Справа № 560/11478/21
ОКРЕМА УХВАЛА
02 грудня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Красилівської міської ради Хмельницької області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Регіональний офіс водних ресурсів у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
В ході розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, в якому позивач просила: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Красилівської міської ради від 09 липня 2021 року №29 в частині відмови затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0 га. із кадастровим номером 6822781700:05:003:0050 для ведення особистого селянського господарства, що розташована на території Веселівської сільської ради, Красилівського району Хмельницької області та надання її безкоштовно в приватну власність; 2) зобов`язати Красилівську міську ради Хмельницької області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0 га. із кадастровим номером 6822781700:05:003:0050 для ведення особистого селянського господарства, що розташована на території Веселівської сільської ради, Красилівського району Хмельницької області та надати її безкоштовно в приватну власність, було встановлені обставинини з ознаками протиправності дій (бездіяльності) Веселівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області (бездіяльності) ГУ Держгеокадасту у Дніпропетровській області, сертифікованого інженера - землевпорядника ОСОБА_2 , враховуючи наступне.
Зокрема, Рішенням Веселівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області №18 від 11.09.2020 вирішено надати дозвіл ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу сільськогосподарського призначення комунальної власності із земель реформованого КП "Пашутинські - сільськогосподарські" Веселівської сільської ради орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства (6822781700:05:003) (арк. спр.7).
Відповідно до витягу з рішення Красилівської міської ради Хмельницької області №29 від 09.07.2021 вирішено: " Враховуючи ст.87, 88, 89 Водного кодексу України, ст. 60, 61, ч.4 ст.83 Земельного кодексу України, відмовити ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність кадастровий номер 6822781700:05:003:0050, площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована за межами населеного пункту с. Веселівка, Веселівського старостинського округу Красилівської міської ради Хмельницької області, в зв`язку з тим, що згідно листа регіонального офісу водних ресурсів у Хмельницькій області від 18.03.2021 №586 через зазначену земельну ділянку протікає струмок без назви - права притока р. Зобара - ліва притока р. Бужок (басейн р. Південний Буг) (арк. спр.19).
У поясненні третьої особи за №1451 від 15.09.2021 наданому суду вказано, що на території земельної ділянки з кадастровим номером 6822781700:05:003:0050 протікає струмок, який є водним об`єктом, тому територія, яка розташована під струмком шириною 25-ть метрів навколо нього, є землями водного фонду, і потребує розробки спеціального окремого проекту землеустрою. Крім цього, цей проект землеустрою, відповідно до п.3 ч.3 ст.186 ЗК України підлягає погодженню структурними підрозділом Хмельницької обласної державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища. У Висновку про розгляд документації із землеустрою ГУ Держгеокадасту у Дніпропетровській області №979/82-21 від 18.01.2021 (підпункт 4 пункту 6) зазначено, що згідно матеріалів проекту землеустрою земельна ділянка не відноситься до особливо цінних земель, що дає підстави для висновку про невідповідність проекту землеустрою чинному законодавству та зазначення у ньому недостовірної інформації, а саме: відсутні відомості про водний об`єкт та наявність відповідних обмежень на земельній ділянці (арк. спр. 28-31).
Відповідно до даних топографічної карти (викопіювання), на території спірної ділянки протікає струмок без назви (арк. спр. 35).
Проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) гр. ОСОБА_1 , Хмельницька область, Красилівський район, Веселівська сільська рада (далі - Проєкт землеустрою) розроблений сертифікованим інженером - землевпорядником відповідальним за дотриманням вимог земельного законодавства Філіпчук В., у якому є Висновок про розгляд документації із землеустрою ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області за №979/32-21 від 18.01.2021 експерта державної експертизи ОСОБА_3 (арк. спр.63-134).
Отже, судом встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 6822781700:05:003:0050, яку має намір отримати у приватні власність є землею водного фонду, що встановлено відповідачем, підтверджено третьою особою та доказами наданими учасниками судового розгляду суду.
Статтею 14 Конституції України визначено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ч. 4 ст. 83 ЗК України, до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: ґ) землі водного фонду, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно ст. 188 ЗК України, державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Державний контроль за використанням та охороною земель в обсязі, визначеному законом, також здійснюється виконавчими органами сільських, селищних, міських рад. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад набувають установлених законом повноважень із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю.
Статтею 5 Закону України від 19.06.2003 № 963-IV "Про державний контроль за використанням та охороною земель" визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний контроль за використанням та охороною земель також здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у межах повноважень, визначених законом, у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю.
Згідно з ст. 60 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV "Про землеустрій" (далі - Закон №858-IV), державний контроль за проведенням землеустрою, виконанням запроектованих заходів із землеустрою і дотриманням вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, при розробленні документації із землеустрою здійснюється органами, що здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель відповідно до повноважень, визначених законом.
Відповідно до статті 61-1 Закону N858-IV, державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав, визначених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Частиною 3 ст. 66 Закону N858-IV встановлено, що відповідальними особами за якість робіт із землеустрою можуть бути лише сертифіковані інженери-землевпорядники.
Згідно з ч. 1 ст. 68 Закону N858-IV, особи, винні в порушенні законодавства у сфері землеустрою, несуть відповідальність згідно із законом.
Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру", затвердженого постановою КМ України від 14.01.2015 № 15 визначено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері національної інфраструктури геопросторових даних, топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Отже, судом встановлено, що при розробленні Проєкту землеустрою щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6822781700:05:003:0050, не дотримано вимог ЗК України, ВК України, Закону N858-IV та Порядку №486 щодо не врахування струмка без назви, який є водним об`єктом. З урахуванням цього потребує перевірки і оцінки дії (бездіяльності) сертифікованого інженера - землевпорядника ОСОБА_2 та експерта державної експертизи ОСОБА_3 компетентним органом, яким є Держгеокадастр.
Згідно з ч.1 ст.249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Керуючись статтями 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Направити цю окрему ухвалу Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру для перевірки дій (бездіяльності) сертифікованого інженера - землевпорядника ОСОБА_2 та експерта державної експертизи ОСОБА_3 при розробці Проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) гр. ОСОБА_1 , Хмельницька область, Красилівський район, Веселівська сільська рада, та реагування у випадку наявності підстав, результат чого повідомити суду протягом тридцяти календарних днів з дня отримання цієї ухвали.
Копії ухвали надати учасникам судового розгляду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Повне судове рішення складене 02 грудня 2021 року
Головуючий суддя А.І. Петричкович
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2021 |
Оприлюднено | 03.12.2021 |
Номер документу | 101563789 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні