ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 грудня 2021 р. м. Чернівці Справа № 600/5893/21-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Товариства з додатковою відповідальністю "Кміл Продукт" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
11.10.2021 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Чернівецькій області (позивач) до Товариства з додатковою відповідальністю "Кміл Продукт" (відповідач) з такими позовними вимогами:
стягнути кошти з банківських рахунків Товариства з додатковою відповідальністю "Кміл Продукт" в рахунок погашення податкового боргу в сумі 307392,39 грн до місцевих бюджетів відповідно.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на момент звернення до суду з даним позовом податковий борг з орендної плати з юридичних осіб становить 307392,39 грн, з яких: штрафні санкції - 31788,05 грн; пеня - 275604,34 грн.
Враховуючи те, що зазначена заборгованість відповідача є узгодженою, однак самостійно не сплаченою, дана сума коштів підлягає стягненню з Товариства з додатковою відповідальністю "Кміл Продукт".
Ухвалою суду від 05.11.2021 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження на 10:00 год. 02.12.2021 року.
На адресу відповідача було надіслано копію ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження від 05.11.2021 року та запропоновано в п`ятнадцятиденний строк, з моменту її отримання, подати відзив на позовну заяву, проте у встановлений строк відзив на позовну заяву не подав.
Позивач судове засідання призначене на 02.12.2021 року не з`явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі у порядку письмового провадження.
Відповідач в судове засідання призначене на 02.12.2021 року не з`явився, хоча його було належним чином повідомлено про дату, час та місце проведення судового засідання. Про причини неявки суд не повідомив, клопотань або заяв не подавав.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
На підставі вищевикладеного, суд продовжив розгляд справи у письмовому провадженні за наявними у ній матеріалами.
Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.
За відповідачем обліковується податкова заборгованість з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 307392,39 грн, яка виникла внаслідок несплати самостійно задекларованих відповідачем зобов`язань, в тому числі:
- нараховано пені з 07.11.2014 по 03.06.2019 на суму 15403,42 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 04.06.2019 на суму 21628,29 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 05.06.2019 на суму 31868,77 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 06.06.2019 на суму 31573,83 грн;
- Донараховано штрафні санкції ст. 126 ПКУ, податкове повідомлення-рішення (форма "Ш") № 0037705305 від 19.07.2019 на суму 29900,05 грн (а.с. 52);
- нараховано пені з 28.08.2015 по 28.08.2019 на суму 677,08 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 29.08.2019 на суму 338,78 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 30.08.2019 на суму 339,01 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 03.09.2019 на суму 339,94 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 04.09.2019 на суму 340,17 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 11.09.2019 на суму 205,06 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 12.09.2019 на суму 136,80 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 13.09.2019 на суму 136,89 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 17.09.2019 на суму 274,50 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 19.09.2019 на суму 274,86 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 20.09.2019 на суму 137,52 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 23.09.2019 на суму 137,79 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 24.09.2019 на суму 137,88 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 26.09.2019 на суму 138,06 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 01.10.2019 на суму 138,51 грн;
- нараховано пені з 28.08.2015 по 07.10.2019 на суму 139,06 грн;
- Донараховано штрафні санкції (поточний рік), податкове повідомлення-рішення (форма"ПС") №0035025305 від 14.06.2019 на суму 340,00 грн (а.с. 41);
- Донараховано штрафні санкції ст. 126 ПКУ, податкове повідомлення-рішення (форма "Ш") №0067485303 від 30.10.2019 на суму 1140,00 грн (а.с. 35);
- нараховано пені з 28.08.2015 по 17.07.2020 на суму 255,30 грн;
- Донараховано штрафні санкції (поточний рік), податкове повідомлення-рішення (форма "ПС") №0057275303 від 03.07.2020 року на суму 340,00 грн (а.с. 31);
- Донараховано штрафні санкції ст.126 ПКУ, податкове повідомлення-рішення (форма "Ш") №0069005303 від 03.09.2020 на суму 68,00 грн (а.с. 27-28);
- нараховано пені з 28.08.2015 по 09.12.2020 на суму 1822,97 грн;
- нараховано пені з 29.08.2015 по 09.12.2020 на суму 8444,48 грн;
- нараховано пені з 29.09.2015 по 09.12.2020 на суму 8192,50 грн;
- нараховано пені з 29.10.2015 по 09.12.2020 на суму 7988,95 грн;
- нараховано пені з 29.11.2015 по 09.12.2020 на суму 7778,61 грн;
- нараховано пені з 30.12.2015 по 09.12.2020 на суму 7568,27 грн;
- нараховано пені з 29.01.2016 по 09.12.2020 на суму 7365,23 грн;
- нараховано пені з 29.02.2016 по 09.12.2020 на суму 7155,47 грн;
- нараховано пені з 30.03.2016 по 09.12.2020 на суму 6952,47 грн;
- нараховано пені з 30.04.2016 по 09.12.2020 на суму 6750,09 грн;
- нараховано пені з 31.05.2016 по 09.12.2020 на суму 9910,56 грн;
- нараховано пені з 29.06.2016 по 09.12.2020 на суму 9671,86 грн;
- нараховано пені з 30.07.2016 по 09.12.2020 на суму 9435,01 грн;
- нараховано пені з 29.08.2016 по 09.12.2020 на суму 9219,27 грн;
- нараховано пені з 29.09.2016 по 09.12.2020 на суму 8999,36 грн;
- нараховано пені з 29.10.2016 по 09.12.2020 на суму 8791,04 грн;
- нараховано пені з 29.11.2016 по 09.12.2020 на суму 8589,69 грн;
- нараховано пені з 30.12.2016 по 09.12.2020 на суму 8388,34 грн;
- нараховано пені з 29.01.2017 по 09.12.2020 на суму 8192,98 грн;
- нараховано пені з 01.03.2017 по 09.12.2020 на суму 7991,08 грн;
- нараховано пені з 31.03.2017 по 09.12.2020 на суму 7795,68 грн;
- нараховано пені з 01.05.2017 по 09.12.2020 на суму 3978,91 грн.
Крім того, заборгованість відповідача підтверджується розрахунком заборгованості та обліковими картками платника податку, відповідно до яких, за відповідачем обліковується податкова заборгованість на загальну суму 307392,34 грн (а.с. 6-20).
Головним управлінням ДПС в Чернівецькій області на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми "Ю" №963-25 від 20.11.2014 року на суму 16041,11 грн (а.с. 55).
Оскільки відповідач в добровільному порядку суму податкового боргу не сплатив, Головне управління ДПС у Чернівецькій області звернулось до суду з даним позовом.
До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 року №2755-17 (далі - ПК України).
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Статтею 8 ПК України визначено, що в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Згідно п.п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до ст.129 ПК України нарахування пені розпочинається:
при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.1 п. 129.1 ПКУ);
при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання (п.п. 129.1.3 п.129.1 ПКУ);
Відповідно до пункту 129.4 ПКУ на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, якщо її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного Банку України, діючої на кожний такий день.
Відповідно до пункту 129.3.4. статті 129 грн. на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Згідно із п. 129.5 ст.129 Податкового Кодексу України зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Відповідно до п.129.3.1 4.129.3 ст.129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.
Відповідно до пп.16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Пункт 31.1 ст. 31 ПК України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Пунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Як встановлено з матеріалів справи, на виконання п. 59.1. ст. 59 ПК України Головним управлінням ДПС в Чернівецькій області на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми "Ю" №963-25 від 20.11.2014 року на суму 16041,11 грн. Зазначена податкова вимога не була відкликана, відтак, податкове зобов`язання є узгодженим.
Згідно інтегрованої картки платника податків за відповідачем рахується узгоджене, проте не сплачене податкове зобов`язання на загальну суму 307392,39 грн.
Згідно з п. 95.1. ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3. ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 87.1. ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Таким чином, судом встановлено, що за відповідачем рахується узгоджена податкова заборгованість на загальну суму 307392,39 грн.
Станом на день розгляду даної справи в суді вказана заборгованість в добровільному порядку відповідачем не погашена, а тому наявні підстави для її стягнення за рішенням суду.
Згідно із п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на наведене, враховуючи ненадання відповідачем доказів відсутності або погашення ним заборгованості, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язаних з залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність витрат позивача - суб`єкта владних повноважень пов`язаних з залученням свідків та проведенням експертиз, суд не вирішує питання про їх стягнення з відповідача.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Товариства з додатковою відповідальністю "Кміл Продукт" про стягнення податкового боргу, - задовольнити повністю.
2. Стягнути кошти з банківських рахунків Товариства з додатковою відповідальністю "Кміл Продукт" в рахунок погашення податкового боргу в сумі 307392 (триста сім тисяч триста дев`яносто дві) грн 39 коп. до місцевих бюджетів відповідно.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 44057187, вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 50813);
Відповідач - Товариство з додатковою відповідальністю "Кміл Продукт" (код ЄДРПОУ 32171692, вул. Коберідзе, буд. 34, м. Новоселиця, Чернівецька область, 60300).
Суддя В.О. Григораш
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2021 |
Оприлюднено | 06.12.2021 |
Номер документу | 101564618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні