII та пунктом 2.2.1. розділу 2 «МАРКУВАННЯ «ГОСТ 26791-89 «ПРОДУКТЬІ ПЕРЕРАБОТКИ ЗЕРНА. Упаковка, маркировка, транспортирование и хранение», перестала бути легкодоступною для можливості її прочитання. Вказане унеможливило перевірку товару на відповідність вимогам щодо маркування та суперечить вимогам частин 1, 4 статті 8 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 06.12.2018 № 2639-VIII.
За результатами наведеного, позивачем було складено акт від 14.07.2020 № 72 про порушення відповідачем умов договору, який підписаний відповідачем із зауваженнями.
Того ж дня, не зарахований у виконання поставки товар був повернутий відповідачу без прийняття та оплати.
Крім того, згідно видаткової накладної № 149 від 15.07.2020 позивачу за адресою: м. Київ, вул. Нижньо юрківська, 8-А, був поставлений товар загальною кількістю 20 000 кг. на суму 217 200 грн.
Під час фактичної перевірки товару, комісією позивача у присутності директора Гончарука О.А., було виявлено, що частина бірок була вшита в мішки з товаром (продуктом харчування) таким чином (не по лінії пришивання), що обов`язкова інформація, передбачена статтею 6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від № 2639-VIII та пунктом 2.2.1. розділу 2 «МАРКУВАННЯ «ГОСТ 26791-89 «ПРОДУКТЬІ ПЕРЕРАБОТКИ ЗЕРНА. Упаковка, маркировка, транспортирование и хранение», перестала бути легкодоступною для можливості її прочитання. Вказане унеможливило перевірку товару на відповідність вимогам щодо маркування та суперечить вимогам частин першої- четвертої статті 8 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 06.12.2018 № 2639-VIII.
За результатами наведеного, позивачем було складено акт від 15.07.2020 № 76 про порушення відповідачем умов договору, який підписаний відповідачем із зауваженнями.
Того ж дня, не зарахований у виконання поставки товар був повернутий відповідачу без прийняття та оплати.
07.08.2020 з метою досудового врегулювання спору позивач звертався до відповідача з претензіями № 78/6-1645 та №78/6-1644 від 06.08.2020 про сплату штрафу за поставку 14.07.2020 та 15.07.2020 товару з порушенням вимог щодо маркування.
Дані претензії були направленні на адресу відповідача поштовим відправленням у виді цінного листа з описом вкладення (штрихкодовий ідентифікатор № 0408030946765), проте, залишені останнім без відповіді та задоволення, що стало наслідком звернення позивача з позовом до суду про стягнення штрафу у загальному розмірі 13 032,00 грн.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до частини 1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.
Проаналізувавши зміст укладеного між сторонами договору, суд дійшов до висновку, що останній за своєю правовою природою є договором поставки.
Відповідно до п. 1. ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно з частинами 1 та 2 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відповідно до ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 662 Цивільного кодексу України продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.
Відповідно до частини першої статті 664 Цивільного кодексу України готовий до передання товар повинен бути відповідним чином ідентифікований для цілей цього договору, зокрема шляхом маркування.
За приписами частин першої, третьої та четвертої статті 268 Господарського кодексу України якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів. У разі відсутності в договорі умов щодо якості товарів остання визначається відповідно до мети договору або до звичайного рівня якості для предмета договору чи загальних критеріїв якості. Постачальник повинен засвідчити якість товарів, що поставляються, належним товаросупровідним документом, який надсилається разом з товаром, якщо інше не передбачено в договорі.
Судом встановлено, що згідно видаткових накладних № 149 від 14.07.2020 та № 149 від 15.07.2020 відповідачем на адресу позивача: м. Київ, вул. Нижньо юрківська, 8-А, був поставлений товар загальною кількістю 20 000 кг на суму 217 200,00 грн та загальною кількістю 20 000 кг. на суму 217 200 грн відповідно.
Під час фактичної перевірки вищевказаного товару, у присутності директора відповідача Гончарука О.А, комісією позивача було виявлено, що частина бірок була вшита в мішки з товаром (продуктом харчування) таким чином (не по лінії пришивання), що обов`язкова інформація, передбачена статтею 6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від № 2639-VIII та пунктом 2.2.1. розділу 2 «МАРКУВАННЯ «ГОСТ 26791-89 «ПРОДУКТЬІ ПЕРЕРАБОТКИ ЗЕРНА. Упаковка, маркировка, транспортирование и хранение», перестала бути легкодоступною для можливості її прочитання. Вказане унеможливило перевірку товару на відповідність вимогам щодо маркування та суперечить вимогам частин першої- четвертої статті 8 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 06.12.2018 № 2639-VIII.
Частиною першою статті 1 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 06.12.2018 № 2639-VIII визначено, що наступні терміни вживаються у такому значенні, а саме:
етикетка (стікер) - бирка, напис, позначка, графічне або інше зображення, написане, надруковане, нанесене з використанням трафарету, марковане, витиснене або відбите на упаковці чи додане до упаковки або тари, в якій знаходиться харчовий продукт (пункт 7);
інформація про харчовий продукт - інформація, що стосується харчового продукту, яка надається кінцевому споживачеві шляхом зазначення у маркуванні, інших супровідних документах та матеріалах або в інший спосіб (у доступній наочній формі), встановлений для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування, у тому числі з використанням сучасних засобів дистанційного зв`язку або усних повідомлень (пункт 10);
маркування - це слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), кольєретці, а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, що супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього (пункт 11);
місце походження - місце, звідки походить харчовий продукт, яке не є країною походження. Найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів у маркуванні не є назвою країни походження або місця походження харчового продукту відповідно до цього Закону (пункт 13);
описова назва - назва, що описує харчовий продукт, яка дає змогу споживачам дізнатися про категорію харчового продукту та вирізнити його серед інших подібних харчових продуктів (пункт 17);
основне поле видимості - зона на упаковці, яку найбільш імовірно бачить споживач при першому, погляді на харчовий продукт під час здійснення покупки. Наведення у цій зоні основних характеристик, категорії харчового продукту, знака для товарів і послуг дає споживачу можливість ідентифікувати харчовий продукт. У разі якщо на упаковці є кілька ідентичних основних полів видимості, основним полем видимості є те, яке обрав оператор ринку харчових продуктів, відповідальний за інформацію про харчовий продукт (пункт 18);
поле видимості - сукупність поверхонь упаковки, інформацію з яких можливо прочитати з однієї точки огляду (пункт 23);
розбірливість - характеристика фізичного вигляду інформації, що визначає візуальну доступність інформації широкому загалу, яка зумовлюється низкою визначених цим Законом елементів, зокрема розміром шрифту, інтервалом між літерами та рядками, шириною шрифту, кольором шрифту, гарнітурою, співвідношенням ширини і висоти літер, поверхнею матеріалу та контрастом між надрукованим об`єктом і фоном (пункт 26).
Частинами першою та третьою статті 8 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 06.12.2018 № 2639-VIII також визначено, що обов`язкова інформація про харчові продукти повинна надаватися та бути легкодоступною для споживачів щодо всіх харчових продуктів відповідно до вимог цього Закону. Обов`язкова інформація про харчові продукти розміщується на видному місці, має бути чіткою і розбірливою та, за потреби, наноситися у спосіб, що унеможливлює її видалення.
Як встановлено судом, пунктом 6.5 договору сторони узгодили, що право власності на товар переходить від відповідача до позивача після прийняття товару на склад позивача і підписання уповноваженими на це особами відповідача та позивача накладної.
Відповідно п.6.8 договору передбачено, що товар доставлений позивачу з порушенням вимог до маркування або тари або упаковки, а також товар, що не відповідає вимогам, встановленим у нормативних документах (ДСТУ, ГОСТ, ГСТУ, СОУ, ТУ) вважається не поставленим, про що складається відповідний акт у якому фіксується порушення. Товар має бути замінений відповідачем протягом 3 календарних днів.
З матеріалів справи вбачається, що видаткові накладні № 149 від 14.07.2020 та № 149 від 15.07.2020 позивачем не підписувалися, з огляду на поставку відповідачем товару з порушенням вимог щодо маркування, що встановлено під час приймального контролю.
Так, за результатами проведеного приймального контролю комісією позивача складено акти № 72 від 14.07.2020 та №76 від 15.07.2020 про порушення відповідачем умов маркування.
Судом встановлено, що вищевказані акти, окрім представників позивача (членів комісії) були також підписані директором Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАЛЬЯНСПРОДУКТ" із запереченнями, згідно з якими постачальник категорично заперечував обставини щодо недотримання вимог маркування та зазначив, що бірки містять всю інформацію передбачену чинним законодавством України та закріплені на мішках. Доступ до бірок є легкодоступним та таким, що дозволяє ознайомитись з ї змістом. Вказана інформація підтверджується фотокартками, зробленими мною Гончаруком О.А особисто при прийманні товару, які будуть надані до суду у разі виникнення спору. З актами не погоджувався та зауважив, що додаткові заперечення будуть надані в письмовій формі.
Однак, станом на момент розгляду спору по суті, жодних фотокарток в спростування вищенаведеного як і письмових заперечень від відповідача до суду не надходило.
Таким чином, наданими позивачем актами № 72 від 14.07.2020 та №76 від 15.07.2020 підтверджується факт поставки товару з порушенням умов маркування партії товару за видатковими накладними № 149 від 14.07.2020 та № 149 від 15.07.2020 у загальній кількості 40 000,00 кг на загальну суму 434 400,00 грн.
Відповідно до ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться, одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
За приписами ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов`язковим до виконання сторонами.
Стаття 611 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, якими зокрема є сплата неустойки.
Згідно з положеннями ст.ст. 546, 549 Цивільного кодексу України виконання зобов`язання може забезпечуватися неустойкою, різновидами якої є штраф та пеня.
Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання (ч. 2 ст. 549 Цивільного кодексу України).
Частиною четвертою статті 231 Господарського кодексу України визначено, що у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).
Як встановлено судом, у п. 8.4.1. договору сторони узгодили, що за поставку товару з порушенням вимог щодо тари або упаковки або маркування відповідач сплачує позивачу штраф у розмірі 3 % вартості товару поставленого з порушенням таких вимог.
Здійснивши перевірку заявленого до стягнення з відповідача штрафу у розмірі 13 032,00 грн, суд дійшов висновку, що розрахунок останнього є обґрунтованим, арифметично вірним та таким, що не суперечить нормам чинного законодавства.
Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідачем відзиву на позовну заяву, контррозрахунку суми позовних вимог та будь-яких заперечень по суті позовних вимог не надано, доводів позивача у встановленому законом порядку не спростовано.
З огляду на вищезазначене, приймаючи до уваги встановлені судом обставини, суд дійшов висновку про доведеність та обґрунтованість вимог позивача щодо стягнення з відповідача штрафу у розмірі 13 032,00 грн, що є підставою для задоволення позовних вимог Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України в повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст. 129, 236 239, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРАЛЬЯНСПРОДУКТ" (04107, м. Київ, вул. Підгірна, 22-А, оф. 30, ідентифікаційний код 42585405) на користь Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 ) штраф у розмірі 13 032 грн 00 коп. та судовий збір у розмірі 2 270 грн 00 коп.
3. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повний текст рішення складено 01.12.2021
Суддя Л. Г. Пукшин
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2021 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 101515787 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Пукшин Л.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні