Постанова
від 20.05.2010 по справі 2а-1975/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 травня 2010 року 10:40 № 2а-1975/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І. В. та предс тавників:

позивача: Ілляшенко М.О.;

відповідача: Мороза С.О.

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземни ми інвестиціями “Юромаш”

до Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і міста Києва

про скасування податкових по відомлень-рішень

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 20 тра вня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

12 лютого 2010 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Товариство з об меженою відповідальністю з і ноземними інвестиціями “Юро маш” (далі по тексту - позива ч, ТОВ “Юромаш”) звернулось до Окружного адміністративног о суду міста Києва з адмініст ративним позовом до Державно ї податкової інспекції у Дні провському районі міста Києв а (далі по тексту - відповіда ч, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва), в якому просить: 1) виз нати недійсним акт ДПІ у Дніп ровському районі м. Києва від 13 липня 2009 року №2183/23-200-32849408 “Про рез ультати невиїзної позаплано вої документальної перевірк и ТОВ з ІІ “Юромаш” з питань до стовірності нарахування та с плати податку на прибуток та податку на додану вартість п ри взаємовідносинах з ТОВ “У КР АГРО ІНВЕСТ” за період з 01 червня 2007 року по 01 лютого 2008 р оку”; 2) визнати недійсними под аткові повідомлення-рішення від 24 липня 2009 року №0000532322/0, від 09 жо втня 2009 року №0000532322/1, від 10 грудня 20 09 року №0000532322/2 про визначення сум и податкового зобов' язання з урахуванням штрафних (фіна нсових) санкцій за платежем: п одаток на додану вартість по вітчизняних товарах у розмі рі: за основним платежем 5 856 876,00 грн., за штрафними (фінансовим и) санкціями - 2 928 438,00 грн., разом 8 785 314,00 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 15 лютого 2010 року відмовлен о ТОВ “Юромаш” у відкритті пр овадження в адміністративні й справі в частині позовних в имог щодо скасування акта ДП І у Дніпровському районі м. Ки єва від 13 липня 2009 року №2183/23-200-32849408 “ Про результати невиїзної поз апланової перевірки ТОВ з ІІ “Юромаш” (код ЄДРПОУ 32849408) з пит ань достовірності нарахуван ня та сплати податку на прибу ток та податку на додану варт ість при взаємовідносинах з ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” (код ЄДРПОУ 34430407) в період з 01 червня 2 007 року по 01 лютого 2008 року”.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 15 лютого 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-1975/10/2610 в частині поз овних вимог ТОВ “Юромаш” щод о визнання недійсними податк ових повідомлень-рішень ДПІ у Дніпровському районі м. Киє ва від 24 липня 2009 року №0000532322/0, від 0 9 жовтня 2009 року №20000532322/1 та від 10 гр удня 2009 року №0000532322/2, закінчено пі дготовче провадження та приз начено справу до судового ро згляду на 22 квітня 2010 року.

В судовому засіданні 22 квіт ня 2010 року оголошувалась пере рва до 14 травня 2010 року.

14 травня 2010 року позивачем по дано заяву про зміни та допов нення до адміністративного п озову, в якій просить визнати недійсними та скасувати под аткові повідомлення-рішення від 24 липня 2009 року №0000532322/0, від 09 жо втня 2009 року №0000532322/1, від 10 грудня 20 09 року №0000532322/2 та від 12 лютого 2010 ро ку за №0000532322/3 про визначення сум и податкового зобов' язання з урахуванням штрафних (фіна нсових) санкцій за платежем: п одаток на додану вартість по вітчизняних товарах у розмі рі: за основним платежем 5 856 876 г рн., за штрафними (фінансовими ) санкціями - 2 928 438 грн., разом 8 78 5 314 грн.

В судовому засіданні 20 трав ня 2010 року представник позива ча позовні вимоги підтримав, представник відповідача про ти задоволення адміністрати вного позову заперечив.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

24 липня 2009 року ДПІ у Дні провському районі м. Києва пр ийнято податкове повідомлен ня-рішення №0000532322/0, яким позивач у на підставі підпункту 17.1.7 пун кту 17.1 статті 17 Закону України “Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державним цільовими фондами”, за поруш ення підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України “Про п одаток на додану вартість” в изначено суму податкового зо бов' язання з податку на дод ану вартість у розмірі 8 785 314,00 гр н., в т.ч. 5 856 876,00 грн. основного пла тежу та 2 928 438,00 грн. штрафних (фін ансових) санкцій.

В результаті апеляційного узгодження податкового зобо в' язання визначеного подат ковим повідомленням-рішення м від 24 липня 2009 року №0000532322/0 відпо відачем прийнято податкові п овідомлення-рішення від 09 жов тня 2009 року №0000532322/1, від 10 грудня 2009 року №0000532322/2 та від 12 лютого 2010 рок у №0000532322/3 аналогічного змісту.

Податкові повідомлення-рі шення від 24 липня 2009 року №0000532322/0, в ід 09 жовтня 2009 року №0000532322/1, від 10 гр удня 2009 року №0000532322/2 та від 12 лютог о 2010 року №0000532322/3 прийнято на підс таві акта ДПІ у Дніпровськом у районі м. Києва від 13 липня 2009 року №2183/23-200-32849408 “Про результати невиїзної позапланової доку ментальної перевірки ТОВ з І І “Юромаш” з питань достовір ності нарахування та сплати податку на прибуток та подат ку на додану вартість при вза ємовідносинах з ТОВ “УКР АГ РО ІНВЕСТ” за період з 01 черв ня 2007 року по 01 лютого 2008 року” (да лі по тексту - Акт перевірки ).

Відповідно до висновків Ак та перевірки позивачем в пор ушення вимог підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону Украї ни “Про податок на додану вар тість” занижено податок на д одану вартість за період з 01 ч ервня 2007 року по 01 лютого 2008 року на загальну суму 5 856 876,00 грн.

Зі змісту Акта перевірки вб ачається, що в ході проведенн я досудового слідства встано влено, що позивач мав фінансо во-господарські відносини з ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ”, на розрахунковий рахунок якого ТОВ “Юромаш” протягом 2007 - 2008 ро ків безпідставно, на думку ві дповідача, перераховувало гр ошові кошти.

Підставою для такого висно вку став факт реєстрації ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” на ОС ОБА_4. Зокрема, відповідно до змісту протоколу допиту сві дка від 27 листопада 2008 року гр. ОСОБА_4, якого допитано в я кості свідка по кримінальній справі №24-1 вбачається, що зазн ачений громадянин за грошову винагороду погодився на реє страцію на його ім' я юридич ної особи - ТОВ “УКР АГРО ІНВ ЕСТ”. При цьому, йому було ві домо, що товариство реєструє ться з метою прикриття незак онної діяльності третіх осіб і що він до фінансово-господа рської діяльності вказаного підприємства не буде мати жо дного відношення, яким видом діяльності займалось ТОВ “У КР АГРО ІНВЕСТ” йому не ві домо, ОСОБА_4 знав, що він є єдиним засновником та власни ком ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” , наказів на призначення дире ктором та головним бухгалтер ом ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” г ромадян - ОСОБА_5 та ОСО БА_6 не підписував, вказаних громадян особисто не знав та ніколи не бачив, жодного фіна нсово-господарського докуме нту як засновник та директор ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” не підписував та нікому іншому не давав такого права.

Крім того, з Акта перевірки вбачається, що на дату його ск ладання ТОВ “УКР АГРО ІНВЕС Т” мало стан - “припинено, але не знято з обліку”. Рішенн ям Господарського суду м. Киє ва від 23 липня 2008 року ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” визнано банкр утом, державну реєстрацію ск асовано 07 серпня 2008 року, свідо цтво платника податку на дод ану вартість від 01 серпня 2006 ро ку №39124895 анульовано 21 травня 2008 р оку. Керівником даного товар иства є ОСОБА_5, а засновни ком, згідно статуту - ОСОБА_4 , який постановою Оболонськ ого районного суду м. Києва ві д 04 грудня 2008 року визнаний вин ним у вчинені злочину, передб аченого частиною першою стат ті 205 Кримінального кодексу Ук раїни, але в зв' язку з дійови м каяттям звільнений від кри мінальної відповідальності на підставі статті 45 Кримінал ьного кодексу України.

В Акті перевірки зазначено , що фінансово-господарські д окументи, а саме: договори, вид аткові накладні, податкові н акладні та інші підписані ди ректором ОСОБА_5, який згі дно змісту протоколу допиту свідка від 27 січня 2009 року, зазн ачив, що не має жодного віднош ення до діяльності ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ”, документи фі нансово-господарської діяль ності та податкову звітність ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” не підписував, а про те, що він є д иректором ТОВ “УКР АГРО ІНВ ЕСТ” дізнався лише в середи ні 2008 року після того, як його в икликали до органів податков ої міліції.

З урахуванням викладених о бставин, відповідач дійшов в исновку, що первинні докумен ти, отримані ТОВ “Юромаш” від ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ”, є т акими, що суперечать діючому законодавству, а отже, не можу ть бути прийняті як такі, що пі дтверджують взаємовідносин и між ТОВ “Юромаш” та ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ”, та свідчать про відсутність у ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” адміністрати вного-господарських можливо стей на виконання господарсь ких зобов' язань по укладени х договорах поставки з ТОВ “Ю ромаш” та відсутність фактич них дій, спрямованих на викон ання взятих на себе зобов' я зань. Останнє, в свою чергу, св ідчить про відсутність намір у у ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” створення правових наслідкі в. Тобто, така угода носить фік тивний характер.

Позивач, на думку відповіда ча, діяв без належної обачнос ті і йому мало бути відомо про фактичний та адміністративн о-майновий стан ТОВ “УКР АГ РО ІНВЕСТ”, умови ведення ц им підприємством господарсь кої діяльності та порушення, які ним допускались. В резуль таті порушення контрагентом ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” сво їх податкових зобов' язань, приписів господарського та ц ивільного законодавства, уго да, укладена з ТОВ “Юромаш” ма ють протиправний характер, п о суті спрямована на незакон не заволодіння майном держав и, а отже, згідно з частиною др угою статті 228 Цивільного коде ксу України є нікчемною, а отж е, право ТОВ “ЮРОМАШ” на відне сення до складу валових витр ат на підставі рахунків факт ур, актів здачі-прийняття роб іт (надання послуг) та сум пода тку на додану вартість до скл аду податкового кредиту на п ідставі податкових накладни х, наданих на виконання такої угоди, не виникає.

Також, в Акті перевірки зазн ачено, що відповідно до статт і 216 Цивільного кодексу Україн и недійсний правочин не ство рює юридичних наслідків, крі м тих, що пов' язані з його нед ійсністю, а відтак, сума подат ку на додану вартість у розмі рі 5 856 876,00 грн., віднесена позива чем до складу податкового кр едиту в податковій деклараці ї за червень - жовтень 2007 року за операціями, що проведені н а підставі нікчемного правоч ину у відповідності до підпу нктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Зак ону України “Про податок на д одану вартість” підлягає кор игуванню, а саме: за червень 2007 року на суму 1 284 167,00 грн.; за липен ь 2007 року на суму 650 000,00 грн.; за сер пень 2007 року на суму 460 067,00 грн.; за вересень 2007 року на суму 1 143 333,00 г рн.; за жовтень 2007 року на суму 2 319 309,00 грн.

Окружний адміністративний суд міста Києва не погоджуєт ься з висновками Акта переві рки щодо порушення позивачем вимог підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України “Про податок на додану вартість” з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 04 червня 2007 року між поз ивачем та ТОВ “УКР АГРО ІНВ ЕСТ” укладено договір №DH 06/07 н а передпродажну підготовку т а введення в експлуатацію те хніки (далі по тексту - Договір ), який від імені ТОВ “УКР АГР О ІНВЕСТ” підписано директ ором - ОСОБА_5

За період, що перевірявся, а саме з 01 червня 2007 року по 01 люто го 2008 року, ТОВ “УКР АГРО ІНВЕ СТ” надано позивачу послуг за Договором на загальну сум у 35 141 257,00 грн., в т.ч. податок на дод ану вартість - 5 856 876,19 грн.

Факт виконання взаємних го сподарських зобов' язань за Договором підтверджується н аявними в матеріалах справи копіями первинних документі в, а саме:

1) актами здачі-прийняття ро біт (надання послуг) за період з 29 червня 2007 року по 29 жовтня 2007 р оку на загальну суму 35 141 257,00 грн ., в т.ч. податок на додану варті сть - 5 856 876,19 грн., а саме: від 29 чер вня 2007 року на загальну суму 1 232 915,87 грн., в т.ч. податок на додану вартість 205 485,98 грн.; від 29 червня 2007 року на загальну суму 425 136,02 гр н., в т.ч. податок на додану варт ість 70 856,00 грн.; від 29 червня 2007 рок у на загальну суму 452 171,90 грн., в т .ч. податок на додану вартість 75 361,98 грн.; від 29 червня 2007 року на з агальну суму 452 191,10 грн., в т.ч. под аток на додану вартість 75 365,18 гр н.; від 29 червня 2007 року на загаль ну суму 452 191,10 грн., в т.ч. податок н а додану вартість 75 365,18 грн.; від 29 червня 2007 року на загальну су му 372 144,00 грн., в т.ч. податок на дод ану вартість 62 024,00 грн.; від 29 чер вня 2007 року на загальну суму 372 1 44,00 грн., в т.ч. податок на додану вартість 62 024,00 грн.; від 29 червня 2007 року на загальну суму 386 364,35 гр н., в т.ч. податок на додану варт ість 64 394,06 грн.; від 29 червня 2007 рок у на загальну суму 1 351 948,26 грн., в т .ч. податок на додану вартість 225 324,71 грн.; від 29 червня 2007 року на загальну суму 971 238,61 грн., в т.ч. по даток на додану вартість 161 873,10 грн.; від 29 червня 2007 року на зага льну суму 307 340,32 грн., в т.ч. подато к на додану вартість 51 223,39 грн.; в ід 29 червня 2007 року на загальну суму 314 218,50 грн., в т.ч. податок на д одану вартість 52 369,75 грн.; від 29 ч ервня 2007 року на загальну суму 315 631,50 грн., в т.ч. податок на додан у вартість 52 605,25 грн.; від 29 червн я 2007 року на загальну суму 299 364,47 г рн., в т.ч. податок на додану вар тість 49 894,08 грн; від 31 липня 2007 рок у на загальну суму 385 204,80 грн., в т .ч. податок на додану вартість 64 200,80 грн.; від 31 липня 2007 року на за гальну суму 491 351,00 грн, в т.ч. пода ток на додану вартість 81 891,83 грн .; від 31 липня 2007 року на загальну суму 1 511 722,22 грн., в т.ч. податок на додану вартість 251 953,70 грн.; від 3 1 липня 2007 року на загальну суму 1 511 722,22 грн., в т.ч. податок на дода ну вартість 251 953,70 грн.; від 15 серп ня 2007 року №ZW310/08-4 на загальну сум у 471 701,86 грн., в т.ч. податок на дода ну вартість 78 616,98 грн.; від 15 серп ня 2007 року на загальну суму 348 923,5 5 грн., в т.ч. податок на додану в артість 58 153,93 грн.; від 15 серпня 2007 року №ZX200LC/08-1 на загальну суму 347 2 21,05 грн., в т.ч. податок на додану вартість 57 870,17 грн.; від 15 серпня 2007 року №ZX330LC-3/08-2 на загальну суму 553 880,80 грн., в т.ч. податок на додан у вартість 92 313,47 грн.; від 15 серпн я 2007 року №ZX330LC-3/08-2 на загальну сум у 553 575,08 грн., в т.ч. податок на дода ну вартість 92 262,51 грн.; від 15 серп ня 2007 року №ZW310/08-5 на загальну сум у 485 097,65 грн., в т.ч. податок на дода ну вартість 80 849,61 грн.; від 03 вере сня 2007 року на загальну суму 482 9 21,16 грн., в т.ч. податок на додану вартість 80 486,86 грн.; від 03 вересня 2007 року на загальну суму 482 990,01 гр н., в т.ч. податок на додану варт ість 80 498,33 грн.; від 03 вересня 2007 ро ку на загальну суму 478 312,70 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 79 718,78 грн.; від 30 вересня 2007 року н а загальну суму 939 734,76 грн., в т.ч. п одаток на додану вартість 156 622 ,46 грн.; від 30 вересня 2007 року на за гальну суму 940 047,39 грн., в т.ч. пода ток на додану вартість 156 674,57 гр н.; від 30 вересня 2007 року на загал ьну суму 845 220,25 грн., в т.ч. податок на додану вартість 140 870,04 грн.; ві д 30 вересня 2007 року на загальну суму 638 173,15 грн., в т.ч. податок на д одану вартість 106 362,19 грн.; від 30 в ересня 2007 року на загальну сум у 845 136,14 грн., в т.ч. податок на дода ну вартість 140 856,02 грн.; від 30 вере сня 2007 року на загальну суму 484 4 24,33 грн., в т.ч. податок на додану вартість 80 737,39 грн.; від 30 вересня 2007 року на загальну суму 361 509,55 гр н., в т.ч. податок на додану варт ість 60 251,59 грн.; від 30 вересня 2007 ро ку на загальну суму 361 530,57 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 60 255,09 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZX310LC-3/3 на загальну суму 939 511,74 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 156 585,29 грн.; від 29 жовтень 2007 року №ZX160/1 на загальну суму 271 185,36 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 45 197,56 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZX160/2 на загальну суму 271 462,18 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 45 243,70 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZX160/3 на загальну суму 271 360,56 грн., в т .ч. податок на додану вартість 45 226,76 грн.; від 29 жовтень 2007 року №ZX 160/4 на загальну суму 271 248,43 грн., в т .ч. податок на додану вартість 45 208,07 грн.; від 29 жовтень 2007 року №ZX 200LC-3/5 на загальну суму 492 751,81 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 82 125,30 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZX200LC-3/6 на загальну суму 492 554,55 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 82 092,42 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZX200LC-3/7 на загальну суму 492 560,32 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 82 093,39 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZW220/8 на загальну суму 478 970,01 грн., в т .ч. податок на додану вартість 79 828,33 грн.; від 29 жовтень 2007 року №Z W220/9 на загальну суму 479 538,69 грн., в т .ч. податок на додану вартість 79 923,11 грн.; від 29 жовтень 2007 року №ZX 240LC-3 на загальну суму 479 534,94 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 79 922,49 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZW250 на загальну суму 638 025,98 грн., в т .ч. податок на додану вартість 106 337,66 грн.; від 29 жовтень 2007 року №Z W250-2 на загальну суму 638 162,02 грн., в т .ч. податок на додану вартість 106 360,34 грн.; від 29 жовтень 2007 року №Z X330LC-3/2 на загальну суму 939 567,80 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 156 594,63 грн.; від 29 жовтень 2007 року № ZX330LC-3 на загальну суму 939 608,61 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 156 601,44 грн.; від 29 жовтень 2007 року №ZX270LC-3 на загальну суму 591 357,78 грн., в т.ч. податок на додану вартіс ть 98 559,63 грн.; від 29 жовтень 2007 року №ZX330LC-3/4 на загальну суму 939 945,80 грн ., в т.ч. податок на додану варті сть 156 657,50 грн.; від 29 жовтень 2007 рок у №ZX450LC-3 на загальну суму 1 072 519,36 гр н., в т.ч. податок на додану варт ість 178 753,23 грн.; від 29 жовтень 2007 ро ку №ZX450LC-3/4 на загальну суму 1 072 087,45 г рн., в т.ч. податок на додану вар тість 178 681,24 грн.; від 29 жовтень 2007 р оку №ZX450LC-3/3 на загальну суму 1 071 832, 17 грн., в т.ч. податок на додану в артість 178 638,69 грн.;від 29 жовтень 2007 року №ZX450LC-3/2 на загальну суму 1 072 072,09 грн., в т.ч. податок на додан у вартість 178 678,68 грн.;

2) податковими накладними, в иписаними ТОВ “УКР АГРО ІНВ ЕСТ” позивачу на загальну с уму 35 141 257,00 грн., в т.ч. податок на д одану вартість - 5 856 876,19 грн.: ві д 29 червня 2007 року №55014 на загальн у суму 1 232 915,87 грн., в т.ч. податок н а додану вартість 205 485,98 грн.; від 29 червня 2007 року №55013 на загальну суму 425 136,02 грн., в т.ч. податок на д одану вартість 70 856,00 грн.; від 29 ч ервня 2007 року №55012 на загальну су му 452 171,90 грн., в т.ч. податок на дод ану вартість 75 361,98 грн.; від 29 чер вня 2007 року №55011 на загальну сум у 452 191,10 грн., в т.ч. податок на дода ну вартість 75 365,18 грн.; від 29 черв ня 2007 року №55010 на загальну суму 452 191,10 грн., в т.ч. податок на додан у вартість 75 365,18 грн.; від 29 червн я 2007 року №55009 на загальну суму 372 144,00 грн., в т.ч. податок на додану вартість 62 024,00 грн.; від 29 червня 2007 року №55008 на загальну суму 372 144 ,00 грн., в т.ч. податок на додану в артість 62 024,00 грн.; від 29 червня 2007 року №55007 на загальну суму 299 364,47 г рн., в т.ч. податок на додану вар тість 49 894,08 грн.; від 29 червня 2007 ро ку №55006 на загальну суму 315 631,50 грн ., в т.ч. податок на додану варті сть 52 605,25 грн.; від 29 червня 2007 року №55005 на загальну суму 314 218,50 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 52 369,75 грн.; від 29 червня 2007 року №5 5003 на загальну суму 971 238,61 грн., в т .ч. податок на додану вартість 161 873,10 грн.; від 29 червня 2007 року №55002 на загальну суму 1 351 948,26 грн., в т. ч. податок на додану вартість 225 324,71 грн.; від 29 червня 2007 року №55001 на загальну суму 386 364,35 грн., в т.ч . податок на додану вартість 64 394,06 грн.; від 29 червня 2007 року №55004 н а загальну суму 307 340,32 грн., в т.ч. п одаток на додану вартість 51 223, 39 грн.;від 31 липня 2007 року №55016 на за гальну суму 491 351,00 грн., в т.ч. пода ток на додану вартість 81 891,83 грн .; від 31 липня 2007 року №55018 на загал ьну суму 1 511 722,22 грн., в т.ч. подато к на додану вартість 251 953,70 грн.; в ід 31 липня 2007 року №55017 на загальн у суму 1 511 722,22 грн., в т.ч. податок н а додану вартість 251 953,70 грн.; від 31 липня 2007 року №55015 на загальну с уму 385 204,80 грн., в т.ч. податок на до дану вартість 64 200,80 грн.; від 15 се рпня 2007 року №55022 на загальну сум у 471 701,86 грн., в т.ч. податок на дода ну вартість 78 616,98 грн.; від 15 серп ня 2007 року №55019 на загальну суму 347 221,05 грн., в т.ч. податок на додан у вартість 57 870,17 грн.; від 15 серпн я 2007 року №55024 на загальну суму 348 923,55 грн., в т.ч. податок на додану вартість 58 153,93 грн.; від 15 серпня 2007 року №55020 на загальну суму 553 880 ,80 грн., в т.ч. податок на додану в артість 92 313,47 грн.; від 15 серпня 2007 року №55021 на загальну суму 553 575,08 г рн., в т.ч. податок на додану вар тість 92 262,51 грн.; від 15 серпня 2007 ро ку №55023 на загальну суму 485 097,65 грн ., в т.ч. податок на додану варті сть 80 849,61 грн.; від 03 вересня 2007 рок у №55028 на загальну суму 482 921,16 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 80 486,86 грн.; від 03 вересня 2007 рок у №55029 на загальну суму 482 990,01 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 80 498,33 грн.; від 03 вересня 2007 рок у №55030 на загальну суму 478 312,70 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 79 718,78 грн.; від 30 вересня 2007 рок у №55035 на загальну суму 939 734,76 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 156 622,46 грн.; від 30 вересня 2007 рок у №55036 на загальну суму 940 047,39 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 156 674,57 грн.; від 30 вересня 2007 рок у №55033 на загальну суму 845 220,25 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 140 870,04 грн.; від 30 вересня 2007 рок у №55032 на загальну суму 638 173,15 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 106 362,19 грн.; від 30 вересня 2007 рок у №55034 на загальну суму 845 136,14 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 140 856,02 грн.; від 03 вересня 2007 рок у №55031 на загальну суму 484 424,33 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 80 737,39 грн.; від 03 вересня 2007 рок у №55026 на загальну суму 361 509,55 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 60 251,59 грн.; від 03 вересня 2007 рок у №55027 на загальну суму 361 530,57 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 60 255,09 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55036 на загальну суму 271 185,36 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 45 197,56 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55 037 на загальну суму 271 462,18 грн., в т. ч. податок на додану вартість 45 243,70 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55038 на загальну суму 271 360,56 грн., в т.ч . податок на додану вартість 45 226,76 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55039 н а загальну суму 271 248,43 грн., в т.ч. п одаток на додану вартість 45 208, 07 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55040 на загальну суму 492 751,81 грн., в т.ч. по даток на додану вартість 82 125,30 г рн.; від 29 жовтня 2007 року №55041 на за гальну суму 492 554,55 грн., в т.ч. пода ток на додану вартість 82 092,42 грн .; від 29 жовтня 2007 року №55042 на зага льну суму 492 560,32 грн., в т.ч. подато к на додану вартість 82 093,39 грн.; в ід 29 жовтня 2007 року №55043 на загаль ну суму 478 970,01 грн., в т.ч. податок н а додану вартість 79 828,33 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55044 на загальну суму 479 538,69 грн., в т.ч. податок на д одану вартість 79 923,11 грн.; від 29 ж овтня 2007 року №55045 на загальну су му 479 534,94 грн., в т.ч. податок на дод ану вартість 79 922,49 грн.; від 29 жов тня 2007 року №55046 на загальну суму 638 025,98 грн., в т.ч. податок на додан у вартість 106 337,66 грн.; від 29 жовтн я 2007 року №55047 на загальну суму 638 162,02 грн., в т.ч. податок на додану вартість 106 360,34 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55048 на загальну суму 939 60 8,61 грн., в т.ч. податок на додану в артість 156 601,44 грн.; від 29 жовтня 200 7 року №55049 на загальну суму 939 567,80 грн., в т.ч. податок на додану ва ртість 156 594,63 грн.; від 29 жовтня 2007 р оку №55050 на загальну суму 939 511,74 гр н., в т.ч. податок на додану варт ість 156 585,29 грн.; від 29 жовтня 2007 рок у №55051 на загальну суму 591 357,78 грн., в т.ч. податок на додану варті сть 98 559,63 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55052 на загальну суму 939 945,80 грн., в т.ч. податок на додану вартіст ь 156 657,50 грн.; від 29 жовтня 2007 року №5 5053 на загальну суму 1 072 519,36 грн., в т .ч. податок на додану вартість 178 753,23 грн.; від 29 жовтня 2007 року №5505 4 на загальну суму 1 072 072,09 грн., в т .ч. податок на додану вартість 178 678,68 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55055 на загальну суму 1 071 832,17 грн., в т. ч. податок на додану вартість 178 638,69 грн.; від 29 жовтня 2007 року №55056 на загальну суму 1 072 087,45 грн., в т. ч. податок на додану вартість 178 681,24 грн.;

3) виписками по особовому ра хунку №260003013731 в АБ “Національні Інвестиції”, м. Київ, МФО 300496, з я ких вбачається, що з поточног о рахунку ТОВ “Юромаш” за пер іод з 01 червня 2007 року по 01 лютог о 2008 року на розрахунковий рах унок ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ ” перераховано грошових кош тів в сумі 35 141 257,12 грн., в т.ч. подат ок на додану вартість у розмі рі 5 856 876,18 грн.

Відповідно до висновків Ак та перевірки вказані податко ві накладні відповідач вважа є такими, що не мають юридично ї сили та не приймаються, як до кази правомірності формуван ня позивачем податкового кре диту за період червень - жов тень 2007 року, оскільки, вони не відповідають вимогам чинног о законодавства, з огляду на т е, що ОСОБА_5, який підписув ав Договір, податкові наклад ні та інші фінансово-господа рські документи пов' язанні з його виконанням, згідно про токолу допиту свідка від 27 сі чня 2009 року, не мав жодного відн ошення до господарської діял ьності ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ ”, тобто основною підставою для визнання неправомірност і формування податкового кре диту за вказаний період є те, щ о господарську діяльністю ві д імені контрагента позивача вели неповноважні особи з ме тою, яка суперечить інтереса м держави.

Разом з тим, Окружний адміні стративний суд міста Києва з вертає увагу на наступне.

Відповідно до статті 18 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців” (ту т і далі по тексту нормативно -правові акти в редакції на мо мент виникнення спірних прав овідносин) якщо відомості, як і підлягають внесенню до Єди ного державного реєстру, бул и внесені до нього, то вони вва жаються достовірними і можут ь бути використані у спорі з т ретьою особою, доки до них не в несено відповідних змін. Якщ о відомості, які підлягають в несенню до цього реєстру, є не достовірними і були внесені до нього, то третя особа може п осилатися на них у спорі як на достовірні, за винятком випа дків, коли вона знала або могл а знати про те, що такі відомос ті є недостовірними.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни “Про податок на додану в артість” платника податку ви значено як особу, яка згідно і з цим Законом зобов' язана з дійснювати утримання та внес ення до бюджету податку, що сп лачується покупцем, або особ у, яка імпортує товари на митн у територію України.

Згідно з пунктом 10.2 статті 10 З акону України “Про податок н а додану вартість” платники податку, визначені у підпунк тах “а”, “в”, “г”, “д” пункту 10.1 ц ієї статті, відповідають за д отримання достовірності та с воєчасності визначення сум п одатку, а також за повноту і св оєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону .

Отже, виходячи із змісту вищ е зазначених норм, позивач не може нести відповідальність ні за несплату податків конт рагентом, ні за можливу недос товірність відомостей про ни х, наведених у Єдиному держав ному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в, за умови необізнаності щод о неї.

Відповідно до частини трет ьої статті 92 Цивільного кодек су України орган або особа, як а відповідно до установчих д окументів юридичної особи чи закону виступає від її імені , зобов' язана діяти в інтере сах юридичної особи, добросо вісно і розумно та не перевищ увати своїх повноважень.

Відповідно до витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців №517498 станом 12 травня 2010 року, особою, яка має право в чиняти юридичні дії від імен і юридичної особи - ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” без довіренос ті, у тому числі підписувати д оговори є ОСОБА_5.

Як зазначив позивач, під час укладання Договору він, на пі дтвердження повноважень пос адових осіб, керувався надан ими контрагентом документам и, а саме Статутом, свідоцтвом про державну реєстрацію, а та кож свідоцтвом платника пода тку на додану вартість, які ви дані відповідними державним и органами.

В частині посилань ДПІ у Дні провському районі м. Києва на фіктивний характер угоди мі ж ТОВ “Юромаш” та його контра гентом - ТОВ “УКР АГРО ІНВЕС Т” Окружний адміністратив ний суд міста Києва звертає у вагу на наступне.

Відповідно до частини четв ертої статті 70 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни обставини, які за законо м повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис я ніякими іншими засобами до казування, крім випадків, кол и щодо таких обставин не вини кає спору.

З урахуванням положень час тини четвертої статті 72 Кодек су адміністративного судочи нства України в питаннях, чи м ало місце діяння та чи вчинен е воно цією особою, належним д оказом для адміністративног о суду, що розглядає справу пр о правові наслідки дій чи без діяльності особи, є вирок суд у в кримінільній справі ухва лений щодо цієї особи.

В матеріалах справи відсут ній вирок суду в кримінальні й справі щодо посадової особ и ТОВ “УКР АГРО ІНВЕСТ” - ОСОБА_5 або посадових осіб Т ОВ “Юромаш”, а протоколу допи ту свідка від 27 січня 2009 року в м ежах кримінальної справи №24-1 не є належним та допустимим д оказом у розумінні Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

За таких обставин, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що висновок ДПІ у Дніпровському районі м. Киє ва про те, що ТОВ “Юромаш” діял о без належної обачності і йо му мало бути відомо про факти чний та адміністративно-майн овий стан ТОВ “УКР АГРО ІНВ ЕСТ”, умови ведення цим під приємством господарської ді яльності, умисел ОСОБА_5, с прямований на здійснення гос подарської діяльності з мето ю, яка суперечить інтересам д ержави і суспільства є безпі дставним та необґрунтованим .

Правила формування податк ового кредиту визначені пунк том 7.4 статті 7 Закону України “ Про податок на додану вартіс ть”.

Згідно з абзацом першим під пунктом 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 За кону України “Про податок на додану вартість” податковий кредит звітного періоду виз начається виходячи із догові рної (контрактної) вартості т оварів (послуг), але не вище рі вня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товар и (послуги) відрізняється біл ьше ніж на 20 відсотків від зви чайної ціни на такі товари (по слуги), та складається із сум п одатків, нарахованих (сплаче них) платником податку за ста вкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Зак ону, протягом такого звітног о періоду у зв' язку з: придба нням або виготовленням товар ів (у тому числі при їх імпорті ) та послуг з метою їх подальшо го використання в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності платни ка податку; придбанням (будів ництвом, спорудженням) основ них фондів (основних засобів , у тому числі інших необоротн их матеріальних активів та н езавершених капітальних інв естицій в необоротні капітал ьні активи), у тому числі при ї х імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (посл уг) для оподатковуваних опер ацій у межах господарської д іяльності платника податку.

Абзацом другим підпункту 7.4 .1 пункту 7.4 статті 7 Закону Укра їни “Про податок на додану ва ртість” передбачено, що прав о на нарахування податкового кредиту виникає незалежно в ід того, чи такі товари (послуг и) та основні фонди почали вик ористовуватися в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності платни ка податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платн ик податку оподатковувані оп ерації протягом такого звітн ого податкового періоду.

Відповідно до абзацу першо го підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статт і 7 Закону України “Про подато к на додану вартість” не підл ягають включенню до складу п одаткового кредиту суми спла ченого (нарахованого) податк у у зв' язку з придбанням тов арів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи м итними деклараціями (іншими подібними документами згідн о з підпунктом 7.2.6 цього пункту ).

Згідно з абзацом другим під пункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Зако ну України “Про податок на до дану вартість” у разі коли на момент перевірки платника п одатку органом державної под аткової служби суми податку, попередньо включені до скла ду податкового кредиту, зали шаються не підтвердженими за значеними цим підпунктом док ументами, платник податку не се відповідальність у вигляд і фінансових санкцій, устано влених законодавством, нарах ованих на суму податкового к редиту, не підтверджену зазн аченими цим підпунктом докум ентами.

Таким чином, підставою для в ідповідальності платника по датку є не підтвердження сум податку, включеного до подат кового кредиту, на момент пер евірки платника податку. При цьому відповідальність за п равильність виписування под аткової накладної покладена не на покупця, а саме на прода вця товарів.

Відповідно до Порядку запо внення і подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 30 травня 1997 року №166 та зареєстро ваного в Міністерстві юстиці ї України 09 липня 1997 року за № 250/2 054, платник податку самостійно обчислює суму податкового з обов' язання, яку зазначає в декларації. Дані, наведені в д екларації, повинні відповіда ти даним бухгалтерського та податкового обліку платника (пункт 3.4 Порядку), оскільки, як визначено пунктом 2 статті 3 З акону “Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні”, фінансова, податко ва, статистична та інші види з вітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтують ся на даних бухгалтерського обліку.

З огляду на викладене аналі з реальності господарської д іяльності повинен здійснюва тися на підставі даних подат кового, бухгалтерського облі ку платника податків та відп овідності їх дійсному економ ічному змісту.

Оскільки судом встановлен о, що на час укладення Договор у та виконання його умов ОС ОБА_5 був повноважний на під писування фінансово-господа рських документів як повнова жний представник ТОВ “УКР А ГРО ІНВЕСТ”, зокрема, подат кових накладних, а останнє не було виключено з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців і мало дійсне свідоцтв о про реєстрацію платника по датку на додану вартість, то з а таких обставин Окружний ад міністративний суд міста Киє ва дійшов висновку щодо прав омірності формування позива чем податкового кредиту за ч ервень - жовтень 2007 року на пі дставі вище перелічених пода ткових накладних.

Окружний адміністративний суд міста Києва також зверта є увагу на те, що оскільки наяв ність податкових накладних є дійсно обов' язковою, але не вичерпною обставиною для ви значення правильності форму вання податкового кредиту, т о вирішення спорів, пов' яза них із правомірністю формува ння платниками податку подат кового кредиту потребує вста новлення всіх фактичних обст авин, що підтверджують реаль не здійснення господарських операцій, на підставі яких ви значено суми податкового кре диту.

Про відсутність реального характеру відповідних опера цій можуть свідчити підтверд жені доказами доводи податко вого органу, зокрема, про наяв ність таких обставин: неможл ивість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця зна ходження майна або обсягу ма теріальних ресурсів, економі чно необхідних для виробницт ва товарів, виконання робіт а бо послуг, нездійснення особ ою, яка значиться виробником товару, підприємницької дія льності; відсутність у платн ика податку необхідних умов для досягнення результатів в ідповідної підприємницької , економічної діяльності в си лу відсутності управлінсько го або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміще нь, транспортних засобів; обл ік для цілей оподаткування т ільки тих господарських опер ацій, які безпосередньо пов' язані з виникненням права на податковий кредит або бюдже тне відшкодування, якщо для д аного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операці й; здійснення операцій з това рно-матеріальними цінностям и, які не вироблялися або не мо гли бути вироблені в обсязі, з азначеному платником податк у в документах обліку.

Зазначені обставини не бул и предметом дослідження Акту перевірки та не доводились відповідачем під час розгля ду даної справи в порядку вст ановленому частиною другою с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України, д оказів, які підтверджують в ідсутність реального характ еру господарські операцій ві дповідачем до матеріалів спр ави не надано.

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, відповідачем не доведено пр авомірність та обґрунтовані сть прийняття податкових пов ідомлень-рішень від 24 липня 2009 року №0000532322/0, від 09 жовтня 2009 року № 0000532322/1, від 10 грудня 2009 року №0000532322/2 та від 12 лютого 2010 року №0000532322/3 з урах уванням вимог встановлених ч астиною другою статті 19 Конст итуції України та частиною т ретьою статті 2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, а тому, виходячи з меж з аявлених позовних вимог, сис темного аналізу положень зак онодавства України та доказі в, наявних у матеріалах справ и, позовні вимоги ТОВ “Юромаш ” підлягають задоволенню у п овному обсязі.

Враховуючи викладене, ке руючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Товариства з о бмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями “Юр омаш” задовольнити.

2. Скасувати податкові пові домлення-рішення Державної п одаткової інспекції у Дніпро вському районі міста Києва в ід 24 липня 2009 року №0000532322/0, від 09 жов тня 2009 року №0000532322/1, від 10 грудня 2009 р оку №0000532322/2 та від 12 лютого 2010 року №0000532322/3.

3. Присудити з Державного бю джету України на користь Тов ариства з обмеженою відповід альністю з іноземними інвест иціями “Юромаш” судові витра ти у розмірі 3,40 грн. (три гривні сорок копійок).

Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя В.А. Кузьменко

Постанову складено в повному обсязі та підписан о 25 червня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.05.2010
Оприлюднено23.07.2010
Номер документу10157839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1975/10/2670

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Постанова від 20.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні