ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островсько го, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 квітня 2010 р. Справа № 2-а-710/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі: Головуючого судді Сторчака Володимира Юрійовича, при секретарі судового засіданн я: Гонті Інні Олександрівні
за участю представників ст орін:
позивача : Кудріна А.В. - представник
відповідача : не з"явивс я
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: Державної по даткової інспекції у м.Вінни ці
до: Товариства з обмеже ною відповідальністю "Віват"
про: припинення юридичн ої особи
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспе кція м. Вінниці звернулася до Вінницького окружного адмін істративного суду з адмініст ративним позовом про припине ння юридичної особи - Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Віват", зареєстрованог о виконавчим комітетом Лені нської районної Ради народни х депутатів № 926 від 17.12.1993 р..
Позов мотивовано тим, що від повідач з 1998 року не подає орга нам державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті відповідно до закону.
В судовому засіданні предс тавник позивача зазначив, що позов підтримує в повному об сязі та просить позовні вимо ги задовольнити посилаючись на обставини, викладені у поз овній заяві.
Відповідач, його керівник ч и будь-який інший уповноваже ний представник в судове зас ідання двічі не з'явився, хоча про день, час та місце розгляд у справи був повідомлений за вчасно та належним чином, про що свідчить повідомлення пр о вручення поштового відправ лення від 02.03.2010 року №2169265. Конвер т з судовою повісткою, який на правлявся на адресу вказану в позовній заяві, повернувся до суду з відміткою "за зазнач еною адресою не проживає".
Частиною 1 ст. 18 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців” передбачен о, що якщо відомості, які внесе ні до Єдиного державного реє стру, вважаються достовірним и і можуть бути використані в спорі з третьою особою. Крім т ого, згідно ж цього Закону на ю ридичну та фізичну особу - під приємця покладено обов' язо к вносити зміни до Єдиного де ржавного реєстру підприємст в установ та організацій Укр аїни у разі зміни місця прожи вання, місцезнаходження фізи чної особи-підприємця або юр идичної особи відповідно. Зг ідно із ч. 8 ст. 35 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни вважається, повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою вн есеною до відповідного держа вного реєстру. Оскільки, пові стки суду надсилалися за адр есою, вказаною в ЄДРПОУ, суд в важає, що він здійснив всіх за ходів для повідомлення відпо відача про судовий розгляд с прави. З' ясувавши думку пре дставника позивача, суд дійш ов висновку про можливість р озгляду справи без участі по вноважного представника від повідача відповідно до полож ень ст. 128 КАС України.
З огляду на це та керуючись вимогами статей 122, 128 КАС Украї ни справу розглянуто на підс таві наявних у ній доказів, бе з участі відповідача.
Відповідно до наданих дока зів судом встановлено, що Тов ариство з обмеженою відповід альністю "Віват", зареєстрова ного виконавчим комітетом Л енінської районної Ради наро дних депутатів № 926 від 17.12.1993 р. та , відповідно до довідки №1 від 09.04.2010 року, взяте на облік як пла тник податків ДПІ у м. Вінниці .
Згідно довідки Головного у правління статистики у Вінни цькій області № 13/4/659 від 23.03.2010р., ві дповідач включений до ЄДРПОУ , ідентифікаційний код - 20081839, ке рівник - Жупанов Валерій В олодимирович, місцезнаход ження: проспект Космонавті в 43, кв. 10, м.Вінниця, 21100.
Статтею 9 Закону України "Пр о систему оподаткування" пер едбачені обов' язки платни ків податків і зборів (обов' язкових платежів), а саме: вест и бухгалтерський облік, скла дати звітність про фінансово -господарську діяльність і з абезпечувати її зберігання у терміни, встановлені закона ми; подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов' яза ні з обчисленням і сплатою по датків і зборів (обов' язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов' язкових платежів) у вста новлені законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.
В порушення зазначених нор м Закону відповідач не звіту є до ДПІ м. Вінниці з 1998р. Останн я декларація подана по подат ку на прибуток за 1997 рік, розра хунку суми комунального пода тку за ІV квартал 1997 року, що ств ерджується довідкою позивач а (а.с. 8).
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.1998р. № 80 та зареє строваної в Міністерстві юст иції України 16.03.1998р. за № 172/2612, якщо платник податків не має забо ргованості перед бюджетом, т а в разі неподання протягом о дного року в органи державно ї податкової служби податков их декларацій, документів бу хгалтерської звітності, кері вник державної податкової сл ужби приймає рішення про зве рнення до господарського суд у із позовною заявою про скас ування державної реєстрації суб'єкта підприємницької ді яльності.
Згідно з довідкою ДПІ м. Він ниці заборгованість за плате жами до бюджету у відповідач а відсутня.
Відповідно до п. 17, ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб'єкта підп риємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст . 216 Господарського кодексу Ук раїни (далі - ГК України) учасн ики господарських відносин н есуть господарсько-правову в ідповідальність за правопор ушення у сфері господарюванн я шляхом застосування до пра вопорушників господарських санкцій на підставах і в поря дку, передбачених цим Кодекс ом, іншими законами та догово ром.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-п равового або майнового харак теру, спрямовані на припинен ня правопорушення суб'єкта г осподарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою с т. 247 ГК України у разі здійснен ня суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить за кону чи установчим документа м, до нього може бути застосов ано адміністративно-господа рську санкцію у вигляді скас ування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквід ації.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон ) підставою для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема є непод ання протягом року органам д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів фінансової звітності ві дповідно до закону.
Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґр унтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєст рації юридичної особи - Това риства з обмеженою відповіда льністю "Віват".
Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003р. № 435-IV (далі - ЦК Укр аїни) учасники юридичної осо би, суд або орган, що прийняв р ішення про припинення юридич ної особи, зобов'язані негайн о письмово повідомити про це орган, що здійснює державну р еєстрацію, який вносить до Єд иного державного реєстру від омості про те, що юридична осо ба перебуває у процесі припи нення. А абзацом другим части ни другої цієї статті передб ачено, що виконання функцій к омісії з припинення юридично ї особи (ліквідаційну комісі ю, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управлін ня юридичної особи.
Відповідно до частини 5 ст. 38 Закону суд призначає в рішен ні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідаці єю комісію з припинення (лікв ідаційну комісію) та встанов лює строк її роботи. Державни й реєстратор вносить до Єдин ого державного реєстру запис про призначення комісії з пр ипинення (ліквідаційної комі сії) не пізніше наступного ро бочого дня з дати надходженн я відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї стат ті передбачено, що державний реєстратор не пізніше насту пного робочого дня з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.
Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особ и поміщає в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи.
Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.
Відповідно до частини деся тої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону з а відсутності підстав для за лишення документів, які пода ні для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.
Згідно з частиною дев'ятою с т. 36 Закону строк державної ре єстрації припинення юридичн ої особи в результаті її лікв ідації не повинен перевищува ти три робочих дні з дати надх одження документів для прове дення державної реєстрації п рипинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне зак онодавство пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд дійшов вис новку, що склад комісії з прип инення та порядок її роботи в даній категорії справ закон одавством прямо не передбаче ні.
В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне створ ити ліквідаційну комісію яка б займалась процедурою лікв ідації Товариства з обмежен ою відповідальністю "Віват" т а її головою призначити кері вника товариства - Жупанова Валерія Володимировича.
Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з мом енту набрання даним рішенням законної сили помістити в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відп овідальністю "Віват" та не піз ніше двох місяців з дати публ ікації зазначеного повідомл ення подати (надіслати реком ендованим листом з описом вк ладення) державному реєстрат ору документи, передбачені ч астинами першою та другою ст . 36 Закону; встановити строк ро боти ліквідаційної комісії 7 0 днів з дня набрання даним ріш енням законної сили.
Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які спростували до води позивача, відповідач су ду не надав.
За даних обставин суд прихо дить до висновку що позов під лягає задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1.Позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відп овідальністю "Віват".
3. Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голова комісії - Жупанов Валерій Володими рович - керівник ТОВ "Віват", член комісії - ДПІ у м. Вінниці .
4. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили по відомити орган, що здійснює д ержавну реєстрацію, про те, що Товариство з обмеженою відп овідальністю "Віват" перебув ає у процесі припинення.
5. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дн я набрання даною постановою законної сили помістити в др укованих засобах масової інф ормації, в яких публікуються відомості про державну реєс трацію юридичної особи, що пр ипиняється, повідомлення про припинення Товариство з обм еженою відповідальністю "Вів ат", та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначено го повідомлення подати (наді слати рекомендованим листом з описом вкладення) державно му реєстратору документи, пе редбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 рок у №755-IV.
6. Встановити строк роботи л іквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постанов ою законної сили.
7. Копію постанови після наб рання законної сили направит и Державному реєстратору вик онавчого комітету Вінницько ї міської ради для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців".
Відповідно до ст. 186 КАС У країни постанова може бут и оскаржена протягом 10 дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст . 160 цього Кодексу - з дня складе ння в повному обсязі шляхом п одачі заяви про апеляційне о скарження. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження. При цьому апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційно ї інстанції через суд , який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови о формлено: 23.04.10
Суддя Сторчак Володимир Юрійович
23.04.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2010 |
Оприлюднено | 09.07.2010 |
Номер документу | 10156258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сторчак Володимир Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні