Рішення
від 29.11.2021 по справі 320/5215/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2021 року № 320/5215/21

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОК ПРОМ" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю ДОК ПРОМ з позовною заявою до Головного управління державної податкової служби у Київській області та Державної податкової служби України в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення ДПС у Київській області №12104/43209052/2 від 22.03.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПП №12 від 22.01.2021; зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПП подану позивачем податкову накладну №12 від 22.01.2021 датою фактичного подання податкової накладної на реєстрацію та виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення прийнято без обґрунтування причин відмови в реєстрації податкової накладної, не зазначено конкретних обставин, які б виключали можливість реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач стверджує, що, отримавши повідомлення про зупинення реєстрації спірної податкової накладної, контролюючому органу було направлено вичерпні письмові пояснення та первинні документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено та направлено для реєстрації податкову накладну.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.05.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 24.05.2021.

Судове засідання 24.05.2021 відкладено за обґрунтованим клопотанням представника відповідача та наступне судове засідання призначено на 15.06.2021.

Судове засідання 15.06.2021 відкладено за обґрунтованим клопотанням представника позивача та наступне судове засідання призначено на 06.07.2021.

Представником ГУ ДПС у Київській області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому він проти позову заперечив та просив відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки оскаржуване рішення прийнято відповідно до норм чинного законодавства.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.07.2021 зупинено провадження у справі за обґрунтованими клопотаннями сторін до 29.07.2021.

Позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій останній зазначив, що доводи відповідача у відзиві не спростовують позицію позивача викладену в позовній заяві.

Судове засідання 29.07.2021 відкладено за обґрунтованим клопотанням сторони та наступне судове засідання призначено на 30.08.2021.

Судове засідання 30.08.2021 відкладено за обґрунтованим клопотанням сторони та наступне судове засідання призначено на 14.09.2021.

Позивачем подано до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій останній просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Київській області №2390673/43209052 від 09.02.2021 яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №12 від 22.01.2021 в ЄРПН;

-зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПП подану позивачем податкову накладну №12 від 22.01.2021 датою фактичного подання податкової накладної на реєстрацію та виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.09.2021 поновлено провадження у справі.

Представником позивача 14.09.2021 подано до суду заяву про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження. Представник відповідача щодо задоволення даного клопотання залишив на розсуд суду.

У зв`язку з поданим клопотанням та на підставі ст.205 КАС України, суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ДОК ПРОМ зареєстровано платником податку на додану вартість 01.10.2019 р., індивідуальний податковий номер (ІПН) 432090510137.

Основним видом діяльності TOB ДОК ПРОМ є неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД- 46.90). Крім цього, ТОВ ДОК ПРОМ займається виробництвом виробів з паперу (вид діяльності за КВЕД 17.29 - виробництво інших виробів з паперу та картону).

05 жовтня 2020р. між TOB ЕКСІМ СТАР , що має статус платника податку на загальних підставах (Замовник) і ТОВ ДОК ПРОМ , що має статус платника податку на загальних підставах (Виконавець) укладено Договір поставки № 05/10 від 05.10.2020 р.. Предметом Договору є виготовлення поліграфічної продукції згідно вимогам Замовника. Відповідно до п.4.2 Договору Замовник здійснює оплату рахунків шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 15 днів з моменту отримання продукції.

На виконання умов Договору, 22.01.2021, згідно попереднього замовлення ТОВ ЕКСІМ СТАР , ТОВ ДОК ПРОМ відвантажило замовлену поліграфічну продукцію (буклети, листівки) відповідно до видаткової накладної №11 від 22.01.2021 р., Договору поставки № 05/10 від 05.10.2020 р. на загальну суму 80 109,00 грн.

ТОВ ЕКСІМ СТАР 22.01.2021 сплатило в повному обсязі кошти в сумі 80 109,00 грн. за отриману продукцію, що підтверджується випискою по рахунку за період з 21.01.2021 по 21.01.2021.

У відповідності до приписів п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ДОК ПРОМ було складено податкову накладну №12 від 22.01.2021 р. та надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних . Згідно отриманої квитанції №1 від 01.02.2021 р. на підставі п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України вказану податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 4901 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. З огляду на це було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК.

У відповідності до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. №520 ТОВ ДОК ПРОМ на адресу Головного Управління Державної податкової служби у Київській області надіслало Пояснення вих. №0302/21 від 03.02.2021 р. та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено, стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній №12 від 22.01.2021 р.

Втім, рішенням регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №2390673/43209052 від 09.02.2021 р. ТОВ ДОК ПРОМ було відмовлено у реєстрації податкової накладної №12 від 22.01.2021 р в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погодившись з рішенням комісії ГУ ДПС у Київській області № 2390673/43209052 від 09.02.2021 p., позивачем, у порядку ст.56 ПК України була подана скарга реєстраційний номер 9047967650 від 11.03.2021 р.

За результатами розгляду скарги рішенням комісії центрального рівня №12104/43209052/2 від 22.03.2021 р. вищезазначену скаргу залишено без задоволення, а рішення регіональної комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Крім того, ТОВ ДОК ПРОМ має власні виробничі потужності. Зокрема, на балансі ТОВ ДОК ПРОМ перебуває друкарська флексографічна машина Ultraflex А-106 та Бобіноріз БП-1200, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 10 за 02 лютого 2021 р.

Для здійснення господарської діяльності ТОВ ДОК ПРОМ орендує офісні та виробничі приміщення, які знаходяться за адресою: - вул. Алма-Атинська, 8, м. Київ, що підтверджується договором оренди нерухомого майна №147/20 від 01 серпня 2020 p., Актом приймання-передачі основних фондів в оренду від 01 серпня 2020 р.; - вул. Бориспільська, 91, корп.31, м. Київ, що підтверджується договором оренди приміщення №4 від 02 грудня 2019 p., Актом приймання-передачі приміщення по Договору оренди №4 від 02 грудня 2019 p., Додатковою угодою №1 від 01 квітня 2020 р.; - вул. Жовтнева, 2А, с. Білогородка, Києво-Святошинський район, Київська обл., що підтверджується Договором оренди нежитлового приміщення №0410/19 від 04 жовтня 2019 р., Актом приймання-передачі від 04 жовтня 2019 р.

Виконання технологічних процесів забезпечено трудовими ресурсами, чисельність працюючих - 6 осіб, що підтверджено шатним розкладом та Звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування Додаток 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту юдо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за грудень 2020 року.

Для виготовлення замовленої TOB ЕКСІМ СТАР поліграфічної продукції ТОВ ДОК ПРОМ придбало у:

- TOB НЕО ІНК УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 42789424) фарбу для друку: UHOP0l Фарба Pantone 021, USOP0l Фарба Pantone Blue 8310, UHOP0l Фарба Process Yellow, лак NEOFLEX OP0l, що підтверджується: Договором поставки №ДГ-0018/2020 від 23 вересня 2020 року, рахунком на оплату №429 від 12 листопада 2020 p., видатковою накладною №407 від 12 листопада 2020 p., товарно-транспортною накладною №Р407 від 12 листопада 2020 p., платіжним дорученням №120 від 21 грудня 2020 p., платіжним дорученням №165 від 13 січня 2021 p., платіжним дорученням №180 від 22 січня 2021 року, податковою накладною №31 від 12 листопада 2020 р.;

-ТОВ ПРЕМ`ЄР ПАПІР (код ЄДРПОУ 39932743) папір газетний Квідзин ф-т 70/42.7, папір газетний Квідзин ф-т 60/42.5, папір газетний Квідзин ф-т 80/42.5, що підтверджується: Договором купівлі-продажу №12/К від 01 листопада 2019 p., рахунком-фактурою №СФ 00000308 від 30 жовтня 2020 p., видатковою накладною №КБУ-000189 від 02 листопада 2020 p., платіжним дорученням №124 від 21 грудня 2020 року, податковою накладною №369 від 02.11.2020 р..

Надаючи правове обґрунтування обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до пп. а п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Згідно із п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановленому цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (надалі - Порядок зупинення), - у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно із п. 11 цього порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до п. 8. Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідачем не наведено в електронних документах, направлених позивачу, конкретних підстав, переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття (фактичних і юридичних) та не зазначено вичерпний перелік копій документів, які необхідно надати податковому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Суд зазначає, що будь-яка податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація надана іншими контролюючими органами, в тому числі і складена з причин неможливості проведення документальних перевірок, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону... (постанови Верховного Суду від 13.08.2020 по справі №520/4829/19, від 11.08.2020 по справі №810/2113/18, від 27.02.2020 по справі №813/7081/14, від 27.02.2020 по справі №814/120/15, від 03.10.2019 по справі №813/4079/15, від 10.09.2019 по справі №814/2412/17).

Згідно п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 (надалі - Порядок 520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно із п. 5 Порядку 520 Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

З матеріалів справи слідує, що первинні документи, які необхідні для поставки товару, були надані, окрім документів підтверджуючих сплату товару.

Згідно п.3 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Згідно п.10 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Згідно п.11 Порядку № 520, - Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Однак оскаржувані рішення відповідача в даній справі не містять чіткої підстави їх прийняття, оскільки не зазначено вичерпний перелік документів, які необхідно надати платнику податків та не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Суд стверджує, що оскаржуване в даній справі рішення контролюючого органу є актом індивідуальної дії та стосуються прав і обов`язків лише чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому (яким) він адресований. Відповідно таке рішення повинно містити чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такий акт; розв`язання за їх допомогою конкретних питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових обов`язків, обумовлених цими актами; при цьому за умов відповідності такого акту нормам чинного законодавства.

Як наслідок, оскаржуване рішення податкового органу не відповідає вищезазначеним критеріям акту індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Відповідач також не довів наявність дефекту форми, змісту або походження поданих позивачем документів та пояснень, визначених ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили.

Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №341) (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200.1.3 і п.200.1.9 ст.200.1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком №520 (додаток до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

З наявних копій оскаржуваних рішень комісії, зміст яких не спростовується учасниками справи, слідує, що такі рішення містять лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток до вказаного Порядку), без підкреслення, які документи не надано позивачем.

Тому суд вважає, що зміст оскаржуваного рішення дає підстави стверджувати, що комісія з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, розглядаючи подані позивачем документи, не перевірила об`єктивно та добросовісно на відповідність вимогам чинного законодавства (наявність обов`язкових реквізитів, дотримання встановленої законом форми тощо), не з`ясовувала специфіку проведених господарських операцій, щодо яких позивачем сформовано податкові накладні, та не визначила документи, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій з урахуванням їх змісту і обсягу.

Наведені обставини з врахуванням вимог норми ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, є достатніми для висновку суду про протизаконність та необґрунтованість оскаржуваного позивачем рішення відповідача та висновку про порушення відповідачем прав позивача як добросовісного платника податків.

Відповідно до пунктів 19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, - податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Суд вважає, що ефективний засіб правового захисту, у розумінні статті 13 Європейської конвенції з прав людини, - повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.

Разом з тим суд застосовує при визначенні способу відновлення порушеного права норму ч. 4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої - у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Оскільки відповідач не довів, що не вчинив які-небудь дії, які визначені законодавством та юридично обов`язкові для прийняття оскаржуваного рішення, або - що має виключні дискреційні повноваження повторно їх вчиняти у разі визнання судом протиправності таких дій, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги і в частині зобов`язання відповідача до вчинення реєстраційних дій та виключення позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Київській області №2390673/43209052 від 09.02.2021 яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №12 від 22.01.2021 в ЄРПН.

Зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПП подану ТОВ ДОК ПРОМ податкову накладну №12 від 22.01.2021 датою фактичного подання податкової накладної на реєстрацію та виключити ТОВ ДОК ПРОМ з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОК ПРОМ" (код ЄДРПОУ: 43209052) понесені судові витрати у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ: 44096797).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2021
Оприлюднено06.12.2021
Номер документу101559202
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/5215/21

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 06.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 29.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 07.05.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні