Рішення
від 19.11.2021 по справі 160/12815/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2021 року Справа № 160/12815/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В., розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чумаківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

28 липня 2021 року ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Чумаківської сільської ради, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Чумаківської сільської ради (код ЄДРПОУ: 04339793, місцезнаходження: 52020, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с.Чумаки, вул.Шкільна) №112-8/VIII від 22.06.2021;

- зобов`язати Чумаківську сільську раду (код ЄДРПОУ: 04339793, місцезнаходження: 52020, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с.Чумаки, вул.Шкільна) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність за вх.№1640 від 17.05.2021.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що на підставі рішення Чумаківської сільської ради від 06 квітня 2021 року №62-6/VІІІ про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності у приватну власність для ведення особистого селянського господарства, позивачем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. За заявою позивача проведено реєстрацію земельної ділянки, присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:093:0016 та видано витяг з Державного земельного кадастру за номером НВ-1215852492021. Для завершення процедури отримання земельної ділянки у власність позивач подав відповідну заяву про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки власність з доданими матеріалами, однак, рішенням Відповідача №112-8/VІІІ від 22.06.2021 було відмовлено у передачі земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0016. Позивач вважає, що рішення Чумаківської сільської ради №112-8/VIII від 22.06.202 не містить законних підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою, а відтак, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки ОСОБА_1 виконала всі умови порядку для отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером1221488000:01:093:0016.

Ухвалою суду від 06.08.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали.

28 серпня 2021 року від відповідача на адресу суду надійшов відзив, в якому Чумаківська сільська рада проти задоволення позову заперечує, зазначаючи, що оскаржуване рішення про відмову у передачі земельної ділянки площею 2,0000 га (кадастровий номер: 1221488000:01:093:0018) у власність, прийнято правомірно та у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки при перевірці поданих позивачем документів про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність, було виявлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 122148800:01:093:0016 на публічній кадастровій карті України перенесена до архіву, а її державна реєстрація скасована. Таким чином, враховуючи той факт, що земельна ділянка з кадастровим номером 122148800:01:093:0016 припинила існування як об`єкт цивільних прав у зв`язку зі скасуванням державної реєстрації земельної ділянки, Чумаківська сільська рада не мала законних підстав для затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність.

29.10.2021 року від представника позивача до суду поступили письмові пояснення в яких зазначено, що оскаржуване рішення відповідача не містить визначених законом підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою та прийнято з порушенням строку, у зв`язку із чим, підлягає скасуванню.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Рішенням від 06.04.2021 року №62-6/VIІІ Чумаківська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області вирішила: надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства; сформувати земельну ділянку шляхом поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 8,3716 із кадастровим номером 1221488000:01:093:0012, яка знаходиться у комунальній власності Чумаківської сільської об`єднаної територіальної громади та відноситься до земель резервного фонду.

Позивачем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012.

20.04.2021 року проведено державну реєстрацію земельної ділянки площею 2 га, якій присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:093:0016, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-1215852492021 від 20.04.2021.

17 травня 2021 року позивач звернулась до Чумаківської сільської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність, однак, рішенням Чумаківської сільської ради №112-8/VІІІ від 22.06.2021 року позивачу відмовлено у передачі земельної ділянки площею 2,0000 га (кадастровий номер 1221488000:01:093:0016) у власність у зв`язку з тим, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0016 перенесена до архіву з 27.04.2021.

Вважаючи, що вказане рішення протиправно створює перешкоди для реалізації права позивача на отримання земельної ділянки у власність, позивач звернулась до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України (далі ЗК України), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

За змістом статті 79-1 ЗК України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується, зокрема, в разі поділу або об`єднання земельних ділянок.

Отже, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав.

Відповідно до частини дев`ятої статті 118 ЗК України (у редакції, чинній на момент спірних правовідносин), відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (частина десята статті 118 ЗК України).

Статтею 1 Закону України Про Державний земельний кадастр від 07.07.2011 № 3613-VI (далі Закон № 3613-VI) закріплено, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно з частинами 1, 2, 5, 6, 7, 8 статті 16 Закону № 3613-VI, земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.

Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

Кадастрові номери земельних ділянок зазначаються у рішеннях органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування про передачу цих ділянок у власність чи користування, зміну їх цільового призначення, визначення їх грошової оцінки, про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель щодо конкретних земельних ділянок.

Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.

Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці.

Інформація про скасовані кадастрові номери земельних ділянок зберігається у Державному земельному кадастрі постійно.

Відповідно до частини 1 статті 24 Закону № 3613-VI, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки ділянку (частина восьма статті 24 Закону № 3613-VI).

Згідно з частиною 9 статті 24 Закону № 3613-VI, при здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер ділянку.

При цьому, у відповідності до частини 10 статті 24 Закону № 3613-VI, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, поділу чи об`єднання земельних ділянок.

В силу приписів частин другої та четвертої статті 25 Закону № 3613-VI, поземельна книга відкривається одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки та закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до частин 1-2 статті 27 Закону № 3613-VI, у разі поділу або об`єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається. У Поземельній книзі на земельні ділянки, сформовані в результаті поділу або об`єднання земельних ділянок, здійснюється запис про такий поділ чи об`єднання із зазначенням скасованих кадастрових номерів земельних ділянок.

Частиною першою статті 35 Закону № 3613-VI передбачено, що кадастрова карта (план) ведеться для актуалізованого відображення у часі об`єктів Державного земельного кадастру у межах кадастрового кварталу, кадастрової зони, у цілому в межах території адміністративно-територіальної одиниці (село, селище, місто, район, область, Автономна Республіка Крим).

Відповідно до частини першої статті 36 Закону № 3613-VI, на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, оприлюднюються картографічна основа, індексні кадастрові карти (плани) та всі відомості Державного земельного кадастру, передбачені статтями 12-15 цього Закону, в тому числі у векторному вигляді, без права їх зміни (редагування).

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок №1051).

За приписами пункту 114 Порядку № 1051, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання; коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.

Відповідно до абзацу 5 пункту 114 Порядку № 1051, у разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, Державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це за формою згідно з додатком 23 особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельних ділянок, а в разі наявності зареєстрованих речових прав на неї - суб`єктів таких прав.

Згідно із абзацом шостим пункту 114 Порядку № 1051, відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку в разі її поділу чи об`єднання з іншою земельною ділянкою, а також відновлення її меж здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги (абзац перший пункту 135 Порядку № 1051).

Відповідно до пункту 138 Порядку № 1051, відомості про земельну ділянку та інші об`єкти Державного земельного кадастру у разі виправлення помилки щодо реєстрації земельної ділянки або виправлення помилкового перенесення відомостей про земельну ділянку з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру та у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки або виправлення помилки щодо інших об`єктів Державного земельного кадастру: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Отже, Порядком № 1051 передбачено, що відомості щодо відповідних земельних ділянок, державна реєстрація яких скасована, набувають статус архівних.

З обставин справи судом встановлено, що фактичною підставою для відмови позивачу у передачі земельної ділянки у власність слугувало те, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0016 припинила існування як об`єкт цивільних прав у зв`язку з тим, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка перенесена до архіву з 27.04.2021.

Матеріалами справи підтверджено, що для з`ясування обставин щодо архівування спірної земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0016, Чумаківська сільська рада 15.07.2021 звернулась до Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області.

Згідно з листом Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області від 20.07.2021 №18-4-0.61-6186/2-21, на розгляд до відділу у Дніпровському районні Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надійшов проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистою селянського господарства, розроблений ФОП ОСОБА_2 . За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельні ділянки з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0018, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016 шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0012. Проте, внесені відомості про земельні ділянки містили помилки, які були допущені при реєстрації поділу земельної ділянки - 1221488000:01:093:0012, а тому державний реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:093:0019 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:093:0018, 1221488000:01:093:0017, 1221488000:01:093:0015, 1221488000:01:093:0016.

В листі також зазначено, що вказані земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація скасована. Натомість, шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:093:0019 було здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0025, 1221488000:01:093:0020.

Таким чином, на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0016 була скасована та інформація щодо неї з 27.04.2021 перенесена до архіву, що підтверджується долученою до матеріалів справи інформацією з Публічної кадастрової карти України.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.06.2021 по справі №160/9375/21 Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові тощо, вносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:093:0023, 1221488000:01:093:0020, 1221488000:01:093:0024, 1221488000:01:093:0025, 1221488000:01:093:0012, 1221488000:01:093:0019 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням суду законної сили.

Матеріалами справи підтверджується, що земельна ділянка була сформована як об`єкт цивільних прав 20.04.2021 відповідно до статті 79-1 ЗК України шляхом поділу на чотири земельні ділянки іншої ділянки (кадастровий номер 1221488000:01:093:0016), а 27.04.2021 відомості щодо спірної земельної ділянки перенесені до архіву у зв`язку зі скасуванням її реєстрації у порядку об`єднання чотирьох земельних ділянок, у тому числі спірної, у земельну ділянку кадастровий номер 1221488000:01:093:0019, яка у свою чергу знов поділена на чотири ділянки.

Судом встановлено, що оскаржуване рішення прийнято 22.06.2021 за результатами розгляду заяви позивача від 17.05.2021 за вх. № 1640. В обґрунтування прийняття рішення зазначено, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:093:0016 перенесена до архіву з 27.04.2021.

При цьому, відомості щодо спірної земельної ділянки, як зареєстрованого об`єкта цивільних прав, у Публічній кадастровій карті України, яка ведеться у порядку статей 35, 36 Закону № 3613-VI, відсутні, натомість наявна інформація про перенесення даних щодо спірної земельної ділянки до архіву.

Відповідно до частини першої статті 20 Закону № 3613-VI, відомості Державного земельного кадастру є офіційними.

Враховуючи, що відповідно до статті 16 Закону № 3613-VI кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі та такий номер зазначається у рішеннях органу місцевого самоврядування про передачу цієї ділянки у власність та про затвердження документації із землеустрою, відповідач 22.06.2021 за відсутності відомостей щодо земельної ділянки кадастровий номер 1221488000:01:093:0016 у Публічній кадастровій карті України із зареєстрованим правом власності на неї та перенесенням відомостей щодо такої земельної ділянки до архіву, правомірно прийняв оскаржуване рішення.

При цьому, у разі відновлення даних щодо земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:093:0016 або отриманням позивачем документації щодо відведення земельної ділянки із новим кадастровим номером, присвоєним спірній земельній ділянці, позивач не позбавлений права на повторне подання відповідачеві заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Таким чином, підстави для зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву вх.№1640 від 17.05.2021 року на час розгляду цієї справи по суті відсутні.

Згідно з частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 КАС України).

За таких обставин, на підставі наданих доказів у їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України суд приходить до висновку, що підстави для задоволення позову відсутні.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог розподіл судового збору не здійснюється.

Керуючись статтями 9, 73-78, 90, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Чумаківської сільської ради (код ЄДРПОУ: 04339793; 52020, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с.Чумаки, вул.Шкільна, буд.13) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2021
Оприлюднено02.12.2021
Номер документу101521201
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12815/21

Рішення від 19.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 06.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні